Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠύρρος Κομνηνός Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Ο Προκλητικός Κόσμος της Διεθνούς Επιχειρηματικής Δραστηριότητας
Κεφάλαιο 01 Ο Προκλητικός Κόσμος της Διεθνούς Επιχειρηματικής Δραστηριότητας McGraw-Hill/Irwin Copyright © 2013 by The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved.
2
Μαθησιακοί Στόχοι ΜΣ1-1: Να κατανοήσετε τι είναι διεθνής επιχειρηματικότητα και γιατί είναι σημαντική. ΜΣ1-2: Να αντιληφθείτε γιατί και πώς οι διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες διαφέρουν από τις εγχώριες επιχειρηματικές δραστηριότητες. ΜΣ1-3: Να εκτιμήσετε ότι η διεθνής επιχειρηματικότητα έχει μια μακρά και σημαντική ιστορία στην εξέλιξη του κόσμου. ΜΣ1-4: Να εκτιμήσετε τη δραματική διεθνοποίηση των αγορών. Please continue.....
3
Συνέχεια ΜΣ… ΜΣ1-5: Να εκτιμήσετε τα 5 είδη οδηγητικών παραγόντων, όλοι με βάση την αλλαγή, που ωθούν τις επιχειρήσεις να διεθνοποιήσουν τις δραστηριότητές τους. ΜΣ1-6: Να αναγνωρίσετε τα βασικά επιχειρήματα υπέρ και κατά της παγκοσμιοποίησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. LO1-7: Να εξηγήσετε του λόγους εισόδου σε ξένες αγορές. LO1-8: Να αναγνωρίσετε ότι η παγκοσμιοποίηση μιας διεθνούς εταιρείας προκύπτει τουλάχιστον σε 7 διαστάσεις και ότι μια εταιρεία μπορεί να είναι εν μέρει παγκόσμια σε κάποιες διαστάσεις και πλήρως παγκόσμια σε κάποιες άλλες.
4
Γιατί Χρειάζεστε Διεθνή Επιχειρηματική Εμπειρία και Πώς να την Αποκτήσετε
ΟΛΟΙ οι μάνατζερ χρειάζεται να έχουν μια βασική γνώση της διεθνούς επιχειρηματικής δραστηριότητας ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Οι εταιρείες εμπλέκονται ολοένα και περισσότερο στη διεθνή επιχειρηματική δραστηριότητα. Οι Γενικοί Διευθυντές [CEO] θέλουν υπαλλήλους που να έχουν παγκόσμια επιχειρηματική προοπτική Τα προσόντα της διεθνούς επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι σημαντικά τόσο για τα ανώτατα στελέχη όσο και για τις θέσεις επιπέδου εισόδου [στις αγορές] Ακόμη πιο σημαντικό για επιχειρήσεις που αναμένουν αυξανόμενες διεθνείς δραστηριότητες.
5
Τι είναι Διεθνής Επιχειρηματική Δραστηριότητα
Αλλοδαπή Επιχ. Δραστηριότητα– Οι δραστηριότητες μιας επιχείρησης εκτός της έδρας της ή της εγχώριας αγοράς Πολυχωρική Επιχείρηση (ΠΧΕ) – Ένας οργανισμός με μέλη σε πολλές χώρες, το καθένα από τα οποία διατυπώνει τη δική του επιχειρηματική στρατηγική με βάση τις αντιλαμβανόμενες διαφορές αγορών Παγκόσμια Επιχείρηση (ΠΕ) – ένας οργανισμός που επιχειρεί να τυποποιήσει και να ενοποιήσει τις δραστηριότητές της ανά τον κόσμο στους περισσότερους ή σε όλους τους λειτουργικούς τομείς
6
Τι είναι Διεθνής Επιχειρηματική Δραστηριότητα
Διεθνής Επιχείρηση– Μια επιχείρηση της οποίας οι δραστηριότητες εκτείνονται και πέρα από τα εθνικά σύνορα a Διεθνής Επιχείρηση (ΔΕ) – είτε μια παγκόσμια είτε μια πολυχωρική εταιρεία
7
Σε τι Διαφέρει η Διεθνής Επιχειρηματική Δραστηριότητα;
Έχει να κάνει με δυνάμεις 3 ειδών περιβάλλοντος: Εγχώριου Αλλοδαπού Διεθνούς Εγχώρια Επιχειρηματική Δραστηριότητα Έχει να κάνει με την εγχώρια αγορά Ωστόσο….. Μπορεί να αντιμετωπίζει ξένο ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά
8
Επίδραση Εξωτερικών και Εσωτερικών Περιβαλλοντικών Δυνάμεων
Τρεις σχετικοί όροι: Περιβάλλον όλες οι δυνάμεις που περιβάλλουν και επηρεάζουν τη ζωή και την ανάπτυξη της εταιρείας. Ανεξέλεγκτες Δυνάμεις εξωτερικές δυνάμεις τις οποίες η διοίκηση δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει άμεσα, παρόλο που μπορεί να τις επηρεάσει. Ελεγχόμενες Δυνάμεις Εσωτερικές δυνάμεις που πρέπει να διαχειριστεί η διοίκηση ώστε να προσαρμοστεί σε τυχόν μεταβολές των ανεξέλεγκτων δυνάμεων.
9
Εξωτερικές (Ανεξέλεγκτες) Δυνάμεις
Ανταγωνιστικές – ανταγωνιστές, ο αριθμός, ο τόπος εγκατάστασής, και οι δραστηριότητές τους Διανομής – φορείς υπεύθυνοι για τη διανομή προϊόντων και υπηρεσιών Οικονομικές – ΑΕθνΠ, ΑΕΕ, μοναδιαίο κόστος εργασίας, μεταβλητές ατομικής κατανάλωση που επηρεάζουν τη δυνατότητα επιχειρηματικής δραστηριότητας μιας εταιρείας Κοινωνικοοικονομικές – χαρακτηριστικά και κατανομή πληθυσμών Χρηματοοικονομικές – επιτόκια και πληθωρισμός, φορολόγηση, κλπ. Νομικές – νόμοι που διέπουν διεθνείς δραστηριότητες διεθνών επιχειρήσεων Φυσικές – τοπογραφία, κλίμα, φυσικοί πόροι Πολιτικές– τοπικό πολιτικό κλίμα, κυβερνητική διάρθρωση, διεθνείς οργανισμοί Κοινωνικοπολιτισμικές – πολιτισμός, στάσεις, αξίες, πεποιθήσεις του τοπικού περιβάλλοντος Εργασιακές– σύνθεση, δεξιότητες, και στάσεις του τοπικού εργατικού δυναμικού Τεχνολογικές– τεχνικές δεξιότητες & εξοπλισμός που μετατρέπουν τους πόρους σε προϊόν
10
Περιβάλλον Εγχώριο Περιβάλλον Αλλοδαπό Περιβάλλον Διεθνές Περιβάλλον
όλες οι ανεξέλεγκτες δυνάμεις που προέρχονται από τη χώρα, οι οποίες περιβάλλουν και επηρεάζουν τη ζωή και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Αλλοδαπό Περιβάλλον όλες οι ανεξέλεγκτες δυνάμεις που προέρχονται από το εξωτερικό, οι οποίες περιβάλλουν και επηρεάζουν την επιχείρηση. Διεθνές Περιβάλλον αλληλεπίδραση μεταξύ εγχώριων και αλλοδαπών δυνάμεων ή μεταξύ ομάδων αλλοδαπών περιβαλλοντικών δυνάμεων
11
Το Αλλοδαπό Περιβάλλον
Οι δυνάμεις είναι οι ίδιες όπως και στο εγχώριο περιβάλλον, με τη διαφορά ότι προκύπτουν εκτός της χώρας και λειτουργούν διαφορετικά: Οι δυνάμεις έχουν διαφορετικές αξίες Οι δυνάμεις μπορεί να είναι δύσκολο να αξιολογηθούν Οι δυνάμεις είναι αλληλένδετες
12
Το Διεθνές Περιβάλλον Συνίσταται από αλληλεπιδράσεις μεταξύ:
Διεθνείς Οργανισμοί που επηρεάζουν το διεθνές περιβάλλον: Εγχώριων και αλλοδαπών δυνάμεων Αλλοδαπών περιβαλλοντικών δυνάμεων 2 χωρών όταν η θυγατρική σε μια χώρα συναλλάσσεται με πελάτες σε άλλη χώρα. Παγκόσμιοι Φορείς – Παγκόσμια Τράπεζα, ΠΟΕ Περιφερειακές Οικονομικές Ομαδοποιήσεις – NAFTA, EΕ Οργανισμοί που Δεσμεύονται από Βιομηχανικές Συμφωνίες - OPEC
13
Άλλοι Παράγοντες Πολυπλοκότητα της Λήψης Αποφάσεων
Κριτήριο Αυτό-αναφοράς Οι μάνατζερ πρέπει να λαμβάνουν υπόψη κάθε δύναμη ξεχωριστά και συλλογικά, πώς οι αποφάσεις ενδέχεται να επηρεάσουν αλληλεπιδράσεις μεταξύ χωρών. Οι μάνατζερ τείνουν να αποδίδουν τις δικές τους πολιτισμικές αξίες, προτιμήσεις, γούστα, απόψεις στη χώρα που τους φιλοξενεί. Το κριτήριο αυτό-αναφοράς είναι πιθανώς η μεγαλύτερη αιτία διεθνών επιχειρηματικών ατοπημάτων
14
Σύντομο Ιστορικό της Διεθνούς Επιχειρηματικής Δραστηριότητας
Έλληνες και Φοίνικες έμποροι συναλλάσσονταν προ Χριστού Η Κίνα, η κυρίαρχη μεταποιητική χώρα για χρόνια, αντικαταστάθηκε από τη Βρετανία περίπου το 1840 Εμπορικοί δρόμοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας πριν το 1300: Μέση Ανατολή, Ευρώπη, Βόρεια Αφρική, Ασία Εταιρεία Ανατολικής Ινδίας 1600: παραρτήματα σε όλη την Ασία. Ολλανδική Εταιρεία Ανατολικής Ινδίας 17ος και 18ος αιώνας: η «εποχή του μερκαντιλισμού» Σημαντικές πολυεθνικές στα τέλη του 1800: Ραπτομηχανές Singer, J&P Coates, Ford Motor Company
15
Ανάπτυξη Διεθνών Εταιρειών και Διεθνούς Επιχειρηματικής Δραστηριότητας
Διεθνείς Εταιρείες 82,000 υπερεθνικές εταιρείες κατέχουν: 25% του παγκόσμιου προϊόντος 2/3 του παγκόσμιου εμπορίου 810,000 αλλοδαπές θυγατρικές 78,000,000 υπαλλήλους 700% αύξηση πωλήσεων από το 1990 (Εκτιμήσεις UNCTAD ) Άμεσες Ξένες Επενδύσεις [ΑΞΕ) και Αύξηση Εξαγωγών Απόθεμα εξερχόμενων ΑΞΕ παγκοσμίως $19.0 τρισεκατ. το 2010 Αύξηση εξαγωγών εμπορευμάτων παγκοσμίως $2.0 τρισεκατ. το 1980 $3.45 τρισεκατ. το 1990 $6.5 τρισεκατ. το 2008 $15.2 τρισεκατ. το 2010 Αύξηση των εξαγωγών υπηρεσιών παγκοσμίως $365 δισεκατ. το 1980 $780 δισεκατ. το 1990 $1.482 τρισεκατ. το 2000 $3.664 τρισεκατ. το 2010
16
Παγκόσμιες Εξαγωγές Εμπορευμάτων, Εξαγωγές Εμπορικών Υπηρεσιών και Εξερχόμενες ΑΞΕ, 1980-2010
17
Τι Είναι Παγκοσμιοποίηση;
Παγκοσμιοποίηση είναι: Η τάση προς μια διεθνή ενοποίηση προϊόντων, τεχνολογίας, πληροφόρησης, εργασίας, και κεφαλαίου, ή η διαδικασία υλοποίησης αυτής της ενοποίησης. Ο όρος παγκοσμιοποίηση επινοήθηκε για πρώτη φορά από τον Theodore Levitt σε ένα άρθρο του στο περιοδικό Harvard Business Review, προβλέποντας ότι η βασισμένη στην τεχνολογία «προλεταριοποίηση» θα οδηγούσε στην παγκόσμια τυποποίηση καταναλωτικών προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.
18
Παράγοντες που οδηγούν στην Παγκοσμιοποίηση
Πολιτικοί Τεχνολογικοί Σχετικοί με την αγορά Σχετικοί με το κόστος Σχετικοί με τον ανταγωνισμό
19
Απόψεις για την Παγκοσμιοποίηση
Ανησυχίες Σχετικά με την Παγκοσμιοποίηση Επιχειρήματα Υπέρ της Παγκοσμιοποίησης Ενισχύει την κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη Δημιουργεί περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας Άνισα αποτελέσματα μεταξύ εθνών και ανθρώπων Δυσμενείς επιπτώσεις στην εργασία και στα εργασιακά πρότυπα Επιδείνωση των συνθηκών περιβάλλοντος και υγείας
20
Κίνητρα Εισόδου σε Ξένες Αγορές
Αύξηση Κερδών & Πωλήσεων: Είσοδος σε νέες αγορές Δημιουργία νέων αγορών Πρόσβαση σε ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές Διαθεσιμότητα βελτιωμένων επικοινωνιών Αύξηση κερδών Δημιουργία μεγαλύτερων εσόδων Μείωση κόστους πωλούμενων προϊόντων Αναζήτηση υψηλότερων κερδών στο εξωτερικό
21
Κίνητρα Εισόδου σε Ξένες Αγορές
Προστασία Αγορών, Κερδών & Πωλήσεων: Προστασία εγχώριας αγοράς με παρακολούθηση πελατών στο εξωτερικό Επίθεση στην εγχώρια αγορά ενός ανταγωνιστή Παραγωγή στην αλλοδαπή για μείωση του κόστους Προστασία ξένων αγορών Αντίδραση στην έλλειψη ξένου συναλλάγματος Αντίδραση στην τοπική παραγωγή από ανταγωνιστές Ανάπτυξη καθετοποιημένων αγορών Αντίδραση στον προστατευτισμό Εγγυημένη προσφορά πρώτων υλών Απόκτηση τεχνολογίας και διοικητικής τεχνογνωσίας Γεωγραφική διαφοροποίηση Ικανοποίηση της επιθυμίας της διοίκησης για επέκταση
22
Οι 7 Διαστάσεις Παγκοσμιοποίησης μιας Επιχειρηματικής Δραστηριότητας
Προϊόν Αγορές Προώθηση Που δημιουργείται προστιθέμενη αξία Στρατηγική ανταγωνισμού Χρησιμοποίηση μη-εγχώριου προσωπικού Βαθμός παγκόσμιας ιδιοκτησίας της επιχείρησης
23
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ Τα Υπέρ και τα Κατά της Παγκοσμιοποίησης
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ Τα Υπέρ και τα Κατά της Παγκοσμιοποίησης Ποια είναι τα δυνητικά οφέλη της παγκοσμιοποίησης; Ποια είναι τα δυνητικά μειονεκτήματα της παγκοσμιοποίησης; Μετά την εξέταση των επιχειρημάτων των υπέρμαχων και των επικριτών της παγκοσμιοποίησης, έχετε πεισθεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο; Θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε καλύτερα την παγκοσμιοποίηση ώστε να ενισχύαμε την ευημερία του πλανήτη και των κατοίκων του; Με ποιο τρόπο;
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.