Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διδασκαλία Εφαρμογές Ι Παρουσίαση της Υποχρεωτικής Πρακτικής Άσκησης και εναλλακτικές επαγγελματικές διαδρομές στο πλαίσιο της Νέας Μάθησης Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Μαρία Σακελλαρίου

2 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 Πρακτική Άσκηση και εναλλακτικές επαγγελματικές διαδρομές στο πλαίσιο της Νέας Μάθησης   
ΜΑΡΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Π.Τ.Ν. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων http: // earlychildhoodpedagogy.gr

4 Εισαγωγικά Σχόλια Η εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών αποτελεί ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα και επίκαιρα θέματα διεθνώς, τόσο στο χώρο της εκπαίδευσης, όσο και στα πεδία λήψης των αποφάσεων Υπάρχει ανάγκη για πολλαπλή εξειδίκευση αυτής της εκπαίδευσης και για τη διασφάλιση εναλλακτικών διαδρομών δια βίου επαγγελματικής μάθησης Οι απαιτήσεις και οι προκλήσεις στις οποίες οφείλουν να ανταποκριθούν οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί είναι πολύπλευρες. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

5 Κοινωνία μάθησης / 1 Οι νέες πολυπλοκότητες της κοινωνίας της μάθησης, φέρνουν ραγδαίες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης. Αλλαγές: στην κοινωνική σημασία της εκπαίδευσης, στους νέους θεσμικούς τρόπους, τα εργαλεία και τα αποτελέσματα της μάθησης, στην ανάγκη για νέες δεξιότητες και για μια νέα κοινωνικότητα συνεργατικής μάθησης, στη σχέση μεταξύ εκπαιδευομένων και εκπαιδευτικών. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

6 Κοινωνία μάθησης / 2 Αλλαγές:
στη σημασία που έχει η διαφορετικότητα των μαθητών για την διαφοροποίηση της παιδαγωγικής πρακτικής και, τέλος στον κεντρικό ρόλο που διαδραματίζει ο επαγγελματισμός του εκπαιδευτικού (Kalantzis and Cope, 2012). Αυτές οι αλλαγές: Επαναοριοθετούν τον τρόπο που μαθαίνουμε (Νέα Μάθηση) και δρούμε, και Διαφοροποιούν τον ρόλο της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών συνολικά. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

7 Πώς να συμβιώνουμε με τους άλλους, Πώς να μαθαίνουμε Πώς να ενεργούμε,
Αυτές οι αλλαγές απαιτούν την αποδόμηση των παραδοσιακών μηχανισμών επιλογής, ιεράρχησης, μετάδοσης, διάχυσης της γνώσης, όσο και της μάθησης. Η Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα, η Εκπαίδευση του μέλλοντός μας … οφείλει να χαρακτηρίζεται από το να μαθαίνουμε Πώς να συμβιώνουμε με τους άλλους, Πώς να μαθαίνουμε Πώς να ενεργούμε, Να μαθαίνουμε Πώς να υπάρχουμε! (Unesco, 1999). SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

8 Νέα περιβάλλοντα μάθησης
Αποτελούν αυτόνομες κοινότητες μάθησης – διαχείριση γνώσης Εναρμονίζονται με διαδικασίες τεκμηρίωσης/σχεδιασμού και με τη χρήση κοινωνικής δικτύωσης Web «2.0» Διαχειρίζονται τη διαφορετικότητα των μαθητών με πολλαπλή εξατομίκευση ή εκμάθηση σε μικρές ομάδες με ποικίλες μαθησιακές διαδρομές/επιλογές. Δημιουργούν κουλτούρα επαγγελματικής συνεργασίας. Ανταποκρίνονται στη συνεχή αξιολόγηση, λογοδοσία και λεπτομερή αξιολόγηση των επιδόσεων- για αποτελεσματική και ποιοτική μάθηση. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

9 Ο νέος ρόλος των εκπαιδευτικών
Οι εκπαιδευτικοί σήμερα είναι: Φορείς κοινωνικής αλλαγής και μετασχηματισμού. Εργάτες γνώσης. Αναστοχαζόμενοι επαγγελματίες – δρώντα πρόσωπα. Σχεδιαστές και παραγωγοί της μάθησης. Δια βίου εκπαιδευόμενοι. Ειδικοί εμπειρογνώμονες. Συνεργάτες στη διαδικασία σχεδιασμού της μάθησης. Δημιουργοί μιας κουλτούρας αμοιβαίας υποστήριξης και ανταλλαγής. Ερευνητές δράσης. Αξιολογητές της επίδοσης. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

10 Επομένως μια σύγχρονη στρατηγική επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών οφείλει:
να προετοιμάζει με διαφοροποιημένο και συνεργατικό τρόπο τους εκπαιδευτικούς του μέλλοντος, ώστε αυτοί να διαδραματίσουν το ρόλο τους : ως επαγγελματίες της γνώσης. ως φορείς αλλαγής και συνδετικοί κρίκοι με την κοινωνία στην οποία εντάσσονται. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

11 Νέες Ικανότητες Εκπαιδευτικών
Από την προφορικότητα στην τεκμηρίωση. Από την διεκπεραίωση στο Σχεδιασμό, Διαχείριση και Παραγωγή της γνώσης/ Πόρων & την Ανταλλαγή. Σημαντικές ικανότητες θεωρούνται: Η ευελιξία και η δυνατότητα μεταφοράς δεξιοτήτων σε διαφορετικά και διαφοροποιημένα περιβάλλοντα (σύγχρονα και ασύγχρονα), Η αυτόνομη και αυτο-καθηδηγούμενη μάθηση, Η συνεργατική παραγωγή της μάθησης, Η διαπολιτισμική ικανότητα, Η ικανότητα πολυτροπικής μάθησης, και Η γενική παιδεία. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

12 Δια βίου επιμόρφωση Οι εκπαιδευτικοί σήμερα αντιμετωπίζουν:
την έντονη διαφοροποίηση και τον μετασχηματισμό του επαγγέλματός τους με μόνο όπλο τον επαγγελματισμό τους και τη συνεχή επιμόρφωσή τους (Kalantzis and Cope, 2012). Η επαγγελματική τους μάθηση είναι αποτελεσματική μέσα: από Παραδείγματα στον εργασιακό χώρο & έρευνα δράσης. από Πρακτική Εφαρμογή και Αυτοκαθοδηγούμενη Μάθηση, συνεργατικές δραστηριότητες: ομαδική αξιολόγηση από άλλους εκπαιδευτικούς, ομαδικές εργασίες με άλλους εκπαιδευτικούς ή ειδικούς. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

13 Σχολεία - Κοινότητες μάθησης
Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται υποστήριξη για την ενίσχυση του επαγγελματισμού τους στα διάφορα στάδια της επαγγελματικής τους ζωής. Οι απαιτήσεις διαφέρουν: για τους πρωτοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευτικούς που σταδιοδρομούν, και τους εκπαιδευτικούς σε ώριμη ηλικία. Σημαντικότατο ρόλο διαδραματίζει η σχολική ηγεσία. Ιδιαίτερα για τη διαμόρφωση μιας κουλτούρας επαγγελματικής μάθησης και διαχείρισης αυτής. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

14 Σχολική ηγεσία Οι Διευθυντές καλούνται:
Να έχουν οι ίδιοι μια καλά διαμορφωμένη επαγγελματική και επιστημονική γνώση για τον τρόπο αποτελεσματικής οργάνωσης της διδασκαλίας και της διαδικασίας της μάθησης. Να παρέχουν οργανωμένες δομές και ευκαιρίες επαγγελματικής μάθησης, Να διαμορφώνουν συστήματα διαχείρισης της μάθησης, Να οργανώνουν τη σχολική μονάδα στο πρότυπο της κοινότητας μάθησης και Να συνδέουν τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, με τις μαθησιακές επιδόσεις των μαθητών και τις διδακτικές πρακτικές που ακολουθούνται (DET, 2005). SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

15 Επαγγελματική μάθηση Επαναπροσδιορισμός των μοντέλων επιμόρφωσης
Στροφή από τα παραδοσιακά σενάρια επαγγελματικής ανάπτυξης που θεωρούν τη μάθηση ως ατομική υπόθεση αυτοβελτίωσης και τα οποία περιλαμβάνουν κεντρικά οργανωμένα προγράμματα επιμόρφωσης, συνέδρια, σεμινάρια ή ημερίδες, κτλ. Στην επαγγελματική μάθηση ως συνεργατικό μοντέλο μάθησης στο χώρο εργασίας. Υποστηρίζεται ότι οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν καλύτερα όταν : μπορούν να εφαρμόσουν ό,τι έμαθαν μέσα στην καθημερινή ρουτίνα της τάξης τους, λαμβάνουν διαρκή ανατροφοδότηση στα ζητήματα που προκύπτουν και έχουν ευκαιρίες αναστοχασμού της πρακτικής τους στο πλαίσιο της ομάδας (McRae et al. 2001; Little, 1999). SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

16 Διαδρομές Επαγγελματικής Μάθησης
Βασική εκπαίδευση Προπτυχιακή εκπαίδευση με αλλαγή των προγραμμάτων εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στο Πανεπιστήμιο. Πρακτική Άσκηση με σχεδιασμό & ανατροφοδότηση από τους εκπαιδευτικούς της πράξης και τους ακαδημαϊκούς Αρχική επιμόρφωση Ενδοσχολική επιμόρφωση μετά από ένα σύντομο εισαγωγικό σεμινάριο. Μεταπτυχιακή εκπαίδευση και με προγράμματα ηλεκτρονικής μάθησης που συνδέονται στενά με την πράξη. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

17 Η επιμόρφωση Να είναι διαρκής και υποχρεωτική.
Είναι συλλογική υπόθεση του σχολείου. Με κίνητρα & βραβεία/ υποτροφίες διδακτικής καινοτομίας, εκπαιδευτικές άδειες, κ.α. Με βάση ένα εθνικό πλαίσιο επαγγελματικής μάθησης. Με πιστοποίηση και σύνδεση με ακαδημαϊκή κινητικότητα. Με ξεκάθαρες διαδρομές σταδιοδρομίας. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

18 Πρακτική Άσκηση Η Πρακτική Άσκηση αποτελεί:
Τη διαδικασία, τον τόπο και χρόνο, όπου ο φοιτητής καλείται να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του, να προγραμματίσει, να εφαρμόσει, να αξιολογήσει και να βελτιώσει το έργο του. το πλαίσιο για να αναρωτηθεί, να πειραματιστεί, να μάθει και να αναπτύξει τις δικές του θεωρίες για τη σχολική πράξη και ζωή. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

19 Ποιοτικές Αρχές της Π.Α. Σύμφωνα με το Συμβούλιο για την Πιστοποίηση και Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών θεωρούνται (ΤΕΑC, 2004): Τα αποδεικτικά στοιχεία για τη μάθηση των φοιτητών, συμπεριλαμβανομένης της γνώσης των περιεχομένων, της παιδαγωγικής γνώσης και της δεξιότητας του φοιτητή να νοιάζεται για τα παιδιά. Τη θεσμική μάθηση, συμπεριλαμβανομένης και της λήψης αποφάσεων για το Πρόγραμμα και το Σχεδιασμό του. Την αξιοποίηση, αξιολόγηση της μάθησης του φοιτητή. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

20 Το Εθνικό Συμβούλιο για την Πιστοποίηση της Εκπαίδευσης των Εκπαιδευτικών (NCATE, 2000)
Προσδιόρισε τις τάσεις των εκπαιδευτικών σε πρακτικό επίπεδο, τάσεις που μπορούμε να υιοθετήσουμε στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών μας, όπως:   Πεποίθηση ότι όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν. Όραμα υψηλών γεμάτων προκλήσεων στόχων. Δέσμευση για προσωπική, επαγγελματική ανάπτυξη σε ένα υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον. Ικανότητα αποδοχής ευθυνών. Κατανόηση των λειτουργιών του σχολείου, ως αναπόσπαστου τμήματος της ευρύτερης κοινότητας. Αποδοχή των οικογενειών ως εταίρων στην εκπαίδευση των παιδιών τους. Αφοσίωση στη συμμετοχή ηθικών αρχών κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

21 Μια εναλλακτική πρόταση για την Π.Α.
Βασικοί στόχοι : Να συνειδητοποιήσουν οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί τη μεγάλη παιδαγωγική ευθύνη του νηπιαγωγού απέναντι στο παιδί σε συνθήκες τάξης. Να αναπτύξουν την ικανότητα σχεδιασμού, υλοποίησης και κριτικής ανάλυσης του συνολικού παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου που προσφέρουν. Να αποκτήσουν την ικανότητα της συνεχούς αυτοβελτίωσης του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου που αναλαμβάνουν. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

22 Η ΠΑ στα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης /1
Η Π.Α. αποτελεί ένα είδος συστημικής διαπραγμάτευσης & συμβιβασμού τόσο από θεωρητικής άποψης (συγκερασμός απόψεων μετόχων), όσο και από οργανωσιακής όπως: η συνειδητοποίηση των διαφορετικών παραδοχών των μετόχων για την οργάνωση, το περιεχόμενο και τη διαδικασία υλοποίησης της Π.Α. Ένταξη της Π.Α. των Παιδαγωγικών Μαθημάτων στο Πρόγραμμα Σπουδών με παραχώρηση κεντρικής θέσης. Εξασφάλιση της συμμετοχής των νηπιαγωγείων στο σύστημα της Π.Α. Προετοιμασία των εκπαιδευτικών (νηπιαγωγών κ.α.) εκ μέρους του Παιδαγωγικού Τμήματος, το οποίο θα προγραμματίζει, θα συντονίζει και θα επιβλέπει την Π.Α. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

23 Π.Α. στα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης/ 2
Σύσταση συντονιστικού οργάνου Πρακτικών Ασκήσεων στα Π.Τ.Ν. Ισορροπία μεταξύ θεωρητικής εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης των μελλοντικών εκπαιδευτικών. Προτείνεται Αύξηση του συνολικού χρόνου επαφής του φοιτητή με τους χώρους εφαρμογής. Η συμμετοχή των νηπιαγωγείων στο σύστημα της Π.Α. και σύστημα mentoring από τους αρμόδιους νηπιαγωγούς. Ανάπτυξη κοινών δράσεων και δικτύων μεταξύ Π.Τ.Ν, νηπιαγωγείων και κοινωνικών φορέων. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

24 …Όλα τα παραπάνω… δεν είναι παρά ένα πρώτο βήμα, στη διαδικασία να βοηθήσουμε τους φοιτητές μας, μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, να κατανοήσουν, ότι όντως έχουν να παίξουν έναν κρίσιμο ρόλο στο να υλοποιήσουν τη διαφορά στη ζωή των παιδιών της τάξης τους… SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

25 Καινοτόμος Προσέγγιση «Μάθηση μέσω Σχεδιασμού» http://neamathisi
       Καινοτόμος Προσέγγιση «Μάθηση μέσω Σχεδιασμού» Με την «Μάθηση μέσω Σχεδιασμού» επιχειρήσαμε: τη Συνέργεια μεταξύ Θεωρίας και Πράξης. με την παρουσίαση Μαθησιακών Ενοτήτων. οι οποίες σχεδιάστηκαν σε επίπεδο Εργαστηρίου. στο πλαίσιο των μαθημάτων ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Ι & ΙΙ. στη συνέχεια διδάχτηκαν από τους φοιτητές του Π.Τ.Ν. στο πλαίσιο της υποχρεωτικής Πρακτικής Άσκησης (Μάρτιος-Απρίλιος 2013) σε Νηπιαγωγεία της πόλης των Ιωαννίνων. επανασχεδιάστηκαν και Και παρουσιάζονται… SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

26 Η ΜμΣ αποτελεί ένα Καινοτόμο Μοντέλο που μπορεί να αξιοποιηθεί:
Ως μοντέλο βασικής, αρχικής και συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Ως καινοτόμα μορφή συνεργατικής επιμόρφωσης με τη χρήση των νέων τεχνολογιών που ενισχύει τον επαγγελματισμό. Ως επιστημολογικό πλαίσιο/εργαλείο στην υπηρεσία της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής και της διαχείρισης της διαφορετικότητας. Ως συστημική παρέμβαση για την διαμόρφωση περιφερειακών μοντέλων ενδοσχολικής επιμόρφωσης. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

27 Με το σχεδιασμό Μαθησιακών Ενοτήτων:
προτρέπουμε τους εκπαιδευτικούς να εξετάσουν την διδακτική τους πρακτική στο πλαίσιο των διαδικασιών μάθησης, Ενθαρρύνουμε τους εκπαιδευτικούς να αναστοχάζονται τη διδακτική τους πρακτική με κριτικό τρόπο, Προτρέπουμε τους εκπαιδευτικούς να μοιράζονται ατομικά διδακτικά σχέδια και πρακτικές με τους συναδέλφους τους, Παρέχονται εργαλεία στους εκπαιδευτικούς ώστε να σχεδιάζουν συστηματικά τη διδασκαλία τους, Παρέχονται εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για την ανάπτυξη μιας επαγγελματικής γλώσσας. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

28 Η Μάθηση Μέσω Σχεδιασμού:
Χρησιμοποιεί μια διαφοροποιημένη και συνεκτική Παιδαγωγική Προσέγγιση. Η οποία στηρίζεται στην ενεργή συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών. για το σχεδιασμό δυναμικών περιβαλλόντων μάθησης. με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων σχεδιασμού. & κοινωνικής δικτύωσης SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

29 Βασικό εργαλείο είναι ένα λογισμικό σχεδιασμού (http://cglearner.com/)
Για τους σκοπούς της πιλοτικής εφαρμογής στους φοιτητές του Π.Τ.Ν του Π.Ι. αξιοποιήσαμε την ελληνική δικτυακή πύλη Βασικό εργαλείο είναι ένα λογισμικό σχεδιασμού ( που προβλέπει τη ρητή τεκμηρίωση του σχεδιασμού και της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών στο Νηπιαγωγείο. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

30 Μεθοδολογία ΜμΣ Εισαγωγική Συνάντηση
Οι φοιτητές εισάγονται στο Καινοτόμο Πρόγραμμα και στα εργαλεία του… (Οκτώβριος 2012). Φοιτητές: 216. - Σε όλη τη διάρκεια της Π.Α. δόθηκε η δυνατότητα αξιολόγησης, ανατροφοδότησης και αναστοχασμού. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

31 Προπαρασκευαστική περίοδος
Εβδομάδα 1η: - Οι φοιτητές: Αποφασίζουν τι θέλουν να κάνουν, φέρνουν εκπαιδευτικά υλικά: Αναστοχάζονται με βάση την υφιστάμενη διδακτική πρακτική και τους στόχους που έχουν. Διαπραγματεύονται τους στόχους / σκοπούς και συσχετίζουν το σχεδιασμό ενός θέματος με βάση τις προδιαγραφές του Αναλυτικού Προγράμματος και του ΔΕΠΠΣ. Αποφασίζουν τι θα διδάξουν στην πρακτική εφαρμογή που προβλέπεται στο πλαίσιο του εργαστηριακού μαθήματος Διδακαλία- Εφαρμογές Ι. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

32 Σχεδιασμός Μαθησιακών Ενοτήτων
Συναντήσεις με τις ομάδες των φοιτητών στο Εργαστήριο του Μαθήματος και αρχικά Skype meetings ενημέρωσης(8-10 ώρες εργαστήριο). Σχεδιασμός των Μαθησιακών Ενοτήτων και παρουσιάσεις στο πλαίσιο του Εργαστηρίου και του μαθήματος Διδασκαλία Εφαρμογές Ι στο χειμερινό εξάμηνο. 0ι φοιτητές προβαίνουν σε αναθεώρηση της πορείας σχεδιασμού. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

33 Διδασκαλία των φοιτητών στα Νηπιαγωγεία
Τέσσερες εβδομάδες Πρακτική Άσκηση με ευθύνη του συνολικού προγράμματος στην τάξη του Νηπιαγωγείου (Η΄εξάμηνο έως ). -Διδασκαλία των Μαθησιακών Ενοτήτων στα Νηπιαγωγεία: Συλλογή δεδομένων και παρακολούθηση της επίδοσης των μαθητών σε σχέση με τις Μαθησιακές Ενότητες. Συγκέντρωση της ανατροφοδότησης. Συναντήσεις στο Skype με τους φοιτητές ή / και επισκέψεις στα Νηπιαγωγεία. -Επανασχεδιασμός της Μαθησιακής Ενότητας με βάση τη διδακτική εμπειρία των εβδομάδων που προηγήθηκαν. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

34 Παρουσίαση αποτελεσμάτων
Διάλογος ομοτέχνων … στο 1ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής Παιδαγωγικής, το οποίο: Επιχειρεί τη Θεωρητική και Πρακτική τεκμηρίωση της ΜμΣ. Πετυχαίνει τη συνέργεια μεταξύ Θεωρίας και Πράξης. Διερευνά την αποτελεσματικότητα/ εφαρμοσιμότητα της, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του ελληνικού Νηπιαγωγείου, από φοιτητές /υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Σχηματοποιεί μια διαδικασία αναστοχασμού – κοινού οράματος και μιας κοινότητας πρακτικής… SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

35 Αρχικά ερευνητικά αποτελέσματα…
Η ΜμΣ σύμφωνα με τα πρώτα ερευνητικά δεδομένα για την ομάδα των φοιτητών είχε σημαντική επίδραση: Στην δυναμική της ομάδας και στη διαμόρφωση μιας σκεπτόμενης κοινότητας πρακτικής. Στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας ανταλλαγής καλών πρακτικών, τεκμηρίωσης και δημοσιοποίησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα των μαθησιακών ενοτήτων στην εκπαιδευτή κοινότητα, δηλαδή...κοινωνική λογοδοσία. Στην Πρακτική Άσκηση και την ανάπτυξη παιδαγωγικού ρεπερτορίου. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

36 Δυναμική ομάδας: Η επικοινωνία και η συνεργασία (42,9%).
Η ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και καλών πρακτικών (16,2%). Άλλες παράμετροι συγκρότησης της ομάδας δεν αξιολογήθηκαν στο πρώιμο στάδιο ως σημαντικοί (π.χ. Ανάπτυξη κοινής επαγγελματικής γλώσσας γύρω από το σχεδιασμό). SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

37 Κουλτούρα ανταλλαγής Οι Μαθησιακές Ενότητες μετατρέπονται σε κοινόχρηστα «Σχέδια για Μάθηση» (52%). SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

38 Χαρακτηριστικά συμβάλλουν στην επαγγελματική εξέλιξη ως εκπαιδευτικού του μέλλοντος:
Δημιουργικότητα – 37,4%. Απόψεις που εκπροσωπούν το ρόλο του μελλοντικού εκπαιδευτικού ως σχεδιαστή Σεναρίων Μάθησης. Συντάσσει από κοινού σχέδια μάθησης σε ομάδες, αξιολογεί ομαδικά σχέδια μάθησης άλλων και γενικότερα αναπτύσσει μια επαγγελματική κουλτούρα αμοιβαίας υποστήριξης και ανταλλαγής – 65,4%. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

39 Επίδραση της ΜμΣ στην Π.Α.
Αξιολογήστε τη Μάθηση μέσω Σχεδιασμού στην Πρακτική Άσκηση: Η συσχέτιση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και το ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο - 59,1%. Η προσαρμογή στις σύγχρονες γνώσεις της έρευνας – 48%. Ο συνδυασμός των Γνωστικών Διαδικασιών - 45,5%. Η επιλογή των Γνωστικών Διαδικασιών – 44,4%. Η προσαρμογή στην παιδαγωγική πράξη – 43,4%. Η βοήθεια για τη διαμόρφωση της παιδαγωγικής εργασίας στο νηπιαγωγείο - 39,4%. Η παιδαγωγική διάσταση - 34,3%. Η επιστημονική θεμελίωση – 30,3%. SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

40 Επίλογος ….μετά από την αισιόδοξη διάθεση κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης εφαρμογής της προσέγγισης «Μάθηση μέσω Σχεδιασμού» με τους εξαιρετικά καλούς φοιτητές μας… με διακατέχει ο προβληματισμός για το μέλλον αυτής της καινοτομίας... Έχει διαπιστωθεί διεθνώς, ότι η προσπάθεια εφαρμογής μεμονωμένων καινοτομιών στην εκπαίδευση είναι αναποτελεσματική… SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

41 …το μόνο ελπιδοφόρο και γι’ αυτό οφείλω να το προσπαθήσω ως «ανήσυχη » παιδαγωγός…
είναι η πίστη μου, ότι το κάθε σχολείο…και το κάθε Πανεπιστήμιο… με την ιδιομορφία του μπορεί να αποτελέσει έναν πυρήνα της αλλαγής… Είναι στη σχολική μονάδα που δοκιμάζονται οι θεωρίες και υλοποιούνται τα οράματα… SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

42 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!
SAKELLARIOU MARIA 7/11/2018

43 Τέλος Ενότητας

44 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

45 Σημειώματα

46 Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.

47 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Μαρία Σακελλαρίου. «Διδασκαλία Εφαρμογές Ι. Παρουσίαση της Υποχρεωτικής Πρακτικής Άσκησης και εναλλακτικές επαγγελματικές διαδρομές στο πλαίσιο της Νέας Μάθησης». Έκδοση: Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

48 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1]


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google