Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΝΙΚΟΛΑΟ Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία αναπτύσσονται η δομή και τα στοιχεία του προγράμματος Το προγραμματιστικό υπόδειγμα καθορίζει τις δυνατότητες και τις μεθοδολογίες ανάπτυξης προγραμμάτων που αυτή παρέχει. Μια γλώσσα μπορεί να υποστηρίζει περισσότερα από ένα υποδείγματα
2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Ενιαίο πρότυπο ανάπτυξης για όλους και καθορισμένη μεθοδολογία βάση της οποίας αναπτύσσεται η δομή και τα στοιχεία του προγράμματος («συμβατότητα» ανάμεσα στους προγραμματιστές) Έτσι η γλώσσα προγραμματισμού ακολουθεί ένα συγκεκριμένο υπόδειγμα οπότε όταν ο προγραμματιστής αναπτύσσει ένα πρόγραμμα σε μια γλώσσα, οι δυνατότητες ανάπτυξης του προγράμματος καθορίζονται αναγκαστικά από το υπόδειγμα που ακολουθεί η γλώσσα
3
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Υπάρχουν 6 προγραμματιστικά υποδείγματα, τα οποία είναι τα εξής : 1)Προστακτικός Προγραμματισμός 2)Δηλωτικός Προγραμματισμός 3)Συναρτησιακός Προγραμματισμός 4)Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός 5)Λογικός Προγραμματισμός 6)Παράλληλος Προγραμματισμός
4
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Τα χαρακτηριστικά προγραμματιστικών υποδειγμάτων : Προστακτικός Προγραμματισμός (εντολές σε προστακτική: Διάβασε, Γράψε, Επανάλαβε κτλ). Π.χ. Fortran, Basic, Pascal Δηλωτικός Προγραμματισμός (επίλυση προβλήματος μέσω περιγραφής των επιθυμητών ιδιοτήτων του αποτελέσματος). Π.χ. Prolog Συναρτησιακός Προγραμματισμός (επίλυση με χρήση μαθηματικών συναρτήσεων) Π.χ. Lisp
5
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ Τα χαρακτηριστικά προγραμματιστικών υποδειγμάτων : Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός (βασίζεται στην έννοια του αντικειμένου. Κάθε αντικείμενο ανήκει σε μια κλάση και έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά). Π.χ. C++, Java Λογικός Προγραμματισμός (το πρόγραμμα είναι σύνολο από λογικές εκφράσεις, εφαρμογή στην τεχνητή νοημοσύνη). Π.χ. Prolog Παράλληλος Προγραμματισμός (εκμεταλλεύεται την ύπαρξη πολλών επεξεργαστών) Π.χ. Occam
6
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ
7
ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πρώτη γλώσσα προγραμματισμού υψηλού επιπέδου H FORTRAN σχεδιάστηκε αρχικά γύρω στο 1954 από μια ομάδα της IBM, με επικεφαλής τον John Backus. Στόχος τους ήταν η κατασκευή μιας γλώσσας υπολογισμού αλγεβρικών παραστάσεων. H FORTRAN (FORmula TRANslation -Μετάφραση Μαθηματικών Τύπων) ολοκληρώθηκε το 1957 και έγινε πολύ γρήγορα δημοφιλής σε μεγάλο βαθμό χάρη στην υποστήριξη της IBM, η οποία την προσέφερε δωρεάν.
8
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ
9
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η πολυπλοκότητα του λογισμικού δημιούργησε προβληματισμούς και δρομολόγησε απόπειρες εξεύρεσης φιλικότερων τεχνικών και μεθόδων σχεδιασμού προγραμμάτων. Από την άλλη πλευρά η μοντελοποίηση του ανθρώπινου συλλογισμού μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, έκανε φανερή την ανάγκη της δημιουργίας ενός διαφορετικού προγραμματιστικού περιβάλλοντος που θα ομαδοποιούσε στην ίδια οντότητα όλες τις πληροφορίες και ιδιότητες που αφορούσαν στην ίδια έννοια. Μέσα από την προσπάθεια αντιμετώπισης αυτών ακριβώς των ζητημάτων γεννήθηκε και διαδόθηκε ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός, ώστε σήμερα να θεωρείται ο πλέον εφαρμόσιμος. Επίσης ο Α.Π. επικράτησε καθώς μπορούσε να ανταπεξέλθει καλύτερα σε προγράμματα πολύ μεγαλύτερου όγκου και πολυπλοκότητας.
10
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η αντικειμενοστραφής σχεδίαση λοιπόν εκλαμβάνει σαν πρωτεύοντα δομικά στοιχεία ενός προγράμματος τα δεδομένα, από τα οποία δημιουργούνται με κατάλληλη μορφοποίηση τα αντικείμενα. Αυτή η σχεδίαση αποδείχθηκε ότι επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα, αφού τα προγράμματα που δημιουργούνται είναι περισσότερο ευέλικτα, επαναχρησιμοποιήσιμα και περισσότερο φιλικά. Στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό υπάρχει η δυνατότητα περιγραφής και αναπαράστασης των στοιχείων του πραγματικού χώρου ως αντικείμενα έτσι ώστε η επίλυση ενός προβλήματος να χρησιμοποιεί έννοιες οι οποίες πηγάζουν άμεσα από το πρόβλημα. Έτσι η περιγραφή του προβλήματος μέσω του προγράμματος γίνεται με τους όρους του προβλήματος και όχι της μηχανής.
11
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟ Το πρόγραμμα είναι οργανωμένο ως ένα σύνολο από αλληλοεπιδρώντα αντικείμενα Κάθε αντικείμενο περιέχει: δεδομένα(data),που χαρακτηρίζουν την κατάστασή του μεθόδους(methods),δηλαδή κώδικα που υλοποιεί τη συμπεριφορά του ⇒ ενθυλάκωση (encapsulation) Αντικείμενα (objects): κάθε οντότητα που υπάρχει στον κόσμο μας χαρακτηρίζεται από: – Χαρακτηριστικά (attributes): όπως για παράδειγμα το μέγεθος, το χρώμα, το βάρος κλπ. – Συμπεριφορές (behaviours): τι δηλαδή μπορεί να κάνει ένα αντικείμενο, πως ανταποκρίνεται και πως λειτουργεί.
12
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Α.Π. – το τηλεχειριστήριο και η τηλεόραση είναι αντικείμενα με χαρακτηριστικά και συμπεριφορές. – όταν πατήσουμε ένα κουμπί στο τηλεχειριστήριο αυτό θα στείλει το κατάλληλο μήνυμα προς την Τηλεόραση και η τηλεόραση θα επιδείξει την κατάλληλη συμπεριφορά.
13
ΝΤΕΝΙΣ ΡΙΤΣΙ Ο Ντένις Ρίτσι ( 9 Σεπτεμβρίου 1941 - 12 Οκτωβρίου 2011) ήταν Αμερικανός επιστήμονας υπολογιστών, αξιοσημείωτος για την επιρροή του σε διάφορες γλώσσες προγραμματισμού, με κυριότερη την C, αλλά και σε λειτουργικά συστήματα, όπως το Multics και το Unix. Έχει λάβει το βραβείο Τούρινγκ το 1983 και το αμερικανικό Εθνικό Μετάλλιο Τεχνολογίας το 1998. Όταν συνταξιοδοτήθηκε το 2007, ήταν επικεφαλής του τμήματος έρευνας λογισμικού συστημάτων της εταιρείας Lucent Technologies.
14
ΝΤΕΝΙΣ ΡΙΤΣΙ
15
ΝΙΚΛΑΟΥΣ ΒΙΡΘ Ο Νίκλαους Βιρθ (γεννήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 1934) είναι Έλληνας επιστήμονας υπολογιστών, γνωστός για το σχεδιασμό αρκετών γλωσσών προγραμματισμού, συμπεριλαμβανομένου του Pascal, και για την πρωτοπορία σε πολλά κλασσικά θέματα στον τομέα της μηχανικής λογισμικού. Το 1984 κέρδισε το βραβείο Turing, αναγνωρισμένο γενικά ως η υψηλότερη διάκριση στην επιστήμη των υπολογιστών, για την ανάπτυξη μιας ακολουθίας καινοτόμων γλωσσών υπολογιστών.
16
ΝΙΚΛΑΟΥΣ ΒΙΡΘ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.