Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυαδνη Κουρμούλης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΕΚΦΕ ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρουσίαση: Χρήστος Παπαγεωργίου, Δρ. Φυσικής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2010
2
Εργαστηριακές ασκήσεις ΓΕΛ Β’ Τετραμήνου
Α’ Τάξη Τριβή ολίσθησης σε κεκλιμένο επίπεδο με τη χρήση του Multilog, ή την κλασική μέθοδο (7). Μελέτη και έλεγχος της διατήρησης της μηχανικής ενέργειας στην ελεύθερη πτώση σώματος (9). Β’ Τάξη Γενικής Παιδείας Προσδιορισμός της έντασης της βαρύτητας με την βοήθεια του απλού εκκρεμούς (5). Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
3
Εργαστηριακές ασκήσεις ΓΕΛ Β’ Τετραμήνου
Β’ Τάξη Κατεύθυνσης Γνωριμία με τον παλμογράφο. Επίδειξη φαινομένου Επαγωγής (6.1). Φαινόμενο επαγωγής με τη χρήση του Multilog ή την κλασική μέθοδο. Γ’ Τάξη Κατεύθυνσης Προσδιορισμός της ροπής αδρανείας κυλίνδρου που κυλίεται σε πλάγιο επίπεδο (4). Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
4
Εργαστηριακή Άσκηση 7 ΤΡΙΒΗ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ ΣΕ ΚΕΚΛΙΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΡΙΒΗ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ ΣΕ ΚΕΚΛΙΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Εργαστηριακή Άσκηση 7 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
5
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Στόχοι Δυνατότητα υπολογισμού συντελεστή τριβής ολίσθησης κατά την ολίσθηση σώματος σε κεκλιμένο επίπεδο. Δυνατότητα υπολογισμού της δύναμης τριβής ολίσθησης. Δυνατότητα υπολογισμού του έργου της τριβής ολίσθησης. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
6
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Τστ=Βημφ μ=εφφτ Τ=Βημφτ=mgημφτ W=Ts Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
7
Απαιτούμενα όργανα και υλικά
Σανίδα (μήκους 80cm και πλάτους 10cm περίπου) ή τριβόμετρο. Ξύλινο παραλληλεπίπεδο (διαστάσεων περίπου 7cm x 5cm x 1cm). Βάση από χυτοσίδηρο (παραλληλόγραμμη). Ράβδος μεταλλική (0,80m). Ράβδος μεταλλική (0,30m). Απλός σύνδεσμος (σταυρός). Μέτρο πτυσσόμενο. Μοιρογνωμόνιο. Ζυγός. Βαρύ σώμα (λ.χ. βάση από χυτοσίδηρο, βαρύ βιβλίο, βαρίδι του 1kg από σταθμά). Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
8
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μέτρηση της γωνίας φτ Υπολογισμός της τριβής ολίσθησης Υπολογισμός έργου τριβής Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
9
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Α΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ Εργαστηριακή Άσκηση 9 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
10
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Στόχοι Μελέτη των μεταβολών της κινητικής και δυναμικής ενέργειας σώματος κατά την ελεύθερη πτώση του με τη μέθοδο της χρονοφωτογραφίας. Έλεγχος της διατήρησης της μηχανικής ενέργειας κατά την ελεύθερη πτώση του. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
11
Απαιτούμενα όργανα και υλικά
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Απαιτούμενα όργανα και υλικά Στροβοσκόπιο Φωτογραφική μηχανή σε τρίποδο Φωτογραφικό φιλμ υψηλής ευαισθησίας Λευκή σφαίρα Κανόνας βαθμολογημένος (μήκους 1m) Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
12
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
13
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
14
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
15
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
16
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Το κέντρο της σφαίρας συμπίπτει με το μηδέν στη αρχική θέση. Το χρονικό διάστημα δύο διαδοχικών αναλαμπών (δύο διαδοχικών θέσεων της σφαίρας) είναι 1/50 sec. Το επίπεδο αναφοράς (επίπεδο μηδενικής δυναμικής ενέργειας) περνάει από την ένδειξη 45. Προσδιορίζουμε την ακριβή θέση της σφαίρας . Συμπληρώνουμε τον ζητούμενο πίνακα. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
17
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
18
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
19
ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΕ ΕΚΡΕΜΕΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Β΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΕ ΕΚΡΕΜΕΣ Εργαστηριακή Άσκηση 5 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
20
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Στόχοι Πραγματοποίηση μικρού πλάτους ταλάντωση με τη χρήση του απλού εκκρεμούς. Εκμάθηση του τρόπου μέτρησης της βαρύτητας με το απλό εκκρεμές και πειραματικός υπολογισμός Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
21
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Εισαγωγικές γνώσεις Ο σταθερός όρος είναι η κλίση k της ευθείας του γραφήματος: T2=f(l) Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
22
Όργανα μέτρησης - Υλικά
Κανόνας ή μετροταινία Χρονόμετρο Μοιρογνωμόνιο Χυτοσιδερένια βάση Ράβδος 1m Σύνδεσμος Λαβίδα Μικρό σιδερένιο σφαιρίδιο Νήμα μήκους 1,2m Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
23
Πειραματική διαδικασία
ράβδος 1 m ράβδος 0,30 m βάση νήμα 0,40 έως 1,20 m μάζα 50 g σφιγκτήρας τύπου G Καταγράφουμε ζεύγη τιμών περιόδου και μήκος του εκκρεμούς με σκοπό τη χάραξη της γραφικής παράστασης του τετραγώνου της περιόδου Τ2 συναρτήσει του μήκους l του εκκρεμούς. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
24
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Από την κλίση k της ευθείας που θα προκύψει θα υπολογισθεί, χρησιμοποιώντας τη σχέση: η επιτάχυνση της βαρύτητας g. Θα πρέπει το πλάτος της ταλάντωσης να μην υπερβαίνει τις 10°. Κατόπιν θα υπολογισθεί το σχετικό % σφάλμα της τιμής του g που βρέθηκε από την τιμή 9,8m/s2. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
25
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Β΄ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΜΟΓΡΑΦΟ – ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΠΑΓΩΓΗΣ Εργαστηριακή Άσκηση 6 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
26
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Στόχοι Γνωριμία με τον παλμογράφο και απόκτηση η ικανότητα μέτρησης ηλεκτρικών σημάτων Παρατήρηση και μέτρηση της επαγόμενης τάσης στα άκρα ενός πηνίου όταν πλησιάζει και απομακρύνεται ένας μαγνήτης. Παρατήρηση και μέτρηση της επαγόμενης τάσης στα άκρα ενός κινητήρα περιστρεφόμενου με σταθερή ταχύτητα. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
27
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Όργανα - Υλικά 4 – 5 καλώδια διασύνδεσης με κροκοδειλάκια στα άκρα. Ένα πηνίο σπειρών Ένας μαγνήτης Ένας dc μικρός ηλεκτροκινητήρας Ένας παλμογράφος Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
28
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Εισαγωγικές γνώσεις Νόμος της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής (Νόμος Faraday) ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 πηνίο μιας σπείρας Η εμφάνιση επαγομένης ΗΕΔ στα άκρα του πηνίου οφείλεται στη μεταβολή της μαγνητικής ροής που διαπερνά το κύκλωμα. Η επαγομένη ΗΕΔ σε ένα κύκλωμα είναι ίση με το ρυθμό μεταβολής της μαγνητικής ροής που διαπερνά το κύκλωμα : Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
29
Πειραματική διαδικασία
Κίνηση μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 100 mV DC Καθώς ο μαγνήτης πλησιάζει στο πηνίο, εμφανίζεται ρεύμα στο γαλβανόμετρο με το οποίο είναι συνδεμένο το πηνίο. Όταν ο μαγνήτης είναι ακίνητος μέσα στο πηνίο, δεν περνά ρεύμα από το γαλβανόμετρο. Κατά την απομάκρυνση του μαγνήτη από το πηνίο το ρεύμα έχει αντίθετη φορά. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
30
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Κίνηση πηνίου ως προς ακίνητο μαγνήτη ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 Στα άκρα του αιωρούμενου πηνίου, καθώς αυτό κινείται και «κόβει» τις δυναμικές γραμμές του μαγνητικού πεδίου, δημιουργείται επαγόμενη τάση που κινεί πέρα-δώθε τη βελόνα του γαλβανόμετρου. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
31
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Περιστροφή πηνίου ως προς ακίνητο μαγνήτη ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 κινητήρας Μαγνήτης (στάτορας) Πηνίο (ρότορας) άξονας Στον κινητήρα, όταν το πηνίο περιστραφεί στο μαγνητικό πεδίο του μαγνήτη, το γαλβανόμετρο ανιχνεύει ρεύμα. Αν αντιστρέψουμε τη διαδικασία περιστροφής του κινητήρα, το ρεύμα θα έχει αντίθετη φορά. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
32
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Επαγόμενο ρεύμα και επαγόμενη ΗΕΔ ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 100 mV DC Κατά το φαινόμενο της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής το ρεύμα που εμφανίζεται στο γαλβανόμετρο ονομάζεται επαγόμενο ρεύμα και η αντίστοιχη ΗΕΔ που το προκαλεί, ονομάζεται επαγομένη ΗΕΔ. Δες το βίντεο Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
33
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Επαγωγή & ρυθμός μεταβολής μαγνητικής ροής (πείραμα Faraday) ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 διακόπτης σιδερένιος πυρήνας μπαταρία Όταν κλείσει ο διακόπτης ένα μεταβαλλόμενο ρεύμα στο πρώτο πηνίο επάγει ρεύμα στο γαλβανόμετρο, λόγω μεταβολής της μαγνητικής ροής στο δεύτερο πηνίο στο οποίο είναι συνδεμένο το γαλβανόμετρο. Η ίδια μεταβολή συμβαίνει κι όταν ανοίξει ο διακόπτης, αλλά σε μικρότερο χρόνο. Η επαγομένη ΗΕΔ είναι ανάλογη με το ρυθμό μεταβολής της μαγνητικής ροής. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
34
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Περιστροφή μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 αιωρούμενος μαγνήτης Κατά την περιστροφή του μαγνήτη εμπρός από το πηνίο το ρεύμα από την επαγομένη ΗΕΔ αλλάζει φορά, όταν το πηνίο περιστραφεί αντίθετα. Ε = ΔΦ /Δt = ωΒΑημωt Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
35
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Περιστροφή μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο: γεννήτρια AC ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 Δες το βίντεο Δες το βίντεο Δες το βίντεο Η περιστροφή ενός μαγνήτη εμπρός σε ακίνητα πηνίο είναι το πρότυπο μοντέλο μιας γεννήτριας εναλλασσόμενου ρεύματος (δυναμό). Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
36
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Κίνηση μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο: γεννήτρια AC ΕΚΦΕ Ομόνοιας 2006 N S N S N S Δες το βίντεο … Κίνηση μαγνήτη ως προς ακίνητο πηνίο και απεικόνιση της μεταβολής στην οθόνη του παλμογράφου. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
37
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προσδιορισμός της ροπής αδρανείας κυλίνδρου που κυλίεται σε πλάγιο επίπεδο Εργαστηριακή Άσκηση 4 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
38
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Στόχοι Στόχοι αυτής της εργαστηριακής άσκησης είναι: Να γίνει εξοικείωση με μετρήσεις χρόνου και μήκους και η εκτίμηση των σφαλμάτων, που υπεισέρχονται κατά τη μέτρησή τους. Να καταδειχθεί η σημασία των γραφικών παραστάσεων στη μέτρηση μεγεθών. Να γίνει μέτρηση της ροπής αδρανείας ενός κυλινδρικού σώματος. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
39
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Απαραίτητα όργανα και υλικά Ένα σανίδι (από MDF ) μήκους 1 m περίπου Κύλινδρος (χάρτινος κύλινδρος από ρολό ταινίας περιτυλίγματος) Ζυγός εργαστηρίου 1 kg Χρονόμετρο Βαθμονομημένος κανόνας -Μερικά υποστηρίγματα για τη δημιουργία του πλάγιου επιπέδου - Διαστημόμετρο (παχύμετρο) Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
40
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Μαθηματικες σχέσεις Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
41
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Πειραματική διάταξη Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
42
Πειραματική διαδικασία
Τυλίγουμε την παράπλευρη επιφάνειά του με ένα στρώμα κολλητικής χαρτοταινίας (ώστε να αποφύγουμε κάθε ενδεχόμενο ολίσθησής του στο πλάγιο επίπεδο). Ζυγίζουμε τον κύλινδρο και καταγράφουμε τη μάζα του. Μετράμε με το υποδεκάμετρο τη διάμετρό του (ως τη μέγιστη απόσταση δύο σημείων της περιμέτρου της κυκλικής βάσης του). Με ένα θρανίο, τη σανίδα και τα υποστηρίγματα, φτιάχνουμε ένα κεκλιμένο επίπεδο. Προσδιορίζουμε με δύο ευθείες γραμμές (παράλληλες με τις οριζόντιες ακμές της πλάγιας σανίδας) την αρχή και το τέλος της διαδρομής του κυλίνδρου πάνω στην πλάγια σανίδα, που θα χρονομετρήσουμε, και μετράμε το μήκος της. Μετράμε την υψομετρική διαφορά (h) της αρχικής από την τελική θέση του κυλίνδρου, στη διαδρομή που έχουμε προσδιορίσει. Αφήνουμε τον κύλινδρο να ξεκινήσει, χωρίς αρχική ταχύτητα, από το ανώτερο μέρος της διαδρομής του και μετράμε το χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει στο άλλο άκρο της. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
43
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Καταγράφουμε όλες τις μετρήσεις μας στον πίνακα μετρήσεων (βλ. σχετικούς πίνακες ενδεικτικών μετρήσεων). Αλλάζουμε την κλίση του πλάγιου επιπέδου, προσθαφαιρώντας ή μετακινώντας στηρίγματα και επαναλαμβάνουμε την προηγούμενη διαδικασία. Συμπληρώνουμε όλες τις στήλες του πίνακα μετρήσεων, σύμφωνα με το θεωρητικό μας πλαίσιο. Σχεδιάζουμε την ευθεία α – h σε χιλοστομετρικό φύλλο, επιλέγοντας κατάλληλο σύστημα ορθογωνίων αξόνων. Μετράμε την κλίση της ευθείας αυτής και υπολογίζουμε την ποσότητα D και στη συνέχεια τη ροπή αδράνειας Ι, του κυλίνδρου (σχέσεις 2 και 3). Υπολογίζουμε τη ροπή αδράνειας του κυλίνδρου με βάση τη σχέση 5 και τη συγκρίνουμε με την τιμή που προέκυψε στο το βήμα 9. Υπολογίζουμε τη σχετική διαφορά () των δύο τιμών και καταγράφουμε τα συμπεράσματά μας. Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
44
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Πίνακας μετρήσεων α/α h(m) t1(sec) t2(sec) t3(sec) t4(sec) t5(sec) t(sec) t2(sec2) α(m/s2) 1 0,02 2 0,04 3 0,06 4 0,08 5 0,10 Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
45
Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 Εργαστηριακές ασκήσεις Γενικού Λυκείου
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.