Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΒαυκις Χριστόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Γεωργίου Εκπαιδευτικός : Φράγκου Στυλιανή Τάξεις : Β’,Ε’-ΣΤ’
2
Περιγραφή της καλής πρακτικής.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’-ΣΤ’ τάξης δημιούργησαν ψηφιακό υλικό σχετικά με το χωριό τους, τον Άγιο Γεώργιο Συκούση της Χίου. Ασχολήθηκαν με την ονομασία, τη γεωγραφική θέση, την αρχιτεκτονική, την ιστορία του Σχολείου, τις ασχολίες των κατοίκων, τον πολιτισμό του χθες και του σήμερα. Μοιράστηκαν αυτό το υλικό με άλλα σχολεία σε εθνικό επίπεδο μέσα από την πλατφόρμα του e-twinning και ταυτόχρονα ενημερώθηκαν διαδικτυακά για τον τόπο και το περιβάλλον των συνεργαζόμενων σχολείων. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην Ευέλικτη Ζώνη.
3
Σκοπός Οι μαθητές και οι μαθήτριες να διεξάγουν έργο σχετικά με το χωριό τους, με έναν άλλο τρόπο εργασίας, πιο ενδιαφέρον, με δυνατότητες και εκπλήξεις που προκύπτουν από τη σύγχρονη επικοινωνία και τα εργαλεία του e-twinning. Να συνεργάζονται, να μοιράζονται, με λίγα λόγια να αισθάνονται και να αποτελούν μέρος μιας συναρπαστικής κοινότητας εκμάθησης.
4
Στόχοι Γνωστικοί Μελέτη του φυσικού περιβάλλοντος, της αρχιτεκτονικής και της ιστορίας του χωριού Επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά. Άντληση πληροφοριών για τον τόπο και το περιβάλλον των συνεργαζόμενων σχολείων Αξιοποίηση των δυνατοτήτων του διαδικτύου και των λογισμικών στην επεξεργασία και οικοδόμηση της γνώσης Άσκηση σε σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας και απόκτηση νέων εμπειριών και γνώσεων
5
Συναισθηματικοί Απόκτηση πολιτισμικής ταυτότητας
Αίσθηση ότι αποτελούν ισότιμα μέλη της κοινότητας και είναι συνυπεύθυνα για τη διατήρηση του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος Ευαισθητοποίηση Άνοιγμα οριζόντων Ανάπτυξη δεσμών φιλίας και συνεργασίας
6
Ψυχολογικοί Αύξηση της αυτοεκτίμησης Ανάληψη πρωτοβουλιών
Ανάδειξη της ετερότητας Αίσθηση ότι αποτελούν μέλος μιας κοινότητας εκμάθησης
7
Ρόλοι συμμετεχόντων Ο ρόλος της εκπαιδευτικού στη διάρκεια της καλής πρακτικής είναι εμψυχωτικός, διευκολυντικός και καθοδηγητικός στην πορεία ανακάλυψης της γνώσης από τους μαθητές οι οποίοι αλληλεπιδρούν με το υλικό περιβάλλον, την εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές τους και τους μαθητές-τριες των συνεργαζόμενων σχολείων σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές περιστάσεις και μέσω της υλοποίησης κοινών δραστηριοτήτων. Οι νέες τεχνολογίες παρέχουν πολλαπλές αναπαραστάσεις εννοιών και σχέσεων, ενθαρρύνουν την προσωπική έκφραση των μαθητών, υποστηρίζουν την προσωπική τους εμπλοκή και την οικοδόμηση της γνώσης από τους ίδιους.
8
Εμπλοκή τρίτων Οι οικογένειες των παιδιών έδωσαν πολύτιμες πληροφορίες για το χωριό και φωτογραφικό υλικό με πολύ χαρά, συμμετέχοντας σε συνεντεύξεις και ερωτήσεις που διατυπώθηκαν από τους μαθητές όλων των τάξεων. Ο κ. Γ Μυλωνάς που υπηρέτησε στο Σχολείο μας 27 χρόνια ως δάσκαλος και διευθυντής μας ενημέρωσε για την ιστορία του Σχολείου. Ο κ. Ν. Παπαγιαννάκης πρόεδρος του Συλλόγου Αγιωργουσίων Αμερικής μας έδωσε ψηφιακό υλικό με παλιές φωτογραφίες και βιβλία για τους Αγιωργούσους της Αμερικής. Η προσπάθεια ανάδειξης της ιστορίας του χωριού ευαισθητοποίησε την τοπική κοινωνία.
9
Εμπόδια που παρουσιάστηκαν
Δεν τηρήθηκε το χρονοδιάγραμμα των δράσεων από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία. Ένα από τα σχολεία έγινε μέλος κατά τη διάρκεια του προγράμματος (όχι από την αρχή) Διακόπηκε η προσπάθεια βιντεοδιάσκεψης , εξαιτίας της χαμηλής ταχύτητας του διαδικτύου.
10
Παρουσίαση καλής πρακτικής.
Δημιουργία έργου-αναζήτηση συνεργάτη και μελών .
11
Γνωριμία-Ανταλλαγή πληροφοριών για τους μαθητές και τις μαθήτριες των συνεργαζόμενων σχολείων. Παρουσίαση του Σχολείου και της ιστορίας του.
12
Ανταλλαγή ψηφιακού υλικού, (αρχεία, φωτογραφίες, βίντεο) από το σχολείο, το χωριό ή τον τόπο τους.
13
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού βγάλαμε φωτογραφίες με σκοπό τη δημιουργία ψηφιακού άλμπουμ με το οποίο θα αντιστοιχίζαμε φωτογραφίες του παρελθόντος με τις σημερινές.
14
Τα παιδιά οργανώνουν πληροφορίες και φωτογραφίες σε μια ολοκληρωμένη παρουσίαση του χωριού τους ή του τόπου τους.
15
Επεκτασιμότητα Το έργο « Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου …» μπορεί να διασυνδεθεί και με άλλα γνωστικά αντικείμενα όπως η Γλώσσα (εξέλιξη του τοπικού γλωσσικού ιδιώματος), τα Εικαστικά (εικαστικές δημιουργίες εμπνευσμένες από την περιήγηση στα σοκάκια του χωριού), τη Μελέτη Περιβάλλοντος (υλικά, επαγγέλματα, εργαλεία, έθιμα, παραδόσεις). Επίσης μπορεί να επεκταθεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο προσφέροντας στα παιδιά περισσότερες ευκαιρίες να ανταλλάξουν ,να μοιραστούν, να συνεργαστούν και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
16
Αποτίμηση της καλής πρακτικής.
Με την αξιοποίηση της Δικτυακής Πύλης του e Twinning και των εργαλείων της τα παιδιά αισθάνθηκαν μέλη μιας κοινότητας εκμάθησης. Κινητοποιήθηκαν εσωτερικά και δούλεψαν ομαδικά στο project με αμείωτο ενδιαφέρον. Αξιοποίησαν τις δυνατότητες του Η/Υ, προσέγγισαν διαφορετικά το θέμα , δημιούργησαν ψηφιακό υλικό με επαγγελματική εμφάνιση και το μοιράστηκαν με άλλους. Βίωσαν τη συνεργασία και την επικοινωνία και ένιωσαν υπερήφανοι για το χωριό τους και την πολιτιστική τους κληρονομιά.
17
Συμπεράσματα. Με ένα πρόγραμμα τριών μηνών οι μαθητές γνώρισαν ένα άλλο τρόπο δράσης και πρακτικής, πιο ενδιαφέρον, με δυνατότητες που προκύπτουν από τη σύγχρονη επικοινωνία και τo e- Τwinning…
18
Δημοσίευση των δράσεων στην ιστοσελίδα του Σχολείου http://mathitikes-periplaniseis.webnode.gr/
19
Βιβλιογραφικές αναφορές
Το χωριό Άγιος Γεώργιος Συκούσης Παντελή Α. Μαυρογιώργη Σύλλογος Άγιος Γεώργιος Συκούσης Αμερικής(φωτογραφίες) tml
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.