Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἸοκάστη Ζάρκος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες Άννα Σπύρτου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία 14/10/2017
2
Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Διδακτικών-Μαθησιακών Ακολουθιών
Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Διδακτικών-Μαθησιακών Ακολουθιών Ιδέες και τα προβλήματα κατανόησης των μαθητών Περιβάλλον μάθησης Διδακτικός Μετασχη-ματισμός του περιεχο-μένου
3
Η δύση του «Λάθους» ?Επιστημονικό Σωστό?
Ιδέες, εναλλακτικές ιδέες, αντιλήψεις, νοητικά μοντέλα, παρανοήσεις, συλλογισμοί… Μάθηση: Μεταφορά/Εξήγηση Επιστημονική γνώση Scientific Knowledge alternative ideas, conceptions, misconceptions, mental model, misunderstanding
4
Η ανατολή των εναλλακτικών ερμηνειών
Ιδέες, εναλλακτικές ιδέες, αντιλήψεις, νοητικά μοντέλα, παρανοήσεις, συλλογισμοί… Μάθηση Αλληλεπίδραση Οικοδόμηση alternative ideas, conceptions, misconceptions, mental model, misunderstanding, implicit theories, preconceptions,…
5
Η ανατολή των εναλλακτικών ερμηνειών
Ενέργεια Φωτεινά φαινόμενα Κίνηση Ηλεκτρικά φαινόμενα Δύναμη Μαγνητισμός Θερμικά φαινόμενα Ηχητικά φαινόμενα Ρευστά
6
Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών
1. Παγκόσμιες - Βιωματικές: Παρόμοιες 2. Λανθάνουσες: Υποσυνείδητες-Ανάδειξη των ιδεών-Επίγνωση των ιδεών τους 3. Συνοχή: κοινή λογική-λογικοφανείς, απρόθυμοι να τις εγκαταλείψουν Ένα σώμα κινείται όταν πάνω του ασκείται δύναμη
7
Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών
4. Αδιαφοροποίητες: Συγχέουν έννοιες Ενέργεια-Δύναμη-Ισχύς, Δύναμη-Πίεση, Θερμότητα-Θερμοκρασία 5. Αναγνώριση φαινομένων – αισθήσεις: δυσκολία να «αισθητοποιήσουν» – να κατασκευάσουν αναπαραστάσεις Το νερό, όταν γίνεται ατμός, παύει να υπάρχει Η ζάχαρη όταν διαλύεται στο νερό, παύει να υπάρχει
8
Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών
6. Προκύπτουν σε διαδικασίες αλλαγών Αλλαγή θέσης: Δύναμη Αλλά η ισορροπία είναι φυσική κατάσταση 7. Όμοιες με αντιλήψεις στην Ιστορία των ΦΕ
9
Βασικά χαρακτηριστικά των Ιδεών
8. Αιτιακοί συλλογισμοί σε τοπικό επίπεδο: αιτία (ενεργός πηγή) –παθητικός αποδέκτης Το ηλεκτρικό μάτι θερμαίνει το νερό (δίνει θερμότητα) Τα παγάκια ψυχραίνουν το νερό (δίνουν ψυχρότητα)
10
Η περίπτωση των δυνάμεων
11
Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη
Ασκούνται δυνάμεις ανάμεσα σε δύο ακίνητα σώματα που βρίσκονται σε απόσταση;
12
Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη
Σε μια ακίνητη καρέκλα, πέτρα αυτοκίνητο ασκείται δύναμη;
13
Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη
14
Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη
15
Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη
οι δυσκολίες των μαθητών να χρησιμοποιούν τη δύναμη στην πρόβλεψη και ερμηνεία φαινομένων ηρεμίας και κίνησης οφείλεται στο ότι δεν κατανοούν τη δύναμη ως το μέτρο της αλληλεπίδρασης δυο σωμάτων
16
Ιδέες των μαθητών για τη δύναμη
17
Ιδέες των μαθητών για δύναμη-κίνηση
Αριστοτελική λογική η κίνηση συνεπάγεται την άσκηση μιας δύναμης στην κατεύθυνση της κίνησης Θεωρούμε ότι μια τέτοια σκέψη οφείλεται στο γεγονός, ότι οι μαθητές θεωρούν τη δύναμη ως εσωτερική ή αποκτώμενη ιδιότητα των σωμάτων
18
Student-teachers’ conceptions about gravity interaction
Sample: 264 104 Primary Student Teachers 160 Early Childhood Education Three different contexts: gravitational, magnetic, electric interactions Kariotoglou, P., Spyrtou, A., & Tselfes, V., (2005).
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.