Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣίλας Ουζουνίδης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
«Προϊόντα αγροτικής παραγωγής με όνομα και ταυτότητα»
Ημερίδα 4/12/2017 «Προϊόντα αγροτικής παραγωγής με όνομα και ταυτότητα» Σάββας Μαλιώτης
2
Κάρολος Ρ. Δαρβίνος (1809 – 1882) (θεμελιωτής της θεωρίας της εξέλιξης)
Δεν είναι τα πιο δυνατά είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές.
3
Εξέλιξη αγορών Αγορές των παραγωγών (producer driven) Αγορές των καταναλωτών (consumer driven) Προστατευτισμός Παγκοσμιοποίηση Γεωργικό εμπόρευμα Προϊόν με όνομα Χαμηλό κόστος ή διαφοροποίηση Χαμηλό κόστος και διαφοροποίηση
4
Συσκευασίες Χύμα σε ξύλινα κιβώτια
5
Συσκευασίες Χύμα σε πλαστικά κιβώτια
6
Συσκευασίες Χάρτινα κιβώτια
7
Συσκευασίες Ατομικές συσκευασίες
8
Συσκευασίες (convenience)
9
Ετικέτες & ταυτότητα
10
Καινοτομίες του αύριο
11
Η συνέχεια …..
12
Η ιστορία του προιόντος
13
Που βρισκόμαστε; Παραγωγοί
Πρώτο μέλημα το ελάχιστο έως μηδενικό κόστος συσκευασίας Απροσδιόριστη σχέση παραγωγού με αγορές Μηδαμινή έως ελάχιστη διαφήμιση Σύγχυση στο τι αποτελεί ποιότητα Λιανική αγορά Ελάχιστα προβάλλεται η προέλευση (παραγωγός, περιοχή και πρακτικές καλλιέργειας) Ανώνυμα προϊόντα Επαναχρησιμοποίηση κιβωτίου για άλλα προϊόντα Μη ικανοποιητική επιβράβευση του ποιοτικού
14
Αποτέλεσμα Χάσμα τιμών παραγωγού – καταναλωτή
Αδυναμία ανταγωνισμού με εισαγόμενα αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα Έλλειψη ανταγωνιστικότητας Έλλειψη διαπραγματευτικής ισορροπίας Μειωμένη κερδοφορία Δυσκολία διατήρησης συνεργασιών
15
Χάσμα τιμών Μια ανορθόδοξη εκτίμηση
Χάσμα τιμών Μια ανορθόδοξη εκτίμηση Υπεραγορά Τιμή παραγωγού: 10-12c / κιλό Τιμή λιανική 25c / κιλό Στον δρόμο Τιμή παραγωγού: 19c/ κιλό Τιμή έμπορα: 45c / κιλό
16
Τα αποτελέσματα της μάρκας
Υψηλή προστιθέμενη αξία λόγω αναγνωρισιμότητας (ταυτότητα και χαρακτήρας) Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από πλευράς καταναλωτικού κοινού (τόσο για την προέλευση όσο και για τη σταθερή ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων) Ψηλότερες τιμές για τον παραγωγό σε σύγκριση με άλλα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας
17
Ονομαστά προϊόντα της αγοράς
Το κολοκάσι της Σωτήρας Οι ντομάτες της Οδούς Οι ντομάτες της Αγίας Μαρίνας Τα γιαφίτικα πορτοκάλια της Αργάκας Τα μήλα τα καθιστά της Κυπερούντας Τα κεράσια του Πεδουλά Τα αγγούρια της Χλώρακας
18
Γεωγραφικές Ενδείξεις - ΠΟΠ και ΠΓΕ (Καν. 1151/2012)
Συστήματα Ποιότητας αγροδιατροφικών προϊόντων στα πλαίσια της Κ.Α.Π. προτεινόμενα για τα τυροκομικά προϊόντα της Κύπρου Γεωγραφικές Ενδείξεις - ΠΟΠ και ΠΓΕ (Καν /2012) Βιολογική Γεωργία (Καν. 834/2007) Τοπικά εθελοντικά συστήματα ταυτοποίησης και προώθησης γεωργικών προϊόντων (voluntary certification schemes) Απλά κτίσιμο μιας μάρκας με επίκεντρο την προέλευση, τις πρακτικές καλλιέργειας και τον παραγωγό
19
Δυνατότητες χρηματοδότησης
Καθεστώς 16.4 – Βραχείες αλυσίδες και τοπικές αγορές Επιχειρησιακά προγράμματα Οργανώσεων Παραγωγών Μέτρο Συνεργασιών (Leader)
20
Εισηγήσεις προς παραγωγούς
Επιβάλλεται η κατανόηση των νέων συνθηκών και η προσαρμογή - Η ελαχιστοποίηση του κόστους εμπορίας, εφόσον οδηγεί σε μηδενική διαφοροποίηση ενός ποιοτικού προϊόντος δεν βοηθά στην εξασφάλιση ικανοποιητικών τιμών Περισσότερη έμφαση σε δράσεις μάρκετινγκ από τις Οργανώσεις Παραγωγών Χρήση ξεχωριστών συσκευασιών σε προϊόντα που συνδέονται με μια γεωγραφική περιοχή ή / και συνδέονται με συγκεκριμένη εποχή Προσθήκη προδιαγραφών γεύσης σε βασικά προϊόντα πχ ντομάτα στην ποιοτική διαβάθμιση
21
Υποστήριξη της πολιτείας
Θεσμοθέτηση συστήματος διακίνησης κενών κιβωτίων με επιμερισμό του κόστους διακίνησης στον καταναλωτή με ενσωμάτωση στην τιμή του προϊόντος και καταβολή του κόστους από τα σημεία λιανικής πώλησης Υποχρεωτικό σύστημα ιχνηλασιμότητας / RFID στα κιβώτια
22
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.