Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος
Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος Υπεύθυνος καθηγητής: Σμαΐλης Δημήτριος

2 Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος
Για την επιτυχή ολοκλήρωση της εργασία σας στο μάθημα ‘Μεθοδολογία της διδασκαλίας’ χρησιμοποιήστε τις παρακάτω οδηγίες σε συνδυασμό με το υπόδειγμα σχεδίου μαθήματος που είναι αναρτημένο στο e-class

3 Παρακάτω θα εξεταστούν αναλυτικά τα μέρη ενός σχεδίου μαθήματος τα οποία είναι τα εξής:
Βαθμίδα Εκπαιδευτικές ανάγκες Γνωστικό υπόβαθρο μαθητών Σκοπός Στόχοι Διάρκεια, υλικά και μέσα Περιγραφή διαδικασίας – Φάσεις Αξιολόγηση Εναλλακτικές προτάσεις Προεκτάσεις Φύλλο εργασίας

4 Σχεδιασμός Μαθήματος 1.Βαθμίδα/Τάξη:
Αναφέρεται η τάξη και η βαθμίδα εκπαίδευσης των μαθητών στους οποίους απευθύνεται το μάθημα π.χ. 1η Γυνασίου

5 Σχεδιασμός Μαθήματος 2. Εκπαιδευτικές Ανάγκες:
Οι ανάγκες μπορεί να προέρχονται από: Παρανοήσεις και ελλιπείς γνώσεις των μαθητών Προσδοκίες και ενδιαφέροντα τους Τυχόν αναπηρίες Μαθησιακά προβλήματα (δυσλεξία κλπ) Γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο Στύλ Μάθησης Ηλικία, Φύλο Ψυχολογική κατάσταση

6 Σχεδιασμός Μαθήματος 3. Γνωστικό Υπόβαθρο μαθητών:
αναφέρεται τι γνωρίζουν οι μαθητές (ή τι πρέπει να γνωρίζουν) ώστε να διδαχθούν το συγκεκριμένο θέμα.

7 Σχεδιασμός Μαθήματος 4. Σκοπός μαθήματος:
διατυπώνεται ο γενικός σκοπός της διδασκαλίας και μπορεί να χρησιμοποιηθούν ρήματα όπως κατανοήσουν, γνωρίζουν, μάθουν, κατακτήσουν, εκτιμήσουν.

8 Σχεδιασμός Μαθήματος 5. Στόχοι μαθήματος (προσδοκώμενα αποτελέσματα):
5. Στόχοι μαθήματος (προσδοκώμενα αποτελέσματα): Για τη διατύπωση των στόχων προτείνεται η χρήση ρημάτων σύμφωνα με τις περιοχές εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και τη στοχοθεσία του B. Bloom. Τα ρήματα εμφανίζονται στην επόμενη καρτέλα. Σημείωση:(για περισσότερες πληροφορίες δείτε τις σημειώσεις του μαθήματος: ταξινόμηση στόχων)

9 Σχεδιασμός Μαθήματος - SOS
Για να είναι πλήρης η διατύπωση ενός στόχου προτείνεται, ενδεικτικά, η χρήση των παρακάτω ρημάτων γνώσεις: ενδεικτικά ρήματα που χρησιμοποιούνται για τη διατύπωσή τους είναι: αναγνωρίζω, διακρίνω, ερμηνεύω, περιγράφω, ορίζω, απαριθμώ, επιλέγω, κατατάσσω, συγκρίνω, συσχετίζω (Γνωστική περιοχή) (ii) στάσεις (αξίες): ενδεικτικά ρήματα που χρησιμοποιούνται για τη διατύπωσή τους είναι: αποδέχομαι, εκτιμώ, απορρίπτω, αμφισβητώ, διερωτώμαι, ενθαρρύνω, παροτρύνω, προτιμώ, υιοθετώ, υποκινώ, υποστηρίζω. (Συναισθηματική περιοχή) (iii) ικανότητες - δεξιότητες: ενδεικτικά ρήματα που χρησιμοποιούνται για τη διατύπωσή τους είναι: επιδεικνύω, κατασκευάζω, μετατρέπω, μετρώ, συντάσσω, σχεδιάζω, υπολογίζω, διορθώνω, ελέγχω, επαληθεύω, επιλύω, εφαρμόζω, χρησιμοποιώ. (Ψυχοκινητική περιοχή)

10 Σχεδιασμός Μαθήματος 6. Διάρκεια Μαθήματος: αναφέρεται πόση ώρα διαρκεί το μάθημα π.χ. 50 λεπτά κλπ. 7. Υλικά και μέσα: Γίνεται αναφορά στα μέσα που θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές και ο εκπαιδευτικός, όπως πίνακας, προβολείς, υπολογιστές, τηλεόραση εκπαιδευτικό λογισμικό, εκθέματα, φύλλα εργασίας κλπ που είναι απαραίτητα για το μάθημα. Μπορεί ορισμένα μέσα να αποτελούν προτάσεις για την καλύτερη διεξαγωγή της διδασκαλίας και να μην είναι απαραίτητα.

11 Σχεδιασμός Μαθήματος 8. Περιγραφή διαδικασίας - Φάσεις:
Αναφέρονται οι φάσεις της διδασκαλίας και συγκεκριμένα: οι δραστηριότητες και οι τεχνικές διδασκαλίας που θα χρησιμοποιηθούν σε κάθε φάση (τι θα κάνει ο δάσκαλος και τι οι μαθητές) η χρονική διάρκεια της κάθε φάσης και αν είναι απαραίτητο ο τρόπος αξιολόγησης της κάθε φάσης

12 Συμμετοχικές τεχνικές διδασκαλίας
Προτείνεται η χρήση συμμετοχικών τεχνικών διδασκαλίας όπως είναι οι παρακάτω: Εμπλουτισμένη Εισήγηση Καταιγισμός Ιδεών Εργασία σε Ομάδες Μελέτη Περίπτωσης Παιχνίδι Ρόλων Σημείωση: πληροφορίες για τις παραπάνω τεχνικές διδασκαλίας θα βρείτε στις σημειώσεις του μαθήματος στο e-class – Τεχνικές Διδασκαλίας

13 Η εισήγηση Αν επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε εισήγηση για να εισάγουμε ένα θεωρητικό θέμα ή μία επιστημονική έννοια κλπ, τότε προσπαθούμε να είναι σύντομη και να είναι εμπλουτισμένη με ερωτήσεις ή με μία διαφάνεια κλπ.

14 Για κάθε τεχνική διδασκαλίας
δίνεται μία σύντομη περιγραφή για τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθεί. Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιηθεί η τεχνική της εμπλουτισμένης συζήτησης αναφέρονται ενδεικτικές ερωτήσεις που μπορεί να θέσει ο διδάσκων αν χρησιμοποιηθεί η πρακτική άσκηση αναφέρεται το φύλλο εργασίας που θα δοθεί στους μαθητές, αν χρησιμοποιηθεί η εργασία σε ομάδες αναφέρονται οι οδηγίες του εκπαιδευτή

15 Σχεδιασμός Μαθήματος 9. Αξιολόγηση των μαθητών, του μαθήματος και του εκπαιδευτικού: Προτείνεται με ποιους τρόπους θα αξιολογηθούν οι μαθητές στη συγκεκριμένη έννοια που διδάχθηκαν και δίνονται ενδεικτικά παραδείγματα π.χ. Rubrics, Προφορικών ερωτήσεων, δραστηριοτήτων και φύλλων αξιολόγησης με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, εννοιολογικοί χάρτες, τεστ κλπ. (συμβουλευτείτε τις σημειώσεις του μαθήματος - Αξιολόγηση 10. Εναλλακτικές προτάσεις διδασκαλίας: Αναφέρεται τι άλλο θα μπορούσε να γίνει για την αποτελεσματικότερη επίτευξη του μαθήματος και τυχόν B plan σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά

16 Σχεδιασμός Μαθήματος 11. Προεκτάσεις:
π.χ. εργασίες για το σπίτι. Δίνεται, αν χρειάζεται, το φύλλο εργασίας που θα πρέπει οι μαθητές να εκπονήσουν στο σπίτι. 12. Φύλλο Εργασίας: συμπεριλαμβάνεται το φύλλο εργασίας του μαθήματος π.χ. οδηγίες δραστηριότητας κλπ.

17 12. Φύλλο Εργασίας - παράδειγμα


Κατέβασμα ppt "Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google