Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Γ’ ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ 09 ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

2 1.2 Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ 1.2.1. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
1.2 Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Η έννοια του «επιχειρείν» : Σημαίνει το συνδυασμό των συντελεστών παραγωγής με σκοπό τη δημιουργία υλικών αγαθών ή υπηρεσιών Εμπεριέχει το στοιχείο της εισαγωγής και εφαρμογής καινοτομιών Εμπεριέχει το στοιχείο του κινδύνου ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

3 1.2 Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Η επιχείρηση αποτελεί μια παραγωγική-οικονομική μονάδα, με την έννοια ότι συνδυάζει και αξιοποιεί τους συντελεστές παραγωγής (εργασία, κεφάλαιο, γνώση, τεχνολογία, κ.ά.), προκειμένου να παράγει προϊόντα ή υπηρεσίες, με σκοπό τη διάθεσή τους μέσω του μηχανισμού της αγοράς στους καταναλωτές ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ09 ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

4 ΚΥΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠ’ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Η επιχείρηση παράγει προϊόντα ή υπηρεσίες τα οποία διαθέτει έναντι μιας αξίας ανταλλαγής μέσω του μηχανισμού της αγοράς Η επιχείρηση συνδέεται με την ανάληψη κινδύνου (πιθανότητα κέρδους ή ζημίας) ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

5 1.2.1.2. Η επιχείρηση ως κοινωνική οργάνωση («κοινωνική κατασκευή»)
Εκφράζει έναν τρόπο συλλογικής δράσης Αναπτύσσονται κοινωνικές σχέσεις Υπάρχουν και γίνονται αντικείμενο διαπραγμάτευσης διαφορετικά συμφέροντα διαφορετικών ομάδων Υπάρχουν σχέσεις εξουσίας Λειτουργεί σύμφωνα μ’ ένα πλαίσιο τυπικών ή άτυπων κανόνων Προσφέρει απασχόληση , ικανοποίηση κοινωνικών αναγκών και οφείλει να αισθάνεται κοινωνική ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον της ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

6 Αποτελεί θεμελιώδη θεσμό
Η επιχείρηση ως θεσμός Αποτελεί θεμελιώδη θεσμό Η θεσμική της διάσταση καθορίζεται από το πλαίσιο ρυθμιστικών διατάξεων (π.χ. Σύνταγμα, νόμοι), αλλά και από τους βασικούς κανόνες που διέπουν τη φύση και τη λειτουργία της (π.χ. καταστατικό, θεσμική οργάνωση) ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

7 1.2.1.4. Η πολιτισμική διάσταση της επιχείρησης
«Κουλτούρα» : ένα σύστημα κοινών αξιών, «πιστεύω», εννοιών, παραδοχών, συμβόλων, εθίμων, κανόνων και προτύπων που ισχύουν σε μια ομάδα ανθρώπων ή μια οργάνωση Πρόκειται για μια φιλοσοφία, η οποία δίνει κατεύθυνση στα άτομα και τις ομάδες και συμβάλλει στη συνοχή και την αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ αυτών στο πλαίσιο της οργάνωσης ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

8 Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΙ :
Τις σχέσεις των ανθρώπων στο πλαίσιο της οργάνωσης Τις σχέσεις της οργάνωσης με το περιβάλλον της Τις στάσεις της οργάνωσης ως προς τα προϊόντα,τους πελάτες, το περιβάλλον ,κ.ά. Τον τρόπο λειτουργίας της, τις ατομικές και ομαδικές συμπεριφορές ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

9 1.2.1.5. Η επιχείρηση ως σύστημα
Σύστημα είναι ένα σύνολο στοιχείων τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με σχέσεις αλληλεπίδρασης και αποτελούν μια ολότητα ΕΙΣΡΟΕΣ ΕΚΡΟΕΣ Άνθρωποι Προϊόντα Κεφάλαια ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Υπηρεσίες Πληροφορίες Πληροφορίες Υλικά ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

10 Η επιχείρηση : Λαμβάνει εισροές απ’το περιβάλλον: ανθρώπινους, οικονομικούς, υλικούς κ.ά. πόρους Επεξεργάζεται,μετασχηματίζει τους πόρους αυτούς μέσω λειτουργιών και μέσων Δίνει στο περιβάλλον εκροές (προϊόντα, υπηρεσίες) Είναι διακριτή απ’ το περιβάλλον της Προσαρμόζεται στο περιβάλλον της μέσω του μηχανισμού ελέγχου-ανατροφοδότησης ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

11 ΒΑΣΙΚΕΣ Ή ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ : Παραγωγική λειτουργία
1.3. Λειτουργίες της Επιχείρησης Η αλυσίδα των επιχειρησιακών λειτουργιών ΒΑΣΙΚΕΣ Ή ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ : Παραγωγική λειτουργία Εμπορική λειτουργία Οικονομική λειτουργία ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ Λειτουργία προμηθειών Λειτουργία έρευνας και ανάπτυξης Λειτουργία πληροφόρησης Λειτουργία δημοσίων σχέσεων ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

12 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Επεξεργασία υλικών ή πληροφοριών Χρήση και συντήρηση των μέσων για την παραγωγή των προϊόντων ή των υπηρεσιών Έλεγχος της ποιότητας των παραγόμενων αγαθών Η ΠΙΟ ΒΑΣΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

13 Έρευνα αναγκών καταναλωτών
ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να διαθέσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της στην αγορά Έρευνα αναγκών καταναλωτών Σχεδιασμός προϊόντων ή υπηρεσιών που ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών Προβολή και προώθηση προϊόντων Πώληση και διανομή ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Πραγματοποίηση, παρακολούθηση και καταγραφή συναλλαγών Εξεύρεση κεφαλαίου ίδρυσης της οικονομικής μονάδας Αξιοποίηση κεφαλαίου με τις πιο αποδοτικές επιλογές διαχειριστικές και λογιστικές διαδικασίες Αντιμετώπιση νομικών και φορολογικών υποχρεώσεων Εξακρίβωση αποτελεσμάτων ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

15 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Εξασφάλιση απαραίτητων προϊόντων ή υπηρεσιών για τη λειτουργία και την επίτευξη των στόχων της Οικονομικότερη προμήθεια μηχανημάτων και α΄ υλών Έρευνα τιμών, αγορά και αποθήκευση των παραπάνω απαραίτητων στοιχείων Συνεχής παρακολούθηση των αποθεμάτων ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

16 ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Αντικείμενό της η ανεύρεση νέων τρόπων παραγωγής και βελτίωσης των υπαρχόντων, με αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και κάθε καινοτομίας που βοηθά στη δημιουργία νέων αγαθών και υπηρεσιών Π.χ. σχεδιασμός νέων τύπων προϊόντων , βελτίωση συσκευασίας, κ.ά. ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

17 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
Οργανωμένο σύνολο ενεργειών εκ μέρους των επιχειρήσεων προκειμένου : να αποκτούν να επεξεργάζονται να αποθηκεύουν να διανέμουν να αξιοποιούν τις απαραίτητες πληροφορίες ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

18 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Προβολή θετικών σημείων και συνολικής εικόνας της επιχ. Οργάνωση και υλοποίηση εκδηλώσεων Σχέσεις με τα ΜΜΕ Φιλανθρωπικές ενέργειες Χορηγίες πολιτιστικών, επιστημονικών δραστηριοτήτων ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

19 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Εταιρία αναψυκτικών διεξάγει έρευνα σχετικά με τις ανάγκες των καταναλωτών για ένα νέο προϊόν με λιγότερες θερμίδες. (εμπορική λειτουργία) Υπεύθυνος προμηθειών εμπορικής επιχ. κάνει έρευνα τιμών και προμηθεύεται ανυψωτικό μηχάνημα για την αποθήκη. (λειτουργία προμηθειών) Τράπεζα δίνει υποτροφίες σε μαθητές. (λειτουργία δημοσίων σχέσεων) ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

20 1.4. Η Επιχείρηση και το περιβάλλον της
ΟΜΑΔΕΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΚΡΑΤΟΣ ΥΨΗΛΑ ΚΕΡΔΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΚΑΙ ΥΨΗΛΑ ΚΕΡΔΗ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΦΕΡΕΓΓΥΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΚΑΛΕΣ ΤΙΜΕΣ, ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΟΡΩΝ, ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΝΟΜΟΥΣ ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

21 1.4.1. Στοιχεία του περιβάλλοντος
ΓΕΝΙΚΟ (ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ) ΕΙΔΙΚΟ (ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΝΟΜΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΙΣΤΩΤΕΣ, ΜΕΤΟΧΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ Ή ΑΝΤΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

22 1.4.2. Η κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης
«Κώδικας Επιχειρησιακής Ηθικής» Προσφορά αγαθών, προϊόντων και υπηρεσιών Τήρηση κείμενης νομοθεσίας Κοινωνική και πολιτιστική συνεισφορά προς όφελος των εργαζομένων και του κοινωνικού συνόλου Συμβολή στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας Συνεισφορά στην προστασία του περιβάλλοντος ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

23 Θεσμικοί στόχοι Λειτουργικοί στόχοι
1.5. Η αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων Οι στόχοι των επιχειρήσεων Θεσμικοί στόχοι Λειτουργικοί στόχοι Αυτοί που επίσημα διατυπώνει η επιχ. στο καταστατικό, με βάση το οποίο νομιμοποιείται η ύπαρξη και λειτουργία της. Είναι γενικοί και μη συγκεκριμένοι, εκφράζουν το γενικό καθήκον της επιχ. Εκφράζουν τα συγκεκριμένα αποτελέσματα, τα οποία επιδιώκει να πετύχει. ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

24 ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ
Στα συνολικά μεγέθη της επιχ. Στην αγορά Στην παραγωγή Στους ανθρώπους Στις καινοτομίες CYERT και MARCH : μόνο τα άτομα ή οι ομάδες έχουν στόχους και όχι οι επιχειρήσεις ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

25 1.5.2. Αποτελεσματικότητα-Αποδοτικότητα-Παραγωγικότητα
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ : ο βαθμός στον οποίο η επιχείρηση πετυχαίνει τους στόχους της ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ : αφορά κυρίως την εσωτερική λειτουργία της επιχ. και εκφράζει τις θυσίες που γίνονται για την επίτευξη ενός αποτελέσματος Η ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ : είναι η σχέση μεταξύ παραχθέντων αγαθών και χρησιμοποιηθέντων παραγωγικών μέσων ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

26 ΤΥΠΟΛΟΓΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ Ή ΖΗΜΙΑ
_______________________ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘ. ΚΕΦ. ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΑ ΑΓΑΘΑ _____________________ ΠΑΡΑΓ. ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜ. ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ____________________ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09

27 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η έννοια της ανταγωνιστικότητας εκφράζει τη δυνατότητα της επιχ. να προσφέρει καλύτερη ποιότητα και τιμή απ’ τους ανταγωνιστές της Μια επιχ. με υψηλή παραγωγικότητα θα έχει χαμηλό κόστος κι έτσι θα προσφέρει τα προϊόντα της σε χαμηλότερες τιμές Μια επιχ. με υψηλή παραγωγικότητα θα μπορεί να δαπανήσει χρήματα για την ποιότητα και τη διαφήμιση, ώστε να κάνει τα προϊόντα της πιο ανταγωνιστικά ΜΠΟΥΚΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΕ09


Κατέβασμα ppt "ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google