Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΒοανηργες Βασιλείου Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ ΕΠΠΑΙΚ, , μάθημα 2 Κατερίνα Μακρή
2
Ερμηνευτικό παράδειγμα
(interpretivism) Η πραγματικότητα είναι εσωτερική ...και άρα η γνώση είναι κάτι που κατασκευάζεται. Λογικός θετικισμός (Objectivism) Η πραγματικότητα είναι εξωτερική και αντικειμενική ... άρα η γνώση κατακτάται μέσα από τις εμπειρίες Πραγματισμός (pragmatism) Η πραγματικότητα είναι ερμηνεύσιμη (επιδέχεται διαφορετικών ερμηνειών) ...άρα η γνώση είναι διαπραγματεύσιμη μέσα από τις εμπειρίες και τη σκέψη.
3
Ερμηνευτικό παράδειγμα
Λογικός θετικισμός (Objectivism) Πραγματισμός (pragmatism) Ερμηνευτικό παράδειγμα (interpretivism) ΕΠ ΘΜ Π συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) Driscoll, 2000
4
παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις
γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) συμπεριφορισμός (behaviorism) παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις αλλαγή μίας συμπεριφοράς νοητικό «σχήμα» συμβολική νοητική αναπαράσταση πρόγραμμα υπολογιστή νοητικό σχήμα κατασκευή της γνώσης (προσαρμογή) Χαοτική και ασυμμάζευτη γνώση
5
(Computer Assisted Instruction) (Artificial Intelligence)
συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) ΕΠ ΘΜ Π CAI (Computer Assisted Instruction) AI (Artificial Intelligence) Logo as Latin CSCL Koschmann, 1996
6
ΠΕΤ1: CAI (Computer Assisted Instruction)
Έμφαση στην εξάσκηση μέσω επανάληψης, με άμεση θετική ή αρνητική ανατροφοδότηση Κλειστά προγράμματα που μιμούνται τις ασκήσεις κλειστού τύπου Πολυμεσικές εφαρμογές με προδιαγεγραμμένη γραμμική πλοήγηση
7
Λογισμικά κλειστού τύπου
ΠΕΤ1: CAI: Eργαλεία Λογισμικά κλειστού τύπου Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας (Skinner) Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας(Crowder) Συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Διδακτικός σχεδιασμός (Gagne) Εφαρμογές πολυμέσων
8
Λογισμικά κλειστού τύπου
ΠΕΤ1: CAI: Eργαλεία Λογισμικά κλειστού τύπου Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας (Skinner) Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας(Crowder) Συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Διδακτικός σχεδιασμός (Gagne) Εφαρμογές πολυμέσων
9
CAI γραμμική οργάνωση της πληροφορίας drill and practice
Αrcademic Skill Builder Hot Potatoes hotpot.uvic.ca/ (παραδείγματα) Λογισμικό Φυσικής: Φυσικά Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού Math is fun Kάρτες επανάληψης (flashcards) Σταυρόλεξα Εκμάθηση λεξιλογίου
10
Hot potatoes hotpot.uvic.ca/
(παραδείγματα)
13
Λογισμικά κλειστού τύπου
ΠΕΤ1: CAI: Eργαλεία Λογισμικά κλειστού τύπου Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας (Skinner) Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας(Crowder) Συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Διδακτικός σχεδιασμός (Gagne) Εφαρμογές πολυμέσων
14
CAI διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials)
Congress for Kids PhysicaElementa Οnline «σχολείο» για τον προγραμματισμό του Διαδικτύου Λογισμικά Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: Ιστορία Γ΄& Δ΄ και Ε΄& ΣΤ΄Δημοτικού Basic Algebra Shapeup Λογισμικό Ιστορίας: Ελληνική Επανάσταση: Το 21 εν Πλω (Ιστορία Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού odysseia.cti.gr/seirines/projdescr/20.htm
15
CAI διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials)
Οnline «σχολείο» για τον προγραμματισμό του Διαδικτύου
16
CAI διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials)
Congress for Kids
17
CAI διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials)
Congress for Kids
18
Λογισμικά κλειστού τύπου
ΠΕΤ1: CAI: Eργαλεία Λογισμικά κλειστού τύπου Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας (Skinner) Προγράμματα εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) Διακλαδισμένη οργάνωση της πληροφορίας(Crowder) Συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (tutorials) Διδακτικός σχεδιασμός (Gagne) Εφαρμογές πολυμέσων
19
Εργαλεία CAI διδακτικός σχεδιασμός εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση)
Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id ?mt=8 Αρχαίοι Έλληνες Φιλόσοφοι ts.sch.gr/repo/online-packages/gym-filosofika-keimena-c/html/arist/menu.htm Ανακαλύπτω τη Φύση (Μελέτη Περιβάλλοντος) users.sch.gr/stefanski/syneducation/Nature_Odigies_xrisis.pdf Σ.Ε.Π. ΣΥΝΘΕΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
20
εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση)
Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id ?mt=8
21
εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση)
Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id ?mt=8
22
εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση)
Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id ?mt=8
23
εφαρμογές πολυμέσων (προδιαγεγραμμένη πλοήγηση)
Ο Ξεφτέρης και οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου itunes.apple.com/gr/app/12-theoi-o-xephteres-kai-oi/id ?mt=8
24
Bιβλιογραφία και πηγές
Driscoll, M. (2000). Psychology of Learning for Instruction. Needham Heights, MA, Allyn & Bacon Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία, εκδ. ΙΩΝ / ΕΛΛΗΝ (κεφάλαιο 2) Koschmann, T. (1996). Paradigm shifts and instructional technology: An introduction. In T. Koschmann (Ed.), CSCL : theory and practice of an emerging paradigm (pp ). Mahwah N.J.: L. Erlbaum
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.