Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣιλουανός Ανδρεάδης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Μοσχάτο, 26-28 Σεπτεμβρίου 2014, Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη
Διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των Διευθυντών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Παλάσκα, Σοφία, Μαστροθανάσης Κων/νος, Γκιόλιας Λάμπρος
2
Σχολική Διεύθυνση και επιμόρφωση
Ο θεσμικός ρόλος των διευθυντών είναι ιδιαίτερα σημαντικός αφού η συμπεριφορά της σχολικής διεύθυνσης είναι αποφασιστική για το επίπεδο ποιότητας του σχολείου και το βαθμό επίτευξης των στόχων του. Η επαγγελματικότητα και οι ικανότητες ενός διευθυντή, είναι κεντρικής σημασίας για την ποιότητα της εργασίας σε ένα σχολείο. Οι νέες συνθήκες επιβάλλουν ένα σχολείο ευέλικτο και ανταγωνιστικό, γεννώντας την ανάγκη για ένα σύνθετο πλέγμα ρόλων του διευθυντή. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, ο διευθυντής είναι αναγκαίο να διαθέτει επιστημονικές γνώσεις, ικανότητες και εμπειρία. Η επιμόρφωση, ως μέρος της συνεχούς επαγγελματικής προόδου και εργαλείο προσαρμογής στις αλλαγές, θα πρέπει να προσφέρεται με σκοπό τον επαναπροσδιορισμό της σχέσης του εκπαιδευτικού με την εργασία του, την προσωπική και επαγγελματική του ανάπτυξη.
3
Επιμορφωτικά προγράμματα για διευθυντές σχολικών μονάδων
Στον ελλαδικό χώρο δε φαίνεται να υφίσταται οργανωμένος σχεδιασμός επιμορφωτικών προγραμμάτων για την εκπαίδευση στελεχών εκπαίδευσης, ούτε μέσα από πανεπιστημιακά ιδρύματα, στα οποία ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους οι εκπαιδευτικοί, ούτε από την πλευρά επίσημων φορέων επιμόρφωσης. Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων κατά την πρώτη ανάληψη των διοικητικών τους καθηκόντων δεν διέθεταν διοικητική επάρκεια ούτε αισθάνονταν έτοιμοι να διοικήσουν, αφού δεν είχαν τη σχετική κατάρτιση κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Οι διευθυντές δεν είναι ευχαριστημένοι από την επιμόρφωση τους τόσο σε επίπεδο περιεχομένου της επιμόρφωσης, όσο και σε επίπεδο οργάνωσης και μεθοδολογίας. Η συγκεκριμένη εικόνα συνδέεται άρρηκτα με τη μη ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών που με τη σειρά της αποτελεί μία διαδικασία απαραίτητη για τον ποιοτικότερο και αποτελεσματικότερο σχεδιασμό επιμορφωτικών προγραμμάτων.
4
Η έρευνα Σκοπός: Η ανάδειξη των στάσεων των διευθυντών απέναντι στις ποικίλες μορφές επιμόρφωσης, τις θεματικές ενότητες ενδιαφερόντων και τα κίνητρα για τη συμμετοχή τους σε προγράμματα επιμόρφωσης Συμμετέχοντες: 58 διευθυντές δημοτικών σχολείων που υπηρετούν στην περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας Εργαλείο: Ερωτηματολόγιο – Ερωτήσεις τύπου Likert πεντάβαθμης κλίμακας «5 – Πάρα πολύ», «4 - Πολύ», «3 - Αρκετά», «2 - Ελάχιστα», «1 - Καθόλου»
5
Αποτελέσματα Μορφή Επιμόρφωσης: 5 4 3 2 1 Ημερίδα 35,7% 42,9% 0,0%
7,1 % 14,3 % Ταχύρρυθμο σεμινάριο 0,0 % Εξ αποστάσεως επιμόρφωση (ασύγχρονη) 14,3% 35,7 % (τηλεδιάσκεψη) 71,4% Μεικτό σύστημα 50,0% 21,4% Σύνδεση θεωρίας με πράξη 64,3%
6
Αποτελέσματα Θεματικές ενότητες Ενδιαφέροντος (Ποσοστιαίες τιμές) 5 4
Θεματικές ενότητες Ενδιαφέροντος (Ποσοστιαίες τιμές) 5 4 3 2 1 Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών 71,4 21,4 7,1 0,0 Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης 64,3 14,3 Αξιολόγηση Μαθητών 35,7 28,6 Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης 50,0 Προώθηση & υποστήριξη καινοτόμων δράσεων 57,1 Συμβουλευτική & Επαγγελματικός Προσανατολισμός Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές & γονείς Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπ/κων
7
Αποτελέσματα 5 4 3 2 1 Μοριοδότηση 57,1% 7,1 % 21,4 %
Κίνητρα συμμετοχής σε προγράμματα επιμόρφωσης 5 4 3 2 1 Μοριοδότηση 57,1% 7,1 % 21,4 % Πιστοποίηση της επιμόρφωσης 64,3 % 0,0 % Οικονομική ενίσχυση 50,0 % Χρόνος πραγματοποίησης επιμόρφωσης 5 4 3 2 1 Διεξαγωγή εκτός ωραρίου 28,6% 14,3 % 21,4 % Διεξαγωγή εντός ωραρίου 64,3 % 7,1 % 0,0 % Διεξαγωγή πριν την έναρξη ή μετά τη λήξη του σχ. έτους 28,6 %
8
Συμπεράσματα Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης:
Οι διευθυντές δηλώνουν ότι δεν έχουν επιμορφωθεί σε κάποιο σχετικό αντικείμενο με τη διοίκηση της εκπαίδευσης, ενώ θεωρούν ότι η εξειδικευμένη επιμόρφωση πάνω σε θέματα διοίκησης κρίνεται αναγκαία. Προτιμούν προγράμματα επιμόρφωσης με τη μορφή ημερίδων και ταχύρυθμων προγραμμάτων. Επίσης μορφές επιμόρφωσης υπό την μορφή εξ’ αποστάσεως προγραμμάτων ή προγραμμάτων δράσης και σύνδεσης της θεωρίας με την πράξη κρίνονται θετικά. Επιθυμούν θεματολογία σχετικά με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διοίκηση και την εκπαίδευση, την οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, τη διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης, την προώθηση και υποστήριξη των καινοτόμων δράσεων, τις σχέσεις με τους μαθητές και τους γονείς και τέλος τις στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών. Σχετικά με τα κίνητρα, η μοριοδότηση, η πιστοποίηση των προγραμμάτων και η οικονομική ενίσχυση των συμμετεχόντων σε αυτά φαίνεται να αποτελούν καθοριστικοί παράγοντες για συμμετοχή. Αναφορικά με το χρόνο πραγματοποίησης των επιμορφωτικών δράσεων, σημειώνεται η ανάγκη για πραγματοποίηση εντός του σχολικού ωραρίου.
9
Μοσχάτο, 26-28 Σεπτεμβρίου 2014, Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη
Διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των Διευθυντών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Σας ευχαριστούμε πολύ! Παλάσκα, Σοφία, Μαστροθανάσης Κων/νος, Γκιόλιας Λάμπρος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.