Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘεμιστοκλῆς Καραμανλής Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφόρησης σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας
Χειμερινό εξάμηνο Διδάσκων: Σπύρος Αβδημιώτης PhD
2
Βασικές αρχές του μαθήματος
Η ύλη το μαθήματος αφορά τον επιχειρηματικό σχεδιασμό Το μάθημα έχει θεωρητικό και εργαστηριακό σκέλος. Οι παρουσία είναι υποχρεωτική Ο βαθμός σας θα προκύψει από τις τελικές εξετάσεις, ξεχωριστά στη θεωρία και το εργαστήριο.
3
Θα πρέπει να αλλάξουν τα δεδομένα
Θα πρέπει να αλλάξουν τα δεδομένα. Ο τουρισμός είναι πολύ περισσότερο από... Ξενοδοχείο Τουριστικό γραφείο
4
Τουρ/στικό Γραφείο- Μεταφορές Επιχειρ/κός Σεδιασμός
Ξενοδοχείο Τουρ/στικό Γραφείο- Μεταφορές Επιχειρ/κός Σεδιασμός Περιβ/λον και Οικολογία Τοπικά Προϊόντα Στρατηγικός Σχεδιασμος και Πολιτική
5
Στόχος του μαθήματος είναι να ετοιμάσει τους φοιτητές:
Να αναγνωρίζουν το ρόλο του στρατηγικού σχεδιασμού σε μια επιχείρηση Να ενταχθούν στο περιβάλλον της συμβουλευτικής των επιχειρήσεων φιλοξενίας και τουρισμού Να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις στην αποτύπωση και τον έλεγχο της επιχείρησης, κυριως μέσα απο χρηματοοικονομικούς δείκτες
6
Στόχος του μαθήματος είναι να ετοιμάσει τους φοιτητές:
Να γνωρίζουν πώς να αναλύουν το εξωτερικό περιβάλλον και την τυπολογία των τουριστών Να αναγνωρίζουν τους άξονες σύνταξης ενός επιχειρηματικού σχεδίου
7
Αντικείμενο του μαθήματος
Είναι να μάθουμε να ελέγχουμε και να συμβάλλουμε στην επιτυχια των τουριστικών επιχειρήσεων (να μην κάνουν εύκολα «το λάθος») Η λογική του all inclusive είναι έναν τέτοιο λάθος; Να συμβάλλουμε στην καλύτερη στρατηγική οργάνωση- σχεδιασμό των επιχειρήσεων τουρισμού στην Ελλάδα Πηγή:
8
Γιατί αποτυγχάνουν συνήθως οι επιχειρησεις;
Διαχειριστική ανικανότητα Έλλειψη εμπειρίας Έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού Κακός προγραμματισμός Ακατάλληλη τοποθεσία- εξωτερικοί παράγοντες Απώλεια ελέγχου των αποθεμάτων Ανικανότητα υποκίνησης των εργαζομένων
9
Κανόνες για την επιβίωση των επιχειρήσεων
Δημιουργία, καινοτομία, δράση Συνεχής αναζήτηση νέων ευκαιριών Επιδίωξη της απλής λύσης Προσπάθεια, εντοπισμός εκτέλεση Επιδίωξη της κορυφής Εξαγωγή συμπερασμάτων από την αποτυχία Επιμονή στην προσπάθεια, έστω και υπό αντίξοες συνθήκες
10
Σε παγκόσμιο επίπεδο το τουριστικό επιχειρηματικό τοπίο αλλάζει...
Στο σύγχρονο διεθνοποιημένο και ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον οι επιχειρήσεις για να παραμείνουν σταθερά ανταγωνιστικές οφείλουν: Να οραματίζονται και να σχεδιάζουν μακροπρόθεσμα το μέλλον τους, να αναγνωρίζουν και να επενδύουν στα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα , να έχουν τη δυνατότητα προγραμματισμού, να είναι ευέλικτες και να προσαρμόζονται γρήγορα στις απαιτήσεις- προκλήσεις του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος.
11
Μερικές σύγχρονες προκλήσεις στις οποίες ο επιχειρηματίας οφείλει να ανταποκριθεί...
Κατάταξη καταλυμάτων σε κατηγορίες Πιστοποίηση καταλυμάτων Υπάρχει ανάγκη στρατηγικού σχεδιασμού των επιχειρήσεων Δεκάδες χιλιάδων επιχειρήσεων αναζητά τη συμβουλή σε θέματα που προκύπτουν… ή αλλιώς, όποιος έχει το πλεονέκτημα του σχεδιασμού, αποκτά το επιθυμητό μερίδιο της αγοράς
12
Η επιτυχία Έτσι λοιπόν, η επιτυχία μιας επιχείρησης- ανεξάρτητα από το μέγεθός της- εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από το πόσο καλά έχει μελετήσει, σχεδιάσει και συντονίσει τις εμπορικές, χρηματοδοτικές και διοικητικές δράσεις που θα αναλάβει.
13
Για Ποιους Λόγους θα Ήθελε Κάποιος να Είναι Επιχειρηματίας
Επιθυμία για Κέρδος - Είναι Αρκετή για τη Δημιουργία μίας Επιχείρησης; Πώς Ορίζουμε την Επιτυχία; Με το Βλέμμα στο Μέλλον
14
Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί
Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί Μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός (strategic plan), που θα εντάσσεται στο γενικότερο παραγωγικό μοντέλο της περιοχής και θα αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τα ανταγωνιστικά και συγκριτικά της πλεονεκτήματα.
15
Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί
Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί Λεπτομερειακός επιχειρηματικός σχεδιασμός (business plan), που θα προσδιορίζει και θα επιλύει λειτουργικά και χρηματοοικονομικά θέματα της επιχείρησης, δημιουργώντας ένα οδικό χάρτη που θα κατευθύνει με ασφάλεια προς το επιθυμητό αποτέλεσμα, τις δράσεις που θα αναλάβει η επιχείρηση.
16
Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί
Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητο να εκπονηθεί Ο επιχειρηματικός σχεδιασμός είναι ίσως η σημαντικότερη λειτουργία, που όλοι οι επιχειρηματίες οφείλουν να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν προκειμένου να αξιοποιήσουν το σύνολο των χρηματοδοτικών- επενδυτικών ευκαιριών, να προχωρήσουν σε ασφαλείς προβλέψεις και τέλος και να περιορίσουν δραστικά, τις πιθανότητες αποτυχίας της επιχείρησης
17
Ποιον αφορά ο επιχειρηματικός σχεδιασμός
Τον ίδιο τον επιχειρηματία Τον διευθυντή και τα στελέχη της επιχείρησης Υποψήφιους επενδυτές Συνεργαζόμενες επιχειρήσεις Τα τραπεζικά ιδρύματα (χρηματοδότηση) Το δημόσιο Φορείς χρηματοδότησης ΕΣΠΑ Προσωπικό υψηλών απαιτήσεων
18
Ποιους αφορά ο επιχειρηματικός σχεδιασμός
Σε όλες αυτές τις ομάδες στόχους, μεταφέρονται πληροφορίες οι οποίες είναι σημαντικές για την ακριβή αποτύπωση της παρούσας κατάστασης, το σχεδιασμό των στόχων και την αξιολόγηση των δυνατοτήτων της επιχείρησης στο παρόν και το μέλλον, θέτοντας βάσεις εμπιστοσύνης, κατανόησης και απρόσκοπτης συνεργασίας.
19
Τί θέλουμε να επιτύχουμε με το επιχειρηματικό σχέδιο
Τί θέλουμε να επιτύχουμε με το επιχειρηματικό σχέδιο Να ενισχύσουμε τη θέση της επιχείρησης. Η εκπόνηση και η αποτύπωση του επιχειρηματικού σχεδίου αποτελεί σταθερό πυλώνα λήψης επιχειρηματικής απόφασης. Να διασφαλίσουμε την επιτυχία μελλοντικών επενδύσεων Να εξασφαλίσουμε επαρκή χρηματοδότηση Να δημιουργήσουμε κατάλληλο δίκτυο συνεργαζόμενων επιχειρήσεων
20
Ορισμός:Τί είναι επιχειρηματικός σχεδιασμός;
Είναι το εργαλείο που βοηθά στον καθορισμό της «εφικτότητας» μιας επιχειρημαιτικής δράσης που θέτει για την επιχείρηση που εφαρμόζει τις αρχές του στρατηγικού σχεδιασμού. που βοηθά στη χρηματοδότηση που βοηθά στην ανάπτυξη δικτύου συνεργατών που βοηθά στη καθημερινή διαχείριση της επιχείρησης που μας βοηθά να φτάσουμε εκεί που θέλουμε
21
Τι είναι Το Επιχειρηματικό Σχέδιο
Το επιχειρηματικό σχέδιο αποτελεί μία συνήθη πρακτική που βοηθά τον επιχειρηματία-ιδιοκτήτη μιας επιχείρησης να αποκρυσταλλώσει τις ιδέες και να επικεντρώσει την προσοχή του στην εφαρμογή των κατάλληλων πολιτικών που θα οδηγήσουν στην υλοποίηση των ιδεών αυτών. Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι σχετικά απλό στην εκπόνησή του. Κάθε επιχείρηση, είτε πρόκειται για μία μικρή βιοτεχνία, είτε για μία μεγάλη πολυεθνική εταιρεία, έχει την υποχρέωση να καταστρώνει και να εφαρμόζει ένα επιχειρηματικό σχέδιο.
22
Η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων τουρισμού δεν έχει αναπτύξει αυτό το εργαλείο
Η απουσία σχεδιασμού επίτευξης των στόχων δημιουργεί προβλήματα όπως: Αστοχία προσδιορισμού αγοράς στόχου Αστοχία προσέλκυσης της αγοράς στόχου Υπερεξάρτηση από τους tour operators Επένδυση αποκλειστικά στο μοντέλο «Ήλιος Θάλασσα» Έντονη μαζικότητα Μειώση των τιμών- ημερομισθιων- ποιότητας Προϊόν ευάλωτο στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.
23
Η Επιλογή των στόχων της Επιχείρησης
Η Δήλωση Αποστολής (Mission Statement) μιας επιχείρησης αποτελεί μία σύντομη απεικόνιση που προσδιορίζει το είδος της δραστηριότητας την οποία αναλαμβάνει η επιχείρηση. Ουσιαστικά, καταδεικνύει τα όρια της επιχείρησης εντός των οποίων θα κινηθεί η επιχείρηση. Οι στόχοι της εταιρείας (mission statement) πρέπει να παρουσιάζουν κάτι το νέο κάτι το διαφορετικό σε σχέση με τους ανταγωνιστές της εταιρείας
24
Ο προσδιορισμός της θέσεως της επιχείρησης στην αγορά
Μία επιχείρηση εκτός από την κατάστρωση του επιχειρηματικού πλάνου για την οργάνωση της εσωτερικής της λειτουργίας, θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της το ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον στο οποίο πρόκειται να λειτουργήσει. Βασικό εργαλείο για να προσδιορίσει η εταιρεία τη θέση της μέσα στα ευρύτερα πλαίσια της οικονομικής αγοράς είναι η «Έρευνα Θέσεως της Εταιρείας», γνωστή ως SWOT Analysis (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). Η SWOT Analysis μας προσδιορίζει τα Πλεονεκτήματα / Μειονεκτήματα και τις Ευκαιρίες / Απειλές που αντιμετωπίζει η επιχείρηση από το ευρύτερο χρηματοοικονομικό περιβάλλον και από τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.
25
Οι φάσεις ενός επιχειρηματικού σχεδίου όσον αφορά την εσωτερική οργάνωση της εταιρείας
Ιδιαίτερο ρόλο στην εκπόνηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου παίζουν δύο παράμετροι: Τι θα παράγει η επιχείρηση Πόσο θα παράγει η επιχείρηση Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της επιχειρηματικής δράσης ξεκινούν από αυτά τα δύο στοιχεία και προκύπτουν από τις προσωπικές εκτιμήσεις του επιχειρηματία. Ως εκ τούτου οφείλει κανείς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις εκτιμήσεις του
26
Οι φάσεις ενός επιχειρηματικού σχεδίου
Εκτίμηση του κύκλου εργασιών: Κύκλος εργασιών είναι το σύνολο των πωλήσεων που πραγματοποιεί η επιχείρηση μέσα σε ένα έτος. Πόση ποσότητα θα αποφασίσει να παράγει μία επιχείρηση καθορίζει και την τιμή (ανά μονάδα προϊόντος) που θα χρεώσει στον καταναλωτή.
27
Οι φάσεις ενός επιχειρηματικού σχεδίου
Ανάλυση του προϊόντος: απόφαση σχετικά με το τι προϊόν θα παράγει η εταιρεία, ποιες είναι οι αναγκαίες πρώτες ύλες παραγωγής του, ποια είναι η παραγωγική διαδικασία που ακολουθείται μέχρι να λάβει την τελική του μορφή
28
Οι φάσεις ενός επιχειρηματικού σχεδίου
Ανάλυση των εργασιών εντός της επιχείρησης: Τι χρειάζεται προκειμένου να μπορέσει η εταιρεία να ξεκινήσει την παραγωγική της διαδικασία, τον απαραίτητο εξοπλισμό, τις αντίστοιχες θέσεις εργασίας, τις ηλεκτρομηχανικές εγκαταστάσεις κτλ.
29
Οι φάσεις ενός επιχειρηματικού σχεδίου
Επιλογή- πρόκριση παραγωγικού εξοπλισμού: Η εταιρεία θα προμηθεύεται τον απαραίτητο εξοπλισμό με τα παρακάτω κριτήρια Αξιοπιστία Ύπαρξη service και ανταλλακτικών Τιμή και διακανονισμός
30
Οι φάσεις ενός επιχειρηματικού σχεδίου
Εκτίμηση αναγκών σε οικόπεδα, κτίρια και μεταφορικά μέσα: Στην περίπτωση που η επιχείρηση αποφασίσει την ανέγερση δικών της κτιριακών εγκαταστάσεων, θα πρέπει να συνυπολογίσει την αγορά ενός οικοπέδου που να καλύπτει τις παρούσες ανάγκες της επιχείρησης, αλλά και για προβλεπόμενες ανάγκες μελλοντικής επεκτάσεως.
31
Οι φάσεις ενός επιχειρηματικού σχεδίου
Ιδρυτικά κεφάλαια: ιδρυτικά κεφάλαια μιας επιχείρησης ορίζουμε το άθροισμα των παγίων κεφαλαίων(κεφάλαια που χρειάζονται για την αγορά οικοπέδων, κτιρίων και εξοπλισμού) και των κεφαλαίων κίνησης (οι χρηματικοί πόροι που χρειάζονται για την αγορά πρώτων υλών, πληρωμή μισθών, λογαριασμούς ΔΕΗ, ΟΤΕ), δηλαδή: ΙΔΡΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ = ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΠΑΓΙΩΝ + ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
32
[Παράδειγμα επιχειρηματικού Σχεδίου]
33
Δήλωση Αποστολής Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις που υπονοούν την μακροχρόνια μεγέθυνση της εταιρίας, αλλά είμαστε περιεκτικοί και σύντομοι.
34
Η Ομάδα Αναφέρουμε ονομαστικά τον Διευθύνοντα Σύμβουλο / Διευθυντή / Πρόεδρο και τα βασικά στελέχη Περιλαμβάνουμε παλαιότερα επιτεύγματά τους για να δείξουμε ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν ιστορικό επιτυχίας Περίληψη των ετών εμπειρίας μας στο συγκεκριμένο πεδίο
35
Περίληψη Κατάστασης Αγοράς
Αγορά: παρελθόν, παρόν & μέλλον: Ανακεφαλαίωση των αλλαγών σε μερίδιο αγοράς, ηγεσία, παίκτες, μεταβολές, κόστος, τιμολόγηση ή ανταγωνισμό, οι οποίες προσφέρουν την ευκαιρία για την επιτυχία μας.
36
Ευκαιρίες Προβλήματα και Ευκαιρίες:
Αναφορά προβλημάτων / απαιτήσεων πελατών / καταναλωτών και προσδιορισμός της φύσης των ευκαιριών σε προϊόντα / υπηρεσίες που αυτά δημιουργούν.
37
Επιχειρηματική Ιδέα Περίληψη της βασικής τεχνολογίας, ιδέας ή / και στρατηγικής στην οποία ή στις οποίες στηρίζεται η ευκαιρία μας
38
Ανταγωνισμός Περιληπτική αναφορά στον ανταγωνισμό
Σκιαγράφηση του ανταγωνιστικού μας πλεονεκτήματος
39
Στόχοι & Σκοποί Ετήσιοι ή πενταετείς στόχοι
Δήλωση συγκεκριμένων και μετρήσιμων αντικειμενικών σκοπών Δήλωση στόχων σχετικά με το μερίδιο της αγοράς Δήλωση στόχων σχετικά με τα έσοδα και την κερδοφορία Δήλωση στόχων σχετικά με άλλα οφέλη
40
Χρηματοοικονομικό Σχέδιο
Υψηλού επιπέδου χρηματοοικονομικό σχέδιο που ορίζει το χρηματοοικονομικό υπόδειγμα, τις υποθέσεις τιμολόγησης, τις αναμενόμενες ετήσιες πωλήσεις και κέρδη για τα επόμενα τρία έτη. Χρησιμοποιούμε αρκετές διαφάνειες για να καλύψουμε κατάλληλα αυτό το υλικό.
41
Απαιτήσεις σε Πόρους Τεχνολογικές απαιτήσεις Απαιτήσεις σε προσωπικό
Απαιτήσεις σε πόρους Χρηματοοικονομικούς, διανομή, προώθηση, κλπ. Απαιτήσεις που καλύπτονται έξω από την εταιρία Προϊόντα / υπηρεσίες / τεχνολογία που πρέπει να αγορασθεί
42
Κίνδυνος και Οφέλη Κίνδυνοι Αντιμετώπιση κινδύνου Οφέλη
Περίληψη των κινδύνων του προτεινόμενου σχεδίου Αντιμετώπιση κινδύνου Περίληψη τρόπου αντιμετώπισης κινδύνων Οφέλη Εκτίμηση προσδοκώμενων οφελών, ειδικά όταν χρειαζόμαστε χρηματοδότηση
43
Άσκηση Περιγράψτε μια επιχειρηματική ιδέα
Εντοπίστε την καινοτομία της επιχείρησης Προχωρήστε σε μια πρόχειρη: Εκτίμηση του κύκλου εργασιών Ανάλυση του προϊόντος Ανάλυση των εργασιών εντός της επιχείρησης Επιλογή- πρόκριση παραγωγικού εξοπλισμού Εκτίμηση αναγκών σε οικόπεδα, κτίρια και μεταφορικά μέσα Ιδρυτικά κεφάλαια
44
Υπάρχουν ωστόσο δύο κύριες περιπτωσεις σύνταξης ενός ΕΣ
Για τη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης Για την επέκταση της επιχείρησης σε νέο προϊόν ή σε νέα αγορά. Ανεξάρτητα όμως του αν πρόκειται για νέα επιχείρηση ή επέκταση αυτής, θα πρέπει να απαντηθούν τα παρακάτω ερωτήματα: η επιχείρηση αναπτύσσεται σωστά; Ποια είναι τα ανταγωνιστικά σηµεία της επιχείρησης; Ποιοί είναι οι κίνδυνοι από τον ανταγωνισµό; Χρειάζεται µια καινούργια στρατηγική ώστε να αντιµετωπισθούν οι ανταγωνιστικές πιέσεις;
45
Δομή του επιχειρηματικού σχεδίου
1ο Βήμα: Περίληψη για τους λήπτες αποφάσεων (executive summary) 2ο Βήμα: Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος 3ο Βήμα: Ανάλυση εσωτερικου περιβάλλοντος 4ο Βήμα: Marketing Plan 5ο Βήμα: Εκτίμηση κόστους επένδυσης
46
Περίληψη για τους λήπτες αποφάσεων (executive summary)
Ιστορικό της επιχείρησης ‘Οραμα αποστολή της επιχείρησης Οι αντικειμενικοί στόχοι (πχ περιθώριο κέρδους) Παρούσα κατάσταση της επιχείρησης (διοικητική δομή) Αγαθά και υπηρεσίες Αποδοχή από τους καταναλωτές. (μερίδιο αγοράς) Στρατηγική απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Γενικά χρηματοοικονομικά δεδομένα (πορεία εσόδων, πηγές χρηματοδότησης)
47
Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος
Η µελέτη της αγοράς πρέπει να γίνει µε την ανάλυση των παγκόσµιων τουριστικών ροών, τυπολογίας τουριστών των κύριων τουριστικών μοντέλων και δραστηριοτήτων Ένταξη στη φέρουσα ικανότητα της περιοχής (περιβάλλον) την προσβασιμότητα (μεταφορές) τις νέες τεχνολογίες (συστήματα κρατήσεων) του ανταγωνισμού και της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών Ανάλυση των πέντε δυνάμεων του Porter και εξωτερικό περιβάλλον Ανάλυση του ήδη υπάρχοντος ανταγωνισμού Καταταξη του ανταγωνισμούμε βάση τη μέθοδο Key Success Factors (KSF) Ανάλυση προμηθευτών
48
Τα στοιχεία θα αναζητηθούν:
Στοιχεία για την ανάλυση των αγορών αυτών είναι µπορούν να βρεθούν από παγκόσµιους οργανισµούς όπως ο World Tourism Organization (WTO) ή Ελληνικούς όπως ο ΕΟΤ, και από δηµοσιευµένα επιστηµονικά ή δηµοσιογραφικά άρθρα.
49
Ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης
Χρηματοοικονομικοί δείκτες Λειτουργικοί δείκτες Ενταξη στη φέρουσα ικανότητα του προορισμού (ένταξη στο περιβάλλον) Κύρια αγορά, εν δυνάμει αγορές Προσωπικό Ανάλυση νεκρού σημείου Ελαστικότητες ως προς την τιμή Ανάλυση συμβολαίων με tour operators
50
Εργαλεία για την ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης
PEST Το Πολιτικό περιβάλλον Το Οικονομικό περιβάλλον Το Κοινωνικό περιβάλλον και τέλος το Τεχνολογικό περιβάλλον VRIO Valuable (αξία) Rare (σπανιότητα) Imitable (Μίμηση των πλεονεκτημάτων) Organization (δομή του οργανισμού) GAP Που είμαστε και που θέλουμε να πάμε SWOT Ανάλυση δυνατών σημείων, αδυνάτων, ευκαιριών και απειλών
51
Marketing Plan Ανάλυση του σχεδίου προώθησης. Αναδιατύπωση, στόχευση
52
Εκτιμήσεις κόστους επενδύσεων
Τελική έκθεση κόστους επένδυσης Καθορισμός στρατηγικών στόχων Ανάπτυξη επιχειρηματικής στρατηγικής Καθορισμός της βέλτιστης πολιτικής διοίκησης Καθορισμός απαιτήσεων και αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού. Εκπαίδευση και πιστοποίηση προσωπικού στα καθήκοντά του. Ανάπτυξη εκτελεστικού σχεδίου για την επιχείρηση Ανάπτυξη εκτελεστικού σχεδίου για τα τμήματα Τεκμηρίωση στρατηγικής και εκτελεστικού σχεδίου
53
Υποδειγματα επιχειρηματικών σχεδίων
54
Στο επόμενο μάθημα: Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος
Εξέταση κεντρικού στόχου, οράματος, αποστολής, ιδιαίτερων ικανοτήτων, ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και SWOT Ανάλυση χαρτοφυλακίου εργασιών Ανάλυση χαρτοφυλακίου προϊόντων Ανάλυση χρηματοοικονομικών δεικτών Ανάλυση της διοικητικής πρακτικής (management policy). Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.