Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΑντώνης Θεοδοσίου Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία» Σχολικό έτος 1ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
2
Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Γεωργιοπούλου Βασιλική – Μαρία
Τάξη: Γ΄
3
Στην υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος ακολουθήθηκε η μέθοδος project, η οποία ‘χρησιμοποιεί’ τη βιωματική μάθηση, την εμπειρία του παιδιού, τις αρχές της διεπιστημονικότητας και της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας, προκειμένου να παρακινήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν τη γνώση. Σχηματίστηκαν 3 ομάδες μαθητών καθεμιά από τις οποίες επέλεξε το όνομά της και δημιούργησε το σύμβολο – σημαία της.
4
Οι ομαδεΣ μαΣ…
5
ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ…
Η σωστή διατροφή κατά την παιδική ηλικία αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη ενός υγιούς οργανισμού κατά την ενήλικη ζωή. Η επιλογή του θέματος «Διατροφή και Υγεία» έγινε με κριτήριο την ανάγκη να μυηθούν τα παιδιά από μικρή ηλικία στη διάκριση των τροφίμων σε υγιεινά και μη, να προστατευθούν από τη διαφήμιση, καθώς και να αλλάξουν τις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες (υπερκατανάλωση γλυκών, αναψυκτικών κ.λ.π.). Αφορμή αποτέλεσε η παρατήρηση του γεγονότος ότι αρκετά παιδιά επέλεγαν να καταναλώνουν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τροφές χαμηλής θρεπτικής αξίας.
6
ΠΙΝΑΚΑΣ: ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Η Δραση μασ… Η υλοποίηση του προγράμματος μας ξεκίνησε με την καταγραφή του εβδομαδιαίου προγράμματος διατροφής των μαθητών με τη βοήθεια του παρακάτω πίνακα. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας αναλύθηκαν, παρουσιάστηκαν στην τάξη και αποτέλεσαν αφορμή για συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων. ΠΙΝΑΚΑΣ: ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΩΙΝΟ ΚΟΛΑΤΣΙΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΒΡΑΔΙΝΟ
7
Η ΔραΣη μαΣ… - Γνωριµία µε τη Μεσογειακή ∆ιατροφή και κατασκευή της ‘Πυραμίδας Διατροφής’. - Πραγματοποίηση συνεντεύξεων με τους παππούδες για την παραδοσιακή κουζίνα.
8
Η ΔραΣη μας… Αναζήτηση και επεξεργασία πληροφοριακού υλικού για τις ομάδες τροφίμων, τα νωπά και μεταποιημένα προϊόντα, και κατασκευή κολάζ.
9
Η Δραςη μας… Περίπατος στο Δασύλλιο και πικ νικ με υγιεινό πρωινό.
Η Δραςη μας… Περίπατος στο Δασύλλιο και πικ νικ με υγιεινό πρωινό.
10
Η Δραςη μας… Προετοιμασία των διαλόγων του θεατρικού «Η πιο ωραία συνταγή», που παρουσιάστηκε στη λήξη της σχολικής χρονιάς σε γονείς και μαθητές του σχολείου.
11
Μας επισκέφθηκαν… Ενηµέρωση των μαθητών από διατροφολόγο.
12
Η παρουσίασή μας… Στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές της Γ΄ τάξης παρουσίασαν στους μαθητές του σχολείου, καθώς και στους γονείς τους, το θεατρικό έργο «Η πιο ωραία συνταγή» και τραγούδησαν το γνωστό τραγούδι «Λέμε ναι» με αλλαγμένους στίχους ώστε να ταιριάζουν στο θέμα της διατροφής (μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης, στίχοι: Σοφία Καινούριου).
13
Ας αξιολογηθούμε… ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Στους μαθητές δόθηκε να συμπληρώσουν δύο ερωτηματολόγια (ένα pre-test και ένα post-test). Στην προσπάθεια να διαπιστώσουμε την ήδη αποκτημένη γνώση των μαθητών, τους θέσαμε ερωτήσεις που απευθύνονταν στον τρόπο ζωής τους και τη στάση που υιοθετούν σε ποικίλες καθημερινές καταστάσεις-διλήμματα που αφορούν τη διατροφή τους. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, δόθηκε και πάλι το ίδιο ερωτηματολόγιο στους μαθητές, ελαφρά τροποποιημένο. Μέσα από την ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών φάνηκε ότι το πρόγραμμα κατόρθωσε σε σημαντικό βαθμό να πετύχει τους στόχους του. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από τα διατροφικά θέματα, απέκτησαν γνώσεις και είναι σε θέση να διακρίνουν τη στάση που πρέπει να υιοθετήσουν. Αυτό που παραμένει να φανεί είναι το κατά πόσο οι μαθητές θα εφαρμόσουν τα όσα έμαθαν στην καθημερινή ζωή τους. Δυστυχώς, ο έλεγχος των μακροπρόθεσμων ωφελειών δε μπορεί να γίνει μέσα από κανένα ερευνητικό εργαλείο. Το μέλλον θα αποτελέσει τον αδιάψευστο μάρτυρα.
14
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Επιχειρώντας μια κριτική και αντικειμενική εξέταση του προγράμματος που υλοποιήσαμε, διαπιστώσαμε ότι το θέμα της διατροφής προσέλκυσε το ενδιαφέρον των μαθητών. Το γεγονός ότι οι στόχοι του προγράμματος ήταν σαφείς και το υλικό κατάλληλα προσαρμοσμένο στην ηλικία και τις ικανότητες των μαθητών, βοήθησε και παρότρυνε τους τελευταίους να συμμετέχουν ενεργά σε αυτό. Μέσα από τη στρατηγική της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, οι μαθητές βοηθήθηκαν να αποκτήσουν θετική εικόνα για τους συμμαθητές τους και να κατανοήσουν ότι σε μια ομάδα τα προβλήματα λύνονται με συλλογική προσπάθεια, αλληλοκατανόηση και συνεργασία. Ανάμεσα στις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε συγκαταλέγονται ζητήματα πειθαρχίας, καθώς κάποιοι μαθητές με έντονο το στοιχείο του εγωισμού δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα να ενταχθούν στην ομάδα και να λειτουργήσουν σωστά και αποτελεσματικά μέσα σε αυτή.
15
ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ = ΥΓΕΙΑ = ΖΩΗ.
Κλεινοντασ… Οι µαθητές και µαθήτριες της Γ΄ τάξης, αφού δούλεψαν µε όρεξη καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, κατέληξαν στο συμπέρασμα και, συνάμα, σύνθημα που υιοθετήθηκε και από το πρόγραμμά μας: ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ = ΥΓΕΙΑ = ΖΩΗ. .
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.