Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ε’ ΜΕΡΟΣ «Δυσκολίες Προσαρμογής: Παράγοντες Διαχείρισης / Εκπαιδευτικοί στόχοι / Προτεινόμενες Δραστηριότητες» Γεωργία Παπατσιακμάκη Κωφίδου Msc Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

2 Μαθησιακοί στόχοι… Να γνωρίσετε τους τρόπους, με τους οποίους ενισχύεται (θετικά ή αρνητικά) κάθε μορφή συμπεριφοράς του παιδιού Να εξοικειωθείτε με προγράμματα τροποποίησης της συμπεριφοράς Να κατανοήσετε τους σκοπούς του σχολείου για παιδιά με δυσκολίες προσαρμογής σε συναισθηματικό & κοινωνικό επίπεδο Να μάθετε δραστηριότητες κατάλληλες για παιδιά με συναισθηματικές & συμπεριφορικές δυσκολίες

3 Μαθησιακά αποτελέσματα …
Να είστε ικανές – οι να απαντάτε αποτελεσματικά σε σχετικές ερωτήσεις της πιστοποίησης, όπως: 2. Προτείνετε 2 δραστηριότητες για να αναπτύξετε τη συντροφικότητα και την κοινωνικότητα των παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς 3. Περιγράψτε 2 δραστηριότητες εικαστικών τεχνών που θα κάνετε με τα παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς. Αναφέρετε τους στόχους και τα αποτελέσματα 8. Ποια είδη ενίσχυσης και ενισχυτών γνωρίζετε; 9. Τι γνωρίζετε για την ενεργό οροεξάρτηση «ως τεχνική» τροποποίησης της συμπεριφοράς; Ποιος είναι ο ρόλος του δασκάλου – θεραπευτή - σε αυτήν; 10. Ποιοι είναι οι «στόχοι» ενός ειδικού σχολείου για παιδιά με συναισθηματικές διαταραχές και διαταραχές συμπεριφοράς;

4 Είδη ενισχυτών θετικοί ενισχυτές αρνητικοί ενισχυτές
πρωτογενείς ενισχυτές θετικοί ενισχυτές αρνητικοί ενισχυτές γενικευμένοι ενισχυτές δευτερογενείς ή εξαρτημένοι ενισχυτές Υλικοί ενισχυτές Ενισχυτές δραστηριότητας Κοινωνικοί ενισχυτές Ενισχυτές πληροφόρησης

5 Είδη ενίσχυσης θετική ενίσχυση αρνητική ενίσχυση τιμωρία απόσβεση

6 Η ενεργός οροεξάρτηση - Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Αποβλέπει στον περιορισμό της αρνητικής συμπεριφοράς, επεμβαίνοντας στην οργάνωση της τάξης, αλλά και γενικότερα του σχολείου 1ο βήμα: διευθέτηση του σχολικού περιβάλλοντος 2ο βήμα: καθορισμός της αναμενόμενης συμπεριφοράς του μαθητή 3ο βήμα: εφαρμογή ενός προγράμματος ελέγχου της προβληματικής συμπεριφοράς 4ο βήμα: δημιουργία μιας συμβουλευτικής επιτροπής

7 Στόχοι «ειδικού» σχολείου για παιδιά με συναισθηματικές διαταραχές & διαταραχές συμπεριφοράς
Δεξιότητες Επικοινωνίας Αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων Αυτοεκτίμηση Αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων Επίλυση συγκρούσεων Διαφορετικότητα και πολιτισμός / ατομικά και οικογενειακά χαρακτηριστικά Δεξιότητες οργάνωσης μελέτης Κοινωνικές δεξιότητες Στήριξη των παιδιών σε καταστάσεις κρίσεων

8 Δραστηριότητες ανάπτυξης της συντροφικότητας και κοινωνικότητας παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς
Οι μαθητές φαντάζονται την ύπαρξη μιας πόλης, στην οποία οι κάτοικοι δεν έχουν καθόλου κοινωνικές δεξιότητες (π.χ. είναι αγενείς, δεν περιμένουν τη σειρά τους, δεν ακολουθούν τους κανόνες κλπ) και προσπαθούν να περιγράψουν πώς είναι η ζωή και οι σχέσεις των κατοίκων της. Δίνουν ένα χαρακτηριστικό όνομα στην πόλη αυτή και αν θέλουν μπορούν να κάνουν προσομοιώσεις σκηνών της καθημερινότητας της πόλης αυτής. Τέλος, συζητούν τις συνέπειες της έλλειψης κοινωνικών δεξιοτήτων στη ζωή και τις σχέσεις των ανθρώπων της πόλης. Μετά από τη συζήτηση τα παιδιά καλούνται να αλλάξουν τα κακώς κείμενα σε αυτή την πόλη και να ζωγραφίσουν ή να κατασκευάσουν μία διαφορετική, πιο ανθρώπινη πόλη.

9 Δραστηριότητες εικαστικών τεχνών για παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς
Οι μαθητές συγκεντρώνονται στο άκουσμα ενός μουσικού αποσπάσματος κατά προτίμηση χωρίς λόγια π.χ. κλασική μουσική. Μετά από λίγα λεπτά καλούνται να ονομάσουν το συναίσθημα/συναισθήματα που ένιωσαν καθώς άκουγαν το μουσικό κομμάτι. Στη συνέχεια ακούγοντας το ίδιο μουσικό κομμάτι καλούνται να χρωματίσουν..…τα συναισθήματά τους και να τα αποτυπώσουν σε ελεύθερη ζωγραφική. Η ζωγραφική μπορεί να είναι ένα πρόσωπο που εκφράζει ένα συγκεκριμένο συναίσθημα, ή ελεύθερο σχέδιο όπου κάθε συναίσθημα αντιστοιχεί σε ένα χρώμα. Επίσης, εναλλακτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλες μορφές τέχνης, όπως η κεραμική.

10 Ευχαριστώ για την προσοχή σας…


Κατέβασμα ppt "«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google