Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΤύχων Γερμανός Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Τι είναι η πληροφορία
ΤΜΗΜΑ ΕΜΜΕ, ΠΜΣ «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΜΜΕ», ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΜΕΣΑ» ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Τι είναι η πληροφορία Καθηγητής Γιώργος Πλειός
2
Η έννοια «πληροφορία» Ποσοτική/τεχνολογικο-ντετερμινιστική προσέγγιση
Μετρά την ποσότητα του μηνύματος με τη χρήση του δυαδικού κωδικού συστήματος (0 – 1 ) [Frick 1959] Πληροφορία = bit/ ποσότητα πληροφορίας = όγκος bit [Arrow 1979] Webster 1995 = Ποσοτικός ορισμός Ελευθερία μεταξύ μιας μεγάλης γκάμας μηνυμάτων, ανεξαρτήτως περιεχομένου και ποιότητας (Terranova 2004)
3
Κριτική της ποσοτικής προσέγγισης
Εκτός Θεωρίας κοινωνίας της πληροφορίας (Garnham 2003, May 2002) Εντός (Webster 1995, Castells 1996) Επικοινωνούσαν λιγότερο σε άλλες εποχές? Ποσοτική εξίσωση μεταξύ ποιοτικά διαφορετικών μηνυμάτων (Πλειός 2011) Η εξίσωση προϋποθέτει ποιοτικές ομοιότητες
4
Η πληροφορία ως ποιότητα
Εξίσωση μηνυμάτων «ευχάριστης πληροφόρησης» (ενημέρωσης) Συνταγματικές και παραδειγματικές σχέσεις Αποσυμβολoποίηση κειμένων – συμβολισμός αντικειμένων (καταναλωτισμός και σύμβολα) Χρήσιμα και ευχάριστα κείμενα Το κοινωνικό πλαίσιο/ύστερη νεωτερικότητα Οικονομία – καταναλωτικός καπιταλισμός Κοινωνία (εξατομίκευση, κατακερματισμός) Πολιτική (απάθεια/κυνισμός - συγκεντρωτισμός) Πολιτισμός ( μεσοποίηση – λογική του μέσου) Μεσοποίησης vs μεσο-λάβησης
5
Η πληροφορία και τα ΜΜΕ Η κοινωνία της ενημέρωσης vs πληροφορίας
6
Ερωτήσεις?
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.