Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

21-5-2017 Κρυστα ρακαλλιδου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "21-5-2017 Κρυστα ρακαλλιδου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κρυστα ρακαλλιδου

2 ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Μαθηματικά προσχολικής εκπαίδευσης
Ιδιαίτερη Περιοχή του γνωστικού αντικειμένου: Γεωμετρικά σχήματα - Επικαλύψεις σχημάτων Συμβατότητα με το ΑΠΣ & το ΔΕΠΠΣ. Παιδί και μαθηματικά, χωρικός και γεωμετρικός συλλογισμός.

3 Το εκπαιδευτικό σενάριο είναι συμβατό με το Ν. Σ
Το εκπαιδευτικό σενάριο είναι συμβατό με το Ν.Σ. γιατί διέπεται από την αρχή της δημιουργικότητας αφού τα παιδιά: προβληματίζονται ερευνούν σκέφτονται κριτικά αποφασίζουν και αξιολογούν το αποτέλεσμα

4 ΣΚΟΠΟΣ & ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Σκοπός: Να κατανοήσουν γεωμετρικές και χωρικές έννοιες-και συγκεκριμένα την επικάλυψη σχημάτων Στόχοι: Α. Μαθηματικά Να αναπτύξουν οπτικοποιημένη και γεωμετρική σκέψη

5 Μαθαίνοντας μέσω αφήγησης ιστοριών, με ήρωες τα γεωμετρικά σχήματα και κατασκευάζοντάς τα

6 Ζωγραφίζοντας ή φτιάχνοντάς τα με πλαστελίνη…….

7 Καλαμάκια….

8 Χαρτόνι……….

9 Αυτοσχέδιοι γεωπίνακες από φελιζόλ και οδοντογλυφίδες….

10 Να προβληματίζονται, να διερευνούν, να διατυπώνουν υποθέσεις και να καταλήγουν σε συμπεράσματα (π.χ. Μάστορες που θα δημιουργήσουν σχέδιο πλακιδίων) Να επιλύουν προβλήματα από την καθημερινή τους ζωή με βάση γνώσεις που έχουν ήδη κατακτήσει (Γνώση σχημάτων- Επίστρωση Αυλής)

11 Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά (Λέξεις μερών, ιδιοτήτων και σχέσεων των σχημάτων). π.χ. Με σχήματα από χαρτόνια επικαλύπτουν επιφάνεια πλακιδίων στην αυλή περιγράφοντας τις ιδιότητες τους. Αρχικό Πλακάκι

12 Β. Δημιουργία και έκφραση, εικαστικά
Να γνωρίσουν μεγάλους ζωγράφους και τεχνικές (Πολ Κλέε-Κυβισμός) Να παρατηρούν, να κάνουν προσεκτικές εκτιμήσεις και να κατανοούν έννοιες μέσω δημιουργικής σκέψης (Παρατήρηση πίνακα, συζήτηση, ερωτήσεις-απαντήσεις, εντοπισμό σχημάτων, ανάλυση – σύνθεση κυβιστικού πίνακα)

13

14 Να πειραματίζονται, να επικοινωνούν, να εκφράζονται και να φτιάχνουν κολλάζ ή παζλ. Δημιουργία κολλάζ «σχηματοχώρας»

15 Γ. Τ.Π.Ε. Να αναπτύξουν αναπαραστατική σκέψη και μεταγνωστικές ικανότητες

16 Να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό και δραστηριότητες (GCompris-Τάνγκραμ)

17 Να επικοινωνούν και να αξιοποιούν την τεχνολογία και για αξιολόγηση γνώσεων Λογισμικά: Jigsaw Puzzles, GCompris, Γεωπίνακες. Διαδίκτυο

18 Δ. Συνεργατικοί στόχοι-Κοινωνική ανάπτυξη
Να συνεργάζονται και να συμμετέχουν ισότιμα σε ομάδες μέσω θετικής αλληλεξάρτησης Να ακούν τους άλλους και να μιλάνε χαμηλόφωνα Να μη φεύγουν αν δεν τελειώσει το κοινό έργο

19 Παιχνίδι χαμένου θησαυρού…

20 Σε ομάδες, αφού συζητήσουν, βρίσκουν τα κρυμμένα σχήματα ……

21 Στην παρεούλα τα ταξινομούν κατά μέγεθος , χρώμα ή και τα δύο…..

22 Φτιάχνουν φιγούρες, κατασκευές…

23 Παραστάσεις…..

24 Παίζουν ομαδικά παιχνίδια στην αυλή…
Χωρίζονται σε ομάδες των δύο χρωμάτων σύμφωνα με τα πλακάκια που καλύπτουν μέρος επιφάνειας στην αυλή του σχολείου.

25 Οι παίκτες κάθε ομάδας προσπαθούν να προχωρήσουν με τα χέρια και τα πόδια ακουμπώντας τα πλακάκια μόνο ενός χρώματος. Κερδίζει η ομάδα που κατάφερε να προχωρήσει στα πλακάκια του δικού της χρώματος και έφτασε απέναντι πιο γρήγορα.

26 ή στην τάξη σε ζευγάρια, με χρωματιστό ζάρι για επικάλυψη επιφανειών ίδιων σχημάτων με τα ίδια χρώματα παρατηρώντας τη δεξιά στήλη.

27 Σύμφωνα με τη θεωρία του Van Hiele, με τις παραπάνω δραστηριότητες επιτυγχάνεται, η ανάπτυξη της «γεωμετρικής άποψης», που είναι το πρώτο από τα πέντε επίπεδα γεωμετρικής σκέψης. Επίσης τα νήπια κατακτούν σταδιακά το δεύτερο επίπεδο που είναι η «ουσία της γεωμετρίας ή μαθηματική άποψη». Γι αυτό ο στόχος της διδασκαλίας είναι η εκμάθηση των σχέσεων που συνδέουν τις ιδιότητες των σχημάτων.

28 Απαιτεί ται η στενή σύνδεση και συνεργασία τριών ειδών γνωστικών διαδικασιών: «οπτικοποίησης», «κατασκευής» και «συλλογισμού», για ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, τόσο της κατώτερης, όπως η αναγνώριση των σχημάτων όσο και της ανώτερης, όπως η ανακάλυψη των ιδιοτήτων των σχημάτων και η επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ


Κατέβασμα ppt "21-5-2017 Κρυστα ρακαλλιδου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google