Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
2
1. Επικοινωνία
3
Η οικογένεια του κωφού παιδιού
90% των κωφών παιδιών έχουν γονείς ακούοντες, χωρίς εμπειρία από τον κόσμο των κωφών Η παρουσία ενός κωφού παιδιού αυξάνει την αβεβαιότητα για τους στόχους της ανατροφής και το μέλλον Ολόκληρος ο κόσμος της οικογένειας αλλάζει – αισθήματα ενοχής, σύγχυσης, ανικανότητας. Έγκαιρη παρέμβαση: το παιδί και η οικογένειά του.
4
Οι μητέρες κωφών παιδιών είναι περισσότερο ελεγκτικές, παρεμβατικές, «διδακτικές», ενώ επιδεικνύουν λιγότερη ανοχή και ενθάρρυνση. Επικοινωνούν με το παιδί τους για πράγματα ή γεγονότα που συμβαίνουν τη συγκεκριμένη στιγμή ή στο συγκεκριμένο χώρο. Η υπερπροστατευτική στάση πιθανόν οφείλεται σε συνυπάρχοντα προβλήματα υγείας, αλλά εμποδίζει την κοινωνικοποίηση του κωφού παιδιού
5
Η κώφωση γίνεται αντιληπτή ως εκπαιδευτικό πρόβλημα
Εμπλοκή των γονέων στη διδασκαλία της επικοινωνίας: Μητέρα- δασκάλα ή Μητέρα- μητέρα; Προφορική επικοινωνία και χειρομορφική επικοινωνία
6
Meadow et al., 1981. Τέσσερις ομάδες:
Κωφά παιδιά- ακούοντες γονείς- αποκλειστικά προφορική επικοινωνία Κωφά παιδιά- ακούοντες γονείς- προφορική και χειρομορφική επικοινωνία Κωφά παιδιά- κωφοί γονείς Ακούοντα παιδιά- ακούοντες γονείς Η ποιότητα της αλληλεπίδρασης ήταν ίδια στις δυο τελευταίες ομάδες
7
Οι κωφοί γονείς προσφέρουν πλούσια ερεθίσματα στα βρέφη μέσω της φωνής, της χειρομορφικής επικοινωνίας και της σωματικής επαφής, ενώ οι ακούοντες γονείς, μην έχοντας ανάλογη εμπειρία, δυσκολεύονται α εδραιώσουν αποτελεσματική επικοινωνία.
8
Για το κωφό παιδί, η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της εικόνας του εαυτού εξαρτάται από τη ικανότητα έκφρασης των επιθυμιών και των αναγκών, ενώ η προσωπικότητά του διαμορφώνεται από τις αλληλεπιδράσεις με τα άλλα μέλη της οικογένειας.
9
Ανάπτυξη της σκέψης και της γλώσσας στο κωφό παιδί- δυο διακριτές διαδικασίες
Piaget: γλώσσα εξαρτάται περισσότερο από τη νόηση, παρά η νόηση από τη γλώσσα. Τα κωφά παιδιά υστερούν στις γλωσσικές ικανότητες γιατί δεν κατακτούν τη γλώσσα μέσω της ακουστικής διόδου. Η σκέψη τους είναι ανεξάρτητα από την έκφραση και αναπτύσσεται πριν τη γλώσσα (Binet και Simon, 1910)
10
Γνωστική ανάπτυξη-ερωτήματα
Τα κωφά παιδιά: Ακολουθούν τα ίδια στάδια ανάπτυξης; Περνούν από τα ίδια στάδια, αλλά με πιο αργό ρυθμό; Φτάνουν στα ίδια επίπεδα αφαιρετικών ικανοτήτων με τα ακούοντα παιδιά στην εφηβεία και την ενήλικη ζωή; Χρήση και τροποποίηση των τεστ νοημοσύνης, που κυρίως αξιολογούν χρήση γλώσσας Piaget, Vygotsky στάδια γνωστικής ανάπτυξης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.