Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἸοκάστη Ουζουνίδης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Καθηγήτρια Δήμητρα Κουτσούκη
2
Χαρακτηριστικά της υψηλής κινητικής απόδοσης
Κινητική σταθερότητα Μοναδικότητα της κινητικής απόδοσης Προσαρμοστικότητα
3
Θεωρία του γνωστικού- κινητικού σχήματος (Schmidt, 1975) (Ι)
Σχήμα ανάκλησης Σχήμα αναγνώρισης
4
Θεωρία του γνωστικού- κινητικού σχήματος (Schmidt, 1975) (ΙI)
5
Θεωρία των γνωστικών σχημάτων των Norman & Shallice, 1980 (I)
Μια κινητική ενέργεια ελέγχεται από ένα κύριο γνωστικό σχήμα, που έχει επιμέρους σχήματα που εμπεριέχονται σε αυτό.
6
Θεωρία των γνωστικών σχημάτων των Norman & Shallice, 1980 (IΙ)
Οριζόντια νήματα προσιτά γνωστικά σχήματα που δεν απαιτούν κινητικό έλεγχο (αυτοματοποιημένες κινήσεις) Κάθετα νήματα γνωστικά σχήματα που προϋποθέτουν συνειδητό έλεγχο για τη δημιουργία μιας καινούριας αντίδρασης
7
Θεωρία των γνωστικών σχημάτων των Norman & Shallice, 1980 (IΙΙ)
8
Διαδικασία επίλυσης προβλήματος
Καθορισμός ή αναπαράσταση του προβλήματος Κατασκευή ενός σχεδίου Εκτέλεση του σχεδίου Εκτίμηση της προόδου
9
Η γνωσική βάση της εξέλιξης της ανθρώπινης κίνησης (Wall et al
Η γνωσική βάση της εξέλιξης της ανθρώπινης κίνησης (Wall et al., 1985) (I)
10
Η γνωσική βάση της εξέλιξης της ανθρώπινης κίνησης (Wall et al
Η γνωσική βάση της εξέλιξης της ανθρώπινης κίνησης (Wall et al., 1985) (II) 1. Διαδικαστική Γνώση Η απόκτηση και διατήρηση κινητικών γνωστικών σχημάτων, που ελέγχουν και καθοδηγούν την εκτέλεση των δεξιοτήτων (ΠΩΣ)
11
Η γνωσική βάση της εξέλιξης της ανθρώπινης κίνησης (Wall et al
Η γνωσική βάση της εξέλιξης της ανθρώπινης κίνησης (Wall et al., 1985) (IΙΙ) 2. Δηλωτική Γνώση Η γνώση που σχετίζεται με τη δεξιοτεχνία, τις ικανότητες, τις αδυναμίες, καθώς και τις δυσκολίες εκτέλεσης μιας δεξιότητας
12
Παράγοντες που επηρεάζουν την επιδέξια δραστηριότητα
Μορφολογικοί Βιο-μηχανικοί Περιβαλλοντικοί
13
3. Επηρεαστική- Συναισθηματική Γνώση
Η γνωσική βάση της εξέλιξης της ανθρώπινης κίνησης (Wall et al., 1985) (IV) 3. Επηρεαστική- Συναισθηματική Γνώση Ο τρόπος με τον οποίο το άτομο μαθαίνει να αντιμετωπίζει μια δραστηριότητα συναισθηματικά
14
4. Μεταγνώση (Μεταγνωστική Γνώση)
Η γνωσική βάση της εξέλιξης της ανθρώπινης κίνησης (Wall et al., 1985) (V) 4. Μεταγνώση (Μεταγνωστική Γνώση) Η επίγνωση που έχει το άτομο για τις γνωστικές του ικανότητες σε σχέση με τις απαιτήσεις μιας δραστηριότητας (Ξέρω τι ξέρω)
15
5. Μεταγνωστικές δεξιότητες
Η γνωσική βάση της εξέλιξης της ανθρώπινης κίνησης (Wall et al., 1985) (VI) 5. Μεταγνωστικές δεξιότητες Υψηλού επιπέδου αυτο-ρυθμιστικές ικανότητες, που αυξάνονται με την ηλικία και τις εμπειρίες
16
Μεταγνωστικές δεξιότητες (Brown, 1977) (Ι)
Το άτομο πρέπει: να γνωρίζει και να είναι σε θέση να προβλέψει τις περιορισμένες δυνατότητές του. Να κατανοεί τις ενέργειές που απαιτεί η επίλυση ενός προβλήματος και να εντοπίζει ποιες έχει διαθέσιμες και ποιες όχι.
17
Μεταγνωστικές δεξιότητες (Brown, 1977) (ΙΙ)
Να επιλέγει και να προγραμματίζει κατάλληλες στρατηγικές για την επίλυση του προβλήματος. Να καθοδηγεί και να ελέγχει την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών του. Να αξιολογεί την επιτυχία ή αποτυχία των ενεργειών του σε σχέση με τις απαιτούμενες.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.