Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ενημέρωση στην blogόσφαιρα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ενημέρωση στην blogόσφαιρα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ενημέρωση στην blogόσφαιρα
Καθηγητής Γιώργος Πλειός

2 Δομικά χαρακτηριστικά των blogs
Από τη πληροφόρηση στο σχολιασμό Αναπαραγωγή άλλων περιεχομένων Άμεσα ή έμμεσα (στα blogs ή με συνδέσμους) Ανώνυμη δημοσίευση περιεχομένων που παραβιάζουν κανόνες ή δημιουργούν κινδύνους για τους συγγραφείς Στο βαθμό που κινούνται προς την ενημέρωση λειτουργούν ως συμπλήρωμα των παλιών μέσων

3 Το πρόβλημα της εγκυρότητας
Διασταυρώνονται οι πληροφορίες? Προβλήματα εγκυρότητα υπάρχουν και στα παλιά μέσα Αξιοπιστία πληροφοριών Συχνά εξυπηρετούν σκοπιμότητες Δεν υφίσταται πρόβλημα εγκυρότητας στο σχολιασμό, αλλά στις ειδήσεις Προβλήματα εγκυρότητας υφίστανται στα αναπαραγόμενα περιεχόμενα

4 Το πρόβλημα της ανωνυμίας
Πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα? ΗΠΑ: 68% (Quin & Scott 2007) – Herring et al ???? Ελλάδα: 75% (2010) Μεγαλύτερο όταν σχολιάζουν την προσωπική ζωή (88%) Βοηθά όταν μεταδίδουν απόψεις για κρίσιμα ζητήματα Συχνά όμως, όταν μεταδίδονται αναληθείς πληροφορίες (εν γνώσει)

5 Είδη blogs (με κριτήριο τη δημοσιογραφία)
Πολιτών (προσωπικά) Κοινού (Audience) Le Monde, El Pais Δημοσιογραφικά (εκτός ΜΜΕ εργασίας) Blogs των ΜΜΕ (media blogs) Κάλυψη συγκεκριμένων/ειδικών γεγονότων Γνώμης Σχολιασμός ειδήσεων Domingo D., Heinnonen A. “Weblogs and Journalism”

6 Χαρακτηριστικά των δημοσιογραφικών blogs
Αντίστροφη σειρά Ένας συγγραφέας – πολλοί σχολιαστές Άτυπη πληροφορία Τα κείμενα δεν ταξινομούνται με δημοσιογραφικά κριτήρια αλλά όπως παράγονται Λακωνική γλώσσα (λόγω πληθώρας πληροφοριών) Διασύνδεση με άλλα blogs – (σχολιασμός με link ή διαχωρισμένη παραπομπή σε link) Σύνδεσμοι - υπερκείμενα σε sites Δυνατότητα αποστολής σχολίων με sms – mms

7 Σημασία των blogs για τη δημοσιογραφία
Αμφισβητούν την καθιερωμένη (επαγγελματική/θεσμοποιημένη) δημοσιογραφία Εκθέτουν τη βασική αδυναμία της δημοσιογραφίας –την επαφή με το κοινό (διάδραση) Αμφισβητούν το ποιος μπορεί να είναι δημοσιογράφος Αποτελούν μορφές δημόσιου λόγου εκτός της καθιερωμένης δημοσιογραφίας (εναλλακτικές)

8 Χαρακτηριστικά των σχολίων
A Longitudinal Content Analysis of Weblogs: Susan C. Herring, Lois Ann Scheidt, Inna Kouper, and Elijah WrightSchool of Library and Information Science Indiana University, Bloomington

9 Τύπος ονόματος του blogger
A Longitudinal Content Analysis of Weblogs: Susan C. Herring, Lois Ann Scheidt, Inna Kouper, and Elijah WrightSchool of Library and Information Science Indiana University, Bloomington

10 Επάγγελμα του blogger A Longitudinal Content Analysis of Weblogs: Susan C. Herring, Lois Ann Scheidt, Inna Kouper, and Elijah WrightSchool of Library and Information Science Indiana University, Bloomington

11 Φύλλο και ηλικία του blogger
A Longitudinal Content Analysis of Weblogs: Susan C. Herring, Lois Ann Scheidt, Inna Kouper, and Elijah WrightSchool of Library and Information Science Indiana University, Bloomington

12 Ελλάδα Η πολιτική κουλτούρα των blogs

13 Blogs και δημόσια σφαίρα
Αποτελεσματικά μέσα πολιτικής επικοινωνίας Κατάλληλα για την εκπαιδευτική διαδικασία Κυρίως προσωπικά και μέσα έκφρασης γνώμης και πληροφοριών Υποκαθιστά, βαδίζει παράλληλα ή διευρύνει τη δημόσια σφαίρα στην εποχή του διαδικτύου?

14 Ερωτήσεις?


Κατέβασμα ppt "Η ενημέρωση στην blogόσφαιρα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google