Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Δρ. Παπανικολάου Δημήτρης
Το Τρίτο Πρόγραμμα της ελληνικής ραδιοφωνίας στα χρόνια του Μάνου Χατζιδάκι: κοινωνικές και πολιτιστικές προσεγγίσεις Δρ. Παπανικολάου Δημήτρης
2
Χαρακτηριστικά της πρώτης μεταπολιτευτικής κοινωνίας
Κοινωνία Χαρακτηριστικά της πρώτης μεταπολιτευτικής κοινωνίας Ενθουσιασμός και ορμή για αλλαγή Ανασταλτικές τάσεις
3
Χαρακτηριστικά της πρώτης μεταπολιτευτικής κοινωνίας
Κοινωνία Χαρακτηριστικά της πρώτης μεταπολιτευτικής κοινωνίας Ενθουσιασμός και ορμή για αλλαγή Ανασταλτικές τάσεις Προς διαμόρφωση δημοκρατική κοινωνία
4
Πολιτικές πρακτικές απέναντι στο ‘κοινωνικό’ της περιόδου
Κοινωνία Πολιτικές πρακτικές απέναντι στο ‘κοινωνικό’ της περιόδου Ριζοσπαστικός φιλελευθερισμός (κατ’ επίφαση) Χειραφέτηση των Μαζικοποιημένες πολιτικές μαζών (πολιτική, οικονομία, πολιτισμός)
5
Λογική της μαζικότητας
Κοινωνία Ανάλυση των τριών παραμέτρων ‘του κοινωνικού’ (Υπό τη μορφή σκιαγράφησης στην Εισαγωγή του βιβλίου) Πολιτική Οικονομία Πολιτισμός Λογική της μαζικότητας
6
Η φιλοσοφία του Μάνου Χατζιδάκι
Μάνος Χατζιδάκις Η φιλοσοφία του Μάνου Χατζιδάκι
7
Όχι μόνο συνθέτης Φιλικές σχέσεις με καλλιτέχνες και διανοούμενους Άμεσος κληρονόμος των εκφράσεων της γενιάς του 1930 Ανθρωποκεντρική εστίαση στην παράδοση Ευαισθησία και ενδιαφέρον για τον άνθρωπο και τα προβλήματά του
8
Μάνος Χατζιδάκις Το ραδιοφωνικό Τρίτο Πρόγραμμα με το
Μάνο Χατζιδάκι στο τιμόνι του Τρόπος λειτουργίας και οργάνωσης του σταθμού : Φιλελεύθερη φιλοσοφία (απόρροια της προσωπικότητας του Μάνου Χατζιδάκι) Αντίθεση με παγιωμένες καταστάσεις και αγκυλώσεις στα υπόλοιπα Προγράμματα της Ραδιοφωνίας
9
Πολιτισμός Η πολιτιστική πολιτική του Τρίτου Προγράμματος
Μέθοδος: Μελέτη των εβδομαδιαίων προγραμμάτων του σταθμού για το διάστημα Πηγή: Περιοδικό Ραδιοτηλεόραση Άξια προσοχής για λόγους που άπτονται του/της: Δημόσιου πολιτιστικού ραδιοφώνου στην Ελλάδα Κοινωνίας
10
Πολιτισμός Το χατζιδακικό Τρίτο Πρόγραμμα ως
δημόσιο ραδιόφωνο πολιτισμού Κατά κύριο λόγο δεν διαφοροποιήθηκε από τα αντίστοιχα ραδιοφωνικά Προγράμματα σε Αμερική και Ευρώπη, τα οποία από το 1960 και μετά υιοθετούν μία πιο φιλελεύθερη προσέγγιση στον προγραμματισμό τους Σε πιο λεπτομερές επίπεδο ωστόσο η διαφοροποίηση υπήρξε. Αυτή είχε να κάνει με τα μουσικά προγράμματα
11
Πολιτισμός Ο μουσικός προγραμματισμός του Τρίτου Προγράμματος
Η πολιτιστική πολιτική του προγραμματισμού του δεν καθορίζονταν από τον εμπορικό αντίκτυπο ή το mainstream κομμάτι και μόνο της ανώτερης κουλτούρας
12
Πολιτισμός Η πολιτιστική λογική του Τρίτου σε σχέση με την ευρύτερη λογική των ελληνικών δημόσιων μέσων επικοινωνίας Πρωτοπόρα λαμβάνοντας υπόψη ότι στην Ελλάδα η ραδιοτηλεόραση έχει να κάνει περισσότερο με κομματικούς σκοπούς παρά μ’ ένα οργανωμένο σχέδιο και συνεπείς προτάσεις (Παπαθανασόπουλος)
13
Πολιτισμός και κοινωνία
Η κοινωνική παράμετρος στην πολιτιστική πολιτική του Τρίτου Το Τρίτο Πρόγραμμα ήταν εξίσου και πολιτικό ραδιόφωνο υπό την ευρύτερη έννοια της πολιτικής, ως στάση ζωής και ιδεολογίας (Βενιζέλος). Δύο από τις αντιπροσωπευτικότερες εκπομπές του το αποδεικνύουν Τα σχόλια του Τρίτου Η Λιλιπούπολη
14
Πολιτισμός και κοινωνία
Η αισθητική της πολιτιστικής πολιτικής του Τρίτου Προγράμματος τ
15
Πολιτισμός και κοινωνία
Σχέση κουλτούρας και κοινωνίας Σχολές σκέψης του 20ου αιώνα αναφορικά με την έννοια και το περιεχόμενο της κουλτούρας στη μαζική κοινωνία Φιλελευθεροποίηση της κουλτούρας στις αστικές, μαζικοποιημένες κοινωνίες, μεταπολεμικά
16
Πολιτισμός και κοινωνία
Το χατζιδακικό Τρίτο ως παράδειγμα κοινωνικού φιλελευθερισμού Σύλληψη της έννοιας του πολιτισμού με ανθρωπολογικούς-ηθικούς όρους, συνάμα και αισθητικούς (η προσωπικότητα του Μάνου Χατζιδάκι ως καταλυτικός παράγοντας) Πρώτο δημόσιο δημοκρατικό μέσο απέναντι σε μια κοινωνία με έλλειμμα δημοκρατίας Ιδέα της ‘ανοιχτής κοινωνίας’ (Karl Popper)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.