Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γ΄ τάξη Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ενιαίου Λυκείου ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΘΗΜΑ 3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ Διδάσκων: ΔΟΥΡΒΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

2 ΑΣΚΗΣΕΙΣ

3 ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να αναπτυχθεί αλγόριθμος ο οποίος διαβάζει έναν θετικό αριθμό Χ και εκτυπώνει την τιμή της συνάρτησης: F(X) = (x-4)/(x+1)3

4 ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΣυνάτησηF ! Εισαγωγή δεδομένων ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
! Θεωρούμε πως Χ>0 !Επεξεργασία δεδομένων Fx <- (x-4)/(x+1)^3 ! Έξοδος δεδομένων ΕΚΤΥΠΩΣΕ “Η τιμή της συνάρτησης είναι: “, Fx ΤΕΛΟΣ ΣυνάρτησηF

5 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΚΗ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΡΟΗΣ ΡΟΜΒΟΣ ΤΕΛΕΣΤΕΣ ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΤΕΛΟΣ

6 ΑΣΚΗΣΕΙΣ

7 ΑΣΚΗΣΕΙΣ

8 ΠΡΟΒΛΗΜΑ Από την εταιρία ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ζητείται να αναπτυχθεί αλγόριθμος για το μηχάνημα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων. Ο αλγόριθμος θα δέχεται τον αριθμό των εισιτηρίων (κόστους 0,5 € το καθένα) και το ποσό πληρωμής. Θα εκτυπώνει τον αριθμό των κερμάτων που δίνονται ως ρέστα. Σημειώνεται ότι ως ρέστα δίνονται μόνο κέρματα των 50 λεπτών.

9 ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Αστικά_λεωφορεία ! είσοδος δεδομένων
ΔΙΑΒΑΣΕ εισιτήρια, ποσό_πληρωμής τιμή_εισιτηρίου <- 0,50 ! Επεξεργασία δεδομένων κόστος <- τιμή_εισιτηρίου * εισιτήρια ρέστα <- ποσό_πληρωμής – κόστος κέρματα <- ρέστα/0,50 ! Έξοδος δεδομένων ΕΚΤΥΠΩΣΕ “Το κόστος των εισιτηρίων ειναι: “, κόστος, “ και ο αριθμός των κερμάτων (0,50) είναι “, κέρματα ΤΕΛΟΣ Αστικά_λεωφορεία

10 ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να γραφεί αλγόριθμος που αντιμεταθέτει το περιεχόμενο δυο μεταβλητών.

11 ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Αντιμετάθεση ! είσοδος δεδομένων
ΔΕΔΟΜΕΝΑ // α, β// ! Επεξεργασία δεδομένων Βοηθητική <- α Α <- β Β <- βοηθητική ! Έξοδος δεδομένων ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ //α, β// ΤΕΛΟΣ Αντιμετάθεση

12 ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να αναπτυχθεί αλγόριθμός που θα διαβάζει έναν τριψήφιο αριθμό και θα επιστρέφει το άθροισμα των ψηφίων του (π.χ για τον 654 => = 15)

13 ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Ηλικία ! είσοδος δεδομένων ΔΙΑΒΑΣΕ αριθμός
! Επεξεργασία δεδομένων εκατοντάδες <- αριθμός div 100 βοηθητική <- αριθμός mod 100 δεκάδες <- βοηθητική div 10 μονάδες <- βοηθητική mod 10 άθροισμα <- εκατοντάδες + δεκάδες + μονάδες ! Έξοδος δεδομένων ΕΚΤΥΠΩΣΕ “Το άθροισμα είναι: “ άθροισμα ΤΕΛΟΣ Ηλικία

14 ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να αναπτυχθεί αλγόριθμός που δέχεται ως είσοδο την ημερομηνία γέννησης ενός ατόμου και επιστρέφει την ηλικία του σήμερα με ακρίβεια ημέρας.

15 ΠΡΟΒΛΗΜΑ - ΛΥΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Ηλικία ! είσοδος δεδομένων
ΔΕΔΟΜΕΝΑ // ετος_γεν, μήνας_γεν, ημέρα_γεν, τρέχων_έτος, τρέχων_μήνας, τρέχων_ημέρα// ! Επεξεργασία δεδομένων ημέρες_τρέχων_έτους <- τρέχων_έτος * (τρέχων_μήνας -1) *30 + τρέχων_ημέρα ημέρες_έτους_γεν <- έτος_γεν*365 + (μήνας_γεν -1)*30 + ημέρα_γεν σύνολο_ημερων_ηλικίας <- ημέρες_τρέχων_έτους – ημέρες_έτους_γεν έτη_ηλικίας <- σύνολο_ημερών_ηλικίας div 365 Βοηθητική <- σύνολο_ημερών_ηλικίας mod 365 μήνες_ηλικίας <- Βοηθητική div 30 Ημέρες_ηλικίας <- Βοηθητική mod 30 ! Έξοδος δεδομένων ΕΚΤΥΠΩΣΕ “Η ηλικία σας ειναι: “, έτη_ηλικίας, “ έτη “, μήνες_ηλικίας, “ μήνες ”, ημέρες_ηλικίας, “ ημέρες ΤΕΛΟΣ Ηλικία

16 Γενικά συμπεράσματα από τις παραπάνω ασκήσεις
Χρησιμοποιούμε πολύ συχνά βοηθητικές μεταβλητές για να αποθηκεύσουμε προσωρινά αποτελέσματα τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε σε μετέπειτα πράξεις. Οι πράξεις div και mod συνήθως με πολλαπλάσια του 10 (100, ) χρησιμοποιούνται πολύ συχνά για να διαχειριστούμε τμήματα αριθμών. Όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε πράξεις με ημερομηνίες καλό είναι να μετατρέψουμε τις ημερομηνίες σε μέρες και να κάνουμε τότε τις πράξεις.


Κατέβασμα ppt "ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google