Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2
Βασιλης Κολλιας

2 Στο προηγουμενο μάθημα
Μαζεψαμε πολλές καλες ιδεες για τη χρηση των ΤΠΕ στην ταξη Όμως Ο σχεδιασμός μας θα πρέπει να είναι διαφορετικός (και καλύτερος) από ό,τι ήδη μπορουμε να κάνουμε Αναφερθήκαμε στο eclass και στο πλουσιο υλικο που μπορει να βρεθεί εκει Πρακτική συμβουλή: Να ψάξετε σε διάφορες πηγές (βιβλια σας, βιβλια βιβλιοθηκης, διαδίκτυο) τρόπους χρησης των ΤΠΕ που σας «ξενίζουν».

3 Σε αυτό το μάθημα Θα σκεφτούμε με τη βοήθεια της M Chi και του Saymour Sarason για τη σχέση διδασκαλίας, μάθησης και τεχνολογιών Θα μας απασχολήσει η αποτελεσματικότητα της οπτικοποίησης ως εργαλείου (προετοιμασία για το πρώτο εργαστήριο που αφορά στη χρηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων ΦΕ)

4 Από πού ξεκινάμε; Από ένα μαθητή που προσδοκά το μάθημα και συνήθως το χαίρεται; Από μια μαθήτρια που «κάνει το καθήκον της» (απέναντι στην οικογένειά της κυριως); Από ένα φοβισμένο μαθητή (που περιμένει την αποτυχία); Από μια μαθήτρια που γελοιοποιείται από τους συμμαθητές της; Πώς περιμένουμε να μεσολαβήσει ο υπολογιστής;

5 Η επίδραση του Seymour Sarason (1/2)
Πώς φέρεται ο γονιός στο νήπιο; Με τι λεπτοτητα και ευαισθησία παρακολουθει τη συμπεριφορά και προσπαθει να «μαντέψει» τι συμβαίνει! Τα σχολεία είναι χώροι όπου οι δάσκαλοι μαθαίνουν «Πρώτα ο δάσκαλος ή πρωτα ο μαθητής;»

6 Η επίδραση του Seymour Sarason (2/2)
Δασκαλος (γεμιζει καδους ή αναβει φωτιες;

7 Πώς μεσολαβεί ο υπολογιστής
Παίζει ρόλο δασκάλου; Παίζει ρόλο βοηθού του μαθητή; (σε τι, με βάση την προηγούμενη διαφάνεια;) Παίζει ρόλο παραγιου/παρακόρης του μαθητή/τριας;

8 Ο υπολογιστής ως δάσκαλος (1/2)
Εχει συνδεθει με τους ορους: Computer Assisted Instruction Computer Based Instruction Computer Assisted Learning Προγράμματα πρακτικής εξάσκησης (πχ η Πολη των Αριθμών) Αλληλεπιδραστικοτητα/Διαδραστικοτητα Αμεση ανατροφοδότιση Απεριοριστη υπομονή Ποικιλία επιπέδων δυσκολίας Κινητοποιηση με προκλητικά και παιγνιώδη στοιχεια Φροντιστηριακη διδασκαλια (πχ Λογομάθεια) Ενσωματωμένες ερωτήσεις Διακλαδωτή Οργάνωση Χρηση Πολυμεσικών στοιχειων Φακελοι και στοιχεια των μαθητών Ας δουμε το

9 Ο υπολογιστής ως δάσκαλος (2/2)
Προσομοιωση ( Ελεγχος πολλαπλών παραμέτρων Χρηση πολυμεσων Ελεγχος της πορείας Εκπαιδευτικά παιγνιδια (Where in the World is Carmen Sandiego) Κινητοποιηση ??? Λυση προβλήματος (εμπειρια κάποιου στο Zoombinis Island Odyssey (

10 O υπολογιστής ως βοηθός
Γενικης χρησης λογισμικά: Επεξεργαστες κειμένου Εργαλεια σχεδιασης Λογισμικό Δημιουργίας Παρουσιάσεων Βασεις Δεδομένων Λογιστικά Φυλλα Εξειδικευμένα λογισμικά Stochasmos Synergeia Blogs, Glogs, Wiki

11 Ο υπολογιστης ως μαθητής (ο μαθητής ως δάσκαλος)
Ο υπολογιστής προγραμματιζεται να κάνει πράγματα για το μαθητή Scratch (tutorial Interactive Physics (

12 Η μάθηση των ονείρων μας: Μαθηση με νοημα (Jonassen)
Ενεργητική (παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων) Σε αρμονία με επιθυμίες μας (οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε) Αυθεντική (μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας) Δημιουργική και αναστοχαστική (δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας) Συνεργατική (με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)

13 Τι ειδους μάθηση θελουμε στην τάξη; Meaningful learning, Productive learning
Τι μας λεει ο Jonassen? O Saymour Sarason? H M Chi?

14 Κατηγοριες εμπλοκης «με το μυαλό»
Παθητική (Passive) Ενεργητική (Active) Κατασκευαστική (Constructive) Διαλογική (Interactive) (Τα παραδειγματα τα εχω πάρει από την παρουσίαση της M Chi)

15 Παθητική εμπλόκή Πχ ακουν μια διάλεξη χωρις να κρατουν σημειωσεις
Βλεπουν ένα βιντεο ή παρακολουθούν μια επίδειξη Μελετουν ένα ηδη λυμένο παράδειγμα (χωρις να επεκτείνονται) Σιωπηλή ανάγνωση

16 Ενεργητική εμπλοκή (κάνουν κατι)
Πχ αντιγράφουν μια λυση από τον πινακα Υπογραμμίζουν σημαντικές φράσεις Χρησιμοποιουν δοκιμαστικους σωλήνες και κάνουν μετρήσεις Δειχνουν Μαθαινουν απέξω ορισμούς

17 Κατασκευαστική εμπλοκή
Πχ κατασκευαζουν ένα χαρτη εννοιων ή ένα διαγραμμα Εξηγουν με δικά τους λόγια ή προχωρουν μια σκέψη σε ένα κειμενο στις συνέπειές της ή ολοκληρώνουν μια ημιτελή λυση Θετουν ερωτήσεις Δικαιολογουν τις θέσεις τους Δημιουργουν υποθέσεις Συγκρινουν, αντιπαραθέτουν

18 Διαλογική εμπλοκή Πχ φτιάχνουν μια εξήγηση μαζι με ένα/μια συμμαθητή/τρια Χτιζει ο ενας πανω στη δουλεια του άλλου όπως στα wiki Διδάσκουν ένα συμμαθητή και δεχονται ερωτήσεις από αυτόν (μετα εναλλαγή των ρόλων) Συζητουν μαζι με μια συμμαθήτρια ένα εννοιολογικό χάρτη που έφτιαξαν

19

20 Πηγή Chi, M. T., & Wylie, R. (2014). The ICAP framework: Linking cognitive engagement to active learning outcomes. Educational Psychologist, 49(4),

21 «πισω» από την εμπλοκή

22

23 Τι γινεται με την οπτικοποιηση;

24 Άλλες γενικές πηγές


Κατέβασμα ppt "Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google