Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΞένα Αλεξιάδης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΩΡΩΝ ΣΤΟ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Η λέξη αριθμός προέρχεται από το ρήμα «αραρίσκων» το οποίο σημαίνει ταξινομώ, συμπυκνώνω, συναρμολογώ, συνδέω, συνταιριάζω, συνθέτω, συνενώνω, λογαριάζω συγκεντρώνω, συνάπτω
2
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΑ Οι αριθμοί κρύβουν μια γοητεία ισχυρότερη από κάθε επιστήμη. Οι μαθηματικές σχέσεις και ιδιότητες είναι ορθές και ισχύουν στο διηνηκές. Τα θεωρήματα του Αρχιμήδη που απέδειξε περίπου το 250 π.Χ. είναι ισχύοντα και τώρα και αένναα. Αντίθετα, στις άλλες επιστήμες, όπως Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία οι θεωρίες αναθεωρούνται και νέα δεδομένα έρχονται στο φως.
3
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (περ. 580 π.Χ.) ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (περ. 580 π.Χ.) ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ Ο Πυθαγόρας ως μέγας φιλόσοφος, φυσικός ερευνητής και μέγας εφευρέτης, απέδιδε στους αριθμούς μεταφυσικές ιδιότητες, λέγοντας ότι αυτοί, οι αριθμοί, διέπουν τις κινήσεις των αστέρων και ότι κατέχουν ορισμένη θέση στο Διάστημα
4
’Αριθμοῦ γάρ τόν Θεόν άνώτερον καί χρόνων άκολουθίας.
Ι. Χρυσοστόμου, «Υπόμνημα εις το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον» , Ομιλία β’ (36), Τόμος 71, Άπαντα των Αγίων Πατέρων, (Αθήναι: Εκδόσεις Ωφέλιμου Βιβλίου, Αθήναι 1977) «Καί σύ δ’ ἄν κατά σαὐτόν ἀναλεγόμενος, πολλούς τηρήσαις ἀριθμούς ἔχοντας τί τοῦ φαινομένου βαθύτερον». Γρηγορίου του Θεολόγου Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως «Λόγοι: ΜΑ΄ Λόγος, Εις την Πεντηκοστήν», Patrologia Graeca, J. Migne, επιμ. εκδ., Τομ. 36, στ. 428.
5
ΡΗΣΕΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
Ο A.Y. Collins αναφέρει ότι ἡ σημειολογία των αριθμών χρησιμοποιείται για να δειχθεί «η χρονικὴ καὶ η χωρικὴ τάξη». Η τάξη αυτὴ εκφράζει τὴν Ελληνικὴ ιδέα του «κόσμου». Adela Yabro Collins,Numerical Symbolism in Jewish and Early Christian Apocalyptic Literatur, ANRW : Ὁ Βοvon γράφει ότι εὰν δεν ἀναγνωρίσουμε τή σημασία των ονομάτων καὶ αριθμών είμαστε ευάλωτοι να απολέσουμε τὴν εις βάθος κατανόηση των γραφών καὶ τὸ βαθύτερο μήνυμά που μεταφέρουν. Επίσης αναφέρει στο ίδιο άρθρο του ότι οι πρώτοι Χριστιανοί χρησιμοποιούσαν τους αριθμούς ως θεολογικά εργαλεία. Συχνά συνειδητά ερμήνευαν τα ονόματα και αριθμούς με ένα συμβολικό τρόπο. Υπέθεταν ότι τα ονόματα και οι αριθμοί ήταν αλληλένδετα συνδεδεμένοι. Francis Bovon, Names and Numbers in Early Christianity, NTS 47 (2001) 267.
6
Στη Σοφία Σολομώντος αναφέρεται ότι ο Θεός πάντα μέτρῳ
καὶ ἀριθμῷ καὶ σταθμῷ διέταξας (11,20).
7
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ Υπάτους 2.στρατηγούς, 3.τοπάρχας 4.ηγουμένους, 5.τυράννους 6.τους επ’ εξουσιών 7. πάντας τους άρχοντας των χωρών 1. Σάλπιγγος 2 σύριγγος 3. κιθάρας 4. σαμβύκης (τετράχορδο) 5. ψαλτηρίου 6. συμφωνίας 7. παντός γένους μουσικών
8
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ Καὶ ἦν Ἅννα προφῆτις, θυγάτηρ Φανουήλ, ἐκ φυλῆς Ἀσήρ· αὕτη προβεβηκυῖα ἐν ἡμέραις πολλαῖς, ζήσασα μετὰ ἀνδρὸς ἔτη ἑπτὰ ἀπὸ τῆς παρθενίας αὐτῆς καὶ αὐτὴ χήρα ἕως ἐτῶν ὀγδοήκοντα τεσσάρων, ἣ οὐκ ἀφίστατο τοῦ ἱεροῦ νηστείαις καὶ δεήσεσιν λατρεύουσα νύκτα καὶ ἡμέραν. (Λκ 2,36-37)
9
Αριθμητικές φιλολογικές τεχνικές στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη (Menken)
Επταδικόν σύστημα (Κεφ. 17ον Κατά Ιωάννη) 1η επτάδα: 1.1Ταῦτα ἐλάλησεν Ἰησοῦς 2. καὶ ἐπάρας τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ εἰς τὸν οὐρανὸν εἶπεν· πάτερ, 3. ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· 4.δόξασόν σου τὸν υἱόν, ἵνα ὁ υἱὸς δοξάσῃ σέ, 2καθὼς ἔδωκας αὐτῷ ἐξουσίαν πάσης σαρκός, ἵνα πᾶν ὃ δέδωκας αὐτῷ δώσῃ αὐτοῖς ζωὴν αἰώνιον. 5. 3 αὕτη δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωὴ ἵνα γινώσκωσιν σὲ τὸν μόνον ἀληθινὸν θεὸν καὶ ὃν ἀπέστειλας Ἰησοῦν Χριστόν. 6. 4 ἐγώ σε ἐδόξασα ἐπὶ τῆς γῆς τὸ ἔργον τελειώσας ὃ δέδωκάς μοι ἵνα ποιήσω· 7.5 καὶ νῦν δόξασόν με σύ, πάτερ, παρὰ σεαυτῷ τῇ δόξῃ ᾗ εἶχον πρὸ τοῦ τὸν κόσμον εἶναι παρὰ σοί.
10
2η επτάδα: 1. 6 Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις οὓς ἔδωκάς μοι ἐκ τοῦ κόσμου. 2.σοὶ ἦσαν 3. κἀμοὶ αὐτοὺς ἔδωκας 4. καὶ τὸν λόγον σου τετήρηκαν. 5. 7 νῦν ἔγνωκαν ὅτι πάντα ὅσα δέδωκάς μοι παρὰ σοῦ εἰσιν· 6. 8 ὅτι τὰ ῥήματα ἃ ἔδωκάς μοι δέδωκα αὐτοῖς, 7.καὶ αὐτοὶ ἔλαβον καὶ ἔγνωσαν ἀηθῶς ὅτι παρὰ σοῦ ἐξῆλθον,
11
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ Είδος και ακριβής αριθμός ανθρώπων και ζώων κατά την έξοδο από τη Βαβυλώνα. Αριθμός Είδος 43360 Ισραηλίτες σε ηλικία μεγαλύτερη των 12 χρονών χωρίς παιδιά και γυναίκες 7307 αγόρια και κορίτσια 855 ψάλτες καί ψαλμωδοί 435 καμήλες 7736 ίπποι 845 ημίονοι 5525 υποζύγια
12
ENA: δηλώνει το δίχως ἀνάμιξη ΔΥO: το διαφορετικό (διχάζω)
ΤΡΙΑ ίσο και νοητός ΤΕΣΣΕΡΑ αισθητός ΠΕΝΤΕ αισθητικός και κυκλικός ΕΞΙ δραστικός και τέλειος ΕΠΤΑ περιφερής καί καθαρός ΟΚΤΩ εδραίος και ακίνητος ΕΝΝΕΑ το μεταίχμιο της ύλης και του είδους, δηλαδή των αισθητών και της αισθήσεως ΔΕΚΑ είναι ο πληρέστατος
13
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ «Ὅτι οὐ δεῖ τούς ἑρμηνευτάς τῆς Γραφῆς ἑρμηνεύειν τι ὡς μή δυνάμενον ἄλλως ἑρμηνευθῆναι». Ο αριθμός 29 μπορεί να εκφρασθεί ως «Ο ΛΟΓΟΣ» γιατί η γημάτρια του είναι η εξής: Ο Λ Ο Γ Ο Σ 7ο ο+7ο+3+7ο+2οο ΕΔΑΦΙΟ ΩΡΑ 1,39 10 4,6 6 4,52 7 19,14 ΑΘΡΟΙΣΜΑ 29
14
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΤΕΤΑΡΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
15
ἦσαν δὲ ἐκεῖ λίθιναι ὑδρίαι ἓξ κατὰ τὸν καθαρισμὸν τῶν Ἰουδαίων κείμεναι, χωροῦσαι ἀνὰ μετρητὰς δύο ἢ τρεῖς (Ιω 2,6) .
16
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΩΡΙΓΕΝΟΥΣ Κατά τον Ωριγένη ο Ευαγγελιστής αινίσσεται τους κρυπτο- Ιουδαίους που ακολουθούν τα λόγια του Απόστολου Ιωάννη. Αυτοί καθαρίζονται από τα λόγια των Γραφών. Με τρόπο ψυχικό και πνευματικό, δηλαδή με δύο μετρητές, αλλά και με σωματικό τρόπο, δηλαδή με τρεις μετρητές. Οι έξι υδρίες εύλογα μαρτυρούν τη δημιουργία του κόσμου που δημιουργήθηκε σε έξι μέρες, ένα αριθμό που εκφράζει την τελειότητα ως τέλειος αριθμός
17
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΟ
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΟ ΤΕΛΕΙΟΙ 6,28 6=1(6:6)+2(6:3)+3(6:2) 28=1(28:28)+2(28:14)+4(28:7)+14(28:2)+7(28:4) ΕΛΛΕΙΠΕΙΣ 8,12 8=1(8:8)+2(8:4)+4(8:2)=7 12=1(12:12)+2(12:6)+3(12:4)+4(12:3)+6(12:2)=16 ΤΡΙΓΩΝΙΚΟΙ Η ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΟΙ 6,10, 28,153
18
Τ=n(n+1)/2 n=1,2,3…. π.χ. εάν n=1 τότε n+1=2 και T=1.2/2=1 προκύπτει δηλαδή ο πρώτος τριγωνικός αριθμός. Εάν n=2 τότε Τ=2.3/2=3 προκύπτει ο δεύτερος τριγωνικός αριθμός κ.λ.π.
19
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΑΓΙΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ
Τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος. Αυτά περιγράφονται ως δύο ή τρία διότι μερικές φορές τα τρία πρόσωπα της Αγίας Γραφής είναι διακριτά όπως το εδάφιο του Ευαγγελιστή Ματθαίου «βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου πνεύματος (28,19)». Άλλες φορές αναφέρεται μόνο ο Πατέρας και ο Υιός όπως στο εδάφιο του Κατά Ιωάννη Ευαγγελίου «ἐάν τις ἀγαπᾷ με τὸν λόγον μου τηρήσει, καὶ ὁ Πατήρ μου ἀγαπήσει αὐτὸν καὶ πρὸς αὐτὸν ἐλευσόμεθα» (14,23). Οι μετρητές περιγράφονται ως δύο για να δείξει ο Ευαγγελιστής ότι η ανθρωπότητα από την οποία προήλθε η εκκλησία αποτελείτο από τους Ιουδαίους και Εθνικούς ή τρεις για να υπονοήσει τους τρεις υιούς του Νώε από τους οποίους προήλθε η ανθρωπότητα μετά τον κατακλυσμό.
20
ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΑΓΙΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ
Ο αριθμὸς 6 δηλώνει την ποιητικὴ δύναμη της φύσης για τρεις λόγους: (α) Δηλώνει τις 6 ημέρες που δημιούργησε ο Θεὸς τον ουρανὸ καὶ τη γη. (β) Είναι ο τελειότερος αριθμὸς στη δεκάδα ( (γ) Συνίσταται απὸ τα ίδια του μέρη (3+3).
21
Ὁ Μάξιμος στο ίδιο εδάφιο (Ιω 2,6) εξηγεί γιατὶ οι υδρίες χωρούσαν απὸ δύο ή τρεις μετρητὲς η κάθε μία. Περιλάμβανε σύμφωνα μὲ τή φυσική θεωρία, τή γνώση που συνίσταται από τὰ σωματικὰ και ασώματα (δύο μετρητές) καὶ σύμφωνα με την εφικτὴ στη φύση μας θεολογικὴ μυσταγωγία, τη γνώση καὶ φωταγωγία περὶ της Αγίας Τριάδας, δηλαδὴ τον Πατέρα, Υιό καὶ Άγιο Πνεύμα (τρεις μετρητές).
22
Ὁ Χριστός, λόγος της αγάπης, εκδηλώνεται μὲ έξι γενικοὺς τρόπους περιποιούμενος σωματικὰ καὶ πνευματικὰ τους: (α) πεινασμένους (β) διψασμένους (γ) ξένους (δ) γυμνούς (ε) ἀρρώστους και (στ) φυλακισμένους.
23
(2 ή 3) Χ6=18 ΙΗ (ΙΗΣΟΥΣ)
24
Ο αριθμός 6 αποτελεί σύμβολο του υπολειπόμενου επτά που εκφράζει την τελειότητα. Έτσι επιβεβαιώνεται το ατελές του καθαρισμού των Ιουδαίων Επομένως μπορούσε να δείχνει ότι η Ιουδαϊκή παροχή η οποία τυποποιείτο από το γαμήλιο ύδωρ ήταν μη πλήρης και ατελής.
25
Μπορούμε να συγκρίνουμε τις 6 λίθινες υδρίες με τα δώδεκα κοφίνια που περίσσευσαν μετά τον κορεσμό πέντε χιλιάδων ανθρώπων από πέντε ψωμιά και δύο ιχθύς (6,13) ή των 153 μεγάλων ιχθύων που ψάρευσαν οι Μαθητές του κατόπιν εντολής του Ιησού (21,11). Ή με διαφορετικό τρόπο το ολόκληρο λίτρο με το πολύτιμο μύρο με το οποίο η Μαρία στη Βηθανία άλειψε τα πόδια του Ιησού (12,3). Άλλο παράδειγμα αποτελεί ο όγκος των 100 λίτρων σμύρνης και αλόης με τα οποία άλειψε ο Νικόδημος το σώμα του Ιησού (19,39). Το «επερίσσευσαν (6,13)» είναι βέβαια περίοπτον και στους συνοπτικούς Ευαγγελιστές (Μκ 6,43, 8,8, 19-21, Μτ 14,20, 15,37, 16,9-10, Λκ 9,17).
26
Η αναφορά των έξι λίθινων υδριών είναι ένα από τα πολλά χαρακτηριστικά που μαρτυρούν την προσωπική παρουσία του Ευαγγελιστή. Είναι μία λεπτομέρεια που όταν είναι κάποιος παρών σε ένα γεγονός το θυμάται. Επίσης το «κείμενες» καθορίζει ότι βρίσκονταν στην αίθουσα συνεστιάσεων ή πιο πιθανά σε πέρασμα κοντά στην αυλή όπου υπήρχε πηγάδι και χρησιμοποιούνταν για το πλύσιμο και συγκεκριμένων συνέργων που χρησιμοποιούνταν στο γάμο.
27
καὶ καταλειφθῇ ἐν αὐτῇ καλάμη ἢ ὡς ῥῶγες ἐλαίας δύο ἢ τρεῖς ἐπ᾽ ἄκρου μετεώρου ἢ τέσσαρες ἢ πέντε ἐπὶ τῶν κλάδων αὐτῶν καταλειφθῇ τάδε λέγει κύριος ὁ θεὸς Ισραηλ (Ησ 17,6)
28
Το εδάφιο αυτό αναφέρεται στην Προφητεία κατά της Συρίας και του Βασιλέα του Ισραήλ. Η καταστροφή δεν θα είναι πλήρης αλλά θα μείνει κάποιο κατάλοιπο από τον πληθυσμό. Πολύ ωραία και ποιητικά ο προφήτης δράττεται από εικόνες της φύσης για να το εκφράσει αυτό. Κατά τη συγκομιδή των ελαιών συνήθως ο άνθρωπος δεν τρυγά όλες τις ελιές. Κάποιες από επειδή βρίσκονται στην άκρη ψηλού κλαδιού παραμένουν ατρύγητες. Οι Ιουδαίοι μάλιστα δεν είχαν και πολύ μέριμνα να τις τρυγήσουν ολότελα. Στο Δευτερονόμιο ο Θεός τους προτρέπει ότι εάν μαζεύουν τις ελιές τους και έχουν τελειώσει το μάζεμα να μην επιστρέφουν πίσω να μαζεύουν εκείνες που ξέμειναν. Αυτές τις δικαιούνται οι ξένοι, τα ορφανά και οι χήρες (24,16). Το ποιητικό κλιμακωτό σχήμα δύο ή τρεις ρώγες ελαίας εκφράζει την κατάσταση αυτή. Η δεύτερη εικόνας παραπέμπει στο ράβδισμα των ελαίων. Κατά το ράβδισμα στα πλάγια κλαδιά παραμένουν τέσσερις ή πέντε ατρύγητες. Κι’ εδώ το ράβδισμα δεν μπορεί να εξαλείψει τις ελιές που βρίσκονται στην ελιά. Κάποιες θα απομείνουν. Αξίζει την προσοχή ότι το ποιητικό κλιμακωτό σχήμα αναφέρεται στους αριθμούς τέσσερα και πέντε που είναι μεγαλύτεροι από τους αριθμούς δύο και τρία. Ο Θεός φροντίζει όπως δεν μπορεί να τρυγηθούν όλες οι ελιές από μία ελιά να παραμείνουν και οι πιστοί του ανά τους αιώνες χωρίς να καταστραφούν από μία εισβολή. Ο σκοπός λοιπόν του συγγραφέα είναι να δείξει την κλίμακα και το τελικό αποτέλεσμα μέσω της προοδευτικής αύξησης των αριθμών. Στην πραγματικότητα, η θεμελιώδης λειτουργία αυτού του ιδιωματισμού είναι να ενδυναμώσει και κάνει πιο έντονο τον παραλληλισμό ώστε ο αναγνώστης να μην απολέσει την απήχησή του.
29
Aπ' το παράθυρό μου στέλνω ένα δύο και τρία και τέσσερα φιλιά
Τα παιδιά του Πειραιά Aπ' το παράθυρό μου στέλνω ένα δύο και τρία και τέσσερα φιλιά που φτάνουν στο λιμάνι ένα και δύο και τρία και τέσσερα πουλιά Πώς ήθελα να είχα ένα και δύο και τρία και τέσσερα παιδιά που σαν θα μεγαλώσουν όλα ………………………….. Το τραγούδησε η Μελίνα Μερκούρη (Μουσική Μάνου Χατζηδάκη) και έλαβε το βραβείο όσκαρ του καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού (1960).
30
Σου το πα μία και δυο και τρεις
Την καρδιά καρδιά μου απόψε μπρος στα πόδια σου πετώ Κάντην ό,τι θες κυρά μου, δε σου την ξαναζητώ Κάντην ό,τι θες κυρά μου, δε σου την ξαναζητώ Σου το `πα μια και δυο και τρεις κι εφτά κι οχτώ και δέκα Αν μ’ αρνηθείς δε θέλω πια να ξαναδώ γυναίκα ……………………… Το τραγούδησε ο Γιάννης Βογιατζής και Άλκηστη Πρωτοψάλτη (1974) (Στίχοι Κώστας Πρετεντέρης και μουσική Κώστας Κλάββας)
31
Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε
Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε καραβάκια στο ταξίδι δε με παίρνετε, καλέ; Δε με παί , δε με παίρνετε, καλέ ίσαμε το Γαλαξείδι, δε με παίρνετε, καλέ; Ένα και δύο μετράω τα κύματα έγια μόλα, έγια λέσα, ποιος θα με φέρει κοντά σου, καρδούλα μου και στην αγκαλιά σου μέσα; Ένα και δύο σου στέλνω μηνύματα ναι, και το σταυρό μου κάνω, αν δε με πάρεις κοντά σου, καρδούλα μου να το ξέρεις, θα πεθάνω. ……………………… Γνωστό παλιό αγαπημένο τραγούδι του 1972 της Βίκυς Μοσχολιού «Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλέ»
33
53=28+25 ή ( )+5Χ5) 100=10Χ10
34
17Χ9=(10+7)Χ3Χ3
35
Πατριάρ χες Έτη που έζησαν Παράγον τες Άθροισμ α Αβραάμ 175 7Χ5Χ5 7+5+5=17 Ισαάκ 180 5Χ6Χ6 5+6+6=17 Ιακώβ 147 3X7X7 3+7+7=17
36
153=1+2+….17 ΤΡΙΓΩΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ (ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ 1 ΜΕΧΡΙ 17)
17=10+7 ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ+ΕΠΤΑ ΔΩΡΕΕΣ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 153=50Χ3+3 ΕΠΤΑ ΜΑΘΗΤΕΣΧ7 ΔΩΡΕΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ+ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΕΚΝΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥΧΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΠΟΥ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΤΡΟΠΟΥΣ
37
1+2+3=6 4+5+6=15 1+5=6 7+8+9=24, 2+4=6 =33, 3+3=6 =42 4+2=6
38
ΒΙΒΛΟΣ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΣΟΦΙΑ
Στην Αποκάλυψη αναφέρεται ο αριθμός 666 συνοδευμένος και από το μεγάλο θηρίον. Tο μέγα Θηρίον αντιστοιχεί στη λέξη 666 γιατί Τ=300, Ο=70, Μ=40, Ε=5, Γ=3, Α=1, Θ=9, Η=8, Ρ=100, Ι=10, Ο=70, Ν=50. Το άθροισμα «ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ»= =666! Όλες δηλαδή οι Ελληνικές λέξεις , κρύβουν τη βαθύτερη σημασία τους και όλες είναι βασισμένες στους αριθμούς. Γι αυτό όταν λέμε αριθμοσοφία εννοούμε την σοφία που περικλείουν οι αριθμοί, δηλαδή κατά τον Πυθαγόρα οι λεξάριθμοι.
40
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
Το 4 είναι τετράγωνος αριθμός με πλευρά το 2 (2Χ2) και προκύπτει από το άθροισμα 1+2+1=4. Το ίδιο και ο αριθμός 9 (3Χ3) γιατί προκύπτει από το άθροισμα =9 Οι τετράγωνοι αριθμοί προκύπτουν και από την ακολουθία των περιττών αριθμών. Για παράδειγμα το 4 προκύπτει από το άθροισμα του 1+3, το 9 από το άθροισμα των αριθμών και το 16 από το άθροισμα των αριθμών
41
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
Ο Ευκλείδης απέδειξε ότι οι τέλειοι και πρώτοι αριθμοί συνδέονται μεταξύ τους. Για παράδειγμα ο πρώτος αριθμός 7 μπορεί να δημιουργηθεί από μια ακολουθία αρχίζοντας από το ένα και που ο επόμενος αριθμός της είναι διπλάσιος από τον πρώτο. 1+2+4=7 Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τελευταίος αριθμός τηςακολουθίας (το 4), γιατί αυτός όταν πολλαπλασιάζεται με τον πρώτο αριθμό (το άθροισμα της ακολουθίας, το 7) παράγεται τέλειος αριθμός 4Χ7=28 (δεύτερος τέλειος αριθμός).
42
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΟ
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΟ ΕΠΙΜΕΡΗΣ 6 (6+2/3Χ6) ΤΕΤΡΑΓΩΝΟΙ Η ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ 4(2Χ2), 9 (3Χ3)
43
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΟ
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΟ ΚΥΚΛΙΚΟΙ 25 (5Χ5), 36 (6Χ6) ΕΤΕΡΟΜΗΚΕΙΣ Η ΟΡΘΟΓΩΝΙΟΙ 6 (2Χ3), 12 (4Χ3)-διαφέρουν κατά ένα ΠΡΟΜΗΚΗΣ 15 (5Χ3)-διαφέρουν περισσότερο από ένα ΕΠΙΜΟΡΙΟΣ 9 (6+1/2Χ6)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2025 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.