Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Καθηγητές: Ορφανού Μαρία Παπαγεωργίου Δημήτρης Γ’ Τάξη Δημοτικού Θέμα: ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΩΝΗ
2
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΩΝΗ ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
3
ΣΚΟΠΟΣ Να καταλάβουν πόσο πολύπλοκη και ταυτόχρονα μοναδική είναι η ανθρώπινη φωνή Να διασκεδάσουν με δραστηριότητες που σχετίζονται με τη φωνή, το τραγούδι, το χορό & την ομιλία μετατρέποντας το παιχνίδι σε γέφυρα επικοινωνίας και έκφρασης συναισθημάτων
4
ΣΤΟΧΟΙ Να αποκτήσουν έλεγχο των ήχων μέσω της φωνής και του τραγουδιού
Να αναπτύξουν φωνητική ικανότητα Να προσεγγίσουν μέσω της φωνής τα βασικά στοιχεία της μουσικής Να ακούσουν, να τραγουδήσουν αποσπάσματα της ελληνικής μουσικής παράδοσης, αποσπάσματα φωνητικής μουσικής άλλων περιοχών, πολιτισμών & εποχών
5
ΜΕΣΑ Φύλλα εργασίας για τους μαθητές Ρυθμικά κρουστά όργανα
Cd από το εκπαιδευτικό υλικό Video από youtube Εικόνες
6
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1 Ξεκινώντας την πρώτη δραστηριότητα συζητάμε με τους μαθητές για τους ήχους και τις δυνατότητες της φωνής. Τους ζητάμε: Να πειραματιστούν με τη φωνή τους παράγοντας αυτοσχέδιους ήχους και επιφωνήματα Να μιμηθούν εικόνες με ήχους έκφρασης συναισθημάτων( γέλιο, κλάμα, κραυγή κ.α )
7
ΠΟΙΟΣ ΗΧΟΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑI;
8
ΠΟΙΟΣ ΗΧΟΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ;
9
ΠΟΙΟΣ ΗΧΟΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ;
10
ΠΟΙΟΣ ΗΧΟΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ;
11
ΔΡΑΣΤΗΣΡΙΟΤΗΤΕΣ Σηκώνουμε μερικούς μαθητές και τους τοποθετούμε με την πλάτη προς τους υπόλοιπους μαθητές Εξηγούμε ότι κάθε φορά που θα αγγίζουμε στον ώμο έναν από τους καθισμένους μαθητές αυτός θα πρέπει να λέει μια λέξη και οι όρθιοι μαθητές να μαντέψουν ποιος ήταν Ακούμε αποσπάσματα από διαφορετικές φωνές και τα παιδιά μαντεύουν από ποιον προέρχονται.(CD1 Μουσική Αγωγή Γ΄& Δ΄ Δημ. Αρ. 29, 30 & 31)
12
ΠΩΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ Η ΦΩΝΗ Με το «κούνημα» - παλμική κίνηση- των φωνητικών χορδών
13
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΩΝΗΣ ΑΝΡΔΙΚΕΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΩΝΗΣ ΑΝΡΔΙΚΕΣ
14
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΩΝΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ
15
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΩΝΗΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ
16
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Κάνουμε μια σύντομη συζήτηση γύρω από τη λέξη «χορωδία» & ακούμε ένα ηχογραφημένο παράδειγμα (CD1 Μουσική Αγωγή Γ΄& Δ΄ Δημ,αρ. 32) Μοιράζουμε φύλλο εργασίας με τους στίχους του τραγουδιού « Ένα λεπτό κρεμμύδι «. Διδασκαλία τραγουδιού με σωστές αναπνοές(συμβολίζονται με κόμμα).Κάθε κόμμα είναι και το τέλος μιας μουσικής φράσης
17
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Χωρίζουμε τους μαθητές σε δύο ομάδες. Τραγουδούν υπό τη μορφή διαλόγου(ερώτηση- απάντηση).Συνοδεύουν το ρυθμό με κρούστα μουσικά όργανα ή παλαμάκια. Κάθε ομάδα από μια στροφή Συνδυασμός του παραδοσιακού τραγουδιού « ένα λεπτό κρεμμύδι » με κίνηση. Οι μαθητές σε δυο ομάδες, αντικριστά η μια στην άλλη. Πρώτος στίχος οκτώ βήματα μπροστά, δεύτερος οκτώ βήματα πίσω
18
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Τελειώνοντας προχωράμε στο Τετράδιο εργασιών στη 4η δραστηριότητα. Βάζουμε στα παιδιά ν’ακούσουν και να δουν ένα απόσπασμα από το έργο του συνθέτη Ροσσίνι, με τίτλο : <<Το ντουέτο των γάτων>>
19
ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΜΥΔΙ Πεφταστέρια Φεγγαρόκοκοι Ένα λεπτό κρεμμύδι, γκέο-
βαγέο, ένα λεπτό κρεμμύδι, φράνσε –βολέο Και ποιόνε της εδίνετε, γκέο – βαγέο, και ποιόνε της εδίνετε, φράνσε – βολέο Αυτό είναι χάρισμά σας, στα μούτρα τα δικά σας, αυτό είναι χάρισμά σας, στα μούτρα τα δικά σας Φεγγαρόκοκοι Παντρεύουμε την Ελισώ, γκέο- βαγέο, παντρεύουμε την Ελισώ, φράνσε- βολέο Της δίνουμε ένα ναύτη που όλο μύγες χάφτει, της δίνουμε ένα ναύτη που όλο μύγες χάφτει Της δίνουμε μπακάλη, που τρώει ελιές και λάδι, της δίνουμε μπακάλη, που τρώει ελιές και λάδι Της δίνουμε έναν άγγελο με τα φτερά απλωμένα, της δίνουμε έναν άγγελο με τα φτερά απλωμένα
20
ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΡΕΜΜΥΔΙ Πεφταστέρια Φεγγαρόκοκοι
Αυτόνε τονε θέλουμε, γκέο – βαγέο,αυτόνε τονε θέλουμε, φράνσε – βολέο Μας πήρατε – μας πήρατε βαρέλι δίχως πάτο, μας πήρατε – μας πήρατε βαρέλι δίχως πάτο Μας πήρατε – μας πήρατε μια παλιοκατσιβέλα, μας πήρατε – μας πήρατε μια παλιοκατσιβέλα Φεγγαρόκοκοι Σας πήραμε- σας πήραμε φλούρι κωνσταντινάτο, σας πήραμε- σας πήραμε φλούρι κωνσταντινάτο Σας πήραμε- σας πήραμε μια όμορφη κοπέλα, σας πήραμε- σας πήραμε μια όμορφη κοπέλα
21
ΝΤΗΛΙ-ΝΤΗΛΙ Ντήλι ντήλι ντήλι έλεγε και κένταγε η κόρη το μαντίλι Ντήλι ντήλι ντήλι έλεγε και κένταγε η κόρη το μαντίλι κάτω από το καντήλι Ντήλι ντήλι ντήλι έλεγε και κένταγε η κόρη το μαντίλι κάτω από το καντήλι με το μακρύ φυτίλι ντήλι ντήλι ντήλι Και ήρθε και ένας ποντικός και τρώει το φυτίλι από το καντήλι που έφεγγε και κένταγε η κόρη το μαντίλι ντήλι ντήλι ντήλι Κι ήρθε μια γάτα κι έφαγε τον ποντικό που έφαγε το φυτίλι από το καντήλι που έφεγγε και κένταγε η κόρη το μαντίλι ντήλι ντήλι ντήλι
22
ΑΝΑΚΑΙΦΑΛΑΙΩΣΗ Οι ήχοι όταν οργανωθούν γίνονται: Λέξεις Προτάσεις
Γέφυρα επικοινωνίας με τους άλλους ανθρώπους Παιχνίδι Τραγούδι Μουσική
23
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Αυτοαξιολόγηση του μαθητή Εταιροαξιολόγηση
Αυτοαξιολόγηση του μαθητή Εταιροαξιολόγηση Φύλλα εργασίας για το σπίτι
24
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ
Πολλές φωνές που τραγουδούν μαζί φτιάχνουν μια Οι φωνές χωρίζονται σε αντρικές, γυναικείες και Ο ήχος της ανθρώπινης φωνής προκαλείται από την παλμική κίνηση Έτσι ονομάζεται το μελωδικό όργανο που κουβαλάμε πάντα μαζί μας των φωνητικών χορδών χορωδία φωνή παιδικές
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.