Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Διδάσκων: Κωνσταντίνος Ραβάνης Φοιτήτριες: Σταύρου Αικατερίνη_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαίρ_
2
Θέμα: Τήξη- Πήξη στο Νηπιαγωγείο
Η τήξη και η πήξη αφορούν μία μετάβαση ενός υλικού από τη στερεά στην υγρή μορφή του και το αντίστροφο. Για το λόγο αυτό και για το γεγονός οτί τα παιδιά δεν έχουν εμπειρίες δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν αυτές τις αλλαγές. Στις συγκεκριμένες δραστηριότητες θα προσπαθήσουμε να εξαλείψουμε αυτή τη δυσκολία των παιδιών δίνοντας τους την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το φυσικό φαινόμενο, να πειραματιστούν, να υποθέσουν, να δώσουν πιθανές εξηγήσεις και αποτελέσματα, με σκοπό να αποκτήσουν μία ολοκληρωμένη γνώση για την πήξη και την τήξη.
3
Στόχοι: Να αρχίσουν τα παιδιά να κατανοούν τη σημασία της παρατήρησης, των πειραμάτων και της περιγραφής για τη μελέτη των υλικών και φαινομένων. Να ανακαλύπτουν βασικά χαρακτηριστικά γύρω από τη δομή και τις ιδιότητες των υλικών.
4
1η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Παγωμένοι Θησαυροί’’
1η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Παγωμένοι Θησαυροί’’ Υλικά: Ποτήρι με νερό Αμύγδαλο Μετάλλιο Μπαλκόνι Παραμύθι Ρόλος Εκπαιδευτικού: Καθοδηγητικός
5
Περιγραφή Δραστηριότητας:
Από την προηγούμενη μέρα βάζουμε σε ένα μπαλόνι νερό και βυθίζουμε σ’ αυτό ένα αμύγδαλο όπως επίσης βυθίζουμε ένα μετάλλιο μέσα σε ένα ποτήρι με νερό και τα τοποθετούμε στην κατάψυξη. Ως αφόρμηση παίρνουμε ένα παραμύθι με τον τίτλο Τι θα κάνω χωρίς εσένα. Πρωταγωνιστές της ιστορίας είναι η Ναταλία η αλεπουδίτσα και ο Ζαχαρίας ο αρκούδος. Διαβάζουμε την ιστορία στα παιδία μέχρι ένα σημείο και τους ζητάμε να μας πουν πως θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Ναταλία την αλεπουδίτσα που ψάχνει τους καρπούς της. Αναφέρουμε όμως στα παιδιά πως την προηγούμενη μέρα έβρεξε και τα αμύγδαλα με το μετάλλιο της φιλίας που είχε με το Ζαχαρία μέσα σε ένα ποτήρι, γέμισε με νερό και πάγωσε. Έτσι, ζητάμε στα παιδιά να μας πουν τις ιδέες τους πως θα τα βγάλουμε από εκεί.
6
2η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Που πηγαίνει το χιόνι όταν λιώνει;’’
2η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Που πηγαίνει το χιόνι όταν λιώνει;’’ Υλικά: Δύο πλαστικά κύπελλα Χρώμα ζαχαροπλαστικής (μπλέ και κόκκινο) Παγοκύστες Διάφανη γυάλα Ρόλος Εκπαιδευτικού: Καθοδηγητικός
7
Περιγραφή Δραστηριότητας:
Με αφορμή τον καιρό, μιλάμε στα παιδιά για τα χιόνια και τους δείχνουμε το χιονισμένο βουνό. Τους ρωτάμε ‘’Πού πηγαίνει το χιόνι όταν λιώνει;’’ Στη συνέχεια κάνουμε το πείραμα. Βάζουμε νερό σε δύο κυπελάκια και τα χρωματίζουμε με χρώμα ζαχαροπλαστικής, τα μισά μπλέ και τα άλλα μισά κόκκινα. Μοιράζουμε το νερό σε παγοκύστες και το βάζουμε στην κατάψυξη. Το παρακολουθούμε καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας. Το μεσημέρι βγάζουμε τις παγοκύστες για να δουν τα παιδιά οτί το νερό έχει παγώσει. Ρίχνουμε τα παγάκια σε μία γυάλα με νερό για να παρατηρήσουν τα παιδιά ότι λιώνει και μένει το χρώμα από τα παγάκια στο νερό. Ρωτάμε τα παιδιά τι νομίζουν ότι έγινε και καταγράφουμε τις απόψεις τους. Στο τέλος τους εξηγούμε την τήξη και την πήξη και τους ζητάμε να κάνουν μιά ζωγραφιά με χιόνι όταν κάνει ζέστη για να δούμε τί έχουν κατανοήσει.
8
3η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Ωχ! Κάηκα και Έλιωσα’’
3η Δραστηριότητα Διδασκαλίας: ‘’Ωχ! Κάηκα και Έλιωσα’’ Υλικά: Γκαζάκι Παγάκια Μεταλλική πιατέλα Ρόλος εκπαιδευτικού: Καθοδηγητικός
9
Περιγραφή Δραστηριότητας:
Υλοποιώντας τα προηγούμενα πειράματα και αφού τα παιδιά κατανοήσουν τα βασικά για την πήξη και την τήξη θα τους αναφέρουμε πως η τήξη έχει σχέση και με τη θερμότητα της φωτιάς. Παίρνοντας ως αφορμή την ιστορία ενός παιδιού που παρατηρούσε τη μαμά του να μεγειρεύει και έιδε πως το βούτυρο λιώνει πάνω στη φωτιά προχωράμε στο πείραμα. Αρχικά, ρωτάμε τα παιδιά γιατί νομίζουν ότι έλιωσαν τα παγάκια. Αφού μας απαντήσουν, βάζουμε πάνω σε ένα γκαζάκι, μία μεταλλική πιατέλα και πάνω τα παγάκια. Καταγράφουμε τις απαντήσεις τους και αν δούμε πως δεν το έχουν κατανοήσει, τους εξηγούμε πως τα παγάκια λιώνουν από τη φλόγα που βγάζει το γκαζάκι.
10
4η Δραστηριότητα Αξιολόγησης.
Χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και αφήνουμε τα παιδιά να ασχοληθούν με ένα λογισμικό προσομοίωσης στο οποίο τα παιδιά θα πρέπει να προβλέπουν τι παθαίνει κάθε αντικείμενο όταν το βάζουμε στο φούρνο και γιατί. Θα το συζητήσουμε όλοι μαζί, θα ακούμε τα επιχειρήματα των παιδιών. Στο τέλος δοκιμάζουμε και βλέπουμε αν η επιλογή τους ήταν σωστή.
11
Τέλος! Ευχαριστούμε πολύ!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.