Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ομάδα project Β΄ Λυκείου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ομάδα project Β΄ Λυκείου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ομάδα project Β΄ Λυκείου
Υπεύθυνος καθηγητής : Ζορμπάς Αθανάσιος Μελή ομάδας : Μαρία Tσιότρα Μαρίνα Τριανταφυλλοπούλου  Ειρήνη Μιτζέλου <3 Αλκυόνη Μπότσαρη

2 ΠΡΩΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΡΑΦΗΜΑ

3 ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΡΑΦΗΜΑ

4 ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΡΑΦΗΜΑ

5 Αστρονομία και μαθηματικά

6 Επί χιλιετίες ολόκληρες, οι άνθρωποι ατενίζουν τον νυχτερινό ουρανό και προσπαθώντας να βρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους, επινοούσαν φανταστικούς κόσμους. Όμως, σχετικά πρόσφατα, άλλαξαν τακτική υιοθετώντας την ορθολογική σκέψη και ακόμα πιο πρόσφατα με τη βοήθεια πανίσχυρων οργάνων παρατήρησης ανακαλύπτουν τον πραγματικό Κόσμο. Η δίψα του ανθρώπου για την κατανόηση του Σύμπαντος είναι ίσως τόσο παλιά όσο και  η παρουσία του πάνω στη Γη. Η αστρονομία, γεννημένη από την ανικανοποίητη αυτή ανθρώπινη ανάγκη, πάσχιζε ανέκαθεν να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα που υπερέβαιναν τις εκάστοτε δυνατότητες της ανθρώπινης τεχνικής και διανόησης. Ιστορικά δείγματα αυτής της επίμονης προσπάθειας βρίσκουμε στις Γραφές, στους πανάρχαιους πολιτισμούς των Ίνκας και των Βαβυλωνίων, αλλά και στα κοσμολογικά μοντέλα των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων.

7 Η έννοια των μαθηματικών είναι εξίσου παλαιά με τον άνθρωπο
Η έννοια των μαθηματικών είναι εξίσου παλαιά με τον άνθρωπο. Ακόμη και μερικά ζώα έχουν μια πρωτόγονη αίσθηση της αρίθμησης. Είναι δύσκολο, οπωσδήποτε, να πιστέψουμε ότι οι πυραμίδες, παραδείγματος χάριν, θα μπορούσαν να χτιστούν χωρίς σημαντικές γεωμετρικές γνώσεις. Οι Σουμέριοι και οι Βαβυλώνιοι που τους διαδέχθηκαν  ήταν οι πρώτοι που σημείωσαν σημαντική πρόοδο στα μαθηματικά και στην αστρονομία. Έως το 1800 π.Χ. είχαν αναπτύξει ένα αριθμητικό σύστημα με βάση το 60, το οποίο ακολουθούμε ακόμη και σήμερα σε μερικές περιπτώσεις, αφού η ώρα έχει 60 λεπτά και το λεπτό 60 δευτερόλεπτα. Αλλά, γιατί το 60; Διότι διαιρείται ακριβώς από τους αριθμούς 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12, 15 και 30, με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται συχνά στους υπολογισμούς τα κλάσματα, με τα οποία οι αρχαίοι δυσκολεύονταν. Εξάλλου, ο κύκλος χωρίζεται σε 360 μοίρες. Και πάλι, πρόκειται για έναν αριθμό με πολλούς διαιρέτες. Επίσης, ο Ήλιος χρειάζεται 365 μέρες για να εκτελέσει έναν πλήρη κύκλο στον ουρανό, πράγμα που σημαίνει ότι κινείται (σε σχέση με τους αστέρες) γύρω στη 1 μοίρα ημερησίως. Μπορεί αυτό το γεγονός να επηρέασε επίσης την επιλογή του 360.

8 Αρχιτεκτονική και μαθηματικά
Αρχιτεκτονική και μαθηματικά

9 Το ορατώς ωραίο πρέπει να είναι λογικώς ωραίο
Το πιο άρτιο και µεγαλειώδες αρχιτεκτόνηµα της κλασικής εποχής, που ενστερνίζεται τις αρχές του µέτρου , του ρυθµού και της τάξης που περιγράφηκαν στο προηγούµενο κεφάλαιο, είναι ο Παρθενώνας. Η µορφή του αντανακλά την αίσθηση της απόλυτης ομορφιάς των αρχαίων Ελλήνων. Το απόλυτα ωραίο προκύπτει µέσα από λογική ανάλυση, πηγάζει από τον αριθµό και τη µετατροπή του σε γεωµετρικές ή αρµονικές αναλογίες όπως η χρυσή τοµή. Το απόλυτα ωραίο πηγάζει από την ποιητική φιλοσοφία των Ελλήνων σύµφωνα µε την οποία αρµονία, µέτρο και τάξη αποτελούν τις αρχές της δηµιουργίας της φύσης, του ανθρώπου και των κατασκευών του. Ελληνικός δωρικός και ιωνικός ναός που αποτελείται, στην κάτοψη από πρόναο, ναός και άδυτο, στην όψη από βάση κορµό και στέψη. Η αρµογή των διαστάσεων του Παρθενώνα γίνεται µε βάση την έκφραση της αναλογίας µέσω ρητών, άρρητων και άλογων αριθµών. Το ορατώς ωραίο πρέπει να είναι λογικώς ωραίο

10 1. Η σµίλευση όµως των λεπτοµερειών είναι αυτή που κάνει το έργο µεγαλειώδες. Χωρίς να υπερέχουν, συντρίβοντας το συνολικό έργο ή το περιβάλλον στο οποίο αυτό ανήκει, καταφέρνουν να συνδέσουν αρµονικά τα µέρη µε το σύνολο. Ο θεατής λοιπόν συνθέτει σταδιακά την εικόνα, καθώς ανεβαίνει, οι γραµµές, οι όγκοι και το ευρύτερο τοπίο συµπληρώνουν και συµπληρώνονται από τις λεπτοµέρειες. Ο θεατής καθηλώνεται από τις αισθήσεις, σαγηνεύεται από το πνεύµα, υποτάσσεται στη µαθηµατική τάξη. Πρόκειται για καθαρές µορφές και φόρµες σε ακριβείς αναλογίες και προοπτικές αυταπάτες. Κύριο χαρακτηριστικό του Παρθενώνα είναι η έλλειψη ευθειών. Οι κίονες δεν είναι κατακόρυφοι, συγκλίνουν προς τα µέσα ώστε σε απόσταση 2200m να ενώνονται εκείνοι των στενών πλευρών και σε απόσταση 4950m εκείνοι των µακρών πλευρών. Καµπύλωση παρατηρείται σε όλες τις οριζόντιες γραµµές του µνηµείου. Κάθε κίονας λεπταίνει προς το επάνω τµήµα µε ανόµοιο τρόπο, περίπου στο 1/3 του ύψους του παρουσιάζει µια εξόγκωση, η οποία ονοµάζεται ένταση και µε την οποία δίνεται η εντύπωση ενός ζωντανού οργανισµού µε το βάρος που σηκώνει

11 Ναυσιπλοΐα και μαθηματικά

12 Aπο τα πανάρχαια χρόνια ο άνθρωπος και πρώτοι οι αρχαίοι Έλληνες προσπαθούσαν να απαντήσουν στο ερώτημα ...ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ; Το δύσκολο αυτό ερώτημα οδήγησε τους Έλληνες Φιλόσοφους στα δύσκολα και ανεξιχνίαστα μονοπάτια της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Αστρονομίας και γενικά των θετικών Επιστημών και οι γνώσεις τους επέτρεψαν στους τότε Έλληνες ναυσιπλόους να πραγματοποιήσουν ταξίδια που ακόμη και με τα σημερινά σύγχρονα όργανα θεωρούνται δύσκολα και επικίνδυνα. H έρευνα για την εύρεση μεθόδων και οργάνων που να βοηθούν τον άνθρωπο να υπολογίζει με ακρίβεια την θέση του από τα βάθη των αιώνων έχει καταλήξει σήμερα στο Δορυφορικό Σύστημα Ναυσιπλοίας (ΔΟΣΥΝ). Οι Αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν με ακρίβεια ότι η Γη είναι σφαιρική ο δε ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ τον 3ο αιώνα π.Χ υπολόγισε ο ίδιος την ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ σε 25 χιλιάδες μίλια ξηράς, ενώ μέχρι ακόμα και την εποχή της Αναγέννησης η Ευρώπη πίστευε ότι η Γη είναι ένας δίσκος όπου εάν κάποιος προχωρούσε μέχρι το άκρο θα έπεφτε στο κενό. Σήμερα μετά από χρόνια ξέρουμε ότι είναι 24,902 μίλια ξηράς ή 40,067,318 μέτρα (δηλαδή ο Ερατοσθένης έπεσε έξω 98 μίλια μόνο!!). Φαντασθείτε ότι 18 αιώνες μετά τον ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ, ο Jean Picard ανακοίνωσε στους Ευρωπαίους ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς του η περιφέρεια της Γης ήταν 24,500 μίλια ξηράς, (δηλαδή ο Picard το βρήκε με μεγαλύτερο σφάλμα -500 μίλια λάθος- από τον Ερατοσθένη!) Ο ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ ήταν φαίνεται ο πρώτος που μέτρησε το γεωγραφικό μήκος σε μοίρες και επίσης καθόρισε τις 16 κατευθύνσεις (ανεμολόγιο) από όπου μπορεί να φυσά ο άνεμος. Ο ίδιος χρησιμοποιούσε σφαίρες και δακτυλίους για την αναπαράσταση και σήμανση των θέσεων των ουρανίων σωμάτων. Το 300 Π.Χ ο ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ Ο ΠΥΡΓΟΤΗΣ εισηγήθηκε την ίδια θεωρία με τον ΕΥΔΟΞΟ.

13 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας !!


Κατέβασμα ppt "Ομάδα project Β΄ Λυκείου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google