Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργαστήριο Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργαστήριο Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργαστήριο Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Εργαστήριο Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου Τουριστικό Παρατηρητήριο και Οργανισμός Διαχείρισης και Προβολής Προορισμού Θήρας Γιάννης Σπιλάνης - Πάρις Τσάρτας Καθηγητές Πανεπιστημίου Αιγαίου Σαντορίνη

2 Γιατί χρειάζονται Παρατηρητήριο και DMMO
Από την τουριστική επιχείρηση (ιδίως ξενοδοχείο) στον προορισμό. Το τουριστικό προϊόν προσφέρεται «συλλογικά» από μια σειρά επιχειρήσεων και τις τοπικές αρχές. Mιά μεγάλη «επιχείρηση» όπως ο «προορισμός Σαντορίνη» οφείλει: να γνωρίζει το τι συμβαίνει στα επιμέρους τμήματα παραγωγής ώστε να ελέγχεται διαρκώς η βιωσιμότητα της να παρακολουθεί ότι συμβαίνει με το εξωτερικό της περιβάλλον και να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα πολιτικής.

3 Τουριστικό προϊόν: από τη παραγωγή στη διάθεση
Τουριστικό προϊόν: από τη παραγωγή στη διάθεση Διεθνής αγορά Πόροι Υπηρεσίες βάσης Τ. Προϊόν Τ. Εικόνα Τυπικά Άτυπα δίκτυα Άτυπα Δίκτυα Εθνική αγορά Δ ο μ ε ς Σ τ η ρ ι ξ η ς Παραγωγή Δίκτυα Διανομής Τουριστικά γραφεία T. Operators Οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι πολύ μικρές Χρειάζεται εξωτερικός συντονισμός & υποστήριξη: το DMMO

4 Γιατί στη Σαντορίνη Κάθε επιχείρηση, ακόμη και οι πιο επιτυχημένες οφείλουν να μην εφησυχάζουν για να διατηρήσουν την πρωτοπορία τους, ελέγχοντας διαρκώς τα στοιχεία του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, αυτοβελτιούμενες. Τα προβλήματα του τουρισμού στην Ελλάδα και που οφείλονται Κάθε προορισμός οφείλει να παρακολουθεί τις εξελίξεις που είναι συνεχείς και να προσαρμόζεται με βάση τα χαρακτηριστικά της. Οι πρωτοβουλίες της Σαντορίνης Ο ρόλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού και της ΕΕ: ο στόχος του βιώσιμου τουρισμού. Τα συστήματα καταγραφής και αξιολόγησης

5 Ολοκληρωμένος Τουριστικός Σχεδιασμός
Από την τουριστική προβολή σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση: Καταγραφή και ανάλυση κατάστασης (πόροι, δυνατότητες, αποτελέσματα) ώστε να υπάρξει…… Στρατηγικός και επιχειρησιακός σχεδιασμός: από το όραμα στη πράξη που απαιτεί συνεχή….. Εκπαίδευση και κατάρτιση στελεχών φορέων, εργοδοτών και εργαζομένων και προϋποθέτει…… Περιφερειακή και Τοπική Τουριστική Διακυβέρνηση: η διασύνδεση των φορέων σε Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο. Τα επιχειρησιακά σχέδια της ΤΑ

6 Παρατηρητήριο Αειφόρου Τουρισμού για προορισμούς
Με στόχο : α) Καταγραφή, προστασία και διαχείριση-ανάδειξη τουριστικών πόρων - Οδηγός συμπεριφοράς τουριστών β) Καταγραφή και διαχείριση Ζήτησης - Διαχείριση εποχικότητας. Ελεγχος ικανοποίησης επισκεπτών γ) Παρακολούθηση οικονομικών αποτελεσμάτων. Ενημέρωση – υποστήριξη επιχειρηματιών - αύξηση εσόδων – εισοδημάτων δ) δημιουργία νέων και καλύτερης ποιότητας θέσεων εργασίας ε) διασύνδεση με άλλους τομείς της οικονομίας (γεωργία-πολιτισμός) στ) βελτίωση διαχείρισης περιβάλλοντος ζ) σχέδιο προβολής για την αντιμετώπιση προβλημάτων (διασύνδεση επιχειρήσεων – προβολή δραστηριοτήτων Απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: - Γιατί ο τουρίστας να έρθει στη Σαντορίνη; - Γιατί να έρθει εκτός περιόδου αιχμής;

7 Υλοποίηση Παρατηρητήριου
Συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων Δευτερογενή δεδομένα (πχ. αφίξεις σε λιμάνια-αεροδρόμια, αφίξεις – διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα) Καταγραφή τουριστικών πόρων (και βαθμός αξιοποίησης τους) και προσφοράς υπηρεσιών (πχ. επιχειρήσεις, δραστηριότητες, τουριστικά προϊόντα, σύστημα διαχείρισης και προβολής προορισμού) Ερευνα τουριστών (συμπεριφορά και ικανοποίηση τουριστών) δείγμα / διαδικασία / μέσα υλοποίησης / έλεγχος ποιότητας Ερευνα επιχειρήσεων (χαρακτηριστικά και λειτουργικά αποτελέσματα) Επεξεργασία δεδομένων Συγγραφή έκθεσης αποτελεσμάτων Συγγραφή προτάσεων πολιτικής Βελτίωση της πολιτικής προβολής-ενημέρωσης τουριστών

8 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής για τον προορισμό: Σαντορίνη
Α. Υφιστάμενη κατάσταση: Γεωμορφορολογικά και κλιματολογικά στοιχεία Φυσικό περιβάλλον Πόροι: Μύθοι -Ιστορία – Πολιτισμός (υλικός & άυλος) Υποδομές – Υπηρεσίες – Δραστηριότητες Ασκούμενη πολιτική Που θα καταλήξει σε μια SWOT analysis που θα στηρίξει τις προτάσεις πολιτικής

9 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β. 1 Τουρισμός – Προσφορά (1)
Αριθμός κλινών σε επαγγελματικά καταλύματα και μη: Γενικό σύνολο Πλειοψηφία κλινών σε συμπληρωματικά καταλύματα Εντονη παρουσία ιδιωτικών κατοικιών – παραθερισμού Υψηλή πίεση: 2,39 (τ) & 3,93(σ) κλ/κάτοικο (τ), 790 (σ) κλ/τχ, 991 (σ+κ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΟΝΑΔΕΣ ΔΩΜΑΤΙΑ ΚΛΙΝΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ 280 688 12562 CAMPING 2 519+6 525 ΣΥΜΠ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ 1252 23254 ΣΥΝΟΛΟ 36341 ΙΔ. ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ 7854 23562

10 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β. 1 Τουρισμός – Προσφορά (2)
Πόροι-Θέλγητρα: Φυσικοί: ηφαίστιο, Προφ.Ηλίας, περιοχή Natura Πολιτιστικοί: Ακρωτήρι, Αρχαία Θήρα, Μουσεία, υπόσκαφα, εκκλησίες, οικισμοί, κάστρα, ανεμόμυλοι,…….. Προϊόντα: κρασί (ΠΟΠ,ΠΓΕ), Κρασί, φάβα, ντοματάκι, χλωρό τυρί, άσπρη μελιτζάνα– σαντορινό πρωϊνό (14 μονάδες) - 19 επιχειρήσεις στο Aegean cuisine (Ξενοδοχεία + Παραγωγοί + επισκέψιμοι χώροι) - Γαστρονομία Επισκέψιμοι χώροι: σειρά μουσείων, παραγωγικές μονάδες Μοναδικότητες: Καλντέρα, Ακρωτήρι Μύθοι;

11 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β. 1 Τουρισμός – Προσφορά (3)
Δραστηριότητες Θαλάσσια σπορ: καταδύσεις Περπάτημα Γάμοι Επίσκεψη Καλντέρας / Θέα Καλντέρας Γαστρονομία (Εργοστάσια – Αμπελώνας: μόνο επίσκεψη;) Ειδικές μορφές (με έμφαση τις δραστηριότητες): Περιπατητικός, γαστρονομικός, αμπελώνας : βιωματικός ή απλή περιήγηση-επαφή

12 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β. 2 Τουρισμός – Ζήτηση (2)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β. 2 Τουρισμός – Ζήτηση (2) Αφίξεις: προβάδισμα στις ακτοπλοϊκές αφίξεις. Κρίση και ανάκαμψη από Υψηλή εποχικότητα 44,9% Ιούλιο + Αύγουστο + 29,7% Ιούνιο + Σεπτέμβριο

13 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β. 2 Τουρισμός – Ζήτηση (3)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β. 2 Τουρισμός – Ζήτηση (3) Διανυκτερεύσεις & σημαντικές εθνικότητες σε ξενοδοχεία: Σύνολο Ελληνες (9,4%) Βρετανοί (13,8%) Ιταλοί (11,3%) ΗΠΑ (8,4%) Γερμανοί (7,3%) ΜΔΠ: Ελληνες: 3,2 – Βρετ-Ιταλ-Γερμ: 5,4 – ΗΠΑ: 2, Σύνολο: 3,9 – Σχετικά μεγάλη διασπορά εθνικοτήτων

14 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β. 2 Τουρισμός – Ζήτηση (3)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β. 2 Τουρισμός – Ζήτηση (3) Εκτίμηση Διανυκτερεύσεων: Ποια πληρότητα; ΤτΕ: 50% /5 – 85% / 8 Σενάριο 1 = διανυκτερεύσεις – αφίξεις (3,9 ΜΔΠ) Σενάριο 2 = διανυκτερεύσεις αφίξεις (3,9 ΜΔΠ) Όταν οι αφίξεις τουριστών του 2012 εκτιμώνται σε + Κρουαζιέρα: 512 σκάφη με επιβάτες (2014) – 582/ (2013) – 718/ (2012) – Ποια δαπάνη και που; (εκτίμηση για 40€ σε εθνικό επίπεδο) + Σκάφη αναψυχής (πόσα?) χωρίς διανυκτέρευση σε κατάλυμα . Ποια δαπάνη και που; Αφ Ξεν Δ Ξεν Αφ Εν.Δ Δ Εν.Δ Αφ ιδιωτ Δ ιδιωτ Σενάριο 1: 32 τ/κλ Σενάριο 2: 70 τ/κλ

15 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.3 Αποτελέσματα – επιπτώσεις (3) Δαπάνη των αλλοδαπών τουριστών 2012 στη Ελλάδα (έρευνα συνόρων της Τράπεζας της Ελλάδας - Στοιχεία σε επίπεδο Περιφέρειας Ν.Αιγαίου) Γάλλοι 78,6, Ιταλοί 68,3, Γερμανοί 65,3, Βρετανοί 71,5 €/ημ. Μέση δαπάνη στην ΠΝΑ: 88,2€/ημ ΜΔ ανά ταξίδι σε φθίνουσα πορεία από το 2005: - 17,5% Η κατανομή της δαπάνης των ξένων: Είδος καταλύματος Διαμονή Εστιατόριο – μπαρ Μεταφορές διασκέδαση Αγορές – άλλες δαπάνες ξενοδοχείο 31,8% 25,5% 12% 9,8% 21% αλλο 27,1% 34,3% 14,4% 5,6% 18,7%

16 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.3 Αποτελέσματα – επιπτώσεις (1) Δαπάνη ανά διανυκτέρευση Ελλήνων Δεν υπάρχουν στοιχεία από Σαντορίνη - ΠΝΑ. Εκτιμήσεις από εθνικά δεδομένα

17 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.3 Αποτελέσματα – επιπτώσεις (2) Οι δαπάνες των τουριστών που μένουν σε ιδιωτικά καταλύματα είναι το 30% της δαπάνης αυτών μένουν σε επαγγελματικά (Εθνικά δεδομένα)

18 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.3 Αποτελέσματα – επιπτώσεις (4) Απασχόληση: Με βάση την απογραφή: 1994 σε ξενοδοχεία-εστιατόρια εμπόριο μεταφορές + 54 ψυχαγωγία (μόν.κάτοικοι) Με βάση εθνική εκτίμηση: 0,29 θέσεις εργασίας ανα κλίνη: θέσεις απασχόλησης Περιβάλλον: Δόμηση: κατοικίες το 2011 έναντι 3755 το 1971 (μόλις 27% των κτιρίων) – έντονη και διάσπαρτη δόμηση Διανυκτερεύσεις: = 9956 επιπλέον κάτοικοι όχι ομοιόμορφα κατανεμημένοι στο χρόνο Νερό – Ενέργεια - Απόβλητα Νερό Ενέργεια Σκουπίδια 300 λιτ/δ 1kwh/δ 1,8κ/δ Δ 1,ο9 εκ μ3 3,634 εκ kwh 6.541 τόνοι

19 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.4 Επιπτώσεις τουρισμού
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.4 Επιπτώσεις τουρισμού Οικονομικές: αύξηση δραστηριότητας-εισοδημάτων, αύξηση απασχόλησης σε τουριστικά επαγγέλματα και κατασκευές, μονοκαλλιέργεια τουρισμού

20 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.4 Επιπτώσεις τουρισμού
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.4 Επιπτώσεις τουρισμού Δημογραφικές: αύξηση πληθυσμού από 6487 το 1971 σε το 2011 με θετική φυσική κίνηση: ( ), +7,74% (Φυσική κίνηση/πληθυσμό), +3,44% ΠΝΑ, +1,15% Κυκλάδ. με ενεργού πληθυσμού 49,3% (υψηλότερος από μ.ο. χώρας 42,4%), με υψηλό ποσοστό μεταναστών: 3169 (20,6%) έναντι 8,3% στη χώρα με ικανοποιητικό παιδικό πληθυσμό (17,8% στη Θήρα αλλά 11,6% για Θηρασιά έναντι 16,5% χώρα) και χαμηλή γήρανση (11,0% έναντι 19,5%), 27,7% Θηρασιά

21 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.4 Επιπτώσεις τουρισμού
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.4 Επιπτώσεις τουρισμού Περιβαλλοντικά: Αλλοίωση τοπίου (ειδικά παράκτιας ζώνης) από δόμηση: από 3755 κατοικίες το 1971 σε το 2011 – 5674 κατοικούνται από κατοίκους – Μια μικρή Αττική Σοβαρά προβλήματα στην επάρκεια νερού: υδροφόρες με αμφίβολης ποιότητας νερό + 2 αφαλατώσεις Υγρά απόβλητα: 3 βιολογικοί Στερεά απόβλητα: ανακύκλωση; ΧΥΤΑ προς ΧΥΤΥ αλλά; Κυκλοφοριακό – θόρυβος Ενέργεια: συμβατικό εργοστάσιο + περιορισμένες ΑΠΕ (ηλικακά, φωτοβολταϊκά ) λόγω προστασίας

22 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Β.5 Εφαρμοζόμενη πολιτική και τοπική διακυβέρνηση (1) Ιστοσελίδα αλλά όχι DMΜO που θα διαφημίζει, θα ενημερώνει, θα διασυνδέει επιχειρήσεις Γραφείο τουρισμού; Με ποιο στόχο στη σημερινή ηλεκτρονική εποχή; Συμμετοχή σε εκθέσεις: ποια στόχευση; Εντυπο/α – ποια στόχευση; Ικανοποιητική Λειτουργία Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Η απάντηση στο ερωτηματολόγιο «Διαχείριση Προορισμού» ως βάση για να ανοίξει η τοπική συζήτηση για τους τομείς που θα πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες και δράσεις

23 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (1)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (1) Γ.1 ΙΣΧΥΡΑ ΣΗΜΕΙΑ Brand name βασισμένο στα πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Φυσικές ομορφιές: Καλντέρα Ακρωτήρι και άλλα μνημεία – μουσεία Οικιστικά σύνολα Η παραγωγή κρασιού και άλλων αγροτικών προϊόντων - Γαστρονομία Τα σηματοδοτημένα μονοπάτια που θα μπορούσαν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του νησιού εκτός της υψηλής τουριστικής περιόδου Πληθυσμιακή δυναμική

24 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (3)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (3) Γ.2 ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ (1) Η μεγάλη οικιστική ανάπτυξη και η έλλειψη φροντίδας στο χώρο που έχουν αλλοιώσει το τοπίο Ο μεγάλος αριθμός κρουαζιεροπλοίων χωρίς χρονικό προγραμματισμό που υποβαθμίζει την εμπειρία λόγω υψηλού συνωστισμού Μικρή διαφοροποίηση τουριστικού προϊόντος που εστιάζεται κυρίως στο κλασσικό τρίπτυχο και το ηφαίστειο – Τα νέα προϊόντα που αναπτύσσονται Χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού: 8,8% με ΑΕΙ/ΤΕΙ, έναντι 11% ΠΝΑ και 15,9% Ελλάδα και 55% υποχρεωτική εκπαίδευση έναντι 45% χώρα – Ανύπαρκτη δια βίου εκπαίδευση (σε όλη τη χώρα)

25 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (4)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (4) Γ.2 ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ (2) Η ιδιαίτερα υψηλή εποχικότητα που επηρεάζει τη βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων αλλά και τη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών – Η προσπάθεια για τουρισμό όλο το χρόνο Τα προβλήματα στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων που υποβαθμίζουν τους δημόσιους χώρους Η χαμηλή διασύνδεση της τοπικής παραγωγής με τον τουρισμό: 14 ξενοδοχεία + παραγωγοί στο Aegean Cuisine και 19 μονάδες στο «ελληνικό πρωϊνό»

26 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (6)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (6) Γ.3 ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Οι δυνατότητες ουσιαστικής αξιοποίησης των υπαρχόντων δημόσιων πόρων που υπολειτουργούν μέσα από την λειτουργία ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ Η σημαντική ζήτηση για μη «αξιοποιημένους» προορισμούς που διατηρούν την αυθεντικότητα τους και την ιδιαίτερη τους ταυτότητα που τα κάνει να ξεχωρίζουν από άλλους παρόμοιους προορισμούς. Η υιοθέτηση ενός σήματος τοπικής ποιότητας, βιωσιμότητας και υπευθυνότητας (κοινωνικής ευθύνης) για τις τουριστικές επιχειρήσεις

27 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (6)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Γ. Αξιολόγηση κατάστασης (6) Γ.4 ΚΙΝΔΥΝΟΙ Η αύξηση του ανταγωνισμού από άλλα ελληνικά νησιά και γενικότερα από προορισμούς που προσφέρουν σε παγκόσμιο επίπεδο ήλιο και θάλασσα. Ανάγκη για διαφοροποίηση και ποιότητα Οι κίνδυνοι που αναμενεται να υπάρξουν για τους παράκτιους πόρους, την διαθεσιμότητα σε νερό και γενικά από τη χειροτέρευση του κλίματος από τη κλιματική αλλαγή. Ανάγκη για συνεχή προσαρμογή

28 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Επόμενα Βήματα (1)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Επόμενα Βήματα (1) Α) Συμφωνείτε ότι υπάρχουν προβλήματα οικονομικά, κοινωνικά, περιβαλλοντικά όπως επισημάνθηκαν προηγούμενα; πχ υψηλή εποχικότητα, χαμηλή πληρότητα (;), Χαμηλές τιμές σε ξενοδοχεία χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών ιδιωτικού και δημόσιου τομέα; υψηλή εξάρτηση Σαντορίνης από τουρισμό; ……… χαμηλό επίπεδο γνώσεων-δεξιοτήτων πληθυσμού ; Β) Πως διαπιστώνονται και τεκμηριώνονται προβλήματα: οι έρευνες Γ) Πως γεφυρώνονται οι αντίθετες επιδιώξεις των διάφορων ομάδων ενδιαφερομένων (πχ. πράκτορες, ξενοδόχοι, εστιάτορες & λοιποί επιχειρηματίες εστίασης-αναψυχής, επιχειρήσεις άλλων δραστηριοτήτων, μόνιμοι κάτοικοι, ΜΚΟ πολιτισμού & περιβάλλοντος) - Σχέδιο

29 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Επόμενα βήματα (2)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Επόμενα βήματα (2) Ο ρόλος του Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού: Γνώση και ανάλυση (ζήτηση, προσφορά, ικανοποίηση) Συναντίληψη μεταξύ ενδιαφερόμενων για προβλήματα, λύσεις, όραμα Διατύπωση Οράματος και Σχεδίου. Στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο Δήμου Σχέδιο υλοποίησης ετήσιο και πολυετές (θητεία Δημοτικής Αρχής + διάρκεια ΕΣΠΑ) Παρακολούθηση υλοποίησης και διόρθωση πορείας ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΓΝΩΣΗ

30 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Επόμενα Βήματα (3)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Επόμενα Βήματα (3) Διόρθωση - Συμπλήρωση πίνακα με στοιχεία για τους τουριστικούς πόρους, υπηρεσίες και δραστηριότητες Συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τουριστικές επιχειρήσεις Συμπλήρωση ερωτηματολογίου «τουριστικού προορισμού» Διανομή ερωτηματολογίων τουριστών από τώρα μέχρι το τέλος της τουριστικής περιόδου ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ

31 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Επόμενα Βήματα (4)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Επόμενα Βήματα (4) Οι μοναδικότητες της Σαντορίνης μπορούν στήριξαν ένα διαφοροποιημένο προϊόν; Ποιος είναι ο «μύθος-εικόνα» που θα βοηθούσε στην ανάδειξη μη ειδικών χαρακτηριστικών και τουρισμού εμπειρίας – ενεργού τουρισμού – και όχι τουρισμού θέασης Η δημιουργία του «SANTORINI story telling» με στόχο τη παρουσίαση μιας ολοκληρωμένης εικόνας του νησιού και την ανάδειξη πόρων που παραμένουν άγνωστοι Μηχανισμός διαχείρισης προορισμού με βάση πραγματικά δεδομένα

32 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Προτάσεις Πολιτικής (1)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Προτάσεις Πολιτικής (1) Α) Πως παρεμβαίνουμε στη βελτίωση των υπηρεσιών των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Πρόταση Σύστημα «Aegean Quality» για επιχειρήσεις Το σύστημα αυτό αποτελεί κατ’αρχή ένα εργαλείο αυτοβελτίωσης των επιχειρήσεων στη προσπάθεια τους να παραμένουν ανταγωνιστικές και κερδοφόρες Το σύστημα αποτελείται από 5 τομείς – στόχους: Πρακτικές διοίκησης – βιωσιμότητα επιχείρησης Εκπαίδευση – Υγιεινή – Ασφάλεια εργαζόμενων Ποιότητα υπηρεσιών – ικανοποίηση πελατών Χρήση τοπικών πόρων & προϊόντων Δικτύωση επιχειρήσεων - διαφοροποίηση προϊόντων & διάχυση ωφελειών στη τοπική κοινωνία Προστασία περιβάλλοντος και κοινών πόρων

33 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Προτάσεις Πολιτικής (2)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Προτάσεις Πολιτικής (2) β) Πως παρεμβαίνουμε για τη βελτίωση των παρεχόμενων δημόσιων (κοινών) υπηρεσιών; Πρόταση «Destination Management and Marketing Organization» Δομή για: Συστηματική παρακολούθηση ικανοποίησης τουριστών, επιχειρηματιών, κατοίκων Σύστημα παρακολούθησης επιδόσεων σε ότι αφορά τις δημόσιες λειτουργίες Συστηματική εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού, εργοδοτών και εργαζομένων, μέσα από την οργάνωση των κατάλληλων σεμιναρίων Δημιουργία ομάδας στήριξης των τοπικών επιχειρηματιών για εισαγωγή καινοτομιών στη λειτουργία της επιχείρησης τους μέσω της αξιοποίησης των τοπικών πόρων

34 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Προτάσεις Πολιτικής (3)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Προτάσεις Πολιτικής (3) γ) Πως εμπλουτίζεται το τουριστικό προϊόν παρακολουθώντας τις εξελίξεις τουριστών και ανταγωνιστικών προορισμών; Αξιοποίηση των υπαρχουσών πόρων για ανάπτυξη ειδικών τουριστικών προϊόντων για την ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και πόρων κάθε προορισμού (υλικών και άϋλων) με στόχο την διαφοροποίηση των προορισμών με βάση τη «Νησιωτική Ταυτότητα»: αρχαιολογικοί περίπατοι, γαστρονομικοί-οινικοί περίπατοι, φυσιολατρικοί-πεζοπορικοί περίπατοι Δημιουργία δικτύου επισκέψιμων χώρων με βάση τα σημαντικά ιστορικά στοιχεία και μνημεία με τη δημιουργία ΚΟΙΝΣΕΠ

35 Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Προτάσεις Πολιτικής (4)
Εκθεση κατάστασης και προτάσεις πολιτικής Δ. Προτάσεις Πολιτικής (4) δ) βελτίωση του συστήματος τοπικής τουριστικής διακυβέρνησης Δημιουργία και προώθηση της εικόνας σε επίπεδο νησιωτικού προορισμού - σύστημα προβολής και ενημέρωσης για τις δυνατότητες-δραστηριότητες του προορισμού Δημιουργία σλόγκαν και διαφημιστικής προβολής πάνω σε στοιχεία «μοναδικότητας» που θα προτρέπουν τον τουρίστα να έρθει (διαφορετικό μεταξύ ελλήνων / αλλοδαπών ) Δημιουργία ενός κέντρου ενημέρωσης των επισκεπτών για την ταυτότητα, την ιστορία και τα αξιοθέατα του νησιού Η επεξεργασία, η παρακολούθηση υλοποίησης και η αξιολόγηση ενός σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης βασισμένου στην ανάδειξη της ταυτότητας της Σαντορίνης

36 Ευχαριστούμε για τη προσοχή
Tel:


Κατέβασμα ppt "Εργαστήριο Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google