Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Κανόνας «Pay to be paid» μετά την ΙΑ 2015
2
Η ρήτρα στην πράξη Η ενσωμάτωση της ρήτρας “Pay to be paid” ή “Pay First” στους κανόνες των Protection and Indemnity (P&I) Clubs αποτελεί θεμελιώδη πρακτική τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου έιδους διάταξης βρίσκεται στο Rule 5 (A) του “UK P&I Club” 5 (A) Payment first by the Owner Unless the Directors in their discretion otherwise decide, it is a condition precedent of an Owner’s right to recover from the funds of the Association in respect of any liabilities, costs or expenses that he shall first have discharged or paid the same out of funds belonging to him unconditionally and not by way of loan or otherwise.
3
Συνέπειες ενσωμάτωσης & νομικό θεμέλιο
Συνέπειες ενσωμάτωσης & νομικό θεμέλιο Επιβολή ενός καθήκοντος στον ασφαλισμένο με περιεχόμενο την εκπλήρωση όλων των υποχρεώσεών του στον ζημιωθέντα τρίτο, ως αναγκαία προϋπόθεση της λήψης οποιασδήποτε πληρωμής από το Club, σε περίπτωση που υφίσταται αστική ευθύνη του συνεπεία θαλασσίου ατυχήματος που έχει θίξει τρίτα πρόσωπα. Η πληρωμή από το μέλος πρέπει να γίνεται με πόρους που ανήκουν σε εκείνο “unconditionally” (όχι μέσω δανείων λ.χ.) Η ρήτρα αντλεί τη νομική ισχύ της άπό το Section 85 (3) του Marine Insurance Act 1906: Modification of Act in case of mutual insurance: (3) The provisions of this Act, in so far as they may be modified by the agreement of the parties, may in the case of mutual insurance be modified by the terms of the policies issued by the association, or by the rules and regulations of the association.
4
Σκοπός Ρήτρας Η προηγούμενη πληρωμή απαιτείται προκειμένου να αποτραπεί ο πλουτισμός των μελών, τα οποία αφού λάβουν την αποζημίωση από το Club αποφεύγουν την ικανοποίηση του τρίτου ζημιωθέντος. Τα P&I Clubs αποτελούν συνεταιρισµούς θαλάσσιας αλληλασφάλισης, όπου κάθε μέλος χρειάζεται να μπορεί να βασιστεί στην οικονομική αξιοπιστία και εντιμότητα των άλλων, καθώς τα μέλη διαδραματίζουν παράλληλα ρόλο ασφαλιστή και ασφαλισμένου. Με την προηγούμενη πληρωμή τα μέλη διαβεβαιώνονται για την αυθεντικότητα των αξιώσεων του τρίτου ζημιωθέντος και την μη πρόθεση χειραγώγησης των πόρων του Club.
5
Πυρήνας προβληματικής
Πτώχευση του μέλους/ασφαλισμένου Αδυναμία ικανοποίησης του τρίτου ζημιωθέντος Ζήτημα ευθείας αγωγής τρίτου εναντίον ασφαλιστή Εμπλοκή ρήτρας “Pay to be Paid”
6
The Third Parties (Rights against Insurers) Act 1930
Πτώχευση ασφαλισμένου Ευθεία αγωγή τρίτου ζημιωθέντος εναντίον ασφαλιστή βάσει του νόμου αυτού, εφόσον υφίσταται ευθύνη του ασφαλισμένου Κάθε ρήτρα (condition) που σκοπεί στην αποφυγή του ασφαλίσματος σε περίπτωση πτώχευσης του ασφαλισμένου καθίσταται ανενεργός Ευθύνη του ασφαλιστή στην έκταση της ευθύνης του ασφαλισμένου Όλοι οι όροι της ασφάλισης ισχύουν και ο ασφαλιστής έχει τα μέσα άμυνας και τις ίδιες ενστάσεις εναντίον του τρίτου, όπως θα είχε και εναντίον του ασφαλισμένου
7
The Fanti and The Padre Island The House of Lords
Συλλογισμός δικαστηρίου Μολονότι το δικαστήριο δύναται να υποχρεώσει τον ασφαλιστή να ικανοποιήσει τον τρίτο ζημιωθέντα, εντούτοις δεν μπορεί να το πράξει σε αυτή την περίπτωση λόγω της ξεκάθαρης και σαφούς διατυπώσεως του κανόνα “Pay to be Paid”. Ο σκοπός του κανόνα δεν είναι η αποφυγή του συμβολαίου ή η τροποποποίηση των δικαιωμάτων των μερών σε περίπτωση πτώχευσης ή εκκαθάρισης. Δεν μπορουν να μεταβιβάζονται σε ένα τρίτο πρόσωπο περισσότερα δικαιώματα από εκείνα που διαθέτει ο ασφαλισμένος. Συνεπώς, εφόσον ο ασφαλισμένος δεν είχε εκπληρώσει το “condition precedent to the right of recovery”, τότε ούτε εκείνος ούτε ο τρίτος ζημιωθείς μπορούν να ικανοποιηθούν από το Club. Το Club διαθέτει ένα μέσο άμυνας εναντίον του ασφαλισμένου, το οποίο δύναται να το χρησιμοποιήσει και εναντίον του τρίτου προσώπου. Ο Lord Goff ανέφερε πως εαν τα Clubs προβούν σε κατάχρηση του κανόνα σε σχέση με απαιτήσεις που αφορούν απώλεια ζωής ή σωματική βλάβη, τότε το κοινοβούλιο θα αντιμετώπιζε αυτή την άρνηση δια της τροποποιήσεως του νόμου. Τα Clubs διαβεβαίωσαν πως σε τέτοιου είδους απαιτήσεις θα παραιτούνταν από την επίκληση της προϋπόθεσης της προηγούμενης πληρωμής.
8
The Third Parties (Rights against Insurers) Act 2010 Έναρξη εφαρμογής 01/08/2016
Απλοποίηση: Δίνει την ευχέρεια στον τρίτο ζημιωθέντα να εγείρει μόνο μία απευθείας αγωγή κατά του ασφαλιστή, δίχως να χρειάζεται προηγούμενη ξεχωριστή αγωγή εναντίον του ασφαλισμένου προς διάγνωση της έκτασης ευθύνης του Νομοθετική επικύρωση της αποφάσεως “Fanti and The Padre Island” Sections 9 (5) και 9(6) του 2010 Act: Αποκλεισμός επίκλησης της προϋπόθεσης προηγούμενης πληρωμής (5) The transferred rights are not subject to a condition requiring the prior discharge by the insured of the insured’s liability to the third party. Εξαίρεση για θαλασσία ασφάλιση – εκτός απώλειας ζωής/σωματικής βλάβης (6) In the case of a contract of marine insurance, subsection (5) applies only to the extent that the liability of the insured is a liability in respect of death or personal injury.
9
Insurance Act 2015 Έναρξη εφαρμογής 12/08/2016
Το Section 11 προβλέπει πως ένα “condition precedent to liability” καθίσταται ανενεργό εάν η παραβίασή του δεν έχει ως αποτέλεσμα την επαύξηση/επίταση του κινδύνου. Ο κανόνας "Pay to be Paid" τίθεται σε εφαρμογή μόνο κατόπιν της επέλευσης του κινδύνου. Συνεπώς, η μη πληρωμή από τον ασφαλισμένο δεν θα σχετίζεται με τον κίνδυνο. Τίθεται το ζήτημα για το εάν στο γράμμα της IA2015 υπάγεται ο κανόνας “Pay to be Paid”, κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα να καταστεί ανενεργός και άκυρος. Μένει να φανεί εάν τα αγγλικά δικαστήρια θα συνεχίσουν να παρέχουν προστασία στα P&I Clubs μέσω της ρήτρας όταν εγείρονται αγωγές από τρίτα πρόσωπα, εφόσον η IA2015 αναιρεί όρους που δεν σχετίζονται με τον κίνδυνο.
10
Διεθνής Νομοθεσία Υποχρεωτική ασφάλιση & ευθεία αγωγή
Δυνατότητα ευθείας αγωγής εναντίον του ασφαλιστή ανεξαρτήτως του κανόνα “Pay to be Paid” CLC: International Convention on Civil Liability for Oil Pollution Damage, and the 2003 Protocol Fund Convention: International Convention on the Establishment of an International Fund for Compensation for Oil Pollution Damage Bunkers Convention: International Convention on Civil Liability for Bunker Oil Pollution Damage Athens Convention: Athens Convention relating to the Carriage of Passengers and their Luggage by Sea, 1974 (PAL), and its 2002 Protocol Wreck Removal Convention: Nairobi International Convention on the Removal of Wrecks MLC: Maritime Labour Convention 2006
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.