Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ειδικό Περιβάλλον Επιχειρηματικότητας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ειδικό Περιβάλλον Επιχειρηματικότητας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ειδικό Περιβάλλον Επιχειρηματικότητας
Διάλεξη 2: Ειδικό Περιβάλλον Επιχειρηματικότητας

2 Ανταγωνιστικές Πιέσεις-5 Δυνάμεις Porter
ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΕΝΤΑΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΠΕΙΛΗ ΑΠΟ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ ΑΠΕΙΛΗ ΑΠΟ ΕΙΣΟΔΟ ΝΕΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΕΛΑΤΩΝ

3 Προμηθευτές Προμηθεύουν την επιχείρηση με εισροές
Οι μάνατζερ πρέπει να εξασφαλίσουν αξιόπιστες πηγές εισροών Οι προμηθευτές προμηθεύουν πρώτες ύλες, ενδιάμεσα προϊόντα, ακόμα και εργασία Η συνεργασία με τους προμηθευτές μπορεί να είναι δύσκολη, λόγω π.χ. ελλείμματος, σωματείων, έλλειψης υποκατάστατων Προμηθευτές σπάνιων πόρων μπορούν να αυξήσουν τις τιμές. Είναι σε καλή διαπραγματευτική θέση Οι μάνατζερ συχνά προτιμούν να έχουν αρκετούς προμηθευτές για κάθε πόρο

4 Πελάτες Οι αγοραστές αγαθών-υπηρεσιών
Οι πελάτες μπορεί να είναι μεμονωμένοι καταναλωτές, επιχειρήσεις, δημόσιοι οργανισμοί Λίγοι πελάτες μπορεί να έχουν μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη Πελάτες διαφοροποιημένων προϊόντων έχουν μικρότερη διαπραγματευτική δύναμη Η ελαστικότητα στην τιμή που επιδεικνύουν οι πελάτες επηρεάζει τη δύναμή τους

5 Ανταγωνιστές Επιχειρήσεις που παράγουν παρόμοια προϊόντα/ υπηρεσίες
Υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού συχνά σημαίνουν χαμηλότερες τιμές Τα κέρδη γίνονται δυσκολότερα Αν οι ανταγωνιστές παράγουν διαφοροποιημένα προϊόντα, ο ανταγωνισμός στην τιμή είναι μικρότερος Αν τα εμπόδια εξόδου είναι υψηλά, η δύναμη των ανταγωνιστών είναι υψηλή Ύπαρξη οικονομιών κλίμακας συχνά οδηγούν σε υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού

6 Είσοδος Νέων Επιχειρήσεων
Επιχειρήσεις που θα εισέλθουν σε ένα κλάδο Ο βαθμός απειλής νεοεισερχόμενων επιχειρήσεων εξαρτάται από εμπόδια εισόδου. Προέρχονται από: Ύπαρξη οικονομιών κλίμακας (μικρή απειλή από νεοεισερχόμενες) Μεγάλες απαιτήσεις σε αρχικά κεφάλαια (μικρή απειλή από νεοεισερχόμενες) Πίστη στο σήμα (μικρή απειλή από νεοεισερχόμενες) Δυνατότητα διαφοροποίησης προϊόντος (μεγάλη απειλή από νεοεισερχόμενες)

7 Υποκατάστατα Εναλλακτικά προϊόντα Ο βαθμός απειλής υποκατάστατων από:
Υψηλή τάση των πελατών για υποκατάσταση (μεγάλη απειλή από τα υποκατάστατα) Τιμή υποκατάστατου (υψηλή τιμή μπορεί να σημαίνει χαμηλή απειλή από το υποκατάστατο)


Κατέβασμα ppt "Ειδικό Περιβάλλον Επιχειρηματικότητας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google