Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἨλύσια Κοντολέων Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Υπεύθυνες καθηγήτριες: ΔΙΑΜΑΝΤΑΡΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΕ 03 ΜΥΛΩΝΑ ΛΕΒΑΝΤΑ ΠΕ 11
Μπελλένειο Γυμνάσιο Λέρου Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σχολικό Έτος: Θέμα:«Βιοποικιλότητα και είδη προς εξαφάνιση γύρω από την περιοχή των κάστρων της Λέρου. Τα βότανα και τα αρωματικά φυτά της φύσης και η χρήση τους σήμερα» Υπεύθυνες καθηγήτριες: ΔΙΑΜΑΝΤΑΡΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΕ 03 ΜΥΛΩΝΑ ΛΕΒΑΝΤΑ ΠΕ 11
2
H εκπαίδευση σήμερα οφείλει να είναι ο χώρος μέσα από τον οποίο οι μαθητές/-τριες μαθαίνουν να συνυπάρχουν μέσα σε ένα πνεύμα αλληλοσεβασμού, συνεργασίας, αποδοχής της διαφορετικότητας και αλληλοβοήθειας και ταυτόχρονα θα ανακαλύπτουν τις δεξιότητες και τις κλίσεις τους και θα ενισχύουν τη δημιουργικότητα τους
3
Στο σχολείο που είναι ανοιχτό στην κοινωνία:
Οι μαθητές/τριες χαρακτηρίζονται ως ενεργοί πολίτες όταν διαθέτουν την επιθυμία και την ικανότητα συμμετοχής σε δραστηριότητες, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, της υγείας, της πολιτιστικής κληρονομιάς κ.ά. Αποκτούνε γνώσεις, ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, κριτικής σκέψης, αναγνώρισης και επίλυσης προβλήματος οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες για μια αποτελεσματική συμμετοχή και δράση στην Κοινωνία των πολιτών.
4
Μεθοδολογία Διερεύνηση του θέματος - Εύρεση της ιδέας
Μεθοδολογία Διερεύνηση του θέματος - Εύρεση της ιδέας Αρχικά χρησιμοποιήθηκε η τεχνική της ιδεοθύελλας όπου τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα ώστε να αποφασίσουν το επιλεγέν θέμα. ενθαρρύνθηκαν να εκφραστούν χωρίς το φόβο της αποτυχίας και της αποδοκιμασίας.
5
Η ομάδα δημοκρατικά αποφάσισε:
Η ομάδα δημοκρατικά αποφάσισε: με τι θα ασχοληθεί, τι θα δημιουργήσει, ποιες υποχρεώσεις θα αναλάβει, πώς θα μοιραστούν τις δραστηριότητες, σε ποιες πηγές θα ανατρέξει, από ποιον θα ζητήσει κάποιες πληροφορίες ή βοήθεια, ποιες επισκέψεις θα οργανώσει και ποιους ειδικούς θα καλέσει στο σχολείο.
6
Μαζί με τα παιδιά της Β’ Γυμνασίου
Δημιουργήσαμε χάρτες στο google map Περπατήσαμε Γνωρίσαμε Θαυμάσαμε Παρατηρήσαμε Μελετήσαμε Αναλύσαμε Αξιολογήσαμε Βγάλαμε τα συμπεράσματά μας
7
Μέσα από τη Βιωματική Δράση «Περίπατος στη Φύση»
8
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου περιβαλλοντικού προγράμματος είχε ένα διπλό σκοπό:
από τη μια να βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν ξανά τον τόπο τους και να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με αυτόν από την άλλη να εμφυσήσει στους μαθητές την αναγκαιότητα για συνεργασία, επικοινωνία και δράσης κάτω από δημοκρατικές διαδικασίες
9
Εφαρμόστηκε η βιωματική μάθηση
η οποία, προάγει την ενεργητική συμμετοχή μέσα από δραστηριότητες: έρευνας, συνεντεύξεων, περιπατητικών μονοπατιών, μελέτης πεδίου, δημιουργικών συνθέσεων κλπ.
10
Ως αφετηρία χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος project:
καθώς προάγει την ανακαλυπτική μάθηση, τη δημιουργική σκέψη, καθώς και, την εφαρμογή και την έκφραση έρευνας μικρής κλίμακας.
11
Η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών έδωσε την ευκαιρία :
να γίνουν ενεργητικοί κατασκευαστές της γνώσης τους, να μεταφέρουν στην εκπαιδευτική πράξη τις δικές τους εμπειρίες, τις ανάγκες και πρότερες γνώσεις τους να συμβάλλουν με τον τρόπο αυτό στην εδραίωση της γνώσης τους
12
μελετήσανε το περιβάλλοντα χώρο γύρω από τα κάστρα,
Οι μαθητές/-τριες μας μέσα από την κοινή τους προσπάθεια και τη συνεργασία τους: μελετήσανε το περιβάλλοντα χώρο γύρω από τα κάστρα,
13
μαζέψανε φυτά και δημιούργησαν το δικό τους φυτολόγιο
14
Επισκεφθήκανε τη βιβλιοθήκη και το ΓΑΚ Λέρου όπου συνέλεξαν στοιχεία για τα φυτά και κατέγραψαν τις τοπικές ονομασίες,
15
Επισκέφθηκαν τον κυνηγετικό σύλλογο Λέρου
πήραν συνέντευξη από τον πρόεδρο του κυνηγετικού συλλόγου πήραν πληροφορίες για την πανίδα της περιοχής και προβληματίστηκαν όταν είδαν βαλσαμωμένη την πέρδικα του κάστρου, ενθουσιάστηκαν όταν είδαν την αναπαραγωγή και απελευθέρωση των περδίκων και τη συνέχιση του είδους
16
Ανακαλύψανε τα βοτάνια και αρωματικά φυτά του τόπου τους και τη χρήση τους στη:
Μαγειρική Φαρμακευτική Αισθητική
17
Φυτέψανε τα παρτέρια του σχολείου με αρωματικά φυτά:
18
Δοκιμάσανε διάφορα είδη τσαγιού
19
Διατυπώσανε τις προτάσεις τους στους φορείς της τοπικής κοινότητας
Κινητοποιήθηκαν και κινητοποίησαν σε δεντροφύτευση γύρω από την περιοχή των κάστρων. «ΑΠΙΤΙΚΙ»
20
Η έρευνα των μαθητών/-τριων επεκτάθηκε:
στη λογοτεχνία και λαογραφία, γιατί τα αρωματικά φυτά ήταν γνωστά στην Ελλάδα από παλιότερες εποχές και η χρήση τους σχετίζεται με την ελληνική λαϊκή παράδοση Για το λόγο αυτό κατέγραψαν ποιήματα της λαϊκής μας κληρονομιάς.
21
Αξιολόγηση Αρχική αξιολόγηση: η μέθοδος της ιδεοθύελλας μας προσδιόρισε το επίπεδο γνώσεων, εμπειριών, ενδιαφερόντων και δυσκολιών των μαθητών/τριών μας. Ενδιάμεση: Κατά τη διάρκεια του προγράμματος δίνονταν σε τακτά χρονικά διαστήματα διαλλείματα ενημέρωσης και ανατροφοδότησης των παιδιών. Συγκεκριμένα μετά από κάθε περιπατητική διαδρομή και τη μελέτη πεδίου, ακολουθούσε ερωτηματολόγιο με αναφορά στις εντυπώσεις που αποκόμισαν οι μαθητές/-τριες, τα θετικά και αρνητικά στοιχεία που παρατήρησαν στη διαδρομή, αλλά και τις προτάσεις που είχαν να κάνουν για αειφορική βελτίωση και αξιοποίηση της περιοχής.
22
Τελική αξιολόγηση. Εφαρμόστηκε στο τέλος του προγράμματος για να αξιολογηθεί η συνολική διαδικασία αυτού. Αποτέλεσε μια ανακεφαλαιωτική και ανατροφοδοτική διαδικασία για την εκτίμηση του βαθμού κατάκτησης των στόχων που είχαν τεθεί στην αρχή. Η περιβαλλοντική μας ομάδα οργάνωσε την παρουσίαση του περιβαλλοντικού της προγράμματος μπροστά σε όλο το σχολείο, με τη δημιουργία αντιπροσωπευτικού Power Point και παρουσίασε το φυτολόγιο που συνέθεσαι.
23
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ευαισθητοποιήθηκαν οι μαθητές και άλλαξε η στάση τους απέναντι στη βιοποικιλότητα του τόπου τους, έμαθαν να χρησιμοποιούν τα βότανα στην καθημερινή τους διατροφή, να τα καλλιεργούν και να τα φροντίζουν ανέλαβαν δράσεις, όπως ο σχεδιασμός και η περιποίηση ενός μικρού κήπου με αρωματικά φυτά και βότανα, ή η δεντροφύτευση η περιβαλλοντική αυτή ομάδα που δημιουργήθηκε εμπλούτισε τις γνώσεις στο υπό μελέτη θέμα, ενώ το πρόγραμμα αποτιμήθηκε θετικά από τους μαθητές/-τριες. δόθηκε η δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά σε μια δραστηριότητα που δεν είχε άμεση σχέση με το καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα τους, αλλά τους βοήθησε να συνδεθούν με τον τόπο τους και την παράδοση τους με έναν καινούριο, δημιουργικό τρόπο.
24
Συμπεράσματα Από όλη αυτή τη διαδικασία προέκυψαν τα εξής οφέλη:
Η προώθηση της συνεργατικής μάθησης. Η άρση της σχολικής απομόνωσης. Η ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και φορέων με σκοπό την βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Η ανταλλαγή επισκέψεων (μεταξύ φορέων και σχολείου). Το άνοιγμα του Σχολείου στην κοινωνία με τη συμμετοχή όλων όσων συμμετείχαν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
25
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.