Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ
2
ΣΤΟΧΟΙ Ο προβληματισμός και η ευαισθητοποίηση γύρω από τα επίκαιρα θέματα ( πόλεμος, ειρήνη, προσφυγιά) . Η απόκτηση «κριτικής ματιάς» πάνω στα σημαντικά γεγονότα και κυρίως στον τρόπο με τον οποίο αυτά προβάλλονται από τα ΜΜΕ. Η γνωριμία με τα έργα μεγάλων ζωγράφων καθώς και η δημιουργία έργων τέχνης από τα παιδιά. Η συνειδητοποίηση – στα πλαίσια του εφικτού - του κοινωνικού ρόλου της τέχνης.
3
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑΤΙ « ΜΕΣΑ ΑΠO ΤΗΝ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ »;
Επειδή αυτή ήταν η επιθυμία των μαθητών της τάξης μου. Επειδή η τέχνη (γενικότερα) και η ζωγραφική (ειδικότερα) έχουν έναν μοναδικό τρόπο να «μιλούν» στις καρδιές των ανθρώπων. Επειδή «μια εικόνα = χίλιες λέξεις» και επομένως μπορείς να περάσεις μέσα από έναν πίνακα ζωγραφικής πολλά μηνύματα. Επειδή με αυτόν τον τρόπο μπορείς να απευθυνθείς σε παιδιά με διαφορετικούς τύπους νοημοσύνης. Επειδή απέναντι στα έργα των μεγάλων ζωγράφων όλοι οι μαθητές αισθάνονται ίσοι και έτσι μπορούν να συμμετέχουν « επί ίσοις όροις».
4
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
Όλο το project κινείται γύρω από το βασικό άξονα ειρήνη-πόλεμος. Από τις δυο παραπάνω έννοιες δίνεται έμφαση στην ειρήνη και όχι στον πόλεμο. Το θέμα των προσφύγων εξετάζεται ως μια από τις πολλές και τραγικές συνέπειες του πολέμου. Τα ανθρώπινα δικαιώματα εξετάζονται σε σχέση κυρίως με την καταπάτησή τους σε περίοδο πολέμου.
5
Λαμβάνοντας υπόψη το νεαρό και ευαίσθητο της ηλικίας των παιδιών γίνεται προσπάθεια να μη «βαρύνει» υπερβολικά το όλο θέμα. Έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη το οικογενειακό περιβάλλον, οι απόψεις και τα στερεότυπα του κάθε μαθητή. Ο σχεδιασμός και η πορεία του project καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τις επιθυμίες – ανάγκες των ίδιων των μαθητών της τάξης.
6
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 Η ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕ ΤΑ ΠΙΝΕΛΑ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ
7
«Όλα μπορούν ν’ αλλάξουν στον αποθαρρημένο κόσμο μας, εκτός από την καρδιά, την αγάπη του ανθρώπου και τη φιλοδοξία του να γνωρίσει το «θείο». Marc Chagall
8
ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ
ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ ♣ Ελεύθερη έκφραση σκέψεων-συναισθημάτων για την ειρήνη και τον πόλεμο. ♣ Παρουσίαση, συζήτηση και επιλογή πινάκων σχετικών με την ειρήνη και τον πόλεμο. ♣ Επεξεργασία των πινάκων που επιλέχτηκαν με τη βοήθεια φύλλων εργασίας. ♣ Ανάγνωση παραμυθιού με τίτλο: Ο πίνακας της Ειρήνης- Συζήτηση ♣ Κατασκευή έργων τέχνης με θέμα την ειρήνη και τον πόλεμο από τα ίδια τα παιδιά. ◘ ( Τα φύλλα εργασίας καθώς και κάποιοι προτεινόμενοι πίνακες είναι σε κείμενα του word )
9
ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ
10
ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
11
Pablo Picasso, Γκουέρνικα
12
Francisco Goya, Η 2α Μαΐου 1808
13
Marc Chagall, Σκηνή πολέμου
14
Picasso, Το παιδί και το περιστέρι
15
Pompeo Batoni, Αλληγορία για τον πόλεμο και την ειρήνη
16
Ludwig Knaws, Η ειρήνη
17
ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
22
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ: ΟΤΑΝ Η ΤΕΧΝΗ... ΣΥΝΑΝΤΑ ...ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΖΩΗ
23
ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ
ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ ♣ Συζήτηση πάνω στον τίτλο του εργαστηρίου. ♣ Παράθεση πινάκων ζωγραφικής και φωτογραφιών με το ίδιο θέμα. ♣ Σύγκριση και επισήμανση στις διαφορές και ομοιότητες με τη βοήθεια φύλλου εργασίας. ♣ Παιχνίδια ρόλων: ▪ « Παίρνοντας συνέντευξη από έναν πρόσφυγα» ▪ « Το ημερολόγιο ενός πρόσφυγα» ♣ Αφίσα για τους πρόσφυγες.
24
David Burliuk,ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-Η ΦΡΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
25
AGENCY REUTERS 30 MARCH 1999, ΑΛΒΑΝΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
26
David Burliuk ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-Η ΦΡΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ AGENCY REUTERS 30 MARCH 1999, ΑΛΒΑΝΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
27
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟ ΤΟ ΙΡΑΚ, Mohamed FAMPEL
28
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΑ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ
29
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΑ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟ ΤΟ ΙΡΑΚ, Mohamed FAMPEL
30
Ομοιότητες: Τα συρματοπλέγματα. Η μεγάλη και κουραστική πορεία.
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ: ΟΤΑΝ Η ΤΕΧΝΗ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΖΩΗ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ● Συγκρίνοντας τις φωτογραφίες με τους πίνακες ζωγραφικής μπορείτε να βρείτε ομοιότητες και διαφορές; Απαντήσεις: Ομοιότητες: Τα συρματοπλέγματα. Η μεγάλη και κουραστική πορεία. Το θλιμμένο βλέμμα και η κούραση στα πρόσωπά τους. Διαφορές: Η φωτογραφία είναι πιο αληθινή και βγάζει πιο πολύ συναίσθημα σ’ αυτόν που τη βλέπει. ● Τι συναισθήματα σας προκαλούν αυτές οι εικόνες; Λύπη. Θλίψη. Ντροπή. Φόβο (σκέφτομαι πώς θα ήταν αν ήμουν στη θέση τους)
31
● Πιστεύετε πως τα <συρματοπλέγματα> είναι μια εικόνα που ταιριάζει με τον ανθρώπινο πολιτισμό; Απαντήσεις: Φυσικά και όχι! Αυτή η εικόνα είναι ντροπή για τον ανθρώπινο πολιτισμό. Οι άνθρωποι δεν είναι ζώα σε τσίρκο. αλλά έχουν όλοι ίσα δικαιώματα. Τα συρματοπλέγματα είναι αποτέλεσμα του ανθρώπινου εγωισμού που βάζει σύνορα και δεν θέλει να μοιράζεται . ● Mε ποιον τρόπο κατά τη γνώμη σας έπρεπε να αντιμετωπίζονται οι πρόσφυγες από τις χώρες στις οποίες ζητούν άσυλο; Θα πρέπει να τους δέχονται με καλοσύνη και χωρίς ρατσιστική διάθεση. Να τους παρέχουν σπίτια, φαγητό και ιατρική περίθαλψη. Να τους διευκολύνουν να ετοιμάσουν τα χαρτιά τους και να φύγουν αν θέλουν σε άλλη χώρα.
32
Παιχνίδι ρόλων: « Από το ημερολόγιο ενός πρόσφυγα»
«14 Δεκεμβρίου Έξω κάνει κρύο και χιονίζει. Είμαστε όλοι μέσα στις σκηνές μας. Τυλιγόμαστε με τις κουβέρτες που μας έφερε ο σύλλογος. Το βράδυ ήρθαν κάτι γυναίκες και μας έφεραν ζεστή σούπα.» «17 Δεκεμβρίου Το χιόνι σταμάτησε, αλλά το κρύο εξακολουθεί να είναι τσουχτερό. Δεν βγαίνουμε έξω από τις σκηνές μας… Μερικές στιγμές μου λείπει τρομερά η πατρίδα μου και θέλω να γυρίσω πίσω, όμως ξέρω ότι αυτό είναι δύσκολο.» ( της μαθήτριας Ελένης Σ.)
33
Η ΑΦΙΣΣΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
ΑΝ ΝΟΙΑΖΕΣΤΕ ΑΛΗΘΙΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ.... ..ΤΟΤΕ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ.. ..ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΕΙΡΗΝΗ
34
«Χρωματίζοντας την Γκουέρνικα»
35
«Αντι-Γκουέρνικα: Ο δικός μας πίνακας για την Ειρήνη»
36
Πηγές- Βιβλιογραφία Αντικλείδι: Οι14 Διασημότεροι Αντιπολεμικοί Πίνακες Ζωγραφικής Path/ Finder : Ο πόλεμος μέσα από τα πινέλα καλλιτεχνών Kindy Kids : Πίνακες ζωγραφικής σχετικά με τον πόλεμο και την ειρήνη Culture edu: Εκπαιδευτικό υλικό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες Compass Πρώτα βήματα: Εγχειρίδιο για να αρχίσετε την εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών-Μάθημα Αισθητικής Αγωγής Η τέχνη στην εκπαίδευση και η νοημοσύνη του συναισθήματος, Νίκος Τσιώτσος Η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.