Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η γέννηση και η ανάπτυξη των soft news: Η περίπτωση των ΗΠΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η γέννηση και η ανάπτυξη των soft news: Η περίπτωση των ΗΠΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η γέννηση και η ανάπτυξη των soft news: Η περίπτωση των ΗΠΑ
Τελική εργασία Ουρανία Κωτσιοπούλου Τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας

2 Ορίζοντας τα soft news Η αντιδιαστολή με τα hard news
Σημαντικά θέματα, έκτακτα γεγονότα, σοβαρές παρεκκλίσεις από την καθημερινότητα Πληροφορίες για τις δημόσιες υποθέσεις και τα κυβερνητικά ζητήματα Εξωτερική πολιτική, διεθνείς σχέσεις, οικονομία Ισοδύναμοι όροι: πραγματικά νέα, ποιοτικά νέα H αντιδιαστολή αναφέρεται στους σύο πόλους της μάλλον ευρείας έννοιας των νέων. Έχει να κάνει κυρίως με γεγονότα. Με τα 5 βασικά ερωτήματα της δημοσιογραφίας. Έχουν στο επίκεντρό τους ένα γεγονός, that can be nailed down to an exact date and time. Στοιχεία τους η σοβαρότητα και η επικαιρότητα.

3 Ορίζοντας τα soft news Μείγμα ειδήσεων και διασκέδασης
Απουσία στοιχείων δημόσιας πολιτικής, έμφαση στο δραματικό στοιχείο και στις αισθήσεις, ανθρωποκεντρική παρουσίαση, εκφράσεις αυτοαναφοράς, εκφορά απόψεων Προαιρετικό το στοιχείο της επικαιρότητας Υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθησία στο άτομο από την 11/9 και μετά. Ο τόνος στις ιστορίες ήταν πιο προσωπικός, συναισθηματικός και ανθρωπιστικός. (εφημερίδες). Δημοσιογραφία της προσωπικότητα: ακόμη και σοβαρά ΜΜΕ άρχισαν να βλέπουν την τρέχουσα πολιτική και διεθνή ειδησεογραφία μέσα από το πρίσμα των προσώπων. Η τάση αυτή είναι ανησυχητική, γιατί δεν εξηγεί τα αίτια κ τα αποτελέσματα, απλοποιεί τα γεγονότα κ παθητικοποιεί το κοινό. Η τάση αυτή θα ΄ταν λιγότερο ανησυχητική, εάν χρησιμοποιείτο για βαθειά ανάλυση των γεγονότων. Ο δραματικός τόνος και ο ανθρωποκεντρισμός δίνει έμφαση στο παρόν κι όχι στο παρελθόν ή το μέλλον, ενώ ενισχύει κ την αποσπασματικότητα των ειδήσεων (άλλωστε τα sn ασχολούνται με incidents) → δε διακρίνονται οι σχέσεις μεταξύ των προβλημάτων ούτε καταγράφεται η εξέλιξή τους, χαώδη γεγονότα. Ακόμα και

4 Ορίζοντας τα soft news Προσφιλή θέματα των soft news
Δραματικά γεγονότα: εγκλήματα, φυσικές καταστροφές, δυστυχήματα Θέματα show-biz, σκανδάλων, κουτσομπολιού, διασημοτήτων, life-style Πρακτικά νέα για την υγεία, την κατανάλωση, την οικονομία Εναλλακτικοί όροι: Infotainment, tabloid news, new news, other news, no news

5 Ορίζοντας τα soft news Συχνά ένα θέμα μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο των hard ή των soft news → Σύγχυση για τα όρια μεταξύ των δύο Περιπτώσεις σύγχυσης: η ιδιωτική ζωή ενός πολιτικού, το σκάνδαλο Lewinsky. To σκάνδαλο Lewinsky:

6 Αίτια ανάπτυξης των soft news
Σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις τη δεκαετία του ’80 και εμφάνιση της καλωδιακής τηλεόρασης → αύξηση του ανταγωνισμού Μεταρρυθμίσεις Reagan και Clinton και κυριαρχία των κανόνων της ελεύθερης αγοράς στο χώρο των ΜΜΕ → εξαγορές Δικτύων και επιδίωξη κέρδους Ρυθμίσεις Reagan: α) κάποιος μπορούσε να πουλήσει το σταθμό του μετά από 1 χρόνο, β) ουσιαστικά αυτόματη ανανέωση αδειών, γ) σχεδόν απόλυτη ελευθερία στους σταθμούς να καθορίζουν το πρόγραμμά τους, δ) αυξήθηκε ο αριθμός των σταθμών που μπορούσε κάποιος να κατέχει (από 7 σε 12), πανεθνικά, όμως δε μπορούσε να ξεπερνά το 25% του δυνητικού ακροατηρίου ένας συνασπισμός επιχειρήσεων που κατείχαν σταθμούς, ε) κατάργηση της fairness doctrine. Telecommunications Act 1996: βασική μέριμνα η μείωση του κόστους. Επιπλέον, απορρύθμισε περισσότερο το τοπίο στα θέματα της μεταρρύθμισης Reagan. Αρχικά, η FCC ήλεγχε μέσω της αδειοδοτικής της εξουσίας το περιεχόμενο, ώστε να εξυπηρετεί την (ομολογουμένως ασαφή και πολύπλευρη) έννοια του δημόσιου συμφέροντος, ενώ οι περιορισμοί στον αριθμό των σταθμών ανά ιδιο΄τήτη εξασφάλιζε πολυφωνία, ανταγωνισμό και διαφοροποίηση (προφανώς όλα αυτά σε τοπικό, αλλά και εθνικό επίπεδο). Here journalism outlets have become minor subsidiary companies in large entertainment conglomerates that all now own movie studios as will as journalism businesses. Η εξαγορά των δικτύων από εταιρίες που ασχολούνται με τη διασκέδαση, αυξάνει τις πιθανότητες αυτοπροβολής, δηλ. της τάσης για προβολή και διαφήμιση των προϊόντων της εταιρίας από όλα τα τμήματά της και κυρίως αυτά που απευθύνονται σε ένα μαζικότερο και πολυπληθέστρο κοιν’ο. Επιπλέον, όλες οι μητρικές εταιρίες των δικτύων, εκτός του ότι κατέχουν πολλά άλλα ΜΜΕ, συνδέονται με τα διοικητικά συμβούλια πληθώρας άλλων επιχειρήσεων, που δε σχετίζονται με τα ΜΜΕ, δημιουργώντας συγκρούσεις συμφερόντων και υποψίες για συγκαλύψεις. Έρευνα PEW και CJR δείχνει ότι το 1/3 των δημοσιογράφων έχουν μαλακώσει τον τόνο τους για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των μητρικών τους εταιριών. Indeed, reporters generally undercover the business and ownership arrangements in their own industry.

7 Αίτια ανάπτυξης των soft news
Η μείωση του κόστους και η επίτευξη κερδών οι νέοι ρυθμιστές του προγράμματος → τα διαφημιστικά έσοδα στο επίκεντρο Τέλος Ψυχρού Πολέμου → επαναπροσδιορισμός προτεραιοτήτων για τα ενημερωτικά τμήματα Πτώση τηλεθέασης → θέματα πιο προσιτά στα άτομα

8 Η παρουσία των soft news
Soft news media: Εκπομπές με σαφή προσανατολισμό σε σχετικά θέματα Δελτία ειδήσεων και ενημερωτικές εκπομπές: στροφή σε soft news θεματολογία Καλωδιακή τηλεόραση και τοπικά Δίκτυα: ταυτισμένα σε μεγάλο βαθμό με τα soft news

9 Η παρουσία των soft news
Tabloid και ψυχαγωγικά ενημερωτικά μαγκαζίνο Εξαιρετικά αμφιλεγόμενες εκπομπές Συχνά ακραίο περιεχόμενο Ενασχόληση και με πολιτικά θέματα Επιρροή στα άλλα προγράμματα A Current Affair, Hard Copy, Extra, Inside Edition, Entertainment Tonight, Access Hollywood Η υπόθεση O.J.Simpson πρωτοπαρουσιάστηκε από αυτές τις εκπομπές για να ακολουθήσουν και οι mainstream. Τότε όλα τα ΜΜε ήρθαν στον βασιλιά των tabloid.

10 Η παρουσία των soft news
Ψυχαγωγικά talk-shows και σατιρικά προγράμματα Πλήθος εκπομπών Ποικίλη θεματολογία Ενασχόληση με σοβαρά θέματα πολιτικής The Oprah Winfrey Show, Dr. Phil, The Ellen DeGeneres Show Late-show, Tonight show, Daily Show

11 Η παρουσία των soft news
Ενημερωτικά μαγκαζίνο Εκπομπές-μύθοι της αμερικανικής τηλεόρασης Αρχικά δημοσιογραφικός/ερευνητικός χαρακτήρας Εμφανής στροφή σε soft news θέματα 60 Minutes , 20/20, Dateline, 48 Hours, Primetime Live Αποτέλεσμα της στροφής είναι η σύγχυση αναφορικά με τη υπαγωγή τους ή μη στα soft news προγράμματα. Η αλήθεια είναι ότι τα προγράμματα αυτά πρέπει να αναμετρηθούν κ να επιβιώσουν σε μία ζώνη όπου κυριαρχούν οι επιτυχημένες σειρές.

12 Η παρουσία των soft news
Πρωινές ενημερωτικές εκπομπές Προβολή hard news, αλλά και soft news Οι παρουσιαστές δημοσιογράφοι και διασκεδαστές ταυτόχρονα Μεγάλη διαφημιστική πίτα Today show, Good Morning America, The Early show Έρευνα για το 2007: Περίπου το ήμισυ των θεμάτων ήταν καθαρά sn.

13 Η παρουσία των soft news
Βραδινά Δελτία Ειδήσεων Διαχρονικά σημαντικός ο ρόλος τους στα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά δρώμενα Σημαντική πηγή εσόδων για τα Δίκτυα Σταθερή μείωση του ακροατηρίου “TV News is a crime” Σταδιακή στροφή σε soft news θέματα Τα δελτία γέμισαν ένθετα και lifestyle θέματα, για τα οποία οι υπεύθυνοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι λιγότερο σοβαρά.Πχ. το ABC είχε το ’97 τα ένθετα “Your health”, “Solutions”, It’s your money”. Tα Δίκτυα έχουν αλλάξει τον ορισμό των νέων. Έχουν πράγματι γίνει πιο soft, αλλά είναι όντως trivial ή είναι ένας τρόπος να βρουν τι θέλει ο κόσμος; Η επιρροή των διαφημίσεων φαίνεται κ από το χρόνο που αφιερώνεται σε διαφημ. Μηνύματα σ’ένα δελτίο. Το ’ από τα συνολικά 30’ του δελτίου. Η πλειοψηφία του ακροατηρίου των ειδήσεων είναι άνω των 55 χρ. Οι νέοι και κυρίως οι γυναίκες, βλέπουν σποραδικά ειδήσεις. Τα εγκλήματα είναι, για το διάστημα , το πιο δημοφιλές θέμα. Από το 1993, τα δελτία παρουσιάζουν κατά ΜΟ 5 τέτοιες ιστορίες ανά δελτίο. Η τάση ξεκίνησε από τη δίκη του Simpson και συνεχίστηκε. Σε σχέση με τις αρχές του ’90, στα τέλη του τα θέματα για εγκλήματα είχαν 7πλασιαστεί. Η τάση αυτή ήταν αντίστροφη των πραγματικών δεικτών εγκληματικότητας. Το 1999 οι σχετικοί δείκτες ήταν οι χαμηλότεροι της δεκαετίας, αφού είχαν πέσει κατά 42% σε σχέση με το Το κοινό, επίσης, αντίθετα με αυτή την τάση, θεωρούσε την εγκληματικότητα ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα.

14 Η παρουσία των soft news
Hard news 1977: 75% 1987: 63% 1997: 43% 2002: 53% 2007: 40% Soft news 1977: 12% 1987: 30% 1997: 47% 2002: 40% 2007: 35%

15 Η παρουσία των soft news
H καλωδιακή τηλεόραση CNN, Fox News, MSNBC Σημαντική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία Εναλλακτικός τρόπος προβολής των νέων → Cable news effect Obsessive single topic focus → διαστρεβλώνει την αντίληψη του κοινού για την πραγματικότητα. Λατρεύουν την ένδειξη Breaking news. Round the clock intensity that cable reserves for political scandals and celebrity deaths (cable new effect). Παίρνουν νέα από άλλες πηγές, τα βάζουν στην ατζέντα, τα εξαντλούν, αλλά τα αντιγράφουν και οι άλλοι. Orbit around cable. Τα κριτήρια των cable: conflict, well-Known personalities and dramatic context. Fox news: flashy graphics, frenetic pace and opinionated hosts → Opinion is in again

16 Η παρουσία των soft news
Τα τοπικά Δίκτυα Η πιο δημοφιλής πηγή ενημέρωσης Τα πρώτα που καθιέρωσαν τη λογική της διασκέδασης στις ειδήσεις Τα πρώτα που είχαν κέρδη από τις ειδήσεις “If it bleeds, it leads” Πολλοί μπερδεύουν τα local news με το Hard Copy και το A Current Affair. Ειδικά οι νέοι

17 Η παρουσία των soft news
Συμπεράσματα Τα soft news διέγραψαν μια ανοδική πορεία από τα μέσα του ’80 μέχρι τα τέλη του ’90 Την ίδια περίοδο χαρακτηρίζονταν συχνά από ακραίο περιεχόμενο Από τις αρχές του 2000 έχουν πιο ήπια χαρακτηριστικά και περισσότερα πολιτικά στοιχεία, ενώ μειώθηκαν σημαντικά οι tabloid εκπομπές Τότε υπήρχε πλήθος tabloid εκπομπών, οι οποίες μάλιστα σημείωναν υψηλότατες τηλεθεάσεις κ προκαλούσαν πολλές συζητήσεις. Παράλληλα, τα ενημ. μαγκαζίνο προβάλλονταν 11 φορές τη βδομάδα, την χρονική περίοδο που είχαν μια εμφανή στρoφή σε sn. Φυσικά, τότε πολλαπλασιάστηαν κ τα talk-shows, ενώ τότε τα δελτία ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία στην προτίμησή τους, προέβαλαν sn.

18 H απήχηση των soft news Πολύ υψηλές τηλεθεάσεις κατά τη δεκαετία του ’80 και κυρίως κατά τη δεκαετία του ’90 Μείωση στις τηλεθεάσεις την τρέχουσα δεκαετία. Όμως παραμένει αρκετά υψηλός ο αριθμός των τηλεθεατών Έρευνα PEW : παρακολουθούν πολύ στενά: 39% καταστροφές, οικονομία 34%, συγκρουσεις 33%, πολιτικά νέα 22%, tabloid news 18%, foreign news 17%. Πολλοί θεατές προτιμούν διάφορα είδη των sn αλλά ταυτόχρονα νιώθουν και αισθήματα ενοχής γι’αυτή την προτίμηση. Έτσι, μολονότι τα στοιχεία δείχνουν συχνά χαμηλό βαθμό προτίμησης σε τέτοια θέματα, το κοινό στην πραγματικότητα γνωρίζει περισσότερα γι’αυτά παρά για οποιοδήποτε άλλο είδος νέων. Ακόμη κ πολέμιοι των sn δέχονται ότι τα προγράμματα αυτά αποτελούν αγαπημένο πρόγραμμα για το 1/3 των τηλεθεατών.

19 Το κοινό των soft news Κυρίως γυναίκες
Χαρακτηριστικό τους ο χαμηλός βαθμός πολιτικοποίησης και ενδιαφέροντος για τα πολιτικά ζητήματα Χαμηλότερου μορφωτικού επιπέδου Εξαίρεση τα σατιρικά προγράμματα

20 Τα soft news και η πολιτική
Τα soft news media ασχολούνται με την πολιτική με αυξανόμενους ρυθμούς Διαφορετικός τρόπος προβολής των σχετικών θεμάτων λόγω κοινού Σημαντικές πιθανότητες επίδρασης των εκπομπών στο ακροατήριό τους

21 Τα soft news και η πολιτική
Όλο και πιο συχνές οι εμφανίσεις πολιτικών, ιδίως σε προεκλογικές περιόδους Ποικίλοι οι λόγοι για τους οποίους τα πολιτικά πρόσωπα επιλέγουν τις εκπομπές του είδους Τα soft news media αποκτούν ρόλο στην πολιτική επικοινωνία Από 42’’ το 1968 στ 7’’ το 1996. Τα talk-shows πχ το 2000 αφιέρωσαν περίπου 27 λεπτά το καθένα στους υποψηφίους.

22 Τα soft news και η πολιτική
Πιθανολογούμενες επιδράσεις: Πιο εύκολη ανάκληση στη μνήμη Διαμόρφωση θετικής εικόνας για τους υποψηφίους Πιθανή η ψήφος στον αντίπαλο υποψήφιο → φόβοι για έμφαση στις προσωπικότητες, παραμέληση των ζητημάτων της πολιτικής και παραπλάνηση του κοινού

23 Τα soft news και η πολιτική
Δεδομένο: Το κοινό των soft news δεν παρακολουθεί ενημερωτικές εκπομπές Πιθανολογούμενες επιδράσεις: Από τα soft news προγράμματα αντλούνται πληροφορίες για τις πολιτικές θέσεις των υποψηφίων Το κοινό μπορεί να τις αξιοποιήσει, ώστε να ψηφίσει σύμφωνα με τα συμφέροντα και τις πεποιθήσεις του Οι μη πολιτικοποιημένοι θεατές που παρακολουθούν talk-shows είχαν 25% περισσότερες πιθανότητες να ψηφίσουν σωστά Επίσης, οι θεατές αυτοί έχουν 50% περισσότερες πιθανότητες να επηρεαστούν σε σχέση με τους πολιτικοποιημένους που παρακολουθούν hn προγράμματα.

24 Τα soft news και η πολιτική
Τα βραδινά σατιρικά προγράμματα Μονόλογοι, παρωδίες και σατιρικά νούμερα Κοινό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά Στο στόχαστρο οι πολιτικοί και οι προσωπικότητές τους → ανησυχίες για αρνητική πρόσληψη των υποψηφίων και αύξηση του κυνισμού

25 Τα soft news και η πολιτική
Πιθανολογούμενες επιδράσεις: Το αρνητικό χιούμορ έχει παροδικό αντίκτυπο Στις συνεντεύξεις με πολιτικούς θίγονται ουσιαστικά ζητήματα πολιτικής, που προσλαμβάνονται πιο εύκολα και οδηγούν σε γνώση των πολιτικών θεμάτων Αφορμή για παρακολούθηση της σοβαρής ειδησεογραφίας

26 Τα soft news και η πολιτική
Η ιδιαίτερη περίπτωση του Daily Show Η πιο πολιτικοποιημένη σατιρική εκπομπή Τηλεοπτικό φαινόμενο Στο στόχαστρο το πολιτικό και μιντιακό σύστημα Διιστάμενες απόψεις για την επιρροή του Το πρόγραμμα αυτοαποκαλείται fake news κι αυτό κατά πολλούς οφείλεται στο γεγονός ότι επιθυμεί υπό το μανδύα αυτό να κριτικάρει ανοιχτά το αμ. Πολιτικό οικοδόμημα, χωρίς τους συμβιβασμούς κ τις υποχωρήσεις που κάνουν τα άλλα ΜΜΕ. Το χιούμορ βοηθά στη διαδικασία της κατανόησης των όσων παρουσιάζονται κ στην ενεργή πρόσληψη, αφού για να γελάσει κάποιος πρέπει να έχει κατανοήσει. Κάποιοι αποδίδουν την απήχηση του προγράμματος στην υποψία ότι τα άλλα ΜΜΕ προωθούν την ατζέντα κ τον τρόπο πρόσληψης των γεγονότων της πολιτικής ελίτ κ ότι το DS είναι πιο κοντά στην αλήθεια από τα παραδοσιακά ΜΜΕ Πολλοί πιστεύουν ότι το πρόβλημα των δημοσιογράφων είναι ο φόβος κ μία κακώς εννοούμενη εμμονή με την αλήθεια κ την ισορροπία.

27 Τα soft news και η πολιτική
Το «παράδοξο» της κοινής γνώμης Προτίμηση των soft news στις διεθνείς κρίσεις Ιδιαίτερος τρόπος παρουσίασης και έμφαση σε συγκεκριμένες πτυχές των γεγονότων Ενδεικτικά, για τις κρίσεις της Βοσνίας και του Κοσόβου και το διάστημα 1995 έως 1999, τα 9 πιο δημοφιλή ημερήσια και βραδινά talk-shows και τα αντίστοιχα 4 tabloid/ψυχαγωγικά προγράμματα κάλυψαν τις κρίσεις με περίπου 450 διαφορετικές εκπομπές

28 Τα soft news και η πολιτική
Πιθανολογούμενες επιδράσεις: ανάδειξη των κρίσεων ως σημαντικά θέματα της επικαιρότητας διαφορετική εκτίμηση των γεγονότων εκ μέρους του κοινού των soft news απόρριψη του διεθνιστικού χαρακτήρα της εξωτερικής πολιτικής → επιδράσεις στις πολιτικές επιλογές Κατά μία άποψη τα sn έχουν δημοκρατικοποιήσει την εξ. Πολιτική, γιατί την φέρνουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ανθρώπων που παραδοσιακά ήταν για διάφορους λόγους αποκομμένοι από αυτή.

29 Τα πρόσωπα των soft news
H ισχύς των προσώπων των soft news Oprah Winfrey Jon Stewart Ιστορικά, η σημασία της υποστήριξης από διασημότητες είναι η ικανότητα να πείσουν τον κόσμο να συμμετέχει στα γεγονότα. Όταν αυτό συμβεί, οι υποψήφιοι ακούγονται. Και στις δημόσιες εμφανίσεις της Oprah με τον Obama πήγε πολύς κόσμος. Η εμπιστοσύνη που απολαμβάνουν από το κοινό τους τα πρόσωπα αυτά, υποδηλώνει ότι υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες να επηρεάσουν το κοινό τους μέσα από τα λεγόμενά τους κ το περιεχόμενο των εκπομπών τους.

30 Συμπεράσματα Στροφή των soft news media στα πολιτικά θέματα
Υφίστανται επιδράσεις στο κοινό Τα soft news media αποκτούν ένα ρόλο που παραδοσιακά ανήκει στις ενημερωτικές εκπομπές Είναι αναγκαίο τα παραδοσιακά πολιτικά προγράμματα να ανακτήσουν το ρόλο τους Προβληματικά τα mainstream news Οι άνθρωποι που τα διοικούν δεν έχουν ιδέα Αυτό στο οποίο πολλοί καταλήγουν είναι ότι τα ΜΜΕ θα πρέπει να προωθήσουν μια μορφή δημοσιογραφίας που θα επιτρέπει στο κοινό να συμμετέχει πιο ενεργά σε μια αστική δημοκρατία (Bird, Carpini), αφού ένα βασικό πρόβλημα των ΜΜΕ που πιθανότατα αντανακλάται και από την απώλεια του ακροατηρίου τους, αλλά κ τη στροφή των ανθρώπων σε πιο αμφίδρομα Μέσα, είναι ότι είναι αποκομμένα από τον πολίτη και δεν του δίνουν βήμα ούτε παρουσιάζουν τα νέα με τρόπο που να δείχνει ότι τον αφορούν (Turow) Επίσης, πολλοί θεωρούν το κοινό ενεργό κι επιλεκτικό, που διαλέγει όλα τα νέα με το σκεπτικό: σε τι με ωφελεί μία πληροφορία, τί όφελος έχει για τη ζωή μου, γιατί να δώσω προσοχή. Η στροφή προς τα πρόσωπα, εκλαμβάνεται και ως δημοκρατικοποίηση των νέων, ως άνοιγμα του δημόσιου διαλόγου. Grindstaff: Αν τα talk shows κατηγορούνται ότι μετατρέπουν τις εμπειρίες των καθημερινών ανθρώπων σε τσίρκο, τότε τα αποκαλούμενα αξιοσέβαστα ΜΜΕ πρέπει να κατακριθούν γιατί κατέστησαν τους απλούς ανθρώπους τόσο αόρατους, ώστε η μόνη τους διέξοδος να είναι αυτές οι εκπομπές. Επίσης, τα sn μπορεί να παρέχουν πληροφορίες για σημαντικά θέματα, αλλά και να τροφοδοτούν το διάλογο μεταξύ των ανθρώπων για σημαντικά θέματα και να τους βοηθούν να τα καταλάβουν. Πχ. η πασίγνωστη φωτογραφία ενός ζευγαριού που πέθανε εν μέσω πυρών στη Βοσνία, αλλά και οι εικόνες των παιδιών που πεθαίνουν από ασιτία στην Αφρική, έφερε σε επαφή το κοινό, με καταστάσεις εντελώς άγνωστες και το συγκίνησε. Βέβαια, μετά υπάρχει ο κίνδυνος, μια ιστορία να γίνεται κατανοητή μόνο μέσα από τέτοιες διαδικασίες. Έχει αλλάξει προς το χειρότερο το δημοσιογραφικό ύφος. Critical journalism. H ανρητική και επικριτική θεώρηση των πραγμάτων παραπλανά το κοινό σε σχέση με τις κοινωνικές τάσεις. Επίσης, αυξάνουν τον κυνισμό και την αδιαφορία.

31 Network Audience Share and Households with Cable, 1969–2005

32 Θέματα των 6 πιο δημοφιλών tabloid εκπομπών 13-17 Οκτωβρίου 1997 και 3-7 Νοεμβρίου 1997
Μ

33 Θέματα του 60 Minutes, Ιανουάριος-Ιούνιος 1998

34 Το ακροατήριο των δελτίων ειδήσεων αθροιστικά (NBC, CBS, ABC)

35 Αριθμός θεμάτων σχετικών με δολοφονίες και αντίστοιχος δείκτης δολοφονιών

36 Πολιτικά θέματα του Late-Show και του Tonight Show τη δεκαετία του ‘90

37 Η οικογένεια Obama στο Access Hollywood
Barack & Michelle Obama στο Oprah Winfrey Show Ο B. Obama στο Late-Show

38 Ο John McCain στο Late-Show
Ο John McCain στο Tonight Show

39 Χορεύοντας με την Ellen DeGeneres

40 The Daily Show

41 Oprah Winfrey

42 Η Oprah Winfrey στηρίζει τον Barack Obama

43 Jon Stewart


Κατέβασμα ppt "Η γέννηση και η ανάπτυξη των soft news: Η περίπτωση των ΗΠΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google