Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ Σπυριδούλα Κατσαντώνη

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ Σπυριδούλα Κατσαντώνη"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δρ Σπυριδούλα Κατσαντώνη
ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΦΟΡΟΔΙΑΓΝΩΣΗΣ, ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Δρ Σπυριδούλα Κατσαντώνη

2 Ειδική Αγωγή: Στάδια Ανάπτυξης
ΣτΑδιο απΟρριψης και κακομεταχεΙρισης (προ-χριστιανική περίοδος) ΣτΑδιο οΙκτου, προστασΙας και ξεχωριστΗς εκπαΙδευσης (χριστιανική περίοδος ως το 1960) ΣτΑδιο διεκδικΗσεων, προσπελασιμΟτητας, ίσων ευκαιριΩν εκπαΙδευσης και κοινωνικής συμμετοχής (1960-σήμερα)

3 Ο ρ γ ά ν ω σ η τ ω ν Κ Ε.Δ.Δ.Υ . Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ( Κέντρα ΔιαφοροδιΑγνωσης ΔιΑγνωσης ΥποστΗριξης ) ιδρΥθηκαν με τον Ν.3699/ <<ΕιδικΗ ΑγωγΗ ΕκπαΙδευση ατΟμων με αναπηρΙα ή με ειδικΕς εκπαιδευτικΕς ανΑγκες >>. ΑποτελοΥν αποκεντρωμΕνες δημΟσιες υπηρεσΙες , οι οποΙες ΥπΑγονται στην ΠεριφερειακΗ ΔιεΥθυνση Εκπαίδευσης. ΛειτουργοΥν στις Εδρες των ΠεριφερειακΩν ΕνοτΗτων της χΩρας .

4 ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Με το όρο « Διάγνωση» νοείται η εκπαιδευτική αξιολόγηση με σκοπό την συγκέντρωση στοιχείων και δεδομένων τα οποία θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων- παρεμβάσεων. « ΔιαφορικΗ διΑγνωση ή ΔιαφοροδιΑγνωση» εΙναι η διαγνωστική διαδικασΙα μΕσω της οποΙας αποκλεΙονται παθήσεις με παρΟμοια συμπτΩματα , Ωστε να καταλήξουμε στην επικρατΕστερη διΑγνωση. ΑποτελεΙ μΕρος της διεπιστημονικής αξιολΟγησης με σκοπΟ τη συγκΕντρωση των αναγκαΙων δεδομΕνων για το σχεδιασμό ,την εφαρμογή κατΑλληλων εκπαιδευτικΩν προγραμμΑτων και την παροχή κατάλληλων υποστηρικτικών δομΩν και υπηρεσιΩν.

5 Σκοπός τ ω ν ΚΕ.Δ.Δ.Υ Σκοπός των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ε προσφορά υπηρεσιών
Σκοπός τ ω ν ΚΕ.Δ.Δ.Υ Σκοπός των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ε προσφορά υπηρεσιών «ΣκοπΟς των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. είναι η προσφορΑ υπηρεσιΩν διΑγνωσης, αξιολΟγησης και υποστΗριξης των μαθητών οι οποΙοι Εχουν ειδικΕς εκπαιδευτικΕς ανΑγκες . ΕπΙσης υποστήριξης , πληροφόρησης ,ευαισθητοποΗησης των εκπαιδευτικών , των γονέων και της κοινωνίας .» ( Ν 3699/ άρθρο 12 παραγρ. 1) Αξιολογούν μαθητές από την ηλικία των 4 ετών και μέχρι ηλικία των 22 ετών με την βασικΗ προϋπΟθεση , να φοιτοΥν σε ΣχολικΕς ΜονΑδες ΠρωτοβΑθμιας –ΔευτεροβΑθμιαΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

6 Προσωπικό των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. α. Εκπαιδευτικό Προσωπικό ( Ε.Π.)
Προσωπικό των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. α. Εκπαιδευτικό Προσωπικό ( Ε.Π.) ΠΕ Νηπιαγωγών ΠΕ Δασκάλων ΠΕ Φιλολόγων ΠΕ Μαθηματικών ΠΕ Φυσικής Αγωγής

7 β. Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π. )
β. Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π. ) ΠΕ Ψυχολόγοι ΠΕ Κοινωνικοί Λειτουργοί ΠΕ Λογοθεραπευτές ΠΕ Εργοθεραπευτές ΠΕ Παιδοψυχίατροι - ΠΕ Παιδονευρολόγοι ΠΕ Επαγγελματικοί Σύμβουλοι ΠΕ Φυσικοθεραπευτές

8 γ. Διοικητικό Προσωπικό : ΔΕ Διοικητικοί υπάλληλοι
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΕΔΔΥ ΠΕ Σχολικοί Νοσηλευτές ΠΕ Εξειδικευμένοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΠΕ Μουσικοθεραπευτές γ. Διοικητικό Προσωπικό : ΔΕ Διοικητικοί υπάλληλοι Το Εκπαιδευτικό και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό αποτελούν την Διεπιστημονική Ομάδα του ΚΕΔΔΥ. Το προσωπικό συνεργάζεται στενά με τους εκπαιδευτικούς της Γενικής και της Ειδικής Αγωγής για θέματα αξιολόγησης και προγραμματισμού της εκπαιδευτικής παρέμβασης.

9 ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΚΕΔΔΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 3699/2008
Διάγνωση & Αξιολόγηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών Η εισήγηση για την εγγραφή και φοίτηση στη κατάλληλη σχολική μονάδα, εκπαιδευτικό πλαίσιο ή πρόγραμμα ΕΑΕ & η παρακολούθηση της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών Η εισήγηση για ίδρυση, κατάργηση, συγχώνευση των ΣΜΕΑ και των Τμημάτων Ένταξης, καθώς και προτάσεις για κτηριακές ή/ και υλικοτεχνικές παρεμβάσεις στις σχολικές μονάδες

10 ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΚΕΔΔΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 3699/2008
Η εισήγηση για αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες, καθώς και τους εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης των κωφών, βαρήκοων, τυφλών, με χαμηλή όραση και αυτιστικών μαθητών Η παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης και ενημέρωσης στο εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και η διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για τους γονείς Η ανίχνευση και η διαπίστωση του είδους και του βαθμού των δυσκολιών στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού

11 ΠΟΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΕΧΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ Την εισηγείται αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ. Ο χρόνος υποβολής των αιτήσεων παράλληλης στήριξης ορίζεται από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο έως την 20η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ Το πρόγραμμα δεν υπερβαίνει τις 15 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως Μπορούν να φοιτούν και μαθητές χωρίς γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα από 3 έως 12 μαθητές ανά τμήμα ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΣΜΕΑΕ

12 ΠΟΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Νοητική αναπηρία (Δ.Ν. < 69) Αισθητηριακές αναπηρίες (όρασης, ακοής) Κινητικές αναπηρίες Χρόνια / μη ιάσιμα νοσήματα Ψυχικές διαταραχές Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές Διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού Αναπτυγμένες νοητικές ικανότητες και ταλέντα

13 ΠΟΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΔΕΝ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ: Με χαμηλή σχολική επίδοση λόγω εξωγενών παραγόντων (γλωσσικών, πολιτισμικών, ατελή παιδεία)

14 ΠΟΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας (απροσεξία, ενεργητικότητα- κινητικότητα και παρορμητικότητα) π.χ. είναι αφηρημένα/ αδέξια, κάνουν λάθη απροσεξίας, δεν συγκεντρώνονται, δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν δραστηριότητες/ εργασίες, είναι ακατάστατα, δεν οργανώνουν ή χάνουν αντικείμενα, είναι ανήσυχα, δεν μένουν στην ίδια θέση, κινούνται νευρικά, στριφογυρίζουν, βιάζονται, είναι ανυπόμονα/ παρορμητικά, συμπεριφέρονται προκλητικά/ ανυπάκουα κ.α.

15 ΠΟΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Διαταραχές λόγου- ομιλίας Διαταραχές στη ροή της ομιλίας (π.χ. τραυλισμός) Δυσκολίες στη χρήση (διαταραχή γλωσσικής έκφρασης) ή/ και στη κατανόηση του προφορικού λόγου π.χ. δεν καταφέρνει να σχηματίσει απλές προτάσεις, έχει φτωχό λεξιλόγιο, οι προτάσεις έχουν ανώριμη δομή, δεν χρησιμοποιεί σωστά τους χρόνους των ρημάτων, έχει δυσκολίες στη σύνταξη και τη γραμματική, δυσκολεύεται στην ανάκληση λέξεων

16 ΠΟΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσορθογραφία, Δυσαριθμησία, Δυσαναγνωσία) Οι επιδόσεις του παιδιού στους τομείς της ανάγνωσης, της γραφής και των μαθηματικών είναι κατώτερες από τις αναμενόμενες σε σχέση με την ηλικία, το νοητικό επίπεδο και το επίπεδο της τάξης φοίτησης του μαθητή Xαρακτηριστικές ενδείξεις Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών: Διαβάζει με αργό ρυθμό Δυσκολεύεται στη γραφή Αντιμεταθέτει («αργός/ αγρός»), αντικαθιστά (μ/ η), παραλείπει («πέρα αντί πέτρα») ή προσθέτει γράμματα και συλλαβές Κάνει καθρεπτική ανάγνωση («σ/δ», «3/ε») Παραλείπει λέξεις ή καταλήξεις λέξεων Παραλείπει τα σημεία στίξης και τον τονισμό Κάνει σοβαρά λάθη ορθογραφίας

17 ΠΟΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Xαρακτηριστικές ενδείξεις Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών: Το γραπτό του έχει κακή οργάνωση- δυσανάγνωστο Παράγει μικρά σε έκταση κείμενα Δυσκολεύεται να διακρίνει την κεντρική ιδέα & τα βασικά σημεία ενός κειμένου Προτιμά να του διαβάζουν ένα κείμενο προκειμένου να το κατανοήσει Αδυναμία κατανόησης μαθηματικών εννοιών/ όρων και σύγχυση των συμβόλων (=/-, +/ x) Δυσκολεύεται στην κατανόηση της εκφώνησης ενός προβλήματος & στην εκτέλεση μαθηματικών πράξεων Αδυναμία αποστήθισης του πίνακα του πολλαπλασιασμού Δυσκολία προσανατολισμού (π.χ. δεξί- αριστερό) Δυσκολίες με τις αλληλουχίες/ ακολουθίες δεδομένων

18 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ- ΚΕΔΔΥ
Ο γονέας, μέσω του σχολείου, απευθύνεται στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και συμπληρώνει την «αίτηση αξιολόγησης για το μαθητή», : Αυτοπροσώπως Στη συνέχεια το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επικοινωνεί τηλεφωνικώς με το γονέα, προκειμένου να τον ενημερώσει για την ημερομηνία της προγραμματισμένης συνάντησης. Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ζητά από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης να αποστείλει «παιδαγωγική έκθεση για το μαθητή». Η έκθεση αποστέλλεται υπηρεσιακά, είναι απόρρητη και ο γονέας δεν έχει πρόσβαση σε αυτή.

19 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ ΑΠΟ ΚΕΔΔΥ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ ΑΠΟ ΚΕΔΔΥ Υποδοχή- γνωριμία του παιδιού και των γονέων με τη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΔΥ Ακολουθεί: Λήψη του ατομικού, οικογενειακού και του κοινωνικού ιστορικού από τους γονείς στην κοινωνική λειτουργό του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Εξατομικευμένες συναντήσεις του παιδιού με τη ψυχολόγο και με τον ειδικό παιδαγωγό, προκειμένου να γίνει εκτίμηση των δυνατοτήτων και των πιθανών δυσκολιών. Η διαδικασία της αξιολόγησης μπορεί να κρατήσει από 1 έως 2 ημέρες

20 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ ΑΠΟ ΚΕΔΔΥ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ ΑΠΟ ΚΕΔΔΥ Ακολουθεί συνεδρίαση της επιστημονικής ομάδας για την έκδοση της γνωμάτευσης, η οποία περιλαμβάνει: το είδος της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης του μαθητή την κατάλληλη σχολική μονάδα και τρόπο φοίτησης το πλαίσιο του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος την αναγκαία ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική υποστήριξη Η γνωμάτευση έχει μόνιμη ισχύ, εφόσον έχει εκδοθεί στην αλλαγή σχολικής βαθμίδας. Ορίζεται επαναξιολόγηση από τη διεπιστημονική ομάδα σε συγκεκριμένο χρόνο και όταν απαιτείται . Η όλη διαδικασία της αξιολόγησης είναι απολύτως εμπιστευτική. Ο ατομικός φάκελος του μαθητή είναι απόρρητος.

21 ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΕ.Δ.Δ.Υ
Ν.3699/ Ν.4186/ Ν.4415/ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΚΕΔΔΥ Ν.4288/ ΠΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ

22 Σας ευχαριστΩ πολΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!
Σας ευχαριστΩ πολΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!


Κατέβασμα ppt "Δρ Σπυριδούλα Κατσαντώνη"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google