Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
2
γεωμετρία είναι ο κλάδος των μαθηματικών που ασχολείται με χωρικές σχέσεις, δηλαδή με τη σύνθεση του χώρου που ζούμε. Εμπειρικά, αλλά και διαισθητικά, οι άνθρωποι χαρακτηρίζουν τον χώρο μέσω συγκεκριμένων θεμελιωδών ιδιοτήτων, που ονομάζονται αξιώματα.
3
γεωμετρία στην τέχνη Η άμεση αυτή σχέση των μαθηματικών με τις τέχνες καταγράφεται ήδη από τα πολύ παλιά χρόνια. Ακόμα και από την παλαιολιθική εποχή όπου ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε μια ενστικτώδη γεωμετρική γνώσηγια την κατασκευή των εργαλείων. Οι Έλληνες είχαν συνειδητοποιήσει ότι χωρίς το θεωρητικό όργανο την γεωμετρία, δε θα μπορούσαν να προχωρήσουν βαθιά στην τέχνη. Πολλοί μελετητές της ιστορίας της τέχνης έχουν σημειώσει ότι οι δύο μεγάλες επαναστάσεις στην τέχνη,της Αναγέννησης και της Μοντέρνας τέχνης, έχουν γίνει από καλλιτέχνες που σκέφτονταν νέες γεωμετρίες.
4
Η μορφή και το σχήμα, υπάρχουν τόσο σε οργανικές όσο και σε γεωμετρικές μορφές. Οργανικές μορφές ,όπως για παράδειγμα οι ογκόλιθοι, συνήθως έχουν ακανόνιστο περίγραμμα , και συχνά είναι ασύμμετρες. Οι οργανικές μορφές είναι γνωστές και ως φυσικές. Γεωμετρικές μορφές είναι αυτές οι οποίες αντιστοιχούν σε κανονικά σχήματα, όπως τετράγωνα, ορθογώνια,κύκλους, κύβους, σφαίρες, κώνους άλλα και σε ακανόνιστα σχήματα με τεμνόμενες ή/και καμπύλες γραμμές. Ο φωτογράφος μπορεί να δημιουργήσει γεωμετρική ψευδαίσθηση μέσα από τη γωνία λήψης, τα μέσα που χρησιμοποιεί και το κάδρο που συνθέτει. Ζητούμενο είναι η δημιουργική απεικόνιση της μορφής και του σχή-ματος του υπαρκτού με τρόπο που να δημιουργεί ενδιαφέρον και να το μετατρέπει σε κάτι ιδιαίτερο και ξεχωριστό.
5
γεωμετρία και φωτογραφία_ χρυσή τομή_κανόνας των τρίτων_διαγώνιος
Mayra Galvis
6
χρυσή τομή Στα μαθηματικά και την τέχνη, δύο ποσότητες έχουν αναλογία χρυσής τομής αν ο λόγος του αθροίσματος τους προς τη μεγαλύτερη ποσότητα είναι ίσος με το λόγο της μεγαλύτερης ποσότητας προς τη μικρότερη. Έχει διαπιστωθεί ότι ορισμένα σημεία ως προς τη σύνθεση μιας εικόνας προσελκύουν αυτόματα την προσοχή του θεατή και μας ευχαριστούν με την πρώτη ματιά. Ο Leonardo da Vinci ασχολήθηκε πολύ με το τι κρύβετε πίσω από τις έννοιες που έχουμε δώσει στην ομορφιά και στην αρμονία και το τέλειο το ονόμασε, όπως υποστηρίζουν κάποιοι, Χρυσή Τομή. Φυσικά η Χρυσή Τομή συναντάτε πολύ πριν τον Leonardo da Vinci στην αρχιτεκτονική και στην τέχνη των Βαβυλωνίων, των Αιγυπτίων και των Ελλήνων. Ο Πυθαγόρας την είχε ονομάσει παγκόσμια ομορφιά. Στα μαθηματικά και την τέχνη, δύο ποσότητες έχουν αναλογία χρυσής τομής αν ο λόγος του αθροίσματος τους προς τη μεγαλύτερη ποσότητα είναι ίσος με το λόγο της μεγαλύτερης ποσότητας προς τη μικρότερη. Έχει διαπιστωθεί ότι ορισμένα σημεία ως προς τη σύνθεση μιας εικόνας προσελκύουν αυτόματα την προσοχή του θεατή και μας ευχαριστούν με την πρώτη ματιά. Ο Leonardo da Vinci ασχολήθηκε πολύ με το τι κρύβετε πίσω από τις έννοιες που έχουμε δώσει στην ομορφιά και στην αρμονία και το τέλειο το ονόμασε, όπως υποστηρίζουν κάποιοι, Χρυσή Τομή. Φυσικά η Χρυσή Τομή συναντάτε πολύ πριν τον Leonardo da Vinci στην αρχιτεκτονική και στην τέχνη των Βαβυλωνίων, των Αιγυπτίων και των Ελλήνων. Ο Πυθαγόρας την είχε ονομάσει παγκόσμια ομορφιά.
7
Henri Cartier-Bresson
χρυσή τομή Henri Cartier-Bresson
8
κανόνας των τρίτων Ο Κανόνας των Τρίτων βασίζεται στο γεγονός ότι το ανθρώπινο μάτι από φυσικού του προσελκύεται από τα σημεία που βρίσκονται περίπου στα δύο τρίτα της εικόνας. Για να τον εφαρμόσουμε, τραβάμε τέσσερις νοητές γραμμές (δύο οριζόντιες και δύο κάθετες) έτσι ώστε να χωρίζουμε την εικόνα σε εννέα ίσα μέρη, οριζοντίως και καθέτως. Καδράρουμε τη φωτογραφία, έτσι ώστε τα κύρια αντικείμενα να βρίσκονται γύρω από τα τέσσερα σημεία τομής των γραμμών των τρίτων, παρά στο κέντρο της εικόνας.
9
κανόνας των τρίτων
11
τι ρόλο παίζουν οι γραμμές, οι φόρμες και οι καμπύλες στο κάδρο:
Οριζόντιες γραμμές_μας δίνουν ηρεμία, γαλήνη. Κάθετες γραμμές_μας δίνουν αυστηρότητα και δύναμη. Διαγώνιος_μας δίνει συνήθως το σημείο φυγής και δείχνει μια ένταση. Andrés Gallardo Albajar
12
Andrés Gallardo Albajar
13
γεωμετρία και αρχιτεκτονική φωτογραφία
14
Paul Politis
15
Lucien Hevre
16
Lucien Hevre
17
Lucien Hevre
18
Lucien Hevre
22
γεωμετρία και φωτογραφία δρόμου
23
Nicole Struppert
24
Umberto Verdoliva
25
Jianwei Yang
26
Maciej Dacowicz
27
Stefano Corso
29
γεωμετρία και φωτογραφία φύσης
30
Mark Bridger
31
Miki G.
32
National Geographic
33
National Geographic
34
National Geographic
36
γεωμετρία και still life (νεκρή φύση)
37
Martin Cauchon
39
Andre Kertez
40
Andre Kertez
41
Maria Efthimiou
42
γεωμετρία και σκιές
47
François Fénelon, 1651-1715, Γάλλος κληρικός, ποιητής & συγγραφέας
Μην επιτρέψεις στον εαυτό σου να παραπλανηθεί από τη διαβολική έλξη της Γεωμετρίας. François Fénelon, , Γάλλος κληρικός, ποιητής & συγγραφέας Aεί ο θεός γεωμετρεί Πλάτων, π.Χ., Φιλόσοφος
48
Επισκευτείτε την ιστοσελίδα μας: www.cpspafos.com
49
ευχαριστώ για την προσοχή_καλές λήψεις
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.