Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Αθανασία Ζωγράφου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Αθανασία Ζωγράφου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Αθανασία Ζωγράφου
«Ομήρου Ιλιάδα» Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Αθανασία Ζωγράφου 7η ενότητα: «Ραψωδία Ω»

2 Ενδεικτικό υλικό ανάγνωσης
Στην έβδομη θεματική ενότητα του μαθήματος μελετάται: η πορεία του Πριάμου προς το στρατόπεδο των Αχαιών η συμβολή του Ερμή οι πατρικές φιγούρες στην Ιλιάδα καθώς και το τέλος της Ιλιάδας

3 Ασκήσεις ΄Ασκηση 1η ἠερίη δ’ ἀνέβη μέγαν οὐρανὸν Οὔλυμπόν τε.
εὗρεν δ’ εὐρύοπα Κρονίδην ἄτερ ἥμενον ἄλλων ἀκροτάτῃ κορυφῇ πολυδειράδος Οὐλύμποιο• καί ῥα πάροιθ’ αὐτοῖο καθέζετο, καὶ λάβε γούνων σκαιῇ, δεξιτερῇ δ’ ἄρ’ ὑπ’ ἀνθερεῶνος ἑλοῦσα λισσομένη προσέειπε Δία Κρονίωνα ἄνακτα

4 Ασκήσεις (συνέχεια) 1. Μετάφραση και ένταξη του χωρίου.
2. Ποιο είναι το πρόσωπο που πρωταγωνιστεί και πού επανεμφανίζεται στην Ιλιάδα; 3. καί ῥα πάροιθ’ αὐτοῖο (…) λισσομένη προσέειπε : να σχολιαστεί. 4. Συντακτική αναγνώριση των υπογραμμισμένων. - Μετρική ανάλυση των δύο πρώτων στίχων - αὐτοῖο, προσέειπε: γραμματική αναγνώριση και μετατροπή των όρων. - ἄνακτα: να κλιθεί - εὗρεν: χρονική αντικατάσταση και κλίση της προστακτικής του χρόνου στον οποίο βρίσκεται.

5 Ασκήσεις (συνέχεια) ΄Ασκηση 2η
ὣς φάτο, τὸν δ᾽ ἄχεος νεφέλη ἐκάλυψε μέλαινα∙ ἀμφοτέρῃσι δὲ χερσὶν ἑλὼν κόνιν αἰθαλόεσσαν χεύατο κὰκ κεφαλῆς, χαρίεν δ᾽ ᾔσχυνε πρόσωπον∙ νεκταρέῳ δὲ χιτῶνι μέλαιν᾽ ἀμφίζανε τέφρη. αὐτὸς δ᾽ ἐν κονίῃσι μέγας μεγαλωστὶ τανυσθεὶς κεῖτο, φίλῃσι δὲ χερσὶ κόμην ᾔσχυνε δαΐζων. δμῳαὶ δ᾽ ἃς Ἀχιλεὺς ληΐσσατο Πάτροκλός τε θυμὸν ἀκηχέμεναι μεγάλ᾽ ἴαχον, ἐκ δὲ θύραζε ἔδραμον ἀμφ᾽ Ἀχιλῆα δαΐφρονα, χερσὶ δὲ πᾶσαι στήθεα πεπλήγοντο, λύθεν δ᾽ ὑπὸ γυῖα ἑκάστης

6 Ασκήσεις (συνέχεια) 1. φάτο : ποιο είναι το υποκείμενο;
τὸν δ᾽ : σε ποιον αναφέρεται ; 2. ἀμφοτέρῃσι, ἄχεος, λύθεν : γραμματική αναγνώριση και μετατροπή στους αντίστοιχους τύπους της αττικής. τανυσθείς, αἰθαλόεσσαν: να κλιθούν στο γένος που βρίσκονται. ἑλών, ᾔσχυνε: χρονική αντικατάσταση. 3. Να αναγνωριστούν συντακτικά οι υπογραμμισμένοι όροι. 4. Μετάφραση και ένταξη του χωρίου. Να του δοθεί ένας τίτλος.

7 Ασκήσεις (συνέχεια) 5. Nα σχολιαστούν οι έξι πρώτοι στίχοι.
δμῳαί : πώς θα μπορούσατε να δικαιολογήσετε τη συμμετοχή τους στη σκηνή που περιγράφεται; 6. Να γίνει μετρική ανάλυση των στίχων: ὣς φάτο, τὸν δ᾽ ἄχεος νεφέλη ἐκάλυψε μέλαινα ἀμφοτέρῃσι δὲ χερσὶν ἑλὼν κόνιν αἰθαλόεσσαν


Κατέβασμα ppt "Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθηγήτρια Αθανασία Ζωγράφου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google