Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1Ο ΕΠΑΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Κυκλοφοριακή αγωγή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1Ο ΕΠΑΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Κυκλοφοριακή αγωγή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1Ο ΕΠΑΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Κυκλοφοριακή αγωγή

2 ΙΑΒΕΡΗΣ Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 23 Ιουνίου του 1948
Παντρεμένος με την Ελένη Μαρκουίζου, έχουν αποκτήσει μαζί τρία παιδιά. Τον Άρη, τον Κωσταντίνο & τον Δημήτρη. Το 1967 περνάει φυσικομαθηματική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, γρήγορα όμως τα παρατάει για να ασχοληθεί με τους αγώνες αυτοκινήτου. Ο πρώτος επίσημος αγώνας του ΙΑΒΕΡΗ σαν οδηγός, ήταν το 5ο Ράλλυ Αττικοβοιωτίας στις Οκτωβρίου του 1970 με NSU TT & συνοδηγό τον Τάκη Σκάλο, τερματίζοντας στην 5η θέση γενικής.

3 Νωρίτερα είχαν προηγηθεί 3 αγώνες.
Ο πρώτος αγώνας ήταν στις 3 Μαϊου του 1970, στο 1ο Ράλλυ Συνδρομητών με οδηγό τον Τάκη Σκάλο & συνοδηγό τον ΙΑΒΕΡΗ, τερματίζοντας στην 6η θέση γενικής με VW 1300. Ο δεύτερος αγώνας ήταν το Ράλλυ Φθιώτιδος με οδηγό τον Τάκη Σκάλο & συνοδηγό τον ΙΑΒΕΡΗ. Τρίτος αγώνας ήταν το 2ο Ράλλυ Συνδρομητών στις 13 Σεπτεμβρίου 1970, με οδηγό τον Τάκη Σκάλο & συνοδηγό τον ΙΑΒΕΡΗ.

4 Από τότε μέχρι το 1975 συμμετείχε στους αγώνες με το θρυλικό NSU TT στο οποίο ο μηχανικός <<Μπούμπης>> τοποθετούσε κινητήρες NSU και Alfa Romeo, ή με πρωτότυπα που φρόντιζε ο… δαιμόνιος μηχανικός. Αργότερα, ο ΙΑΒΕΡΗΣ αγωνίστηκε με τα ανοιχτά πρωτότυπα Grak του <<Σιρόκο>> και March του Μεϊμαρίδη, σε αγώνες Ταχύτητας και Αναβάσεων. Η συνέχεια της δράσης του ΙΑΒΕΡΗ δόθηκε στην άσφαλτο με την Alfa Romeo Veloce, στο χρώμα με την Alfa Romeo Junior, τη γνωστή <<Dolly>>, και στην κατηγορία του Ενιαίου με Alfasud.

5 Ζώνες ασφαλείας Η ζώνη ασφαλείας αποτελεί το πιο σημαντικό μέσο ασφάλειας του οδηγού , αν συμβεί ατύχημα . Όλες οι μελέτες που διεξάγονται πάνω στην ασφάλεια του οδηγού βασίζονται στη χρήση της ζώνης ασφαλείας ως απαραίτητη προϋπόθεση για να επενεργήσουν σωστά τα υπόλοιπα συστήματα ασφαλείας , όπως ο αερόσακος . Η αρχή λειτουργίας της ζώνης ασφαλείας είναι πολύ απλή .Συγκρατεί τον οδηγό και δεν τον αφήνει να πέσει επάνω σε οποιοδήποτε εμπόδιο (τιμόνι, ανεμοθώρακα, πίνακα οργάνων, κάθισμα), όταν το όχημα που οδηγεί συγκρουστεί και σταματήσει απότομα. Το φορτηγό και ο οδηγός του για παράδειγμα έχουν μια αδράνεια, η οποία χαρακτηρίζει την τάση της μάζας να συνεχίσει να κινείται, μέχρι κάποια δύναμη να προσπαθήσει να τη σταματήσει ή να της αλλάξει την ταχύτητα. Στην περίπτωση της σύγκρουσης, το όχημα ακινητοποιείται σχεδόν άμεσα, αλλά ο οδηγός, λόγω αδράνειας, θα συνεχίσει να κινείται, μέχρι μία άλλη δύναμη να ενεργήσει επάνω του και να σταματήσει την κίνησή του. Αυτή η δύναμη θα προέλθει από τη σύγκρουσή του με το τιμόνι, τον ανεμοθώρακα (παρμπρίζ), το κάθισμα ή όποιο άλλο εμπόδιο συναντήσει. Η δύναμη που ασκείται στον οδηγό ο οποίος δεν φορά ζώνη ασφαλείας κατά τη σύγκρουση είναι σημειακή. Αυτό σημαίνει ότι διοχετεύεται εξ ολοκλήρου σε μια μικρή επιφάνεια, με αποτέλεσμα να είναι καταστροφική για το ανθρώπινο σώμα . Η ζώνη ασφαλείας μοιράζει τη δύναμη σε όλη την επιφάνειά της, έτσι ώστε ο οδηγός να δεχθεί τη δύναμη αυτή με πολύ λιγότερη ένταση, αφού η πίεση που ασκείται στο σώμα του, δηλαδή η δύναμη ανά μονάδα επιφάνειας, είναι πολύ μικρότερη.

6 Από την υποχρέωση χρήσης ζώνης ασφαλείας εξαιρούνται:
Οι έγκυες γυναίκες. Άτομα που έχουν ιατρικό πιστοποιητικό απαλλαγής από τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες. Οδηγοί επιβατηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσης, όταν κυκλοφορούν εντός της περιμετρικής τους ζώνης. Άτομα που το ανάστημά τους είναι κάτω από 1,50 μέτρα. Οδηγοί οχημάτων που κάνουν συνεχείς στάσεις όπως ταχυδρομικοί διανομείς, υπάλληλοι τροφοδοσίας καταστημάτων κ.λ.π. Οι στατιστικές δείχνουν ότι οι επαγγελματίες οδηγοί δεν φορούν συχνά ζώνη ασφαλείας. Οι κυριότερες αιτίες είναι: Απαιτεί προσπάθεια. Το ξεχνούν. Η συνήθεια. Δεν είναι βολική. Περιορίζει την ελευθερία κινήσεων. Φόβος για εγκλωβισμό στο όχημα. Τις χρησιμοποιούν μόνο για μεγάλες αποστάσεις ή επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης (π.χ. ομίχλη). Δεν πιστεύουν ότι τους προστατεύει.

7 Αερόσακος (Airbag) Ο αερόσακος, γνωστός και ως συμπληρωματικό σύστημα συγκράτησης, είναι ένα σύστημα παθητικής ασφάλειας των νεότερων και σύγχρονων αυτοκινήτων. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει έναν σάκο από λεπτό ύφασμα πολυμερούς υλικού και συγκεκριμένα από πολυαμίδη. Η χωρητικότητα του αερόσακου του οδηγού είναι λίτρα, ενώ του συνοδηγού είναι λίτρα και βρίσκεται διπλωμένος κάτω από το κάλυμμα του τιμονιού για τον οδηγό και μέσα στο ταμπλό για το συνοδηγό. Κατά τη σύγκρουση γεμίζει με αέριο (Άζωτο ή Αργό) και φουσκώνει. Σχεδιασμένο κατάλληλα έτσι ώστε κατά τη διάρκεια μιας πρόσκρουσης να φουσκώνει μπροστά ή στο πλάι του οδηγού και των επιβατών και να προστατεύει τους επιβαίνοντες στο όχημα από βίαια χτυπήματα στο τιμόνι και στις εσωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου. Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, το σύστημα αυτό αποτελείται πλέον από έναν μεγάλο αριθμό τέτοιων αερόσακων, οι οποίοι και ελέγχονται πλήρως από μία Κεντρική Ηλεκτρονική Μονάδα, με σκοπό την προστασία από πολλά ενδεχόμενα είδη πρόσκρουσης. Μετά το αρχικό άνοιγμα, αρχίζει να ξεφουσκώνει λόγω διαφυγής του αερίου στην ατμόσφαιρα μέσω οπών που φέρει ο αερόσακος στο πίσω μέρος του, για να μην υπάρχει κίνδυνος συμπίεσης των επιβαινόντων από αυτόν. Όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί να είναι αποθηκευμένος ο αερόσακος στο κάλυμμα του, μια λιπαντική ουσία (σκόνη ταλκ) διατηρεί αυτόν εύκαμπτο (είναι το αέριο που φαίνεται στις δοκιμές πρόσκρουσης / Crash tests).

8 Αερόσακοι γονάτων Οι αερόσακοι γονάτων οδηγού τοποθετούνται στο κάτω μέρος του ταμπλό κάτω από το τιμόνι και αποσκοπούν στη μείωση των τραυματισμών στα κάτω άκρα και ιδίως στα γόνατα. Αερόσακοι πίσω από τα προσκέφαλα To μικροσκοπικό αυτοκίνητο πόλης (microcar) Toyota iQ, που κυκλοφόρησε το 2008, είναι το πρώτο μοντέλο που φέρει πρωτοποριακό αερόσακο τύπου κουρτίνας, που ανοίγει πίσω από τα προσκέφαλα της δεύτερης σειράς καθισμάτων για την προστασία των πίσω επιβατών σε οπίσθιες συγκρούσεις. Προς το παρόν είναι και το μοναδικό μοντέλο παγκοσμίως με την πατέντα αυτή, και μάλιστα στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και όλα τα κράτη. Εξαρτήματα αερόσακων Σε αυτή την ενότητα γίνεται αναφορά στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα αερόσακων. Η σημαντική και ραγδαία ανάπτυξη στον τομέα των ηλεκτρονικών, επιτρέπει σε κάθε κατασκευαστή την ανάπτυξη συστημάτων συγκράτησης με διαφόρων ειδών αισθητήρες, αλλά τα βασικά εξαρτήματα ενός συστήματος αερόσακων είναι τα εξής: 1. Μονάδα αερόσακου 2. Σετ καλωδίων 3. Κεντρική Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου (ΚΗΜΕ ή ΗΜΕ ή ECU) 4. Αισθητήρες Αερόσακων 5. Προειδοποιητική Λυχνία Αερόσακων

9 ΚΡΑΝΟΙ Πως μπορώ να διαλέξω το κατάλληλο κράνος και τι προστάτευε
Όπως γνωρίζουμε το κράνος αποτελεί τη μοναδική ασφάλεια για τον μοτοσικλετιστή. Γι’ αυτό το λόγο είναι υποχρεωτικό από τον Κ.Ο.Κ. Στην αγορά κυκλοφορούν διάφορα κράνη άλλα είναι εγκεκριμένου τύπου άλλα όχι. Για να καταλάβουμε εάν είναι εγκεκριμένου τύπου πρέπει να έχει προδιαγραφές ασφάλειας ECE αλλά και να είναι εγκεκριμένο από την χώρα παραγωγής του (Ε1 Γερμανία, Ε2 Γαλλία , Ε3 Ιταλία κ.ο.κ.) Το επόμενο που θα κοιτάξουμε κατά την αγορά ενός κράνους είναι ο τύπος του κράνους. Οι τύποι είναι: Full Face (ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ). OpenFace/Jet (ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΤΥΠΟΥ). Flip Up (ΣΠΑΣΤΑ).

10 Τα κύρια μέρη του κράνους είναι :  1 ) Το εξωτερικό σκληρό στρώμα (κέλυφος) ο ρόλος του είναι να προστατεύει από ισχυρά χτυπήματα και να απλώνει προς διάφορες κατευθύνσεις ένα συγκεντρωμένο φορτίο σε μεγαλύτερη επιφάνεια, τόσο στην  επιφάνεια του κελύφους, όσο στο υλικό απόσβεσης (πολυστερίνη ). 2 ) Το δεύτερο εσωτερικό στρώμα (πολυστερίνη ), ο ρόλος της είναι να απορροφήσει και να απελευθερώσει την υπόλοιπη ενέργεια μέσω της παραμόρφωσης και της καταστροφής του. 3 ) Την εσωτερική επένδυση που ο ρόλος της είναι να προσφέρει την άνεση του φορέματος και σε ορισμένες περιπτώσεις με μια ειδική σχεδίαση και κατασκευή μπορεί να βοηθήσει στην μείωση έως και την εξάλειψη του κουνήματος από τον αέρα στις μεγάλες ταχύτητες, επίσης και στην μείωση του θορύβου. 4 ) Τον ιμάντα συγκράτησης του κράνους στο κεφάλι μας που σε περίπτωση πρόσκρουσης η τριβής με το έδαφος με φορά αντίθετη από αυτή του φορέματος το συγκρατεί στην θέση του. 5 ) Την ζελατίνα που εκτός από την προστασία από τον αέρα και τα μυγάκια ,σε περίπτωση πρόσκρουσης απορροφά και διανέμει την ενέργεια του χτυπήματοςπροστατεύοντας το πρόσωπο του αναβάτη.

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35


Κατέβασμα ppt "1Ο ΕΠΑΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Κυκλοφοριακή αγωγή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google