Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἈθήνη Ευταξίας Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Ως τουριστική αγορά ορίζεται ο νοητός χώρος όπου οι
ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Ως τουριστική αγορά ορίζεται ο νοητός χώρος όπου οι δυνάμεις της τουριστικής προσφοράς (παραγωγοί, προμηθευτές) και της τουριστικής ζήτησης (καταναλωτές —τουρίστες) δραστηριοποιούνται με σκοπό τη λήψη αποφάσεων για την τιμή πώλησης των τουριστικών προϊόντων.
2
Στην τουριστική αγορά δραστηριοποιούνται δύο ομάδες ανθρώπων:
Οι πωλητές (παραγωγοί, προμηθευτές), που προσφέρονται να πωλήσουν τα τουριστικά προϊόντα τους σε συγκεκριμένη τιμή. Οι αγοραστές (καταναλωτές) που ζητούν τα τουριστικά προϊόντα και επιθυμούν να τα αγοράσουν (καταναλώσουν) σε συγκεκριμένη τιμή. Η ανάλυση της τουριστικής προσφοράς και ζήτησης δείχνει πως οι αγοραστές και οι πωλητές των τουριστικών προϊόντων καθορίζουν μεταξύ τους την τιμή και την παραγωγή.
3
Ισορροπία στην τουριστική αγορά υπάρχει μέσω της λειτουργίας του μηχανισμού των τιμών.
Για παράδειγμα, ισορροπία έχουμε όταν δεν υπάρχει πλεόνασμα π.χ. αδιάθετες κλίνες σε μια τουριστική περιοχή, ούτε έλλειμμα π.χ. ζήτηση για δωμάτια η οποία με τις υπάρχουσες συνθήκες δεν μπορεί να καλυφθεί. Στο σημείο ισορροπίας, η προσφερόμενη τουριστική ποσότητα είναι ίση με την ζητούμενη ποσότητα. Η τουριστική προσφορά προϋποθέτει την ύπαρξη παραγωγών που να μπορούν να διαθέσουν τις απαιτούμενες ποσότητες τουριστικών προϊόντων και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και στις προτιμήσεις των πελατών — τουριστών. Η τουριστική ζήτηση προϋποθέτει την ύπαρξη ανθρώπων με ανάγκες, με οικονομική δύναμη και καταναλωτική συμπεριφορά.
4
Η δομή του τουριστικού «προϊόντος» συντίθεται από :
ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ Το τουριστικό «προϊόν» είναι ένα σύνθετο προϊόν που αποτελείται από μείγμα υλικών αγαθών (π.χ. φαγητά, ποτά), άϋλων υπηρεσιών (διαμονή σε ξενοδοχείο ψυχαγωγία και μεταφορά των τουριστών), αλλά και από φυσικά στοιχεία (ήλιος, θάλασσα, κλιματολογικές συνθήκες, θέλγητρα ). Η δομή του τουριστικού «προϊόντος» συντίθεται από : Μη αναπαραγόμενους πόρους : φυσικά στοιχεία ή τεχνητά στοιχεία της ανθρώπινης δημιουργίας τα οποία δεν μπορούν να ανανεωθούν ή να αναπαραχθούν. Στους μη αναπαραγόμενους πόρους περιλαμβάνονται: Φυσικοί πόροι/στοιχεία : ακτές, βουνά, λίμνες, ποτάμια, δάση, ιαματικά λουτρά, σπήλαια, εθνικοί δρυμοί, φυσικά πάρκα Ιστορικοί, πολιτιστικοί πόροι : πόλεις τέχνης, ιστορικά μνημεία, μουσεία.
5
Πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις: πολιτιστικές εκθέσεις, πολιτιστικές
Αναπαραγόμενους πόρους : από ανανεώσιμα στοιχεία ή δραστηριότητες π.χ. συνέδρια, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις) που είναι δημιουργήματα του ανθρώπινου πολιτισμού. Πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις: πολιτιστικές εκθέσεις, πολιτιστικές παραστάσεις, εκδηλώσεις κ.λ.π. Δραστηριότητες απασχόλησης ελεύθερου χρόνου: άθληση, παιχνίδια υπαίθρου, περιηγήσεις, κ.λπ Επιχειρηματικές και επαγγελματικές εκδηλώσεις: συνέδρια, συμπόσια, ημερίδες, εμπορικές εκθέσεις, αγορές κ.λ.π.
6
Συμπληρωματικές υπηρεσίες προς τους αναπαραγόμενους και μη πόρους υλικά συστατικά στοιχεία, όπως:
Υπηρεσίες υποδοχής - καταλύματα: ξενοδοχεία, διαμερίσματα, ενοικιαζόμενα, δωμάτια, κατασκηνώσεις, καταφύγια κ.α. Υπηρεσίες διατροφής: εστιατόρια, ταβέρνες, ζαχαροπλαστεία, καφενεία κ.α. Υπηρεσίες εμπορικές και χρηματοοικονομικές: καταστήματα λιανικού εμπορίου, τράπεζες, ανταλλακτήρια συναλλάγματος, γραφεία ταξιδίων και τουρισμού κ.α. Υπηρεσίες υποδομής: δρόμοι, σιδηρόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμια, τηλεπικοινωνίες κ.α. Υπηρεσίες του συστήματος μεταφορών: αεροπορικές, οδικές, σιδηροδρομικές, ακτοπλοϊκές κ.α.
7
Μη υλικά συστατικά στοιχεία.
Αισθητικές αξίες (π.χ. παραστάσεις που διαμορφώνουν οι τουρίστες από τους τόπους προορισμού). Πολιτιστικές αξίες (π.χ. λαογραφία, πολιτιστική παράδοση). Προσδοκίες και ικανοποίηση των τουριστών.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.