Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΧαρά Βικελίδης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟ ΤΗΣ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΛΟΓΗΣ.
Ονομ/νυμο: Φωτοπούλου Ξένια. ΑΕΜ: 5446. Κεφάλαιο 1: «Πολιτισμικό κεφάλαιο και παιδαγωγική επικοινωνία». Μάθημα: «Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης». Βιβλίο:«Η αναπαραγωγή»
2
Η ανισότητα της προ αλλά και της μετά διαλογής.
Η άποψη ότι οι μαθητές ξεκινούν, από μια βάση ισότητας το σχολείο, είναι αμφισβητήσιμη γιατί στην πραγματικότητα υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των κοινωνικών ομάδων όσον αφορά την προετοιμασία των παιδιών για την εκπαίδευση. Ακόμη και μετά την είσοδό τους στο σχολείο τα παιδιά δεν τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης από τους δασκάλους, των οποίων οι αξίες και οι προκαταλήψεις μπορεί να επηρεάσουν την αξιολόγηση των ικανοτήτων των μαθητών.
3
Η παιδαγωγική σχέση ως απλή σχέση επικοινωνίας.
Για να καθοριστούν οι κοινωνικοί αλλά και σχολικοί παράγοντες επιτυχίας της παιδαγωγικής επικοινωνίας σε συνάρτηση με τα κοινωνικά αλλά και σχολικά χαρακτηριστικά των αποδεκτών, δεν χρησιμοποιούνται οι δείκτες που χρησιμοποιούνται συνήθως. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η πληροφοριακή απόδοση της παιδαγωγικής επικοινωνίας αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για την μέτρηση της απόδοσης ενός εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο όμως δεν παύει να είναι συνδεδεμένο με τους θεμελιώδεις κοινωνικούς και οικονομικούς θεσμούς της κοινωνίας.
4
Αρχή των ανισοτήτων: παιδιά που προέρχονται από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις.
Δεν μπορεί να γίνει μία ολοκληρωμένη εξήγηση των παραλλαγών με τις οποίες εμφανίζονται κριτήρια όπως η κοινωνική προέλευση, το φύλο, κτλ, στους φοιτητές καθώς αγνοείται το γεγονός ότι οι κατηγορίες αυτές έχουν επιλεγεί άνισα κατά την διάρκεια της προηγούμενης εκπαιδευτικής βαθμίδας. Παράδειγμα: τα αποτελέσματα μιας εξέτασης στην γλώσσα δεν είναι προϊόν: των φοιτητών που χαρακτηρίζονται από την προηγούμενη εκπαιδευτική τους κατεύθυνση . αλλά και της κατηγορίας που δεν έχει υποστεί την απόρριψη στον ίδιο βαθμό με μια κατηγορία που ορίζεται από άλλα χαρακτηριστικά.
5
Η διαλογή στους φοιτητές από τις λαϊκές τάξεις.
Οι φοιτητές των λαϊκών τάξεων για να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις της σχολικής γλώσσας έχουν υποστεί πολύ πιο έντονη διαλογή από αυτούς της μεσαίας και της υψηλής τάξης. Το γλωσσικό κεφάλαιο εξακολουθεί, επομένως να έχει πρωταγωνιστικό και κυρίαρχο ρόλο στα πρώτα χρόνια της σχολικής φοίτησης αφού εδώ μέγιστη σημασία έχουν η κατανόηση και ο χειρισμός της γλώσσας.
6
Η διαλογή στους φοιτητές από τις λαϊκές τάξεις.
Πιο συγκεκριμένα: το ύφος λαμβάνεται υπόψη σε πολύ μεγάλο βαθμό σε κάθε πανεπιστημιακή σταδιοδρομία, ακόμα και στους τομείς των θετικών επιστημών. η γλώσσα δεν είναι μόνο όργανο επικοινωνίας. η γλώσσα παρέχει ένα λιγότερο ή περισσότερο πλούσιο λεξιλόγιο . η γλώσσα παρέχει ένα λιγότερο ή περισσότερο πολύπλοκο σύστημα κατηγοριών.
7
Η διαλογή στους φοιτητές από τις λαϊκές τάξεις.
Επομένως, γίνεται αντιληπτό ότι: η σχολική αποτυχία τείνει να αυξάνεται προχωρώντας προς τις κοινωνικές τάξεις που είναι πιο απομακρυσμένες από την σχολική γλώσσα. σε έναν πληθυσμό που είναι προϊόν διαλογής, η ανισότητα της διαλογής τείνει να μειώνει τα αποτελέσματα της ανισότητας πριν από τη διαλογή.
8
Η διαλογή στους φοιτητές από τις λαϊκές τάξεις.
Λαμβάνοντας, όμως υπόψη ότι το πλεονέκτημα των φοιτητών της ανώτερης τάξης μεγαλώνει καθώς πραγματοποιείται η απομάκρυνση από την κουλτούρα, επέρχεται μια θεμελιώδης και σημαντική αλλαγή: Οι διαφορές μεταξύ των φοιτητών, όσον αφορά τη σχολική χρήση της σχολικής γλώσσας , που προέρχονται από κατώτερες τάξεις κι αυτών που προέρχονται από ανώτερες τάξεις τείνουν να μειώνονται ή και ακόμα να αντιστρέφονται .
9
Η διαλογή στους φοιτητές από τις λαϊκές τάξεις.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι: Οι φοιτητές των λαϊκών τάξεων έχουν υποστεί μια αυστηρή διαλογή, ενώ Οι φοιτητές των ανώτερων τάξεων υφίστανται μια λιγότερο αυστηρή διαλογή Τέλος, οι φοιτητές των λαϊκών τάξεων έχουν καλύτερα αποτελέσματα από αυτούς της μεσαίας τάξης που στερούνται εξίσου με αυτούς γλωσσικό ή πολιτισμικό κεφάλαιο, αλλά δεν υφίστανται τόσο αυστηρή διαλογή.
10
Τα συμπεράσματα στις παραπάνω θέσεις:
Σύμφωνα με τον Pierre Bourdieu όσον αφορά αυτά που προηγήθηκαν : Πρώτον ,η εκπαίδευση συντελεί στην νομιμοποίηση της άνισης και ταξικά διαιρεμένης κοινωνίας , Δεύτερον, η προσπάθεια της εκπαίδευσης να θεωρηθεί ως σύστημα μετάδοσης γνώσεων και αξιών είναι εντελώς ανεπιτυχής. Η κυρίαρχη ιδεολογία βασίζεται στις αυθαίρετες πολιτιστικές σταθερές και στην κοινωνικοποίηση. Το πολιτιστικό κεφάλαιο που παίρνει κάθε παιδί από την οικογένειά του είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επιτυχίας του στην εκπαίδευση.
11
Θεωρητικές μέθοδοι και εφαρμογές της στατιστικής επιστήμης: 1) Η πολυμεταβλητή ανάλυση.
Η συγκεκριμένη μέθοδος αποτελεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα κατεύθυνση της στατιστικής επιστήμης . Η Πολυμεταβλητή Ανάλυση ασχολείται με στατιστικές μεθόδους συλλογής, περιγραφής και ανάλυσης δεδομένων που αποτελούνται από μετρήσεις πολλών μεταβλητών σε ένα πλήθος ατόμων ή γενικότερων πειραματικών μονάδων.
12
Θεωρητικές μέθοδοι και εφαρμογές της στατιστικής επιστήμης: 1) Η πολυμεταβλητή ανάλυση.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το μοντέλο αυτό, εξηγεί συστηματικά τις διαφοροποιήσεις που διαπιστώνονται εμπειρικά. Αν συνθέσουμε τις σχετικές τιμές του γλωσσικού κεφαλαίου που δίνονται στην κάθε κοινωνική κατηγορία βλέπουμε ότι η ιεραρχία των αποτελεσμάτων έχει ως εξής: Οι Παριζιάνοι φοιτητές που προέρχονται από λαϊκές τάξεις(+) σε σχέση με αυτούς από τις ανώτερες τάξεις(0) και σε σχέση με τους επαρχιώτες φοιτητές από τις λαϊκές τάξεις(-), έχουν χειρότερα αποτελέσματα σε σχέση με τους φοιτητές από τις λαϊκές τάξεις.
13
Θεωρητικές μέθοδοι και εφαρμογές της στατιστικής επιστήμης: 2) εξηγητικό μοντέλο.
Το εξηγητικό μοντέλο συσχετίζει τα αποτελέσματα των κατηγοριών που εξετάζονται, καθώς και τους αντίστοιχους βαθμούς διαλογής, των κατηγοριών αυτών, και ερμηνεύει όλα τα γεγονότα.
14
Θεωρητικές μέθοδοι και εφαρμογές της στατιστικής επιστήμης: 2) εξηγητικό μοντέλο.
Συγκεκριμένα, στο παράδειγμα σχετικά με την ανωτερότητα των αγοριών έναντι των κοριτσιών, γίνεται μια συστηματική διάκριση της κατάστασης τους. Αναφέρεται ότι αν είναι γνωστό ότι οι φοιτήτριες καταδικάζονται δύο φορές πιο συχνά από ότι οι φοιτητές σε σπουδές φιλολογίας και ότι σε αντίθεση με τα αγόρια οι φοιτήτριες φιλολογίας υφίστανται μικρότερη διαλογή από τα αγόρια της ίδιας σχολής, γίνεται αντιληπτό γιατί έχουν χειρότερα αποτελέσματα. Δίνονται, επομένως, ερμηνείες για την διαφορετική σύνθεση της ομάδας των φοιτητριών, από την άποψη κοινωνικής προέλευσης αλλά και σχολικού παρελθόντος και διαπιστώνεται ότι υπάρχει άνιση σύνδεση των χαρακτηριστικών αυτών.
15
Θεωρητικές μέθοδοι και εφαρμογές της στατιστικής επιστήμης: 3)Η πλασματική και ταυτολογική εξήγηση των «φυσικών ανισοτήτων ανάμεσα στα δύο φύλα». Ταυτολογία είναι η επανάληψη της ίδιας έννοιας με διαφορετικές λέξεις ή συνώνυμες εκφράσεις (Παράδειγμα: Το τρίγωνο έχει τρεις γωνίες) Αντίστοιχα, ο όρος «πλασματικός», σημαίνει: φανταστικός, αυτός που δημιουργείται και υπάρχει μόνο στην φαντασία. Πρόκειται, επομένως στην συγκεκριμένη περίπτωση, για μια θεωρητική εξέταση-σύγκριση των ανισοτήτων που υπάρχουν ανάμεσα στα δύο φύλα.
16
Η αντιστροφή της συνήθους διαφοράς ανάμεσα στα φύλα.
Η απόκλιση που παρατηρείται ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια στις φιλολογικές σχολές, εξηγείται αν δούμε τον βαθμό διαλογής τους, ο οποίος διαφέρει και στις δύο περιπτώσεις. Οι φοιτήτριες εμφανίζουν σπανιότερα από τους φοιτητές κλίση στον χειρισμό της γλώσσας και των ιδεών , και ο λόγος είναι ότι οι αντικειμενικοί μηχανισμοί που τις προσανατολίζουν στις σχολές φιλολογίας οφείλουν κάποιο μέρος της αποτελεσματικότητάς τους στον κοινωνικό ορισμό των «γυναικείων» ιδιοτήτων.
17
Η αντιστροφή της συνήθους διαφοράς ανάμεσα στα φύλα.
Πράττεται, επομένως, μια εσωτερίκευση της εξωτερικής αναγκαιότητας που επιβάλλει αυτόν τον ορισμό των γυναικείων σπουδών Επίσης , ένα επάγγελμα μεταμορφώνεται σε πεπρωμένο όταν τα κορίτσια καθοδηγούνται ασυνείδητα από την προκατάληψη. Τέλος, γίνεται αντιληπτό ότι οι γυναίκες καταδικάζονται στα επαγγέλματα που χρειάζονται μια «γυναικεία» προδιάθεση.
18
Η αντιστροφή της συνήθους διαφοράς ανάμεσα στα φύλα.
ΌΜΩΣ παρόλο που τα αγόρια δεν έχουν κάνει ελληνικά και λατινικά έχουν καλύτερα αποτελέσματα από τα κορίτσια της ίδιας κατεύθυνσης. ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΓΙΑΤΙ τα κορίτσια έχουν λιγότερες ευκαιρίες από τα αγόρια να ακολουθήσουν αυτήν την κατεύθυνση κι όσα το καταφέρουν έχουν υποστεί αυστηρότερη διαλογή σε σχέση με τα αγόρια της ίδιας κατεύθυνσης.
19
Η αντιστροφή της συνήθους διαφοράς ανάμεσα στα φύλα.
Συμπέρασμα: Πρόκειται για ένα αποτέλεσμα διαφορικής διαλογής. Αν η εισαγωγή στη σχολή φιλολογίας επιβάλλεται σχεδόν το ίδιο αναγκαστικά στα αγόρια και στα κορίτσια όταν έχουν κάνει λατινικά και ελληνικά, τα αγόρια που έχουν μάθει μόνο σύγχρονες γλώσσες και για τα οποία οι φιλολογικές σπουδές αντιπροσωπεύουν έναν προσανατολισμό αντίθετο στην κλίση τους, υφίστανται αυστηρότερη διαλογή από ότι οι συμμαθητές του ίδιου φύλου.
20
Σύνδεση των βαθμών της γλωσσικής επάρκειας με τα χαρακτηριστικά του γλωσσικού παρελθόντος.
Επειδή η κοινωνική προέλευση καθορίζει κυρίως μέσα από τους αρχικούς προσανατολισμούς το σχολικό πεπρωμένο έπεται: Ότι η δομή του πληθυσμού των επιτυχόντων τροποποιείται συνεχώς με βάση το ίδιο κριτήριο που επιβάλλει την απόρριψη Ότι σε κάθε σημείο της σταδιοδρομίας, τα άτομα της ίδιας κοινωνικής τάξης εμφανίζουν λιγότερο τα χαρακτηριστικά σταδιοδρομίας που επέφεραν την απόρριψη σε άλλα άτομα της ίδιας κατηγορίας όταν: ανήκουν σε μια τάξη που έχει υποστεί αυστηρότερη απόρριψη και, η συγχρονική τομή διενεργείται σε πιο προχωρημένο στάδιο σπουδών.
21
Τέλος.. Ο νέος άνθρωπος πρέπει να εκπαιδεύεται και να κοινωνικοποιείται, όχι με χειραγώγηση αλλά με δημιουργικότητα, αυτοδυναμία και καλλιέργεια. Τέλος, πρέπει να καταγγελθούν: α. η ανισότητα των ευκαιριών στην εκπαίδευση β. ο μύθος της παροχής ίσων ευκαιριών μέσω οικονομικών παροχών. Οι ίσες ευκαιρίες παρέχονται κυρίως από παρόμοια πολιτισμικά -και όχι οικονομικά- περιβάλλοντα.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.