Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
Ν.Γιαννούτσου

2 Θεωρίες μάθησης Constructivism (J. Piaget): μάθηση μέσα από την ενεργητική άλληλεπίδραση του ατόμου με το περιβάλλον (εσωτερίκευση ενεργειών) Constructionism (S. Papert): έμφαση στην κατασκευή (κάνει πιο αποτελεσματικό το constructionism) Socioconstructivism (L.Vygotsky): διαμεσολάβηση συμβολικών εργαλείων (όπως η γλώσσα) και ρόλος του κοινωνικοπολιτισμικού περιβάλλοντος Η «μεταφορά» της μάθησης ως «απόκτηση» και ως «συμμετοχή» (A. Sfard)

3 Διάκριση των υπολογιστικών εργαλείων (1)
Νοητικά εργαλεία – επικοινωνιακά /πληροφοριακά μέσα Νοητικά εργαλεία: εργαλεία με τα οποία και όχι από τα οποία μαθαίνει κανείς Ουδέτερη ανατροφοδότηση (προβολή των συνεπειών των ενεργειών του μαθητή: όχι αξιολόγηση των ενεργειών του) Δυνατότητες προσαρμογής και επέκτασης των λογισμικών αυτών από το χρήστη Συχνά δυναμική σύνδεση αναπαραστάσεων

4 Διάκριση υπολογιστικών εργαλείων 1α
Μικρόκοσμοι: Η προς μάθηση γνώση είναι ενσωματωμένη στο λογισμικό Οι μαθητές μαθαίνουν αλληλεπιδρώντας με το μικρόκοσμο (αναζητούν, διερευνούν σχέσεις, κατασκευάζουν μοντέλα, αναπαραστάσεις κλπ) Χρησιμοποιούν για την αλληλεπίδραση αυτή τα εργαλεία που έχουν ενσωματωθεί στο μικρόκοσμο

5 Διάκριση των υπολογιστικών εργαλείων (2)
Επικοινωνιακά μέσα Παράθυρο σε πηγές πληροφοριών Δυνατότητα για συλλογική επικοινωνία (γραπτή, προφορική Υπολογιστής -> μέσο Έμφαση στην πληροφόρηση με εργαλεία που την υποστηρίζουν (αναζήτηση, επισκόπηση, επεξεργασία, ανταλλαγή/μοίρασμα) Διαχείριση επικοινωνίας

6 Διάκριση υπολογιστικών εργαλείων (3)
Ανοιχτά – κλειστά λογισμικά Λογισμικά γενικής χρήσης – εκπαιδευτικά λογισμικά

7 Τρόποι χρήσης των εργαλείων
Ο ρόλος των υπολογιστικών εργαλείων δεν είναι να προσφέρουν το ίδιο περιεχόμενο κάτω από διαφορετικό ένδυμα. Αντίθετα εκείνο που έχει σημασία είναι να επιχειρηθεί μία επαναπροσέγγιση της γνώσης μέσα από την τεχνολογία, προσφέροντας ουσιαστικά τα μέσα για νέους τρόπους σκέψης πάνω στις έννοιες μίας επιστημονικής περιοχής και επιτρέποντας στους μαθητές να διερευνήσουν έννοιες που δεν ήταν προσβάσιμες πριν. (Resnick 1996 σελ. 255)

8 Βιβλιογραφία Ackermann, E. (2001). “Piaget’s Constructivism, Papert’s Constructionism: What’sthe difference?”, Constructivism: uses and perspectives in education. (Volumes 1 & 2) Pp Sfard, A. (1998) On two metaphors of learning and the danger of choosing just one. In Educational Researcher, Vol. 27 (2) pp. 4-13 Ν.Γιαννούτσου (2005) Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία. Σημειώσεις


Κατέβασμα ppt "Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google