Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες

2

3 ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Δημιουργικότητα: Κρίση: Σύγκριση: Αντιπαράθεση: Περιγραφή: Ερμηνεία: Ανάλυση: Επιχειρηματολογία: Αξιολόγηση: Έλεγχος: Αμφισβήτηση: Παρατήρηση: Προφορική έκφραση και παρουσίαση:  Επίλυση προβλημάτων:

4 Δημιουργικότητα: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να δημιουργώ συγκεκριμένες νέες ενδιαφέρουσες συνθήκες, να παίρνω αποφάσεις μέσα από προκαθορισμένες ή μη αναμενόμενες δραστηριότητες, με το να επικοινωνώ με βάση τις επιλογές μου και τις ανάγκες μου, με το να επιλύω προβλήματα και μελέτες περίπτωσης, με το να παρατηρώ ανάλογες δραστηριότητες και περιπτώσεις άλλων ανθρώπων, με το να εμπλέκομαι δυναμικά σε κοινωνικές ομάδες και να κοινωνικοποιούμαι, με το να μου προσφέρεται η δυνατότητα να εκφράζομαι, να δίνω λύσεις σε ερωτήματα και προβλήματα, να έχω καλή εικόνα και γνώση του κοινωνικού περιβάλλοντος

5 Κρίση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να κρίνω, να ασκώ κριτική και να δημιουργώ μια κρίση, μια τεκμηριωμένη άποψη για την αξία και χρησιμότητα κάποιων απόψεων ή θεωριών ή ακόμα για το αληθές ορισμένων γεγονότων

6 Σύγκριση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να συγκρίνω, να προσεγγίζω και να ορίζω ομοιότητες και διαφορές για δύο ή περισσότερα θέματα και ενδεχομένως καταλήγω σε αυτό που είναι προτιμότερο.

7 Αντιπαράθεση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να μεταφέρω μια αντίθετη άποψη απέναντι στην ήδη υπάρχουσα, έτσι ώστε να προβάλλω τις διαφορές τους. Μαθαίνω να αντιπαραθέτω διαφορετικές απόψεις με το να κάνω χρήση του δικαιώματος στη διαφορετικότητα, ενώ ταυτόχρονα σέβομαι την άλλη άποψη και πρακτική

8 Περιγραφή: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να περιγράφω και να δίνω μια αναλυτική εικόνα ενός θέματος. Μαθαίνω να εκθέτω επεξηγηματικά ένα γεγονός ή ζήτημα με το να χρησιμοποιώ την παρατηρητικότητά μου, να αναζητώ την ολότητα του θέματος, να ορίζω την αρχή, την πορεία και το τέλος ενός γεγονότος ή μιας εμπειρίας,

9 Ερμηνεία: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να αναλύω και να εξηγώ ένα θέμα ή ένα γεγονός και ταυτόχρονα ορίζω το πλαίσιο της αποσαφήνισής του. Επιπρόσθετα, αναζητώ τους παράγοντες και τα αίτια που το προκάλεσαν

10 Ανάλυση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να αναλύω ένα θέμα ή ένα γεγονός,
το αντιλαμβάνομαι στην ολότητά του και ταυτόχρονα επιχειρώ με επεξηγηματικό και δομημένο λόγο να το ερμηνεύσω και να το συλλάβω στην ολότητά του.

11 Επιχειρηματολογία: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να επιχειρηματολογώ, να χρησιμοποιώ θεωρητικά και πρακτικά παραδείγματα για να ισχυροποιήσω μια ή περισσότερες απόψεις.

12 Αξιολόγηση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να αξιολογώ, να κάνω μια θεώρηση για την αξία, αποτελεσματικότητα, εγκυρότητα κάποιων στοιχείων και για το κατά πόσο αληθεύουν ή είναι χρήσιμα. Αμφισβήτηση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να αμφισβητώ ένα ζήτημα με το να ελέγχω την εγκυρότητά του ως προς κάποιες αξίες και δεν το δέχομαι εκ προοιμίου ως σωστό, αποτελεσματικό ή γενικά αποδεκτό

13 Παρατήρηση: Παρατήρηση: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να παρατηρώ ένα ζήτημα ή μια διαδικασία με το να εντοπίζω όλες του τις διαστάσεις, όσο μικρό ή ασήμαντο και αν είναι. Μαθαίνω να παρατηρώ μέσα από παραδείγματα, γεγονότα και μελέτες περίπτωσης/φυσικό περιβάλλον

14 Προφορική έκφραση και παρουσίαση:
Αναπτύσσω την ικανότητά μου να εκφράζομαι προφορικά και να παρουσιάζω δεδομένα και κεκτημένα που βασίζονται σε αυτά που έχω μάθει και μπορώ να τα αποδώσω με ενδιαφέροντα τρόπο

15 Επίλυση προβλημάτων: Αναπτύσσω την ικανότητά μου να επιλύω προβλήματα και να δίνω άμεσες λύσεις σε ζητήματα που προκύπτουν. Λειτουργώ γρήγορα, άμεσα και αποτελεσματικά με το να μπορώ να τα κατηγοριοποιώ, να τα ταξινομώ και να τους δίνω μια αξία.

16 Δημιουργικότητα: Κρίση: Σύγκριση: Αντιπαράθεση: Περιγραφή: Ερμηνεία: Ανάλυση: Επιχειρηματολογία: Αξιολόγηση: Έλεγχος: Αμφισβήτηση: Παρατήρηση: Προφορική έκφραση και παρουσίαση:  Επίλυση προβλημάτων:

17 Εξ αποστάσεως πολυμορφική εκπαίδευση: Η άποψη του ΕΑΠ
Αν το σύνθημα στο 19ο αιώνα ήταν «εκπαίδευση για τους μη έχοντες και μη γνωρίζοντες» αν το σύνθημα στο 20ο αιώνα ήταν «ακόμα περισσότερη εκπαίδευση για τους μη έχοντες» το σύνθημα στο 21ο αιώνα θα πρέπει να είναι «προσβάσιμη και ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους». (Λιοναράκης, 2001:33)


Κατέβασμα ppt "Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google