Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα
Σπύρος Αβδημιώτης Επίκουρος καθηγητής

2 Πώς να ξεκινήσεις μια επιχείρηση το 2017

3 Έχετε μισή ώρα να γράψετε μια επιχειρηματική σας ιδέα
Είναι υλοποιήσιμη; Μπορεί να χρηματοδοτηθεί Σχετίζεται με την καινοτομία

4 Επιχειρηματικότητα–5 Σημεία Κλειδιά
Το επιχειρηματικό περιβάλλον Εξωτερικοί και εσωτερικοί παράγοντες Η επιχειρηματική Ευκαιρία Είναι μια καλή ιδέα μια επιχειρηματική ευκαιρία? Ο σχεδιασμός της νέας επιχείρησης Επιχειρηματικό σχέδιο Η εξασφάλιση των απαραιτήτων πόρων Η λειτουργία της επιχείρησης

5 «Άμεσο» εξωτερικό Περιβάλλον
Ανταγωνιστές: άλλες επιχειρήσεις που παράγουν παρόμοια προϊόντα. Τα εμπόδια εισόδου(Barriers to entry) δυσχεραίνουν την είσοδο των ανταγωνιστών και προκύπτουν από : Όικονομίες Κλίμακας (Economies of scale): πλεονεκτήματα κόστους λόγω υψηλού επιπέδου παραγωγής. Brand loyalty: οι πελάτες είναι «πιστοί» σε μια συγκεκριμένη μάρκα. Υψηλά κόστη αρχικής επένδυσης Κ.α. Ο Ανταγωνισμός είναι συνήθως είναι η πιο σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις. Υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού οδηγούν συνήθως σε χαμηλότερες τιμές. Τα κέρδη μειώνονται (προς όφελος του καταναλωτή....)

6 Ο Κύκλος Ζωής του κλάδου (The Industry Life Cycle)

7 Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον

8 Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον

9 Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον

10 Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον
Δημογραφικές Δυνάμεις(Demographic forces) Χαρακτηριστικά όπως φύλο, ηλικία, εθνικότητα κτλ. Γήρανση του πληθυσμού στις περισσότερες βιομηχανικές χώρες Οικονομικοί μετανάστες – επιπτώσεις στην προσφορά και ζήτηση προϊόντων/υπηρεσιών

11 Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον
Παγκοσμιες δυνάμεις: προκύπτουν από αλλαγές στις διεθνείς σχέσεις μεταξύ των κρατών. Ίσως η πιο σημαντική είναι η αυξανόμενη οικονομική ενοποίηση μεταξύ χωρών. Οι συμφωνίες ελευθέρου εμπορίου (π.χ. EU) εξασθενεί τα εμπόδια εμπορικών συναλλαγών Προσφέρουν νέες ευκαιρίες αλλά και απειλές για τις επιχειρήσεις Πολιτικές-Νομικές Δυνάμεις (Political-legal forces): Αντανακλώνται συνήθως στο νομικό – ρυθμιστικό πλαίσιο Έντονη τάση απελευθέρωσης των αγορών Π.χ. φορολογικό νομοσχέδια, περιβαλλοντολογικοί νόμοι

12 Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον
Αντανακλώνται συνήθως στο νομικό – ρυθμιστικό πλαίσιο Έντονη τάση απελευθέρωσης των αγορών Π.χ. φορολογικό νομοσχέδια, περιβαλλοντολογικοί νόμοι Πολιτικές-Νομικές Δυνάμεις (Political-legal forces):

13 Εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης
Τα στοιχεία που χρησιμοποιεί η επιχείρηση για την εκπλήρωση των στόχων της και είναι διαθέσιμα στο εσωτερικό της επιχείρησης για την εκπλήρωση των στόχων της (επιχειρησιακοί πόροι) είναι: Χρηματοδοτικοί Φυσικοί Ανθρώπινοι Τεχνολογικοί

14 Εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης

15 Χρηματοδοτικοί πόροι Οι οργανώσεις έχουν ανάγκη από χρηματικούς πόρους για να συντελέσουν τις λειτουργίες τους. Αν η επιχείρηση είναι αποδοτική, τα χρήματα επαναχρησιμοποιούνται για την επιθυμητή ανάπτυξη της.

16 Χρηματοδοτικοί πόροι Βασικές πηγές χρηματοδότησης είναι:
Το μετοχικό κεφάλαιο (κυρίως ιδίοι πόροι) Το δανειακό κεφάλαιο (κυρίως εξωτερικοί πόροι) Βασικά προβλήματα διοίκησης: Εξασφάλιση πηγών χρηματοδότησης Σωστή κατανομή των κεφαλαίων στις επιμέρους λειτουργίες της επιχείρησης

17 Φυσικοί πόροι Οι φυσικοί πόροι περιλαμβάνουν: εγκαταστάσεις,
εξοπλισμό, μηχανήματα, οχήματα, υπάρχουσες πρώτες ύλες κ.α.

18 Ανθρώπινοι πόροι Το ανθρώπινο δυναμικό μιας επιχείρησης. Η διοίκηση πρέπει να οργανώσει τα παρακάτω: Εξασφάλιση απαραίτητων εργαζομένων για τη λειτουργία της επιχείρησης Τοποθέτηση σωστών εργαζομένων σε σωστές θέσεις Παροχή κινήτρων για αποτελεσματική απόδοση Υπολογισμός της απόδοσης των εργαζομένων

19 The business strategic planning process
External environment Business mission Goal formulation Strategy formulation Program formulation implementation SWOT analysis Internal environment Feedback & control

20 Επιχειρηματική ευκαιρία

21 Η εξασφάλιση των απαραιτήτων πόρων

22 Η λειτουργία της επιχείρησης

23 Ο σχεδιασμός της νέας επιχείρησης Επιχειρηματικό σχέδιο

24 Τι είναι η επιχειρηματικότητα;
«Ένα άτομο που ξεκινάει μια επιχείρηση ή επιχειρήσεις, αναλαμβάνοντας μεγάλους χρηματοοικονομικούς κινδύνους.» New Oxford Dictionary of English

25 Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ και το εγχειρίδιο Frascati
ως καινοτομία αναφέρεται η μετατροπή μιας ιδέας σε εμπορεύσιμο προϊόν ή υπηρεσία, λειτουργική μέθοδο παραγωγής ή διανομής - νέα ή βελτιωμένη - ή ακόμα σε νέα μέθοδο παροχής κοινωνικής υπηρεσίας.

26 Σύμφωνα με το εγχειρίδιο ΟΣΛΟ
γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στην «τεχνολογική καινοτομία» και τη «μη τεχνολογική καινοτομία». Ως τεχνολογική καινοτομία προϊόντος ορίζεται η υλοποίηση/εµπορευµατοποίηση ενός προϊόντος µε βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης, π.χ. η παροχή αντικειμενικά νέων ή βελτιωμένων υπηρεσιών στον καταναλωτή.

27 H σημασία της καινοτομίας στην επιχειρηματικότητα
Η συζήτηση για την καινοτομία ξεκίνησε από τον Adam Smith- που δημιούργησε το εννοιολογικό πλαίσιο- και συνεχίστηκε από τους Ricardo, Marx, Marshall, Schumpeter και Keynes, οι οποίοι πρόσθεσαν χρήσιμα στοιχεία σε αυτό, συμφωνώντας με το γεγονός ότι η μακροχρόνια αύξηση της παραγωγικότητας συνδέεται στενά με την εισαγωγή και τη διάχυση τεχνικών και οργανωτικών καινοτομιών Δημιουργική καταστροφή

28 Στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη οικονομία τεχνολογία λειτουργεί ως κινητήριος δύναμη

29 Καινοτομία στο προϊόν και στη διαδικασία
Ως (μη τεχνολογική) καινοτομία διαδικασίας ορίζεται η υλοποίηση/υιοθέτηση νέων ή σημαντικά βελτιωμένων μεθόδων παραγωγής ή παράδοσης, που μπορεί να περιλαμβάνει αλλαγές στον εξοπλισμό, στους ανθρώπινους πόρους, στις μεθόδους εργασίας ή σε κάποιον συνδυασμό των παραπάνω.

30 Καινοτομία και Τουρισμός

31 Καινοτομία και Τουρισμός
Η μετάβαση σε ένα νέο διαφοροποιημένο, καινοτόμο και μακροχρόνια βιώσιμο προϊόν είναι η αναγκαία συνθήκη για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας και την μεγέθυνση της Ελληνικής Οικονομίας (εν γένει)

32 Το ερώτημα όμως παραμένει:
Η αξία του ανθρώπου και της εμπειρίας που λαμβάνει ο περιηγητής

33 Η τουριστική δραστηριότητα εξαρτάται (σχεδόν απόλυτα) από το υφιστάμενο πολιτισμικό και φυσικό περιβάλλον το οποίο είναι a priori μοναδικό, περιορίζοντας δραστικά τις δυνατότητες μίμησης. Έχει ιδιαίτερα σημαντικό δείκτη πολλαπλασιαστικών επιδράσεων σε ένα ευρύ δίκτυο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται και επωφελούνται-είτε άμεσα είτε έμμεσα- από τον τουρισμό. (πχ φιλοξενία, μεταφορές, πολιτισμό, ναυσιπλοΐα, λιανικό και χονδρικό εμπόριο, πρωτογενή τομέα και μεταποίηση, κατασκευές κλπ) Έχουν αναπτυχθεί (ή δύνανται να αναπτυχθούν) αξιοσημείωτες εξωτερικότητες γύρω από την τουριστική «βιομηχανία» Έχει αναπτυχθεί ένα σημαντικό κεφάλαιο γνώσης αναφορικά με την επιχειρηματικότητα

34 Συζήτηση… Storytelling Συμμετοχή επιχειρήσεων
Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Προώθηση Κοινωνικά δίκτυα Σύγχρονα κανάλια διανομής


Κατέβασμα ppt "Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google