Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ

2 Η ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΜΕΡΟΣ 2ο )
Τι είναι αυτό το οποίο συνεπάγεται από την παρατηρούμενη πραγματικότητα; Τι σημαίνει προβληματική κατάσταση; Ποιος αντιλαμβάνεται (εμπειρικά) το πρόβλημα; Ποια είναι η φύση του ερωτήματος; Είναι ανοικτό ή κλειστό; Πως μπορεί το ερευνητικό πρόβλημα και οι στόχοι να γίνουν πιο λεπτομερείς; Ποια είναι η φύση της έρευνας; Ποια είναι η πιο αρμόζουσα μεθοδολογική προσέγγιση; Ποιες μέθοδοι και τεχνικές είναι οι καταλληλότερες για τη συλλογή δεδομένων; Πως μπορεί να καθοριστεί ο ρόλος και η θέση μας απέναντι στο πρόβλημα;

3 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ?
Δεν υπάρχει κοινή και απλή αίσθηση της πραγματικότητας, ταυτόχρονα αποδεκτή από όλους. Η πραγματικότητα υπάρχει ανεξάρτητα από το πώς την βλέπει ο καθένας μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι τα δυνητικά οφέλη αυτής της μορφής (περιπατητικού) τουρισμού θα μπορούσαν να είναι πολλά και ποικίλα τόσο για τους επισκέπτες, όσο και για τους κατοίκους της περιοχής.

4 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ?
Ο επιστημολογικός ρεαλισμός προϋποθέτει ότι ο ερευνητής μπορεί να έχει πρόσβαση στην πραγματικότητα. Θα πρέπει να αποκτήσουμε πρόσβαση στην πραγματικότητα. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Με επιτόπια μελέτη και ανάλυση των παραμέτρων που δημιουργούν την πραγματικότητα.

5 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ? Το πρόβλημα πρώτα πρέπει να το αντιληφθούμε και στη συνέχεια να το χαρακτηρίσουμε ως τέτοιο. Για να καταλήξουμε στο τι είναι τελικά το πρόβλημα πρέπει (α) να εξετάσουμε το αρχικό πρόβλημα, (β) να διερευνήσουμε τα έντονα προβλήματα και (γ) να ελέγξουμε για «κρυμμένα» προβλήματα. Χρειαζόμαστε τελικά τον ορισμό του προβλήματος.

6 ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΡΧΙΚΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ
Σημαντικό ζήτημα είναι κατά πόσο πλήρης είναι η προώθηση του τοπικού τουριστικού προϊόντος συνολικά. Μια ολοκληρωμένη προώθηση συμβάλλει στην προσπάθεια για την προσέλκυση επισκεπτών σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, γεγονός στο οποίο που θα μπορούσε να ενισχυθεί και από την ανάπτυξη του περιπατητικού τουρισμού.

7 ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ?
Όσοι το δημιουργούν Δήμος , τοπικές επιχειρήσεις, διαφημιστικά γραφεία Όσοι (ηθελημένα ή όχι) το υποστηρίζουν Δήμος, κάτοικοι, τοπικές επιχειρήσεις Όσοι είναι οι «ιδιοκτήτες» του (εκούσια ή ακούσια) Όσοι προσπαθούν να το λύσουν Δήμος, εθελοντική ομάδα , ορειβατικοί σύλλογοι Όσοι επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα τόσο από το πρόβλημα όσο και από την πιθανή επίλυσή του Δήμος, κάτοικοι, τοπικές επιχειρήσεις, ΚΠΕ

8 Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Απαιτεί βασική ή εφαρμοσμένη έρευνα;
Εφαρμοσμένη με έρευνα στο πεδίο Διατυπώνει κλειστά ή ανοικτά ερωτήματα; Διατυπώνει και κλειστά (πχ η πιστοποίηση των μονοπατιών) και ανοικτά ερωτήματα 9πχ τι τουρισμό θέλουμε) Η διερεύνηση θα γίνει σύμφωνα με το όπως το βλέπει ο ερευνητής ή μέσα από «τα μάτια ενός άλλου»; Με την οπτική του ερευνητή

9 ΑΡΧΙΚΗ ΛΙΣΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ-1 Περιγράψτε το πλαίσιο μέσα στο οποίο εντοπίζεται το πρόβλημα Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να εξεταστούν μέσα στο πλαίσιο των δύσκολων οικονομικών συνθηκών στις οποίες βρίσκονται τόσο οι πολίτες όσο και ο Δήμος Αγιάς τη δεδομένη χρονική περίοδο. Στο ίδιο πλαίσιο θα πρέπει να συνυπολογιστούν τόσο οι απόψεις των πολιτών (κατοίκων και επιχειρηματιών) της περιοχής, όσο και οι τάσεις των επισκεπτών πεζοπορικών διαδρομών σε πανελλήνια τουλάχιστον κλίμακα.

10 ΑΡΧΙΚΗ ΛΙΣΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ-2 Δώστε τον ορισμό του προβλήματος (σε αρχική μορφή) Ενώ υπάρχει το υπόβαθρο για την ανάπτυξη του περιπατητικού τουρισμού στο Δήμο δεν γνωρίζουμε ούτε τη δυναμική της συγκεκριμένης μορφής τουρισμού ούτε και κατά πόσο θα συμβάλλει στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος του Δήμου Αγιάς. Δεν γνωρίζουμε επίσης τη στάση των κατοίκων και των τοπικών επιχειρήσεων σε σχέση με τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού.

11 ΑΡΧΙΚΗ ΛΙΣΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ-3 Ποιο το ερευνητικό ερώτημα και ποια στοιχεία του προβλήματος θα εξετάσετε Υπάρχει ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού; Τι προσδοκούν και τι διατίθενται να συνεισφέρουν οι κάτοικοι για την υποστήριξη και την ανάπτυξή του; Τι προσδοκούν και τι διατίθενται να συνεισφέρουν οι τοπικές επιχειρήσεις για την υποστήριξη και την ανάπτυξή του;

12 ΑΡΧΙΚΗ ΛΙΣΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ-4 Ποιος είναι ο ερευνητικός στόχος; Που θα βοηθήσει δηλαδή η έρευνα όταν ολοκληρωθεί. Να τεκμηριωθεί ο βαθμός στον οποίο «αξίζει» ο Δήμος να προχωρήσει σε δαπάνη για την πιστοποίηση και τη συντήρηση των μονοπατιών κατά το Ευρωπαϊκό πρότυπο.

13 ΑΡΧΙΚΗ ΛΙΣΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ-5 Υπό ποιες προϋποθέσεις (κόστος, χρόνος, πρόσβαση κλπ) θα γίνουν τα παραπάνω Κόστος: Οι δαπάνες υλοποίησης του ερευνητικού σχεδίου Χρόνος: 2 έως 3 μήνες

14 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Σειριακή μικτή μεθοδολογία Ομάδα εστίασης για διερεύνηση Έρευνα πιθανών επισκεπτών Έρευνα κατοίκων Έρευνα επιχειρήσεων Ομάδα εστίασης για αξιολόγηση (???)

15 ΤΕΧΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ Πως θα οργανώσουμε τη ομάδα εστίασης;
Τι περιμένουμε από την ομάδα εστίασης; Που θα το αξιοποιήσουμε; Θα σχεδιάσουμε ερωτηματολόγια; Θα οργανώσουμε συνεντεύξεις; Πως θα παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα;


Κατέβασμα ppt "ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google