Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)

2 Προγραμματισμός Έχει να κάνει με:
Τον καθορισμό και την οργάνωση των προτεραιοτήτων Την κατανομή του χρόνου ανάμεσα στις δραστηριότητες Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες/κλειδιά για την επιτυχία ενός έργου

3 Τα οφέλη του προγραμματισμού
Εξοικονομεί χρόνο μέσω της οργάνωσης Παρακινεί τους ανθρώπους να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους Μειώνει τον όγκο των εργασιών που πρέπει να γίνουν Προωθεί την αναθεώρηση και την ανάλυση της διαχείρισης του χρόνου Μειώνει το άγχος

4 Η διαδικασία του προγραμματισμού
Προσδιορίστε τις δραστηριότητες του έργου Προσδιορίστε , επιπλέον, τους στόχους Τοποθετήστε σε αλληλουχία τις δραστηριότητες Προσδιορίστε, επιπλέον, τους χρόνους Εκτιμήστε τις διάρκειες Εκτιμήστε , επιπλέον, τα κόστη Αναπτύξτε τον προγραμματισμό Ελέγξτε τον προγραμματισμό

5 Στρατηγικός Προγραμματισμός

6 Στρατηγικός Προγραμματισμός
Είναι ένα σύνολο δραστηριοτήτων (από τον ορισμό της αποστολής έως και την κάθε επιχειρησιακή επιλογή) που επιτρέπει την επίτευξη των στόχων του οργανισμού. Διαδραματίζει ένα ρόλο κλειδί, διατηρώντας την ισορροπία μεταξύ της βραχυπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης διαχειριστικής λογικής.

7 Το Στρατηγικό Επιχειρησιακό Σχέδιο
Το περιβάλλον Ανταγωνιστικό Συνεργατικό Οικονομικό Κοινωνικό Πολιτικό Νομικό Πληροφορίες Το στρατηγικό σχέδιο της επιχείρησης Αποστολή Στόχοι Στρατηγικές Υλοποίηση Χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων

8 Ο στρατηγικός προγραμματισμός
Η διαδικασία του στρατηγικού προγραμματισμού αποτυπώνεται στο έγγραφο που ονομάζεται «Στρατηγικό Σχέδιο», το οποίο αποτελείται από τα παρακάτω τέσσερα συστατικά στοιχεία: 1. Αποστολή 2. Στόχοι 3. Στρατηγικές 4. Χαρτοφυλάκιο Δραστηριοτήτων

9 Παράδειγμα μιας ‘Αποστολής’
Εταιρία Nokia Όραμα Zωή σημαίνει κινητικότητα! Αποστολή Συνδέοντας τους ανθρώπους Στρατηγικός στόχος Να γίνει ο ηγέτης της κινητής επικοινωνίας στην αγορά της ψηφιακής σύγκλισης

10 Παραδείγματα ‘Στόχων’
Υπηρεσία Πιθανός στόχος 1. Παρουσία στην αγορά Κάντε το εμπορικό σας σήμα το νούμερο ένα σε σχέση με το μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς 2. Καινοτομία Γίνετε οι πρώτοι που θα εισάγουν νέα προϊόντα, δαπανώντας περισσότερο από το 7% στον τομέα Ε&Α (Έρευνα & Ανάπτυξη) 3. Παραγωγικότητα Κατασκευάστε όλα τα προϊόντα με αποτελεσματικότητα, μετρώντας την παραγωγικότητα του εργατικού δυναμικού 4. Φυσικοί και οικονομικοί πόροι Διαφυλάξτε και διατηρείστε όλους τους πόρους: εξοπλισμός, ακίνητα, εμπορεύματα και κεφάλαια 5. Κερδοφορία Πραγματοποιήστε μια απόδοση της επένδυσης (ή απόδοση των ιδίων κεφαλαίων) όχι χαμηλότερη από 15% 6. Διαχείριση επιδόσεων Προσδιορίστε κρίσιμους τομείς ως προς τη λειτουργία της διαχείρισης 7. Επίδοση και στάση των εργαζομένων Διατηρείστε επίπεδα ικανοποίησης των εργαζομένων, τα οποία να είναι συμβατά με τα αντίστοιχα των εταιριών του κλάδου 8. Κοινωνική ευθύνη Ανταποκριθείτε κατάλληλα στις προσδοκίες της κοινωνίας

11 Στρατηγικές της Εταιρίας
Οι Στρατηγικές μιας Εταιρίας συνιστούν τις ‘λογικές’ που διέπουν τις δράσεις που αναλαμβάνονται από έναν οργανισμό με σκοπό την επίτευξη των στόχων του. Βασίζονται σε τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις: Προϊόντα/αγορές Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Αξία Η επιλογή της προσέγγισης και της στρατηγικής καθορίζεται από τη συνοχή αυτών με την ‘Αποστολή’ και θα πρέπει να εξετάσει : Την ενίσχυση ειδικών δεξιοτήτων Τους πόρους της εταιρίας Την ικανότητα στην οργάνωση

12 Χαρτοφυλάκιο Δραστηριοτήτων
Μέθοδος που χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό της κατανομής των πόρων μιας επιχείρησης μεταξύ των διαφόρων Επιχειρηματικών Στρατηγικών Δραστηριοτήτων. Ανάμεσα στα μοντέλα χαρτοφυλακίου που προτείνονται, υπάρχουν δύο τα οποία αποτελούν σημεία αναφοράς: 1. Μοντέλο BCG (Boston Consulting Group) 2. Μοντέλο GE (General Electric)

13 Μοντέλο BCG Οι Επιχειρηματικές Στρατηγικές δραστηριότητες ταξινομούνται τις εξής δύο διαστάσεις: A) Σχετικό Μερίδιο Αγοράς (υψηλό, χαμηλό); B) Ο ρυθμός ανάπτυξης του τομέα της αγοράς (υψηλός, χαμηλός) Α. Παρέχουν πόρους για την επέκταση και την προστασία από την είσοδο των ανταγωνιστών Β. Παρέχουν οικονομικούς πόρους Γ. Μπορούν να παρέχουν οικονομικούς πόρους Δ. Απαιτούν πολλούς πόρους, αν αποφασίσετε να «στοιχηματίσετε» σε αυτά Υψηλό Μερίδιο Αγοράς Χαμηλό Μερίδιο Αγοράς Υψηλός ρυθμός ανάπτυξης Α. ‘Αστέρια’ Δ. ‘Ερωτηματικά’ Χαμηλός ρυθμός ανάπτυξης Β. ‘Αγελάδες μετρητών’ Γ. ‘Σκυλιά’

14 Ελκυστικότητα του τομέα
Μοντέλο GE Υψηλή ανταγωνιστικότητα Μεσαία Χαμηλή Υψηλή ελκυστικότητα A. B. ελκυστικότητα Γ. Ζώνη A: Ανάπτυξη Ζώνη B: Διατήρηση Ζώνη Γ: Εγκατάλειψη Ανταγωνιστικότητα Υψηλή Μεσαία Χαμηλή Ελκυστικότητα του τομέα Χαμηλός Μεσαίος Υψηλός Οι ASA εισάγονται σε ένα διάγραμμα στο οποίο εκπροσωπείται και το οικονομικό τους μέγεθος. Επιχειρηματική Μονάδα

15 Ανάλυση SWOT

16 Τι είναι η ανάλυση SWOT Εξετάζει τα δυνατά σημεία (Strengths) και τα αδύναμα σημεία (Weaknesses) που διαφοροποιούν την εταιρία από τους ανταγωνιστές της, προκειμένου να αναδείξει τις ευκαιρίες (Οpportunities) and τους κινδύνους (Threats) που προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον, στο πλαίσιο του οποίου προσπαθεί να ερμηνεύσει και να προβλέψει την εξέλιξη της αγοράς στην οποία δραστηροποιείται η εταιρία.

17 Αδύναμα σημεία (Weaknesses)
Σχέδιο ανάλυσης SWOT Δυνατά σημεία (Strengths) Αδύναμα σημεία (Weaknesses) Ευκαιρίες (Opportunities) Κίνδυνοι (Risks)

18 SWOT: Δυνατά και αδύναμα σημεία
Εμπειρία και προσόντα των εξεταζομένων Αγορές αναφοράς Τεχνικές και παραγωγικές πτυχές Οργανωτικές πτυχές Οικονομικές πτυχές

19 SWOT: Κίνδυνοι και Ευκαιρίες
Πιθανότητα ύπαρξης παρωχημένων προϊόντων Αύξηση του ανταγωνισμού Αγορά με εξαιρετικά υψηλό ρίσκο Αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στην αγορά Νέες αγορές Νέες τεχνολογίες Αλλαγές που συμβαίνουν στην αγορά και στην κοινωνία Πιθανές στρατηγικές συμμαχίες

20 Διαχείριση του κινδύνου

21 Φάσεις της μεθοδολογίας για τη διαχείριση του κινδύνου
Η διαχείριση του κινδύνου περιλαμβάνει τρία βήματα: Εντοπισμός του κινδύνου, Αξιολόγηση του κινδύνου, Αντιμετώπιση του κινδύνου. Αποτελείται από δύο μέρη: - Λήψη αποφάσεων σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν - Εφαρμογή

22 Ανάλυση των κινδύνων Υπάρχουν δύο κρίσιμα ζητήματα σε αυτή τη φάση:
Ο προσδιορισμός και η αναγνώριση των αιτιών που μπορούν να καθορίσουν την πραγματοποίηση της εκδήλωσης Η δυσκολία ποσοτικού προσδιορισμού της συχνότητας και της σοβαρότητας των κινδύνων R = F x M όπου: R = Κίνδυνος, F = Συχνότητα, M = Μέγεθος (σοβαρότητα των συνεπειών)

23 Κλίμακα για την ποσοτική αξιολόγηση των κινδύνων
Αξία Επίπεδο Συχνότητα 1 2 3 4 Απίθανο Λίγο πιθανό Πιθανό Εξαιρετικά πιθανό Σοβαρότητα Ελαφρύ Μέτριο Σοβαρό Εξαιρετικά σοβαρό

24 Πίνακας κινδύνων 4 8 12 16 3 6 9 2 1 Εξαιρετικά πιθανό Πιθανό
Λίγο πιθανό Απίθανο 4 3 2 1 Συχνότητα Ελαφρύ Μέτριο Σοβαρό Εξαιρετικά σοβαρό Σοβαρότητα

25 Ευχαριστώ πολύ!


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google