Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Εισήγηση 5η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος

2 Πληροφόρηση αγοράς ονομάζεται η συγκέντρωση , επεξεργασία και διάδοση κατάλληλων ενημερωτικών στοιχείων που αναφέρονται στις συνθήκες αγοράς των διαφόρων αγροτικών προϊόντων και τροφίμων Ως τέτοια θεωρούνται: Ο αριθμός των καταναλωτών Το κατά κεφαλήν εισόδημά τους Η κατ’ άτομο κατανάλωση Ο αριθμός και το μέγεθος των ανταγωνιστών Οι τιμές πώλησης των προϊόντων

3 Το κύριο χαρακτηριστικό της πληροφόρησης αγοράς ή εμπορίας είναι: ότι πρόκειται για μια κανονική και επαναλαμβανόμενη διαδικασία. Λειτουργεί σε διαρκεί βάση και όχι σποραδικά όπως η έρευνα αγοράς. Η ροή των πληροφοριών είναι συνεχής και επαναλαμβανόμενη κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα στοιχεία που διαθέτει δεν είναι άμεσα συνδεδεμένα με το υφιστάμενο πρόβλημα εμπορίας.

4 Είδη πληροφοριών εμπορίας
Ανάλογα με την πηγή παροχής των πληροφοριών:Εσωτερικές και Εξωτερικές πληροφορίες Ανάλογα με το αν πρόκειται για πρωτοεμφάνιση ή επανεμφάνιση των πληροφοριακών στοιχείων:Πρωτογενή στοιχεία, Δευτερογενή στοιχεία Ανάλογα με τη φύση των πληροφοριών εμπορίας:Γεγονότα, γνώμες, εκτιμήσεις, προβλέψεις Ανάλογα με τη χρονική διάρκεια που καλύπτουν οι πληροφορίες: βραχυχρόνιες, μεσοχρόνιες, μακροχρόνιες Ανάλογα με τα στάδια εμπορίας: στοιχεία τιμών, στοιχέια κατανάλωσης, στοιχεία εισαγωγών - εξαγωγών

5 Οικονομική της πληροφόρησης αγοράς
Η βασική οικονομική επίδραση της πληροφόρησης αγοράς συνίσταται στην αύξηση της ζήτησης τους. Οι καταναλωτές βρίσκουν όλα τα προϊόντα που ζητούν (είδη, ποικιλίες, ποιότητες), αφού Οι παραγωγοί καθοδηγούμενοι από την σχετική πληροφόρηση αγοράς, προβαίνουν στην παραγωγή αυτών των προϊόντων

6 Οι ωφέλειες της πληροφόρησης αγοράς
Οι ωφέλειες της πληροφόρησης αγοράς Ωφέλειες της πληροφόρησης για τους παραγωγούς Ωφέλειες για τους καταναλωτές Ωφέλειες φορείς εμπορίας Ωφέλειες για το κράτος

7 Ωφέλειες της πληροφόρησης για τους παραγωγούς
Παράγουν τα ζητούμενα προϊόντα Διαθέτουν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα τα προϊόντα τους Αξιοποιούν τις έκτακτες συνθήκες αγοράς

8 Ωφέλειες για τους καταναλωτές
Αγοράζουν καλής ποιότητας προϊόντα Αγοράζουν τα προϊόντα σε λογικές τιμές Αποφεύγουν τις περιττές αγορές κατά τις περιόδους κρίσεων

9 Ωφέλειες φορείς εμπορίας
Επιλέγουν τις αγορές Επιλέγουν τον χρόνο διάθεσης Επιλέγουν τα πωλούμενα προϊόνταν

10 Ωφέλειες για το κράτος Συμβάλλει στο σωστό προγραμματισμό της αγροτικής παραγωγής Προάγει την γεωργική έρευνα και εκπαίδευση Προωθεί το εξαγωγικό εμπόριο της χώρας

11 Μέθοδοι και πηγές συγκέντρωσης πληροφοριών
Μέθοδοι: Παρατήρηση Μαθηματική ανάλυση Έρευνα αγοράς Πηγές: Ερευνητικά ιδρύματα Ιδρύματα πληροφοριών Υπηρεσίες μελετών Γραφεία πληροφοριών

12 ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ Έρευνα αγοράς: ονομάζεται η συστηματική και αντικειμενική συγκέντρωση, ταξινόμηση και ανάλυση πληροφοριακών στοιχείων για την αγορά προϊόντων ή για διάφορα προβλήματα εμπορίας, με σκοπό τη διευκόλυνση της λήψης σχετικών αποφάσεων ή με σκοπό να διευκολυνθεί η λήψη σχετικών αποφάσεων

13 Τα κύρια στοιχεία του ορισμού:
Συστηματική διαδικασία Αντικειμενική διαδικασία Πλήρης επεξεργασία των στοιχείων Χρησιμότητα για την λήψη αποφάσεων εμπορίας

14 Περιεχόμενο της έρευνας αγοράς
Έρευνα των συνθηκών αγοράς των προϊόντων Έρευνα των προϊόντων Έρευνα των καναλιών εμπορίας Έρευνα της διαφήμισης Έρευνα των μεθόδων πώλησης των προϊόντων Έρευνα συμπεριφοράς των καταναλωτών

15 1. Έρευνα των συνθηκών αγοράς των προϊόντων
Το μέγεθος και τα χαρακτηριστικά της αγοράς Τα χαρακτηριστικά των καταναλωτών Η ζήτηση Προβλέψεις για τον όγκο των πωλήσεων Εκτίμηση του μεριδίου αγοράς

16 2. Έρευνα των προϊόντων Η χρησιμότητα των προϊόντων (δηλαδή τι ανάγκες ικανοποιεί ένα προϊόν) Ο βαθμός προτίμησης των προϊόντων Ο βαθμός ικανοποίησης των καταναλωτών Η ζήτηση των ανταγωνιστικών προϊόντων Η σπουδαιότητα των παλαιών και νέων χρήσεων Ο βαθμός αποδοχής ενός νέου προϊόντος Οι λόγοι απόρριψης προϊόντων Οι προτιμήσεις των καταναλωτών προς τις συσκευασίες

17 3. Έρευνα των καναλιών εμπορίας
Τα κανάλια εμπορίας που ακολουθεί ένα προϊόν Το κόστος του υφιστάμενου συστήματος καναλιών εμπορίας Τα κανάλια εμπορίας που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές Η αποδοτική χρησιμοποίηση των καναλιών εμπορίας

18 4. Έρευνα της διαφήμισης Η μελέτη της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης Η επιλογή των καταλληλότερων μέσων μαζικής ενημέρωσης Ο προσδιορισμός της κατάλληλης χρονικής στιγμής Η εκτίμηση του κόστους και της ωφέλειας της διαφήμισης Η δημιουργία των καταλληλότερων μηνυμάτων

19 Έρευνα των μεθόδων πώλησης των προϊόντων
Ποια πολιτική πώλησης ενός προϊόντος είναι πιο αποτελεσματική για να αυξηθεί η ποσότητα πώλησής του και να επιτευχθούν υψηλότερες τιμές

20 6. Έρευνα συμπεριφοράς των καταναλωτών
Η έρευνα συμπεριφοράς του καταναλωτή είναι πολύ σπουδαία, γιατί προσδιορίζει ποια είναι τα κίνητρα του.

21 Σκοπός της Έρευνας Αγοράς
Ο βασικός σκοπός της έρευνας αγοράς, την διεξαγωγή της οποίας ζητά ένας φορέας εμπορίας, είναι η συγκέντρωση κατάλληλων πρωτογενών πληροφοριακών στοιχείων για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα εμπορίας που αντιμετωπίζει και τα οποία στοιχεία δεν μπορεί να βρει σε άλλες πηγές. Ο σκοπός της έρευνας είναι η λήψη ορθολογικών αποφάσεων για την αποτελεσματική επίλυση του προβλήματος.

22 Μέθοδοι έρευνας αγοράς
Η διερευνητική μέθοδος Η πειραματική μέθοδος Η περιγραφική μέθοδος ή μέθοδος παρατήρησης

23 1. Η διερευνητική μέθοδος
Η μέθοδος αυτή αποβλέπει στους εξής κυρίως στόχους: Να συγκεντρώσει πραγματικά γεγονότα από τους ερωτώμενους Να καταγράψει τις προσωπικές γνώμες των ερωτώμενων, τις σκέψεις και τις εκτιμήσεις τους.

24 2. Η πειραματική μέθοδος Η ερευνητική αυτή μέθοδος προσπαθεί να συγκεντρώσει πληροφοριακά στοιχεία σε ένα πρόβλημα εμπορίας. Χρειάζεται αρκετό χρόνο έως ότου ολοκληρωθεί Απαιτεί σχετικά μεγάλες δαπάνες

25 3. Η περιγραφική μέθοδος ή μέθοδος παρατήρησης
Ο ερευνητής μελετά ένα πρόβλημα εμπορίας, περιγράφοντας ή παρατηρώντας το από μακριά.

26 Τα στάδια της έρευνας αγοράς
Προσδιορισμός του προβλήματος Ορισμός της περιοχής έρευνας Επιλογή του δείγματος Σύνταξη του ερωτηματολογίου Συγκέντρωση των στοιχείων Πινακοποίηση των στοιχείων Ανάλυση των στοιχείων Η ερμηνεία και παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

27 Πηγές πρωτογενών στοιχείων εμπορίας
Οι παραγωγοί Οι καταναλωτές Οι μεταποιητές Οι χονδρέμποροι Οι λιανοπωλητές Οι μεταφορείς Οι μεσίτες Οι εξαγωγείς

28 Τρόποι συγκέντρωσης πρωτογενών πληροφοριακών στοιχείων αγοράς
Προσωπική συνέντευξη Τηλεφωνικά ταχυδρομικά


Κατέβασμα ppt "ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google