Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Ι 7ο εξάμηνο ακαδ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Ι 7ο εξάμηνο ακαδ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Ι 7ο εξάμηνο ακαδ
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Ι 7ο εξάμηνο ακαδ. έτος 2015|6 AMBIENT INTELLIGENCE + RESPONSIVE ENVIRONMENTS ΟΜΑΔΑ 3

2 AMBIENT INTELLIGENCE + RESPONSIVE ENVIRONMENTS
ΟΜΑΔΑ3 To Ambient Intelligence οραματίζεται ένα κόσμο οπού οι άνθρωποι περικυκλώνονται από έξυπνες κ διαισθητικές διασυνδέσεις ενσωματωμένες σε καθημερινά αντικείμενα και φυσικά περιβάλλοντα. Αυτές οι διασυνδέσεις αναγνωρίζουν και ανταποκρίνονται στην παρουσία και τη συμπεριφορά ενός ατόμου με προσωπικό και σχετικό τρόπο. Η τεχνολογία αυτή είναι αόρατη καθώς χρησιμοποιεί λειτουργείες που εμφανίζονται απευθείας,είναι διάχυτη καθώς είναι καθολικά προσβάσιμη,αφού βρίσκεται σε αντικείμενα και περιβάλλοντα γύρω μας και τέλος, έξυπνη καθώς διαθέτει ένα ανώτερο επίπεδο συλλογισμού που οδηγεί σε λογικά αποτελέσματα με σκοπό να βοηθήσει το χρήστη.

3 ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ ΑΛΙΚΗ Kinetic architecture Interactive Architecture
δημιουργία χώρων και αντικειμένων που μπορούν να ξαναρυθμιστούν (δομικά), ώστε να ανταποκρίνονται σε μεταβαλλόμενες ανάγκες. μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αναβάθμιση των αισθητικών χαρακτηριστικών τους, για να ανταποκριθούν στις περιβαλλοντικές συνθήκες Η δυνατότητα για πρακτικές εφαρμογές της κινητικής αρχιτεκτονικής αυξήθηκε απότομα στα τέλη του 20ου αιώνα, λόγω των εξελίξεων στη μηχανική, τη πληροφορική , και τη ρομποτική H κινητή πόρτα-γέφυρα στα μεσαιωνικά κάστρα μπορεί να θεωρηθεί μια πρώιμη μορφή κινητικού σχεδιασμού. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι το βιβλίο του ρώσου Chernikhov «101 Architectural Fantasies» (1933). Με το συνδυασμό ¨έξυπνων¨ υπολογιστικών συστημάτων και μεταβαλλομενων δομών, η αρχιτεκτονική μπορεί να στοχεύσει στη δημιουργία πολύπλοκων συμπεριφορών σε σύνθετα περιβάλλοντα. Κινητές γέφυρες με μηχανισμό που επιτρέπει τη διέλευση πλοίων Κινητές όψεις κτιρίων Κινητά στέγαστρα σε στάδια κτλ ΟΜΑΔΑ3 Interactive Architecture ΑΜ

4 ΒΛΑΧΟΥ ΖΩΗ Ambient Interfaces
ΒΛΑΧΟΥ ΖΩΗ Ambient Interfaces Το ανθρώπινο πρόσωπο είναι συνηθισμένο να αναγνωρίζει άλλους ανθρώπους, να ρυθμίζει τη συζήτηση με νεύματα, να ερμηνεύει ό,τι έχει ειπωθεί από το διάβασμα των χειλιών και να επικοινωνεί και να καταλαβαίνει κοινωνικά σήματα, συμπεριλαμβανομένων συναισθηματικών καταστάσεων και προθέσεων, βασιζόμενο στις εκφράσεις του προσώπου. Η μηχανική κατανόηση των εκφράσεων του ανθρώπινου προσώπου θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στις κοινωνικές διεπαφές και διασυνδέσεις του χρήστη, ένα αναπόσπαστο κομμάτι των τεχνολογιών της περιβάλλουσας νοημοσύνης. Τα προγράμματα περιβαλλουσών διεπαφών (ambient interfaces) υπερβαίνουν τις κλασσικες γραφικές διεπαφές με τον χρήστη και χρησιμοποιούν ολόκληρο το περιβάλλον του για την αλληλεπίδρασή ανάμεσα στον χρήστη και το σύστημα. Παρουσιάζουν ψηφιακές πληροφορίες μέσα από έξυπνες αλλαγές στο φυσικό περιβάλλον του χρήστη, όπως μεταβολές του φωτός, ήχων ή κινήσεων. Αιχμαλωτίζουν τις φυσικές αλληλεπιδράσεις του χρήστη με συσκευές, όπως διακόπτες, κουμπιά ή τροχούς και τις μεταφράζουν σε ψηφιακές εντολές. Οι περιβάλλουσες διασυνδέσεις υπερβαίνουν την κλασική γραφική διεπαφή του χρήστη και δεν καταναλώνονται στην οθόνη ενός υπολογιστή, κάνουν την αλληλεπίδραση του χρήστη με το σύστημα πιο εύκολη και διαισθητική. ΟΜΑΔΑ3 Ambient Intelligence in Everyday Life: Foreword by Emile Aarts ΑΜ

5 Ηuman computing interaction
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Ηuman computing interaction Ένας βασικός στόχος της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή είναι να βελτιώσει την επικοινωνία μεταξύ χρηστών και υπολογιστών, μέσω της ορθής σχεδίασης εύχρηστων και εργονομικών υπολογιστών, προσανατολισμένων στις ανθρώπινες ανάγκες. Παρέχει κατανόηση των αναγκών των χρηστών, οδηγίες ορθού σχεδιασμού διεπαφών, μεθόδους αξιολόγησης χρηστικότητας υπολογιστικών συστημάτων και μία βάση γνώσεων για τις διαθέσιμες τεχνολογίες αλληλεπίδρασης. Σημαντικά παραδείγματα (paradigms) και επιτεύγματα του πεδίου της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή Γλώσσα εντολών Μενού επιλογής Φόρμες Γραφικές διεπαφές Παραθυρικό περιβάλλον Διαδίκτυο Υπερμέσα και πολυμέσα 3Δ (τρισδιάστατες) διεπαφές ΟΜΑΔΑ3 Human- Computer Interaction Fundamentals ΑΜ

6 multi user smart system
ΚΑΣΚΑΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ multi user smart system RTLS (Real Time Location System) RFID ( Radio-Frequency Identification) Aυτοματοποιημένο σύστημα εντολών Internet Βάση Δεδομένων  H χρήση τέτοιων συτημάτων οδηγεί σε:  Εξοικονόμηση χρόνου, χρήματος, ενέργειας Αύξηση παραγωγικότητας Μεγαλύτερη Ακρίβεια στην κάθε ενέργεια Αποφάσεις Βέλτιστες. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Εφαρμογές που αφορούν την υγεία. Τομέα μέσων μαζικής μεταφοράς Εκπαιδευτικές υπηρεσίες Δημόσια Επιτήρηση Στην παραγωγή Υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης Κατοικία Ρομποτική ΟΜΑΔΑ3 Ambient Intelligence and Future Trends-International Symposium on Ambient Intelligence ΑΜ

7 Ubiquitous Computing (Διάχυτη Υπολογιστική)
ΜΠΑΚΡΑΤΣΑ ΑΛΚΜΗΝΗ Ubiquitous Computing (Διάχυτη Υπολογιστική) Η έννοια της διάχυτης υπολογιστικής αναφέρεται στη σύγκλιση και σύνθεση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών σε ένα ενιαίο περιβάλλον και αποτελεί την βασική συνιστώσα ενός περιβάλλοντος περιρρέουσας νοημοσύνης (Ambient Intelligence). Η τεχνολογία ενσωματώνεται στο φυσικό περιβάλλον διευκολύνοντας τις καθημερινές δραστηριότητες των ανθρώπων και είναι «πανταχού παρούσα». Ο πρώτος που όρισε την έννοια αυτή ήταν ο Mark Weiser, ο οποίος και συνέλαβε έναν νέο τρόπο σκέψης για τους υπολογιστές, λαμβάνοντας υπόψη το φυσικό ανθρώπινο περιβάλλον και επιτρέποντας στους ίδιους τους υπολογιστές να εξαφανίζονται στο υπόβαθρο. Έτσι δημιουργείται μια νέα σχέση ανθρώπου-υπολογιστή, όπου ο υπολογιστής είναι ο ψηφιακός βοηθός του ανθρώπου που επικεντρώνεται στην ικανοποίηση των επιθυμιών του, χωρίς να τον εμποδίζει. Σε ένα δίκτυο συσκευών τέλεια εναρμονισμένο που δρα στην αφάνεια, οι διαδικασίες πραγματοποιούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα και ευκολία. ΟΜΑΔΑ3 ΑΜ Ambient Intelligence in Everyday Life

8 Ubiquitous Computing (Διάχυτη Υπολογιστική)
ΜΠΑΚΡΑΤΣΑ ΑΛΚΜΗΝΗ Ubiquitous Computing (Διάχυτη Υπολογιστική) Για να μπορέσουν αυτές οι συσκευές να συνεργαστούν επιτυχώς τόσο με το χρήστη όσο και με περιβάλλον θα πρέπει να έχουν επίγνωση του περιβάλλοντος (context-aware), δηλαδή την δυνατότητα να αισθάνονται, να αντιδρούν και να προσαρμόζονται στο περιβάλλον χρήσης τους. Έτσι, οι υπολογιστές θα έχουν την ικανότητα πρόβλεψης και προληπτικής δράσης, αντλώντας αυτόματα τις ανάγκες των χρηστών από το χώρο. Παραδείγματα διάχυτης υπολογιστικής μπορούμε να βρούμε σε μικρο-συσκευές ενσωματωμένες σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης, ενδύματα, έπιπλα κλπ προσδίδοντάς τους παραπάνω λειτουργίες (π.χ τραπέζι με ενσωματωμένη οθόνη, καρέκλα με αισθητήρες) ή και σε χώρους με ενσωματωμένο σύστημα διάχυτης τεχνολογίας όπου συνεργάζονται πολλές συσκευές (π.χ αυτόματη ρύθμιση θέρμανσης/ψύξης/φωτισμού, ενεργοποίηση συσκευών με την ανθρώπινη παρουσία κλπ) ΟΜΑΔΑ3 ΑΜ Ambient Intelligence in Everyday Life

9 Αdaptive architecture
ΜΠΟΝΙΟΥ ΜΑΓΔΑ Αdaptive architecture Η προσαρμοστική αρχιτεκτονική ορίζεται ως η Αρχιτεκτονική στην οποία το κτίριο, η κατασκευή, το σύστημα προσαρμόζεται σύμφωνα με ερεθίσματα που λαμβάνει από εξωτερικές και εσωτερικές επιδράσεις. Ως εξωτερικοί παράγοντες επίδρασης αναφέρονται, μεταξύ άλλων, οι καιρικές συνθήκες, τα περιβαλλοντολογικά χαρακτηριστικά και η εισαγωγή πληροφοριών διάφορων θεμάτων. Αντίστοιχα, ως εσωτερικοί παράγοντες επίδρασης λαμβάνονται υπ’ όψιν χαρακτηριστικά όπως ο πληθυσμός, η εσωτερική θερμοκρασία, η κίνηση, κλπ. Υπό την επίδραση των παραγόντων αυτών, το συνολικό σύστημα αλλάζει και προσαρμόζει χαρακτηριστικά όπως η κατασκευή, η συμπεριφορά, τα στοιχεία που το απαρτίζουν. Η αντίληψη του συστήματος στα εξωγενή και ενδογενή ερεθίσματα και η διάδραση μεταξύ αυτών και του συστήματος, οδηγεί στη μεταβλητότητα, την κινητικότητα και την προσαρμοστικότητα του κτιρίου – συστήματος. Η προσαρμοστικότητα λαμβάνει χώρα κυρίως στα μη λειτουργικά μέρη του συνόλου, ή στα κατασκευαστικά στοιχεία, αφήνοντας ανέπαφα τα λειτουργικά ΟΜΑΔΑ3 'Μεταβαλλόμενη αρχιτεκτονική: Κίνηση, προσαρμογή, ευελιξία", Κωνσταντίνος Αλκέτας Ουγγρίνης, Εκδοτικός Όμιλος Ίων, 2012 ΑΜ

10 ΣΜΥΡΝΙΟΥ ΑΓΑΠΗ REASONING
Το σύστημα του λογισμικού που συλλέγει πληροφορίες με σκοπό να παράγει συμπεράσματα, χρησιμοποιώντας τεχνικές «λογισμού», όπως ο επαγωγικός ή ο παραγωγικός λογισμός. Σαν σύστημα είναι πολύ χρήσιμο για την αντιμετώπιση ατελειών και αβεβαιοτήτων που μπορεί να υπάρχουν στα δεδομένα. Επιτρέπει τον εντοπισμό λαθών, τον υπολογισμό τιμών που μπορεί να λείπουν , τον καθορισμό της ποιότητας, της ακρίβειας και της ισχύος των δεδομένων του περιβάλλοντος, ακόμα και την εξαγωγή νέων συμπερασμάτων ή έμμεσων πληροφοριών από τα αρχικά δεδομένα. Είναι επίσης απαραίτητο για την πρόκληση δράσεων ή προσαρμογών ανάλογα με τις συνθήκες που μπορεί να έχουν σημασία για κάποια εφαρμογή. (σελ 3) Ο ορισμός επιλέχθηκε γιατί το σύστημα «εκλογίκευσης» είναι απαραίτητο για οποιαδήποτε εφαρμογή ή λογισμικό, από το πιο απλό μέχρί το πιο σύνθετο. Αποτελλεί την «λογική» ενός υπολογιστικού συστήματος και στις πιο πολύπλοκες μορφές του προσπαθεί ναν μιμιθεί τη μέθοδο με την οποία ο άνθρώπινος νους εξάγει συμπεράσματα. Χωρίς αυτό το σύστημα, οποιαδήποτε λογισμικό, αδυνατεί να προσαρμοστεί σε μεταβαλλόμενα δεδομένα. ΟΜΑΔΑ3 “Decentralized Reasoning in Ambient Intelligence” ΑΜ

11 Δραστηριότητα: είναι δομημένη στις δράσεις και τις λειτουργίες
ΣΤΑΣΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ Psychology of Ambient Δραστηριότητα: είναι δομημένη στις δράσεις και τις λειτουργίες Παρουσία: βασίζεται στην εμπειρία Κατάσταση: το τμήμα του πλαισίου μέσα στο οποίο διενεργείται η δραστηριότητα ( περιορισμοί ΟΜΑΔΑ3 ΑΜ Ambient Inteliggence

12 ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ-ΤΣΕΛΕΚΤΣΙΔΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ-ΦΟΙΒΟΣ
SMART BUILDING – BUILDING AUTOMATION Οι όροι αυτοί αναφέρονται όλοι στην ιδέα ενός τεχνολογικού θαύματος, την δημιουργία ενός πλήρως αυτοματοποιημένου κτίσματος. Η ιδέα έχει περιγραφεί από πολύ παλιά σε διάφορα έργα επιστημονικής φαντασίας. Σήμερα όμως τον 21ο αιώνα η ιδέα αυτή, με την μεγάλη διάδοση του ηλεκτρισμού και την ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Τα κυριότερα προβλήματα που αναλαμβάνουν να επιλύσουν τα building automations, έχουν να κάνουν συνήθως με αυτοματισμούς στην θέρμανση, στον φωτισμό –σκιασμό, στις ηχητικές ή οπτικοακουστικές συσκευές, την ασφάλεια κ.ά. Σήμερα πολλά κτίρια κτίρια φέρουν Building Automation System (BAS) όπως το: Bahrain World Trade Center, Environmental Systems Inc. (ESI) HQ, Pacific Controls Building, Al-Bahr, Abu Dhabi, NASA Sustainability Base in Moffett Field, Mansion ZCB, Hong Kong. ΟΜΑΔΑ3 “Decentralized Reasoning in Ambient Intelligence” ΑΜ

13 ΤΣΙΛΙΜΑΝΤΟΣ ΣΑΒΒΑΣ User-cantered design
ΤΣΙΛΙΜΑΝΤΟΣ ΣΑΒΒΑΣ User-cantered design Ο ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός(User-Centered Design) είναι ένα πλαίσιο διαδικασιών στο οποίο οι ανάγκες, οι επιθυμίες και οι περιορισμοί των χρηστών ενός αντικειμένου λαμβάνουν εκτεταμένη προσοχή σε κάθε στάδιο της διαδικασίας του σχεδιασμού του. Ο τρόπος αυτός σχεδιασμού μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια πολυδιάστατη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων η οποία, όχι μόνο οι σχεδιαστές να αναλύσουν και να προβλέψουν το πως οι χρήστες θα χρησιμοποιήσουν ένα αντικείμενο-εργαλείο, αλλά και να ελεγχθεί η εγκυρότητα των υποθέσεων σε σχέση με τη συμπεριφορά των χρηστών κάνοντας δοκιμές με πραγματικούς χρήστες σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, από τις απαιτήσεις, τις ιδέες, τα pre-production μοντέλα, τα mid-production και τα post-production, δημιουργώντας έτσι ένα κύκλο επαλήθευσης, επιβεβαίωσης και τροποποίησης των αρχικών απαιτήσεων ΟΜΑΔΑ3 User-Centered Design ΑΜ

14 ΤΣΙΛΙΜΑΝΤΟΣ ΣΑΒΒΑΣ User-cantered design
ΤΣΙΛΙΜΑΝΤΟΣ ΣΑΒΒΑΣ User-cantered design Τέτοια test είναι απαραίτητα επειδή συχνά είναι πολύ δύσκολο για τους σχεδιαστές ενός αντικειμένου να καταλάβουν τι βιώνει ένας χρήστης όταν χρησιμοποιεί το εργαλείο-αντικείμενο για πρώτη φορά και ποια είναι η καμπύλη μάθησής του. Η βασική διαφορά από τις άλλες φιλοσοφίες σχεδιασμού ενός αντικειμένου είναι ότι ο ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός στοχεύει στο να βελτιστοποιήσει το αντικείμενο γύρω από το πώς οι χρήστες μπορούν, θέλουν ή χρειάζεται να το χρησιμοποιήσουν αντί να τους αναγκάζει αλλάζουν την συμπεριφορά τους για να συμβιβαστούν με αυτό. ΟΜΑΔΑ3 User-Centered Design ΑΜ

15 Experiential Interior Design (EID) , Βιωματικός Εσωτερικός Σχεδιασμός
ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ ΕΥΑ Experiential Interior Design (EID) , Βιωματικός Εσωτερικός Σχεδιασμός Η κατηγοριοποίηση των ανθρώπινων βιωμάτων σχεδιασμός χώρων στοχεύει στο να προκαλέσει την επιθυμία στον επισκέπτη να παραμείνει στον χώρο και να αλληλεπιδράσει με αυτόν. Ο EID αποτελεί ισχυρό εργαλείο στο χώρο του marketing Η αναγνώριση των αισθήσεων που προκαλούν την επιθυμία στον άνθρωπο να παρατείνει μία εμπειρία ή να την επαναλάβει ‘Οσο πιο περίτεχνος ο σχεδιασμός ενός χώρου,τόσο περισσότερο χρόνο χρειάζεται κάποιος για να τον «καταγράψει». Η όσφρηση,διεγέιρει τη μνήμη άμεσα,επομένως και τα συναισθήματα. Συχνά, ο βιωματικός σχεδιασμός ταυτίζεται,λανθασμένα,με τον θεματικό σχεδιασμό,του οποίου σκοπός είναι η διασκέδαση του επισκέπτη (μονόπλευρος,ενεργητικός). Αντίθετα,ο βιωματικός σχεδιασμός στοχεύει σε μια πιο βαθιά και μακροχρόνια σχέση αλληλεπίδρασης (παθητικός). Το EID χρησιμοποιείται συχνά ως μέσω marketing,μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί σε δημόσια κτίρια,όπως νοσοκομεία,σχολεία,μουσεία κλπ. Εφαρμόζεται ακόμη σε ξενοδοχειακές μονάδες. ΟΜΑΔΑ3 Ambient Intelligence ΑΜ Felix Jesus Villanueva Molina

16 ΧΑΡΙΣΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ Ηealth monitoring
ΧΑΡΙΣΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ Ηealth monitoring Health monitoring (ιατρική παρακολούθηση) Βασικό στοιχείο της παρακολούθησης αυτής ο ηλεκτρονικός φάκελος ασθενούς (Electronic Patient File). Κύριος στόχος να φύγει η τεχνολογία στο παρασκήνιο και να καταλάβει κυρίαρχη θέση το υποκείμενο. Σκοπός να γίνουν όλα αυτοματοποιημένα. Τα πέντε σημεία κλειδιά για πετυχημένη εφαρμογή. (embedding, context-awareness, personalization, adaption, anticipation) Ένα πολυσυζητημένο μειονέκτημα είναι η διάθεση πολλών προσωπικών πληροφοριών σε μερίδα ανθρώπων με άλλα συμφέροντα. Ανάπτυξη της τεχνολογίας ένα βήμα παραπάνω όπου ο υπολογιστής γνωρίζει πότε ένα πρόσωπο είναι παρών, ποιο είναι, πώς είναι, πως νιώθει, τι θέλει και τι σκοπεύει να κάνει. ΟΜΑΔΑ3 Ambient intelligence. Viable future or dangerous illusion ΑΜ

17 Social & ethical implications
ΧΡΙΣΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ Social & ethical implications Κοινωνική Συμβατότητα (Social Compatibility) • Διαφάνεια (Transparency) • Βιωσιμότητα της γνώσης (Knowledge Sustainability) • Δικαιοσύνη (Fairness) • Καθολική πρόσβαση (Universal Access) Έλεγχος • Έλεγχος Περιεχομένου (Content Contro) • Σύστημα Ελέγχου (System Control) • Λογοδοσία (Accountability) ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ Εκπαίδευση Υγεία Εργασία Σχέση ανθρώπων-μηχανών Ιδιωτικότητα (σύνορα ιδιωτικού-δημόσιου χώρου) Ασφάλεια Οικονομία Σχέσεις ανθρώπων Περιββάλον Εξουσία ΟΜΑΔΑ3 Ambient intelligence. Viable future or dangerous illusion ΑΜ


Κατέβασμα ppt "ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Ι 7ο εξάμηνο ακαδ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google