Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη
Καθηγήτρια: Oυρανία Καλούρη Εργασία: Παρουσίαση επιστημονικού άρθρου από την επιθεώρηση συμβουλευτικής και προσανατολισμού της ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π Ακαδημαϊκό έτος: Εισηγητής: Μπουναφάτσος Δημήτρης Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Π.Ε.Σ.Υ.Π

2 Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού τεύχος 14-15/1990
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού τεύχος 14-15/1990 «Ο τρόπος επιλογής υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα όρια του εκπαιδευτικού-επαγγελματικού προσανατολισμού» Αρθογράφος: Σταύρος Πεπελίδης, υπεύθυνος ΣΕΠ 5ου Γραφείου ΔΙ.ΔΕ.Θεσσαλονίκης.

3 Σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Από το σύνολο του μαθητικού δυναμικού: μαθητές δεν καταφέρνουν να εισαχθούν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ μαθητές εισάγονται σε σχολές μη προτίμησης τους Αποτέλεσμα από την λειτουργία του παρόντος συστήματος είναι ότι ελάχιστοι θα επιχειρήσουν για μια δεύτερη προσπάθεια

4 Ο ρόλος του Σ.Ε.Π στο υπάρχων εκπαιδευτικό σύστημα
Ο Σ.Ε.Π τελικά βοήθησε στα χρόνια που ο μαθητής έψαχνε και ανησυχούσε για το μέλλον του, του έδωσε απαντήσεις στις απορίες του; Τώρα τι κάνω; Ποιό τύπο λυκείου πρέπει να διαλέξω; Ποιό επάγγελμα μου ταιριάζει να επιλέξω;

5 Τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση
Σε χώρες οικονομικά και τεχνολογικά προηγμένες, το ποσοστό των μαθητών της τεχνικής εκπαίδευσης είναι πάνω από 40% και μερικές φορές άνω του 70%. Ενώ οι χώρες που είναι τεχνολογικά και βιομηχανικά υποανάπτυκτες, το ποσοστό των μαθητών της γενικής εκπαίδευσης είναι άνω του 65%. α/α ΧΩΡΑ ΓΕΛ ΤΕΕ 1 ΒΕΛΓΙΟ 31% 69% 2 Δ.ΓΕΡΜΑΝΙΑ 28% 72% 3 ΕΛΛΑΔΑ 78% 22% 4 ΤΟΥΡΚΙΑ 83% 17% 5 ΤΣΧΟΣΛΑΒΑΚΙΑ 30% 70%

6 Τα αίτια της υπάρχουσας κατάστασης
Προκύπτουν από την έντονη επιθυμία των γονέων για επιστημονική κατάρτιση αλλά και μελλοντική υπαλληλοποίηση των παιδιών τους. Παράλληλα όμως πιέζουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις να δημοσιεύουν άκρως χαριστικές διατάξεις για να προβιβάζονται από τάξη σε τάξη χωρίς καθόλου κόπο, με αποτέλεσμα τα πτυχία που παίρνουν να μην ανταποκρίνονται στις γνώσεις που θα έπρεπε.

7 Η φιλοσοφία της εκπαίδευσης
«Σε μια ηθικά χαλασμένη κοινωνία να μην μπορεί κι όταν ακόμα βρεθεί μια κυβέρνηση, που θέλει να κάνει κάτι θετικό, θα της ήταν δύσκολο αν όχι αδύνατο να το καταφέρει, διότι η κοινωνία πρέπει να κατέχεται από βούληση για παιδεία» ΜΕΝΩΝ 99ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΊΑ 493-α Σύμφωνα με τον καθηγητή Ξυροτύρη: Δυστυχώς η κοινωνία μας στερείται βούλησης προς την παιδεία, παρά ρέπει προς έναν ωφελιμισμό συντροφευμένο από αμοραλισμό και έναν ανέλεγκτο ατομικισμό.

8 Προτάσεις Μέσω της σωστής λειτουργίας του Σ.Ε.Π, ο αριθμός των μη επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ήταν μικρότερος (επιλογή τεχνικού λυκείου). Οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν από στην πράξη τα διάφορα επαγγέλματα που θέλουν να επιλέξουν. Σύνδεση σχολείου με την αγορά εργασίας. Προγραμματισμό από την πολιτεία για την εισαγωγή φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με κριτήριο την επαγγελματική τους απορρόφηση. Να υπάρχει αντιστοίχηση επαγγέλματος με το ανάλογο πτυχίο. Να επανέλθουν οι εξετάσεις στο γυμνάσιο καθώς επίσης και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να υπάρχουν κίνητρα για μάθηση.


Κατέβασμα ppt "Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google