Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μουσειολογία ΙΙ - Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διοίκηση μουσείων και πολιτισμικών μονάδων (Σημειώσεις 3) Διδάσκουσα: Λέκτορας Εσθήρ Σ. Σολομών

2 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 Διοίκηση μουσείων Νομικό καθεστώς, πολιτικές του μουσείου, σχεδιασμός forward plan, μάρκετινγκ

4 Τι διαχειριζόμαστε σε ένα μουσείο;
Τι συλλογές του. Το ανθρώπινο δυναμικό του. Τα κτήρια, τον εξοπλισμό και τις εγκαταστάσεις του. Τα χρήματα που εισέρχονται και δαπανώνται.

5 Ένα μουσείο οφείλει να έχει:
Αποστολή (και να τη δηλώνει!). Λειτουργικούς σκοπούς (σε όλους τους τομείς του). Πολιτικές.

6 Πολιτικές: Παρέχουν πλαίσιο λειτουργίας και δράσης.
Είναι ο ρόλος ενός ΔΣ.

7 Πολιτικές: Βάση δράσης. Όλοι ενήμεροι. Συνοχή στη δράση.

8 Οι πολιτικές διαμορφώνονται σύμφωνα με τις αποφάσεις που λαμβάνονται κατ’ εξακολούθηση

9 Πολιτικές για: Διαχείριση συλλογών. Υπηρεσίες στο κοινό.
Διοίκηση του μουσείου.

10 Για υπηρεσίες: Πολιτική επικοινωνίας
Εκπαίδευση. Ερμηνεία. Μέριμνα επισκέπτη – πρόσβαση. Ίσες ευκαιρίες. Δημόσιες σχέσεις και μάρκετινγκ.

11 Πολιτικές όσον αφορά τη διοίκηση του μουσείου :
Προσλήψεις. Ανάπτυξη προσωπικού. Ίσες ευκαιρίες. Οικονομικά. Διαχείριση και συντήρηση κτηρίου κλπ.

12 Forward (ή business) plan ενός μουσείου
Αντιμετώπιση και διαχείριση αλλαγών και ανάπτυξης. Αίσθηση προσανατολισμού για όλους. Βοηθά να ορίσουμε σκοπούς και αποστολή. Εξηγεί σκοπούς και πολιτικές. Εξηγεί τρέχουσα κατάσταση του μουσείου. Περιγράφει πώς θα επιτευχθούν οι σκοποί. Οργανώνει την πρόοδο του έργου του μουσείου. Διασφαλίζει χρηματοδοτήσεις.

13 Στάδια FP Συμφωνία για την παραγωγή F. P. Σχεδιασμός F. P.

14 FP 1: Θεώρηση τρέχουσας κατάστασης
Συγκρίνουμε τη λειτουργία του μουσείου σε σχέση με τα επιθυμητά standards.

15 FP 2: Η Διοίκηση μουσείου. To Δ.Σ.
Εξασφάλιση ροής χρημάτων.

16 Ο Καθορισμός νομικού καθεστώτος επηρεάζει:
Προστασία συλλογών. Νομική ιδιοκτησία συλλογών. Ευθύνη σε περίπτωση διάλυσης. Ευθύνη απέναντι σε πρόσωπα. Χρέη.

17 Μουσεία Νομικά Πρόσωπα (Μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας) Ο καθορισμός του νομικού καθεστώτος είναι :
Εγγύηση για τις συλλογές. Εγγύηση σε σχέση με του δωρητές. Εγγύηση ως προς τους τρόπους εξεύρεσης πόρων. Διασφάλιση έργου και προσώπων.

18 Ποιοι μπορεί να είναι μέλη ΔΣ;
Ποια πρέπει να είναι τα προσόντα τους;

19 FP3: Οδηγίες για Νομικές υποχρεώσεις. Οικονομικές υποχρεώσεις.
Συμφωνηθείσες πολιτικές.

20 FP 4: Ορισμός Επιτροπών Ανάπτυξης. Επικοινωνίας. Διοίκησης.
Επιμέλειας.

21 Διαχείριση κτηρίων Και συντήρηση.

22 Οικονομική διαχείριση:
Budget. Προβλεπόμενα έσοδα. Ροή ποσών. Ενημέρωση και διαχείριση χορηγιών.

23 Διαχείριση προσωπικού
Περιγραφή εργασίας και καθηκόντων καθώς και σχέσεων με τους υπολοίπους. Μόνιμο και προσωρινό προσωπικό. Εθελοντές. Φίλοι του Μουσείου. Άλλα αντικείμενα διαχείρισης: Εκπαίδευση και ανάπτυξη προσωπικού. Υγιεινή και ασφάλεια. Ασφαλίσεις (τι ασφαλίζουμε;)

24 MARKETING Από πότε;

25 Λειτουργίες επιχείρησης:
Μάρκετινγκ, Παραγωγή, Χρηματοδότηση.

26 Μάρκετινγκ Ομάδα δυνητικών πελατών με παρόμοιες ανάγκες ή επιθυμίες, πρόθυμοι να ανταλλάξουν κάτι αξίας με εκείνους που προσφέρουν αγαθά ή υπηρεσίες.

27 Μάρκετινγκ στον πολιτισμό;
Τρόποι προβολής και διάδοσης πολιτιστικών αγαθών και επικοινωνιών. Ή η τέχνη για την τέχνη;

28 Γιατί; Επιχορηγήσεις μη κερδοσκοπικών οργανισμών. Ύφεση.
Ανταγωνισμός με βιομηχανία ελεύθερου χρόνου, πληροφορίες, εικόνες. Ικανοποίηση αναγκών κοινού (εστίαση στον πελάτη!).

29 Σκοποί Ικανοποίηση πελάτη. Επανάληψη αγοράς.
Προαγωγή σκοπών οργανισμού.

30 Παράμετροι του μάρκετινγκ
Ενημέρωση. Επικοινωνία. Μετάδοση μηνυμάτων και νοημάτων. Προσανατολισμός όλων των δράσεων προς τον επισκέπτη. Ερεθίσματα για νέα καλλιτεχνική παραγωγή.

31 Σκοποί: Να διατηρηθεί το κοινό. Να διευρυνθεί το κοινό.
Να εντοπίσει νέο κοινό.

32 Συμμετέχοντες-μη συμμετέχοντες τμηματοποίηση αγοράς έρευνα αγοράς
Κυρίως κοινό. Περιστασιακό.

33 μη συμμετέχοντες στή μουσειακή δράση:
Δυνητικό κοινό. Ενδιαφερόμενο. Μη ενδιαφερόμενο.

34 Επιλογή κοινού- στόχων
Συγκέντρωση σε ένα τμήμα αγοράς. Εξειδίκευση προϊόντος. Επιλεκτική εξειδίκευση.

35 Επιλογή στρατηγικών επικοινωνίας
Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;

36 Παραδείγματα μουσειακού μάρκετινγκ
Στην Ελλάδα. Το εξωτερικό.

37 Τέλος Ενότητας

38 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

39 Σημειώματα

40 Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.

41 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκουσα: Λέκτορας Εσθήρ Σ. Σολομών. «Μουσειολογία ΙΙ - Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Διοίκηση μουσείων και πολιτισμικών μονάδων, Σημειώσεις 3». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

42 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1]


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google