Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΛώτ Βενιζέλος Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΠΟΛΙΤΙΚΟ MARKETING Δρ. ΛΑΜΠΡΟΣ ΣΔΡΟΛΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016
2
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Η πολιτική επιστήμη με τη σύγχρονη έννοια θεμελιώνεται στη βάση της διαχρονικής αντίληψης που διατύπωσε ο μεγάλος διανοητής της ελληνικής αρχαιότητας, Αριστοτέλης, ο οποίος στα «Πολιτικά» του διαπραγματεύεται επιμελώς την οργάνωση της εξουσίας και το ρόλο των αρχόντων (De Romilly, 1988). Στην Αρχαία Αθήνα βρίσκει εφαρμογή η άμεση δημοκρατία, καθώς πολίτες της είχαν το δικαίωμα να εκφράσουν αδέσμευτα, ανεβαίνοντας στο βήμα, τις απόψεις τους και να επιβραβεύσουν τελικά με την ψήφο τους την πολιτική παράταξη ή τον πολιτικό άνδρα που θα τους έπειθε ότι ήταν η καταλληλότερη/ος, για την αποτελεσματική διαχείριση των κοινών.
3
Το έδαφος για την ανάπτυξη της επιτυχούς εκφοράς πολιτικού λόγου και της ρητορικής, καλλιεργήθηκε από τους Σοφιστές, οι οποίοι αναλάμβαναν με χρηματική αμοιβή την εξάσκηση των γόνων εύπορων οικογενειών προκειμένου να ενισχύσουν την αποδεικτικότητα και πειστική δύναμη του λόγου τους (Lesky, 1981). Οι εκλογικές διαδικασίες και αναμετρήσεις ανάγονταν σε κύριο παράγοντα της πολιτικής ζωής, ενώ ο αδιάφορος για τα κοινά πολίτης θεωρούνταν, όπως αναφέρει ο Θουκυδίδης στον «Επιτάφιο του Περικλή» «όχι φιλήσυχος, αλλά άχρηστος».
4
Η καταγωγή της πολιτικής επιστήμης ξεκινάει στα έργα του Πλάτωνα, ενώ ο επιστημονικός χαρακτήρας της διαμορφώθηκε κατά τον 19ο αιώνα από τους Saint-Simon και Comte (Βασιλείου et al, 2000). Η πολιτική επιστήμη, όπως την κατανοούμε σήμερα, γεννήθηκε στη Δυτ. Ευρώπη στις αρχές της δεκαετίας 1950 (Sartori, 2005) και μελετά κυρίως τις λειτουργίες της δημόσιας διοίκησης, τη συμπεριφορά των ψηφοφόρων, τη δράση των πολιτικών κομμάτων, την επιρροή των πολιτικών κομμάτων και βεβαίως πολλά άλλα. Σύμφωνα με τον Heywood (2002) η Πολιτική είναι η δραστηριότητα μέσω της οποίας οι άνθρωποι ορίζουν, τηρούν και τροποποιούν τους γενικούς κανόνες βάση των οποίων διαβιούν. Η πολιτική έχει κατανοηθεί με διαφορετικούς τρόπους από πολλούς επιστήμονες και έχει αντιμετωπισθεί ως “η τέχνη του κυβερνάν”. Η μελέτη της πολιτικής είναι επιστημονική στο βαθμό που είναι δυνατό να προσφέρει αντικειμενική γνώση για τον πολιτικό κόσμο και μπορεί να διακρίνει ανάμεσα στα γεγονότα και στις αξίες, άλλωστε υπήρξαν και υπάρχουν αρκετά αναλυτικά εργαλεία που συμβάλλουν στην καλύτερη διάγνωση του θέματος.
5
ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Η πολιτική αγορά και η εμφάνιση του πολιτικού καταναλωτή Η έννοια, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, και οι προσδιοριστικοί παράγοντες του πολιτικού μάρκετινγκ Η συνεισφορά του πολιτικού μάρκετινγκ (πλεονεκτήματα- μειονεκτήματα) Η στρατηγική και η τακτική του πολιτικού μάρκετινγκ Το πολιτικό μάρκετινγκ ως συστημική προσέγγιση ( το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον του πολιτικού μάρκετινγκ ) Η κατανόηση της πολιτικής αγοράς, η πληροφόρηση από την αγορά, η διαβούλευση και η συμμετοχή Οργανωτική - Λειτουργική διάρθρωση και Πολιτικό μάρκετινγκ Ανθρώπινο δυναμικό και Πολιτικό μάρκετινγκ Τα εργαλεία του πολιτικού μάρκετινγκ Η ανάπτυξη του προϊόντος και η διαμόρφωση της μάρκας Το επικοινωνιακό & πληροφοριακό μάρκετινγκ και οι προεκλογικές εκστρατείες Το μάρκετινγκ κατά την περίοδο της διακυβέρνησης και της εξουσίας Ο έλεγχος και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας-απόδοσης του πολιτικού μάρκετινγκ
6
Η πολιτική αγορά και η εμφάνιση του πολιτικού καταναλωτή
Κεφάλαιο 1ο Η πολιτική αγορά και η εμφάνιση του πολιτικού καταναλωτή
7
Η πολιτική αγορά (political marketplace) αφορά:
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η πολιτική αγορά (political marketplace) αφορά: Σε όλα τα ζητήματα που οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τους, μια κυβέρνηση, ένα πολιτικό κόμμα, ένας υποψήφιος, αλλά και οι διάφοροι άλλοι συντελεστές που εμπλέκονται στο πολιτικό “κύκλωμα” Στον τρόπο συμπεριφοράς του εκλογικού κοινού – ψηφοφόρων Στο μέγεθος και η ποιότητα των νέων αναδυομένων τμημάτων της πολιτικής αγοράς (πχ. νέοι, συνταξιούχοι, γυναίκες, εθνικές μειονότητες, κλπ) Στον τρόπο, τη συχνότητα, την αξιοπιστία και την ταχύτητα πρόσβασης σε πηγές πληροφόρησης που άπτονται της πολιτικής Στον τρόπο καταμερισμού και εισόδου στην αγορά αυτή Στο εύρος, τη ποιότητα και την ένταση του πολιτικού ανταγωνισμού Στο μέγεθος της πολιτικής πολυπλοκότητας και της αβεβαιότητας της των σύγχρονων καιρών
8
ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1960 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Ο περιορισμός της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών ως μέλη των κομμάτων, όχι μόνο σε αριθμό αλλά και σε επίπεδο δραστηριοτήτων Η μακροχρόνια κομματική ταύτιση, προσκόλληση και συναλλαγή των ψηφοφόρων έχει μειωθεί σημαντικά Η παραδοσιακή συμμετοχή (πχ. στις κάλπες) των πολιτών - ιδιαίτερα της νεολαίας - έχει μειωθεί σημαντικά, ενώ έχει αυξηθεί η συμμετοχή τους σε κινήματα ή ομάδες πίεσης Η συμπεριφορά των ψηφοφόρων έχει γίνει λιγότερο προβλέψιμη, ενώ αυξήθηκε η εκλογική μεταβλητότητα(πχ. εύρος μετακίνησης ψηφοφόρων σε άλλο κόμμα) Η αύξηση του αριθμού των ανεξάρτητων ψηφοφόρων, που ψηφίζουν πλέον με βάση την προστιθέμενη αξία των θέσεων των κομμάτων Η αύξηση της επιρροής των Μ.Μ.Ε τόσο στους ψηφοφόρους, όσο και στους εκπροσώπους της πολιτικής εξουσίας Η αλλαγή στα παραδοσιακά κριτήρια τμηματοποίησης και διαίρεσης του εκλογικού σώματος Η κριτική έως και απαξιωτική στάση των σημερινών ψηφοφόρων απέναντι στις πολιτικές ελίτ και τους θεσμούς Η αύξηση της προσφοράς πολιτικών θέσεων και πολιτικών επιλογών
9
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ
Ο πολιτικός καταναλωτής (political consumer) αφορά: Στον τρόπο με τον οποίο ψηφίζουν οι πολίτες Στη γενικότερη στάση των πολιτών απέναντι στους πολιτικούς, δεδομένου ότι οι ψηφοφόροι επιζητούν ένα απτό πολιτικό προϊόν και όχι γενικόλογες ρητορείες Στις απαιτήσεις και προσδοκίες των πολιτών από τους πολιτικούς Στη δυνατότητα των πολιτών να κρίνουν την εξουσία καθώς και να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους Στον τρόπο με τον οποίο αξιολογούν το ήθος, τη συνέπεια και τις προεκλογικές δεσμεύσεις των πολιτικών Στον τρόπο με τον οποίο αξιολογούν την απόδοση των πολιτικών και την συνεχώς αυξανόμενη απαίτηση για συνεχή βελτίωση των επιδόσεων των πολιτικών Στην υποχρέωση των κομμάτων και των πολιτικών προσώπων να πείσουν τους πολίτες για την ικανότητά τους να κυβερνήσουν
10
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ ΩΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ ΩΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Αναφορικά με τη χρήση του πολιτικού MRK στον τρόπο αντιμετώπισης των ψηφοφόρων ως καταναλωτών: Επιτρέπει στους πολιτικούς να διεξάγουν έρευνα ή να αντλούν πληροφορίες από την πολιτική αγορά σχετικές με την αποτελεσματική κατανόηση των ανησυχιών των ψηφοφόρων Επιτρέπει στους πολιτικούς να αξιοποιήσουν στη συνέχεια τα παραπάνω δεδομένα και να τα χρησιμοποιήσουν στον σχεδιασμό της προεκλογικής τους εκστρατείας Δίνει τη δυνατότητα στους πολιτικούς να μελετούν και να ερμηνεύουν διαχρονικά και ανταγωνιστικά συγκριτικά αποτελέσματα εκλογικού αποτελέσματος Δίνει τη δυνατότητα στους πολιτικούς να εντοπίζουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τα κυρίαρχα “συστημικά” στοιχεία των ψηφοφόρων
11
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ ΩΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ ΩΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Αναφορικά με τη χρήση του πολιτικού MRK στον τρόπο αντιμετώπισης των ψηφοφόρων ως καταναλωτών: Eνδέχεται η μέτρηση της κοινής γνώμης να παρουσιάζει μεροληπτικά και άλλου είδους μεθοδολογικά σφάλματα Eνδέχεται οι ψηφοφόροι να είναι ευμετάβλητοι στις απόψεις τους Eνδέχεται οι ψηφοφόροι να είναι ιδιοτελείς και να ενεργούν με κριτήριο το ατομικό τους και μόνο συμφέρον Eνδέχεται οι ψηφοφόροι να επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τα Μ.Μ.Ε Eνδέχεται οι ψηφοφόροι να είναι ιδιαίτερα συναισθηματικοί, προκατειλημμένοι και μη ορθολογικά σκεφτόμενοι Eνδέχεται οι ψηφοφόροι να εστιάζονται σε βραχυπρόθεσμα οφέλη Eνδέχεται οι ψηφοφόροι να μην διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία, γνώση, ικανότητα ή ακόμα και διάθεση για να λάβουν τις κατάλληλες αποφάσεις
12
Α. Υπέρ της αντιμετώπισης
ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ ΩΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Α. Υπέρ της αντιμετώπισης Η ιδιότητα του πολίτη αποτελεί συνήθως αδιάσπαστο μέρος της καταναλωτικής κουλτούρας του πολίτη Η αντιμετώπιση του ψηφοφόρου ως καταναλωτή του προσδίδει ίσως μεγαλύτερη εξουσία και ισχυρότερη φωνή από αυτή ως απλού πολίτη Η πολιτική αγορά είναι αυτορυθμιζόμενη, ενώ η παραδοσιακή πολιτική αγορά ρυθμίζεται από κανόνες Ο λαϊκισμός ως μορφή επικοινωνίας δεν μπορεί να σταθεί σήμερα στη σύγχρονη πολιτική αγορά Μπορεί να προκαλέσει και να ενθαρρύνει για μια μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών στην πολιτική έχοντας πια της απαίτηση της λογοδοσίας Η νοοτροπία του καταναλωτισμού στην πολιτική δίνει στους πολίτες να ασκήσουν την πολιτική τους ιδιότητα, να ασχοληθούν με τα δημόσια ζητήματα και να αποδεχθούν την συνυπευθυνότητα στη διαμόρφωση της ζωής τους
13
Β. Κατά της αντιμετώπισης
Η σχέση κυβέρνησης και του πολίτη-καταναλωτή δεν είναι συνήθως ξεκάθαρη και σαφής Η αντιμετώπιση του ψηφοφόρου ως καταναλωτή ενδέχεται να τον περιθωριοποιήσει από την πολιτική διαδικασία Οι πολίτες δεν είναι σωστό, ηθικό, αλλά και εφικτό να αποζητούν πρωτίστως την ικανοποίηση του προσωπικού τους συμφέροντος Ενισχύει τις κινήσεις των πολιτικών αφού δίνει τη δυνατότητα σε αυτούς να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών στο βαθμό που αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους Δίνει τη δυνατότητα στους πολιτικούς να εστιάζονται σε όσους πολίτες ή ομάδες πολιτών θα επηρεάσουν ή θα συνεισφέρουν στο επιθυμητό εκλογικό τους αποτέλεσμα Η απομάκρυνση από την ιδιότητα του πολίτη σημαίνει και παραίτηση αυτού από τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά του Ενισχύει τη λογική της αντιμετώπισης της πολιτικής από τους πολιτικούς καθαρά με όρους της αγοράς στο σκεπτικό και στη διαδικασία επίλυσης διαφόρων κοινωνικών προβλημάτων
14
Κεφάλαιο 2ο Ορισμός του πολιτικού μάρκετινγκ και η εφαρμογή του μάρκετινγκ στην πολιτική
15
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
-Η πολιτική οφείλει να τοποθετεί τις κοινωνικές αξίες υψηλότερα από την εξουσία και να βασίζεται στην ηθική και στην αλήθεια -Στην πολιτική οι αντικρουόμενες απαιτήσεις είναι πιο έντονες και συχνά πιο ασαφείς από οπουδήποτε αλλού -Η πολιτική αγορά είναι περισσότερο πολύπλοκη και άκρως ανταγωνιστική -Το πολιτικό προϊόν είναι άυλο, κατανοείται και διαμορφώνεται δυσκολότερα -Τα προσφερόμενα προϊόντα στην πολιτική έχουν συμβολική αξία και είναι περιορισμένα σε αριθμό και εύρος -Οι καταναλωτές του πολιτικού προϊόντος μπορεί να υποστηρίζουν ένα προϊόν απλώς γιατί δεν επιθυμούν το εναλλακτικό του -Στην πολιτική, οι εθελοντές αποτελούν το “εργατικό δυναμικό” των κομμάτων και των υποψήφιων βουλευτών
16
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ(συνέχεια)
-Η πολιτική αγορά δεν γνωρίζει πάντοτε το τι και το πότε ακριβώς επιθυμεί κάτι σχετικό με τα πολιτικά ζητήματα -Στην πολιτική οι αντικρουόμενες απαιτήσεις είναι πιο έντονες και συχνά πιο ασαφείς -Η πολιτική εμπεριέχει θέσεις και πρωτίστως την ιδεολογία η οποία συχνά διαφοροποιείται ή είναι τελείως μπερδεμένη -Το πολιτικό προϊόν είναι δύσκολο να παραδοθεί ή να διατεθεί στους πολίτες -Στην πολιτική, χρειάζεται ικανή ηγεσία και αυξημένη επαγγελματική γνώση, αντιληπτική ικανότητα και κρίση -Η πολιτική είναι δραστηριότητα με πολύ περισσότερο μακροπρόθεσμο, παρά με μικρο- & μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό και ορίζοντα
17
ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Το πολιτικό μάρκετινγκ είναι η (σχετικά τροποποιημένη) εφαρμογή των πολιτικών του μάρκετινγκ στις προεκλογικές εκστρατείες από διάφορους πολιτικούς οργανισμούς και πρόσωπα Το πολιτικό μάρκετινγκ αφορά στην ανάλυση, την σύνθεση, το σχεδιασμό, την εφαρμογή και τον έλεγχο των πολιτικών και εκλογικών προγραμμάτων που σχεδιάζονται για να δημιουργήσουν, να σφυρηλατήσουν και να διατηρήσουν μια αμοιβαία ωφέλιμη σχέση ανάμεσα στο κόμμα ή το υποψήφιο πολιτικό πρόσωπο, με τελικό σκοπό την επίτευξη των στόχων των επαγγελματιών της πολιτικής Το πολιτικό μάρκετινγκ είναι μια πολιτική οργανωσιακή και επικοινωνιακή λειτουργία, καθώς και ένα ευρύ σύνολο διαδικασιών που αφορούν στη δημιουργία, την επικοινωνία και την υλοποίηση υποσχέσεων που έχουν αξία για τους πελάτες-ψηφοφόρους, καθώς και στη διαχείριση των διαφόρων πελατειακών σχέσεων με τρόπους που να ωφελούν τόσο τον ίδιο τον πολιτικό οργανισμό, όσο και αυτούς που σχετίζονται με αυτόν
18
ΠΕΔΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Το πολιτικό μάρκετινγκ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ: Μόνο στις πολιτικές διαφημίσεις Μόνο στην πολιτική επικοινωνία Μόνο στις προεκλογικές εκστρατείες Στη χειραγώγηση της κοινής γνώμης και τη διαχείριση των Μ.Μ.Ε Το πολιτικό μάρκετινγκ ΑΦΟΡΑ: Στο σχεδιασμό του πολιτικού προϊόντος Στον τρόπο συμπεριφοράς των πολιτικών, των κομμάτων και των πολιτικών προσώπων Στο προϊόν που προσφέρουν τα κόμματα και οι πολιτικοί στους πολίτες Στο κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται στις επιθυμίες των πολιτών - ψηφοφόρων
19
ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Ι. Το πολιτικό προϊόν Τα δυνατά και αδύνατα σημεία του αρχηγού του κόμματος ή του υποψήφιου βουλευτή Τα μέλη του νομοθετικού σώματος, τα χαρακτηριστικά αυτών και το περιεχόμενο του έργου τους Τα μέλη, οι επίσημοι υποστηρικτές, οι χρηματοδότες και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα αυτών Το προσωπικό, οι ερευνητές, οι σύμβουλοι των κομμάτων και των υποψήφιων βουλευτών Η ονομασία, τα σύμβολα, το λογότυπο, ο ύμνος, κλπ, του κόμματος Οι πολιτικές και δραστηριότητες του κόμματος και των υποψήφιων βουλευτών Οι προσφερόμενες υπηρεσίες και υποσχέσεις και η δυνατότητα εκπλήρωσης αυτών Ο βαθμός προσαρμοστικότητας με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πολιτών Τα έσοδα αλλά και το ύψος της οικονομικής επένδυσης του κόμματος και των υποψήφιων βουλευτών
20
ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΙΙ. Οι πολιτικοί στόχοι Η επιδίωξη μιας συγκεκριμένης ιδεολογίας, σκοπού, πολιτικής ή νομοθεσίας και πολιτικής απόφασης Η αλλαγή της ημερήσιας θεματολογίας των Μ.Μ.Ε και της δημόσιας σφαίρας Η αλλαγή της συμπεριφοράς της κοινωνίας Η αύξηση του αριθμού των ψήφων από την τελευταία εκλογική αναμέτρηση Η υποστήριξη από νέα τμήματα της πολιτικής αγοράς Η συμμετοχή σε κυβέρνηση συνεργασίας Η αύξηση των μελών και του βαθμού ενεργοποίησής τους Η εξασφάλιση μακρόχρονης εκλογικής επιτυχίας Η επιτυχής ανάληψη της εξουσίας
21
ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΙΙΙ. Η πολιτική αγορά Οι εκλογικοί νόμοι, οι περιορισμοί και η κατανομή των εδρών που επηρεάζουν τη σημασία της κάθε ψήφου Η κάθε πληθυσμιακή ομάδα που επηρεάζει το εκλογικό σώμα Τα στελέχη, τα μέλη, οι φίλοι, οι εθελοντές, οι δωρητές, η εκλογική επιτροπή, τα Μ.Μ.Ε και τα εκλογικά τμήματα Τα σημαίνοντα κομματικά μέλη και τα στελέχη, που προωθούν και εν’ μέρει διασφαλίζουν την ιδεολογία, τις αρχές και τα συμφέροντα του κόμματος Οι ανταγωνιστές, οι πιθανοί σύμμαχοι, αλλά και τα άτομα που ασκούν παρασκηνιακά πιέσεις Οι ψηφοφόροι που απέχουν από τις εκλογές Οι ομάδες συμφερόντων και οι διάφορες δεξαμενές σκέψης (think tanks) Οι δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες, οι διάφοροι επαγγελματικοί οργανισμοί, οι επαγγελματικές ομάδες και τα σωματεία
22
Κεφάλαιο 3ο H Στρατηγική του πολιτικού μάρκετινγκ
23
ΤΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Του πελατοκεντρικού (customer-centric) προσανατο- λισμού Του καταναλωτικού (consumer-led) προσανατολισμού Της ανταπόκρισης στον ψηφοφόρο (voter-responsive) Του προσανατολισμού στο πολιτικό μάρκετινγκ (model of political marketing):Newman, 1994 Του προσανατολισμού στην πολιτική αγορά (political market-orientation model):Ormord, 2005 Του προσανατολισμού στην αγορά κόμματος (market - oriented party framework):Lees-Marshment, 2001 Του προσανατολισμού στην αγορά του υποψηφίου (market-orientation model): Kotzaivazoglou
24
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ:
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ: Θα ενημερώνονται διαρκώς για τις ανησυχίες του μέσου ψηφοφόρου Θα ενδιαφέρονται για την άποψη της κοινής γνώμης, των ατομικών ή και κοινωνικών ομάδων Θα ανταποκρίνονται στις ανησυχίες των ψηφοφόρων ανεξάρτητα πολιτικής επιλογής Θα ενδιαφέρονται για την αξιολόγηση του πολιτικού προϊόντος σε κάθε τμήμα της πολιτικής αγοράς (τμηματοποίηση της πολιτικής αγοράς) Θα δείχνουν έμπρακτα όλα τα παραπάνω, με: Τον τρόπο που οι διάφοροι πολιτικοί και τα πολιτικά κόμματα συμπεριφέρονται απέναντι στον ψηφοφόρο Τον τρόπο που οι πολιτικοί και τα πολιτικά κόμματα σχεδιάζουν, προσφέρουν και εφαρμόζουν το πολιτικό προϊόν, εξασφαλίζοντας ότι με αυτό επιτυγχάνουν τους αμοιβαίους στόχους
25
ΤA 3 ΚΥΡΙΑΡΧΑ ΜΟΝΤΕΛA ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Το Μοντέλο του προσανατολισμού στο πολιτικό μάρκετινγκ του Newman (1994): βλ. Jennifer Lees– Marshment (2013), ”Πολιτικό Μάρκετινγκ - Αρχές και Εφαρμογές” , University Studio Press, Θεσσαλονίκη, σσ Το Μοντέλο του προσανατολισμού στην πολιτική αγορά του Ormord (2005): βλ. Jennifer Lees–Marshment (2013), ”Πολιτικό Μάρκετινγκ - Αρχές και Εφαρμογές”, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, σσ Το Μοντέλο του προσανατολισμού στην αγορά κόμματος της Lees-Marshment (2001): βλ. Jennifer Lees– Marshment (2013), ”Πολιτικό Μάρκετινγκ -Αρχές και Εφαρμογές”, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, σσ &127 Το Μοντέλο του προσανατολισμού στην αγορά του υποψηφίου του Kotzaivazoglou: βλ. Jennifer Lees– Marshment (2013), ”Πολιτικό Μάρκετινγκ -Αρχές και Εφαρμογές”, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, σσ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.