Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Διπλή Καριέρα των Αθλητών
Δημήτρης Γαργαλιάνος Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ
2
Ο όρος “Dual Career” περιγράφει:
Την προσπάθεια του αθλητή κατά τη διάρκεια της αθλητικής του καριέρας να εκπαιδευτεί σε κάτι χρήσιμο, ώστε όταν την ολοκληρώσει να μπορεί να είναι χρήσιμος στον εαυτό του, την οικογένειά του και την κοινωνία σε όλη τη διάρκεια της υπόλοιπης ζωής του.
3
Στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία:
Ο Gaius Appuleius Diocles, Ισπανός ηνίοχος, ο πιο ακριβοπληρωμένος αθλητής στην ιστορία πριν τους σημερινούς επαγγελματίες αμείφθηκε συνολικά με το τεράστιο ποσό των 35 εκ. σιστερσίων ήταν συνέχεια χρεωμένος, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της αθλητικής του καριέρας, αλλά και μετά από αυτή The Olympic Century, Ancient Olympia, 2100 BC to 1894 World Sport Research & Publications, IOC & USOC, 2000, page 112.
4
European Sports Charter
(adopted on 24 September 1992 and revised on 16 May 2001) Article 8: Supporting top level and professional sport 1. Methods of providing appropriate direct or indirect support for sportsmen and sportswomen who reveal exceptional sporting qualities shall be devised in co-operation with sports organizations, in order to give them opportunities to develop fully their sporting and human capacities, in the full respect of their individual personality and physical and moral integrity. Such support will include aspects related to the identification of talent, to balanced education while in training institutes and to a smooth integration into society through development of career prospects during and after sporting excellence.
7
Φάσεις στον κύκλο ζωής ενός αθλητή
Παιχνίδι Εισαγωγή Έναρξη αθλητικής καριέρας Ανάπτυξη Καταξίωση Πτώση Προσαρμογή σε μία νέα φάση ζωής
8
Οικονομική υποστήριξη
Κυβέρνηση Οικονομική υποστήριξη Οικογένεια Σωματείο Ομοσπονδία Χορηγοί Μάνατζμεντ Μάνατζμεντ Επαγγελματική υποστήριξη Αθλητική υποστήριξη Προπονητική Επιστημονική Ιατρική Εγκαταστάσεις Εξοπλισμός Επιμόρφωση και επαγγελματική εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της αθλητικής καριέρας για επαγγελματική αποκατάσταση μετά από αυτή ΑΘΛΗΤΗΣ Προσωπική υποστήριξη Οικογενειακή ενθάρρυνση Ευκαιρίες για παιχνίδι 1 2 Εθνική Ομοσπονδία Σωματείο Εθνική Ολυμπιακή Επιτροπή
9
Στη διάρκεια της καριέρας ενός αθλητή ο προπονητής του, το σωματείο του, η Ομοσπονδία του, το κράτος και η ΕΟΕ ενδιαφέρονται σχεδόν αποκλειστικά για την απόδοσή του στον αγωνιστικό χώρο. Το τι θα κάνει όταν σταματήσει τον αθλητισμό δεν ενδιαφέρει κανέναν. Τις περισσότερες φορές, ούτε καν τον ίδιο!!
10
Οι αθλητές δεν ενδιαφέρονται διότι λένε:
Είμαι αθλητής, όχι φοιτητής Δεν το χρειάζομαι Θέλω άμεσα αποτελέσματα Ποιος άλλος το κάνει; Ποιος με ενθαρρύνει / μου δίνει την δυνατότητα να το κάνω;
11
Μύθος 1: Η διάρκεια της καριέρας τους είναι μεγάλη
Μύθος 1: Η διάρκεια της καριέρας τους είναι μεγάλη Η αλήθεια NFL 3,5 χρόνια ΝΒΑ 5 NLB 6 Ευρωπαίοι καλαθοσφαιριστές 8,5
12
Μύθος 2: Έχουν πολύ υψηλά εισοδήματα
Η αλήθεια Ευρωπαίοι καλαθοσφαιριστές ανά έτος: 47% μέχρι € 60% μέχρι € 13% πάνω από € Μ.Ο. για όλα τα αθλήματα = $
13
Μύθος 3: Όταν τελειώνουν την καριέρα τους είναι οικονομικά αποκατεστημένοι
Η αλήθεια NFL: από τότε που σταματούν να αγωνίζονται: Σε 2 χρόνια το 75% είτε είναι χρεοκοπημένοι, είτε έχουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, είτε έχουν πάρει διαζύγιο, είτε και τα δύο Σε 10 χρόνια το 15,7% κηρύττουν επίσημα πτώχευση (δείγμα 2000 αθλητών) ΝΒΑ Σε 5 χρόνια το 60% είναι χρεοκοπημένοι (Torres , 2009)
14
Μύθος 4: Οι περισσότεροι δεν χρειάζεται να δουλέψουν
Μύθος 4: Οι περισσότεροι δεν χρειάζεται να δουλέψουν Η αλήθεια: Γερμανοί ποδοσφαιριστές: - (νυν) το 25% έχει πιο πολλά χρέη από ότι περιουσία (DieWelt, 2011). - (πρώην) το 91% πρέπει να δουλέψει για να επιβιώσει.
15
Ο αθλητής σταματάει τον αθλητισμό διότι:
1) Του το επιβάλλουν οι συνθήκες: Τραυματισμός Τιμωρία Μη επιλογή από τον προπονητή Προχωρημένη ηλικία 2) Το επιλέγει ο ίδιος
16
Τι του συμβαίνει όταν σταματάει τον αθλητισμό:
Βιώνει δυσκολία στη μετάβαση (transition) σε μία καινούργια κατάσταση (Brewer, 1993) Δεν μπορεί να διαχειριστεί την αδρεναλίνη. Διέρχεται κρίση ταυτότητας Αν δεν έχει προετοιμαστεί κατάλληλα εμφανίζει αποκλίνουσες συμπεριφορές (π.χ., εθισμό στον τζόγο, στο αλκοόλ, στα ναρκωτικά, κλπ.) (Baillie & Danish, 1992)
17
Η διαδικασία μετάβασης (πρέπει να) αρχίζει
πολύ πριν από το τέλος της αθλητικής καριέρας Εκπαίδευση Εισαγωγή Έναρξη Ανάπτυξη Καταξίωση Πτώση Προσαρμογή
19
Τι εμποδίζει τον αθλητή να σπουδάσει;
Η έλλειψη δομών Εξ αποστάσεως προγράμματα Ευέλικτα προγράμματα (καλοκαίρι, ανοιχτού τέλους) Σύστημα πανελλήνιων εξετάσεων Πρακτική άσκηση Η πίεση από τους προπονητές (και τους γονείς) Η αντίληψη «η νίκη πάνω από όλα»
20
Μέτοχοι στη διπλή καριέρα των αθλητών
- Ο ίδιος ο αθλητής - Οι γονείς του - Ο προπονητής του - Το σωματείο του - Η Ομοσπονδία - Η ΕΟΕ - Η κυβέρνηση - Προπονητικά κέντρα - Εκπαιδευτικά ιδρύματα - Δημόσιος / ιδιωτικός τομέας
21
Οι αθλητές που κάνουν πράξη τη διπλή καριέρα:
Έχουν καλύτερη υγεία (π.χ., μειωμένο επίπεδο άγχους, κλπ.) Μαθαίνουν πιο εύκολα δεξιότητες ζωής Είναι πιο κοινωνικοί (π.χ., κάνουν ευκολότερα γνωριμίες) Είναι πιο ασφαλείς για τη ζωή τους μετά τον αθλητισμό Βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά
22
Ποιά προετοιμασία χρειάζονται;
Ανάπτυξη κοινωνικότητας Απαγκίστρωση από τα σπορ Δημιουργία δικτύου κοινωνικής στήριξης Ανάπτυξη μη αθλητικών δεξιοτήτων – ενδιαφερόντων Απόκτηση δεξιοτήτων ζωής Οικονομική ανεξαρτησία Εκπαίδευση (πτυχίο, σεμινάρια, κλπ.) Πρακτική άσκηση
23
Δεξιότητες ζωής είναι οι ικανότητες για θετική και προσαρμοστική συμπεριφορά που επιτρέπει στο άτομο να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις της καθημερινής ζωής. World Health Organization
24
Δεξιότητες ζωής
25
Νους Διαχείριση Σκέψη Ανθεκτικότητα - Αντοχή Κριτική σκέψη
Σοφή χρήση ενέργειας Θέση στόχων Σχεδιασμός/Οργάνωση Διαχείριση Χρόνου Σκέψη Κριτική σκέψη Προσφορά υπηρεσιών Επίλυση προβλημάτων Λήψη αποφάσεων Μαθαίνω πώς να μαθαίνω
26
Χέρια Εργασία Προσφορά Ομαδική δουλειά
Αυτοπαρακίνηση Ηγεσία Προσφορά Προσφορά υπηρεσιών στην κοινότητα Εθελοντισμός Υπεύθυνος πολίτης Συνεισφορά στην προσπάθεια της ομάδας
27
Καρδιά Σχέσεις Έγνοια Επικοινωνία Ενδιαφέρον για τους άλλους
- Δημόσιες σχέσεις - Ομιλία σε ακροατήριο Συνεργασία Επίλυση προβλημάτων Αποδοχή της διαφορετικότητας Έγνοια Ενδιαφέρον για τους άλλους Συμπόνια Μοίρασμα Υποστήριξη σχέσεων
28
Υγεία Ζωή Ύπαρξη Υγιεινές επιλογές ζωής Αυτοσεβασμός
Διαχείριση του στρες Πρόληψη ασθενειών Προσωπική ασφάλεια Ύπαρξη Αυτοσεβασμός Υπευθυνότητα Διαχείριση συναισθημάτων Αυτοπειθαρχία
32
Στόχος είναι η ενδυνάμωση των αθλητών, ώστε να δημιουργήσουν την δική τους μετα-αθλητική προσωπική και επαγγελματική πορεία.
36
Στην Ελλάδα
37
Διεθνείς πρακτικές… IOC + Adecco - Athlete’s Career Program
IOC Athlete Massive Open Online Course (MMOC) FIFPro Online Academy Athlete’s World Foundation Talented Athlete Scholarship Scheme (U.K) Convention d`Insertion Professionnelle (France) Deutsche Sporthilfe: Auf dem Weg nach Olympia (Στο δρόμο για την Ολυμπία) (Germany)
40
Στόχοι (απόκτηση εργαλείων) 2016
3 4 5 6 7 8 9 10 Δημιουργία βιογραφικού (Ελληνικά / Αγγλικά) Βιογραφικό σε ιστοσελίδα Αγγλικά (Lower) Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Κινεζικά ΕCDL (word, power point, excel, access) Χειρισμός μέσων κοινωνικής δικτύωσης Illustrator - Photoshop Google analytics Movie maker Δημόσιες σχέσεις Απλά οικονομικά Πρακτική άσκηση 1 Πρακτική άσκηση 2 Πρακτική άσκηση 3
41
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.