Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
2
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αρναίας, στο διαθεματικό δίκτυο, «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» για το σχολικό έτος , συνεργαστήκαμε με τους μαθητές της ΣΤ1΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου Γαλάτιστας, τους μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Καμπάνης Κιλκίς και τους μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Τεμένης Αχαΐας.
3
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ Ξεκινήσαμε με την επιλογή του θέματος. Είχαμε αρκετές επιλογές από τον κατάλογο των θεμάτων του δικτύου και τελικά αποφασίσαμε να ασχοληθούμε φέτος με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Σε μια συνάντηση που έγινε στα πλαίσια ενημέρωσης για το πρόγραμμα «ασφάλεια στο διαδίκτυο» έμαθα ότι θα μπορούσαμε φέτος να συνεργαστούμε και με άλλα σχολεία του δικτύου που έχουν το ίδιο θέμα. Το μετέφερα στα παιδιά και ενθουσιάστηκαν. Βρήκαμε τα σχολεία που μας ενδιέφεραν και επικοινωνήσαμε μαζί τους. Μετά από συνεννόηση, αποφασίσαμε από κοινού, να κάνουμε μια σειρά από δράσεις, τις οποίες θα δείχναμε η μια ομάδα στην άλλη μέσω Skype. Οι δράσεις περιείχαν : Έρευνα . Επικοινωνία . Παρουσιάσεις. Ενημέρωση γονέων και δασκάλων του σχολείου. Ερωτηματολόγιο. Διαδικτυακό παιχνίδι «Ταμπού του διαδικτύου». Διαδικτυακές συναντήσεις μεταξύ των ομάδων. Διάχυση του προγράμματος στα σχολεία συνεργασίας, καθώς και προβολή των αποτελεσμάτων σε εκδήλωση του σχολείου και ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα του.
4
Αποφασίστηκε να γίνουν τρεις διαδικτυακές συναντήσεις μεταξύ των ομάδων. Προτιμήσαμε να γίνονται ανά δυο σχολεία, γιατί ήταν η πρώτη μας φορά και δεν θέλαμε να απογοητευτούμε από μια αποτυχία στην σύνδεση. Αρχίσαμε με την πρώτη διαδικτυακή συνάντηση μέσω Skype η οποία ουσιαστικά ήταν γνωριμίας μεταξύ των ομάδων.
9
Ακολούθησε η γιορτή στα πλαίσια της «Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης Στο Διαδίκτυο» τον Φεβρουάριο. Ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε αρκετά ενδιαφέροντα μηνύματα από το Sch . gr που θα ήταν χρήσιμα για την ενημέρωση των δασκάλων του σχολείου μας και των γονέων της τάξης μας. Τα εκτυπώσαμε και τα μοιράσαμε στους δασκάλους και τους γονείς.
10
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Η χρησιμότητα του Διαδικτύου είναι δεδομένη για τον πολίτη της Κοινωνίας της Πληροφορίας και οι υπηρεσίες που προσφέρει το καθιστούν πολύτιμο εργαλείο της μαθησιακής διαδικασίας. Ωστόσο, η ορθή και ασφαλής αξιοποίησή του από τους μαθητές απαιτεί την ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων. Η φύση του Διαδικτύου δεν εγγυάται ασφάλεια για τον ανήλικο χρήστη, καθώς οι δημοσιευμένες πληροφορίες δεν χαρακτηρίζονται πάντα από καταλληλότητα και εγκυρότητα, ενώ οι ταυτότητες και οι σκοποί των συντακτών δεν είναι πάντα εμφανείς. Οι παρακάτω οδηγίες - συμβουλές ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου είναι απο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και απευθύνονται σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Εκείνο που προέχει είναι η γνώση και όχι η δαιμονοποίηση του διαδικτύου που μοιάζει ο εύκολος δρόμος κυρίως για τους γονείς. Το Διαδίκτυο μέρος της καθημερινής μας ζωής, εργαλείο της μαθησιακής διαδικασίας, αποτελεί μια απτή πραγματικότητα στην οποία ανήκουμε και συμμετέχουμε ενεργά. Γονείς Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο κατέγραψε μια σειρά από συμβουλές, θέλοντας να εξασφαλίσει την ασφαλή παρουσία των παιδιών σας στη δικτυακή κοινωνία, την καλή χρήση των υπηρεσιών του διαδικτύου και την αποτροπή ανεπίτρεπτων συμπεριφορών. Θεωρούμε χρήσιμο να τις διαβάσετε προσεκτικά: 1. Φροντίστε να ενημερωθείτε για το διαδίκτυο. 2. Αντιμετωπίστε το διαδίκτυο ως ένα σύγχρονο αγαθό με πολλές θετικές πτυχές και σαφώς λιγότερες αρνητικές. 3. Δείξτε στα παιδιά σας πώς να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με ασφάλεια. Συζητήστε μαζί τους για τους πιθανούς κινδύνους που υπάρχουν. 4. Μάθετε στα παιδιά σας να μη δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία τους και πληροφορίες σε αγνώστους στο διαδίκτυο. 5. Μάθετε στα παιδιά σας να μην απαντούν ποτέ σε πρόστυχα ή δελεαστικά μηνύματα. Εξηγήστε τους πως αν λάβουν τέτοια μηνύματα ή μηνύματα που δεν κατανοούν, δε φταίνε αυτά και ότι θα πρέπει να σας ενημερώσουν. 6. Αναφέρετε άμεσα τέτοια κρούσματα στον πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου (ISP) που χρησιμοποιείτε. 7. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε μια οικογενειακή συμφωνία για τη χρήση του διαδικτύου στο σπίτι. 8. Τοποθετήστε τον υπολογιστή σε χώρο του σπιτιού με άμεση πρόσβαση από όλα τα μέλη της οικογένειας. 9. Δημιουργήστε μια λίστα με προτεινόμενους δικτυακούς τόπους και παιδικές ιστοσελίδες. 10. Να επιβλέπετε τα παιδιά, ιδιαίτερα τα μικρότερα, κατά τη σύνδεσή τους με το διαδίκτυο και ειδικά κατά τις πρώτες προσπάθειές τους. 11. Ελέγχετε τακτικά τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά μέσω των «Αγαπημένων» και του «Ιστορικού» του προγράμματος φυλλομετρητή (browser) που χρησιμοποιείτε. 12. Εγκαταστήστε στον υπολογιστή του σπιτιού σας κάποιο ειδικό φίλτρο για τον έλεγχο του περιεχομένου του διαδικτύου. Δείτε εδώ μια ενδεικτική αξιολόγηση μερικών από αυτά. 13. Ενημερωθείτε από τον πάροχο διαδικτύου (ISP) που χρησιμοποιείτε για τις λύσεις γονικού ελέγχου (parental control) που προσφέρει. 14. Συστρατευτείτε στην καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο, καταγγέλλοντας οποιαδήποτε ιστοσελίδα με παράνομο περιεχόμενο στην Ελληνική Γραμμή Αναφοράς Παράνομου Περιεχομένου στο Διαδίκτυο ( Χρήσιμα links για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο Ασφάλεια στο διαδίκτυο
11
Στην συνέχεια οι μαθητές κι εγώ ανταλλάξαμε απόψεις και συζητήσαμε για θέματα που αφορούν την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Ακολούθησε προβολή επιλεγμένων βίντεο ( , , ) τα οποία σταματούσα κατάλληλα εγώ για να γίνει ο ανάλογος σχολιασμός από τα παιδιά. Τα συμπεράσματα επιβεβαίωσαν τις πρότερες γνώσεις των παιδιών αλλά πρόσθεσαν και άλλες χρήσιμες για τα social media που είναι και το θέμα μας φέτος.
13
Η επόμενη δράση ήταν το δεύτερο Skype μεταξύ των σχολείων
Στη συνέχεια να κατασκευαστεί ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι «το Ταμπού του διαδικτύου», το οποίο θα ήταν παραλλαγή του γνωστού επιτραπέζιου παιχνιδιού, με ερωτήσεις που θα αφορούσαν το διαδίκτυο.
17
Η έρευνα διεξήχθη με τη μορφή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου στο περιβάλλον εργασίας του google drive και με τη χρήση των google forms. Εξήντα δύο από τους γονείς των μαθητών που το έλαβαν στα προσωπικά τους s, απάντησαν στις ερωτήσεις και τα αποτελέσματα της έρευνας, μετά τις απαντήσεις τους, παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες :
40
Δημιουργήθηκε στο google drive ένας χώρος, όπου όλα τα σχολεία έστειλαν λέξεις ή φράσεις που αφορούσαν έννοιες του διαδικτύου και αυτές που δεν έπρεπε να ακουστούν κατά την διεξαγωγή του παιχνιδιού. Έγινε το ξεκαθάρισμα, γιατί πολλές ήταν ίδιες και έτσι δημιουργήθηκαν οι καρτέλες. Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Τεμένης Αχαΐας με την βοήθεια της δασκάλας τους, έβγαλαν τους κανόνες του παιχνιδιού. Εκτυπώσαμε τις καρτέλες και τους κανόνες και τα πλαστικοποιήσαμε. Έτσι το διαδικτυακό μας παιχνίδι ήταν έτοιμο.
41
Taboo του Διαδικτύου Το ταμπού του Διαδικτύου είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι Παίζεται σε μεγάλες παρέες ατόμων και σκοπός των παικτών είναι να περιγράψουν στους συμπαίκτες τους κάποια λέξη μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα χωρίς να χρησιμοποιήσουν 3 απαγορευμένες λέξεις που βρίσκονται σε κάθε κάρτα ή ομόρριζα τους. Εξοπλισμός Κλεψύδρα Κάρτες του επιτραπέζιου (Με μία λέξη που πρέπει να περιγραφεί και 3 που δεν πρέπει να χρησιμοποιηθούν κατά την περιγραφή) Χαρτί και μολύβι για την καταγραφή του σκορ Κανόνες Οι παίκτες χωρίζονται σε ομάδες ίσου αριθμού ατόμων. Σε κάθε γύρο, κάθε ομάδα έχει ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο οποίο επιχειρεί να βρει όσες περισσότερες λέξεις γίνεται. Τον ρόλο του ατόμου που περιγράφει τη λέξη στους συμπαίκτες του τον παίρνουν οι παίκτες εναλλάξ. Κάθε λέξη που κερδίζεται αποτελεί έναν πόντο για την ομάδα. Για να θεωρείται ότι η λέξη βρέθηκε όμως θα πρέπει αυτός που περιγράφει να χρησιμοποίησε μόνο τον λόγο, όχι μορφασμούς ή κινήσεις, να μην χρησιμοποίησε την ίδια την λέξη ή ομόρριζα της και να μη χρησιμοποίησε κάποια από τις απαγορευμένες λέξεις κάθε κάρτας ή ομόρριζά της. Αν δεν τηρήθηκε κάποιο από τα παραπάνω τότε ο πόντος δεν προστίθεται. Κάθε φορά που μαντεύεται μία λέξη ,οι παίκτες προχωρούν στην επόμενη περιγραφή μέχρι να τελειώσει ο χρόνος. Αν ωστόσο μία λέξη θεωρηθεί δύσκολη από αυτόν που περιγράφει ή αυτούς που μαντεύουν μπορούν να "πάνε πάσο" και να προχωρήσει η περιγραφή σε μία επόμενη λέξη χωρίς απαραίτητα να βρέθηκε η προηγούμενη. Όταν ο χρόνος τελειώσει προστίθενται οι πόντοι που μαζεύτηκαν στο συγκεκριμένο γύρο και έρχεται η σειρά της επόμενης ομάδας. Το παιχνίδι τελειώνει με νικήτρια την ομάδα που φτάνει πρώτοι τους προκαθορισμένους πόντους νίκης. Δεξιότητες Οι παίκτες θα πρέπει να διέπονται από ομαδικότητα, παρατηρητικότητα, καλή χρήση του λόγου και συγκέντρωση.
45
Δυστυχώς δεν προλάβαμε να κάνουμε την τρίτη διαδικτυακή συνάντηση και να παίξουμε το «Ταμπού του διαδικτύου». Το παιχνίδι το παίξαμε μεταξύ μας στην τάξη και διδαχθήκαμε διασκεδάζοντας. Οι στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν. Παρόλο που ήταν η πρώτη φορά που εκπονήσαμε πρόγραμμα σε συνεργασία με άλλα σχολεία τα πήγαμε πάρα πολύ καλά και αποκτήσαμε εμπειρία για να το ξανακάνουμε.
46
ΕΠΙΛΟΓΟΣ Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλα τα παιδιά που συνεργάστηκαν μαζί μας σε αυτό το πρόγραμμα από τα Δημοτικά σχολεία Καμπάνης Κιλκίς, Τεμένης Αχαΐας, Γαλάτιστας Χαλκιδικής και τους εκπαιδευτικούς των τριών σχολείων, κα. Ελευθερία Τσιτηρίδου, κα. Χριστίνα Κοκοτή και κ. Βασίλη Καρατζοβάλη.
47
Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ
48
Συντονιστής εκπαιδευτικός
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2016 Συντονιστής εκπαιδευτικός Μαχαιράς Κώστας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.